رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نتایج طرح جمع آوری اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور نشان می‌دهد در بهار امسال، تعداد ‌٢٧ هزار و ‌٥٤٨ واحد مسکونی در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران پیش بینی شده است که این رقم نسبت به بهار سال گذشته حدود ‌١/٦٩ درصد افزایش داشته است.

مرکز آمار ایران اعلام کرد از این تعداد واحد مسکونی ‌٢٥٧٢٩ واحد مربوط به پروانه های احداث ساختمان مسکونی بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٧/١٠١ درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه ها ‌٩/٦ واحد بوده است.

همچنین تعداد ‌٤٠١٧ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری های شهر تهران در بهار ‌٨٩ صادر شده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٨/٦٥ درصد افزایش داشته است. از این تعداد پروانه ‌٣٧٠٦ پروانه(‌٣/٩٢ درصد) مربوط به احداث ساختمان های مسکونی بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته، ‌٩/٧١ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان های مسکونی صادر شده از سوی شهرداری های شهر تهران در بهار ‌٨٩ بالغ بر ‌٦/٣٦٢٤ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته، ‌٦/١١٣ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه ها در دوره مورد بررسی ‌٩٧٨ متر مربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه های احداث ساختمان مسکونی حدود ‌٩/٩٦٦ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٢/١٠٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در این پروانه ها حدود ‌٢٦١ متر مربع بوده است.

توزیع پروانه های احداث ساختمان مسکونی بر حسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آن ها نشان می دهد که ‌١/٥٢ درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی و ‌٧/٤٧ درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه و ‌٠.2 درصد برای ساختمان هایی با آجر وآهن بوده است.

 

 

کل نقاط شهری کشور

در بهار ‌٨٩، تعداد ‌١٨١ هزار و ‌٦٧٤ واحد مسکونی درپروانه های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری های کشور، پیش بینی شده است که نسبت به بهار ‌٨٨ بیش از ‌٣/٤٣ درصد افزایش داشته است. از این تعداد واحد مسکونی ‌١٦٩٨٣٤ واحد مربوط به پروانه های احداث ساختمان مسکونی بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٥/٤٧ درصد افزایش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان مسکونی از ‌١٩/٣ واحد در بهار ‌٨٨ به ‌١٨/٣ واحد در بهار ‌٨٩ رسیده است.

تعداد ‌٥٨٩٩٨ پروانه احداث ساختمان توسط شهرداری های کشور در بهار ‌٨٩ صادر شده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٨/٤٣ درصد افزایش داشته است. از کل پروانه های احداث ساختمان صادر شده، ‌٥٣٣٦٦ پروانه(‌٥/٩٠ درصد) مربوط به احداث ساختمان های مسکونی بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته ‌٨/٤٧ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه های صادر شده برای احداث ساختمان مسکونی در بهار ‌٨٩ حدود ‌٤/٢٢٢٤٤ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ‌٢/٥١ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه ها حدود ‌٤١٧ متر مربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه های احداث ساختمان مسکونی حدود ‌٧/١٥٨٦٦ هزار متر مربع بوده است که نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ‌٢/٥٠ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در این پروانه ها حدود ‌٢٩٧ متر مربع بوده است.

توزیع پروانه های احداث ساختمان مسکونی برحسب نوع اسکلت و مصالح عمده به کار رفته در بنای آن ها نشان می دهد که ‌٢/٣٢ درصد این پروانه ها برای احداث ساختمان های اسکلت فلزی، ‌١/٤٢ درصد برای احداث ساختمان های بتون آرمه، ‌١/٢٤ درصد برای احداث ساختمان هایی با اجر و آهن و ‌٦/١ درصد برای احداث ساختمان هایی با سایر مصالح بوده است.

با توجه به این که نتایج طرح " جمع آوری اطلاعات پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور" از سال ‌١٣٨٩ به صورت فصلی منتشر خواهد شد و در سال های قبل به صورت شش ماهه منتشر شده است، مقایسه نتایج طرح در بهار ‌٨٩ با بهار ‌٨٨ با فرض مساوی بودن نتایج در فصل بهار وتابستان ‌٨٨(مقادیر شش ماهه اول ‌٨٨ تقسیم بر ‌٢) انجام شده است.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

شرط صدور پروانه ساختمان‌

 

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان گفت: صدور پروانه ساختمان‌ها مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع صدور پروانه ساختمان‌ها امکان‌پذیر نیست.

 

 

محمود محمود‌زاده با اشاره به اینکه رعایت مناسب‌سازی برای دفاع از حقوق معلولان پشتوانه قانونی دارد، اظهار داشت: بخشی از موارد مناسب‌سازی مرتبط با ساخت و ساز‌های شهری بوده که رعایت این ضوابط در طرح جامع تفضیلی شهر اصفهان در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه تمامی موارد مناسب‌سازی به طرح جامع تفضیلی شهر اختصاص ندارد، اضافه کرد: رعایت ضوابط فنی در ساخت و ساز‌های شهری به منظور توجه به مناسب‌سازی امری ضروری تلقی می‌شود.مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان با اشاره به اینکه معلولان همانند افراد عادی باید از ساختمان‌ها استفاده کنند، تصریح کرد: صدور پروانه ساختمان‌ها مبتنی بر رعایت مناسب‌سازی است و در صورت بی‌توجهی به این موضوع صدور پروانه ساختمان‌ها امکان‌پذیر نیست. وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز در زمان صدور پروانه ساختمان‌ها به این موارد توجه دارد و نسبت به کنترل آن اقدام می‌کنند، ادامه داد: در گذشته مناسب‌سازی ساختمان‌های شهری وجود داشته اما در حال حاضر و برای تأکید بیشتر این موضوع در ضوابط شهر‌سازی نیز لحاظ شده است.محمود‌زاده تاکید کرد: مناسب‌سازی ساختمان‌ها با توجه به خصوصی یا عمومی بودن آنها متفاوت است و ساختمان‌های عمومی اعم از بانک‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر ساختمان‌های عمومی موجود در سطح شهر برای مناسب‌سازی در اولویت قرار دارند. وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نیز در موقع صدور پروانه ساختمان برای ساختمان‌های عمومی به صورت ویژه توجه می‌کنند، افزود: در صورتی که این موارد رعایت نشود پروانه‌ای صادر نمی‌شود و نقشه‌های این ساختمان‌ها باید اصلاح شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...