رفتن به مطلب

شرکتهای معتبر برق و الکترونیک


ارسال های توصیه شده

با سلام

دوستان عزیز در این تایپیک همانطور که از اسمش هم مشخصه میخواهیم به معرفی شرکتهای بزرگ که در تولید وطراحی سیستم های صنعت برق والکترونیک یکه تازندبپردازیم...

امیداست که مورد استفاده دوستان قرارگیرد...:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به عنوان معرفی اولین شرکت از شرکت زیمنس شروع میکنیم که واقعا غول صنعت برق هستش...

 

خاندان زيمنس حق زيادي بر گردن مردم آلمان و جهان دارند. در راس اين خاندان، ورنر زيمنس كشاورززاده جوان علاقه‌مند به رشته برق است كه با همت والاي خود شركت عظيمي را تاسيس كرد كه امروزه به همين نام شناخته مي‌شود. 160 سال پيش اين اتفاق روي داد و در طي چندين دهه و چندنسل، برادران و پسران و نوه‌هاي ورنر، رهبري شركت را برعهده گرفتند و آن را از ميان طوفانهاي دو جنگ جهاني و رقابت با شركتهاي بزرگ سرفراز بيرون آوردند. ورنر زيمنس، خود يك شخصيت علمي و صنعتي بود كه اصول ديناموالكتريك را كشف كرد و بنيان مهندسي برق را تحكيم بخشيد و اكنون شركت زيمنس نيز در اين مسير به‌عنوان سرآمدترين شركت جهاني در صحنه حضور دارد. فروش شركت در سال 2006، از مرز 100 ميليارد دلار فراتر رفت و دامنه فعاليت آن به بيش از 190 كشور گسترش يافت. كلاوس كلاينفيلد مديرعامل كنوني شركت براي حفظ ميراث 160 ساله شركت و پاسداري از شان صدها اختراع و امتياز انحصاري آن، رو به آينده دارد و براساس برنامه افق 2020، تصويري از آينده ترسيم كرده است كه در آن شركت بتواند ارزش پايدار خلق كند.

تاريخچه

160 سال پيش، در سال 1847، مهندس جوان ورنر زيمنس شركت مشترك تلگراف زيمنس – هالسكه را تاسيس كرد. او سالها در زمينه مباني مهندسي برق كار كرد و سرانجام در سال 1866 اصول ديناموالكتريك را كشف كرد. اين كشف، ايده استفاده از جريان برق را به‌عنوان يك منبع مولد مطرح ساخت. بدين ترتيب، شركتي كه او در جهت توسعه ايده‌ها و اختراعاتش تشكيل داد، روزبه‌ روز با كمك برادرش كارل زيمنس مسير پيشرفت و ترقي را پيمود. فرزند او، ويلهلم زيمنس كه از 1890 تا 1919 سمت مديريت شركت را به‌عهده داشت، نقش مهمي در توسعه شركت ايفا كرد. پس از او، تا سال 1941 فردريش، سومين فرزند ورنر زيمنس رهبري شركت را به‌عهده گرفت. باآغاز جنگ جهاني، نوه ورنر به‌مدت 15 سال مديريت شركت را انجام داد، اما كسي كه بيشترين نقش را در بازسازي زيمنس، پس از جنگ جهاني دوم ايفا كرد، نوه ديگر ورنر، ارنست زيمنس بود. هم او بود كه در سال 1966شركتي را كه امروزه به عنوان زيمنس (AG) مي شناسيم، تاسيس كرد و تا 1971 رهبري آن را به‌عهده داشت. مديريت در دهه بعد برعهده برنهارد پلتنر بود و دهه بعد نيز هاسين هالسكه اين مسئوليت را انجام داد. از سال 1992 كه هانريش پيرر رهبري شركت را بردوش گرفت، زيمنس تحول يافت و از يك شركت متكي بر مشتريان عمومي در بازار به شركتي كه در بازار رقابت جهاني انتظارات سهامداران را برآورده مي‌ساخت، تبديل شد.

امروزه شركت زيمنس در حوزه‌هاي قدرت، اتوماسيون، كنترل، اطلاعات و ارتباطات، نيروگاه، پزشكي، حمل ونقل و خدمات فعاليت دارد و در برخي حوزه‌ها نظير صنعت اتوماسيون، فناوري سيستم‌هاي تصويربرداري طبي، نوآوري در مديريت اطلاعات فرايندهاي بهداشت و سلامت، سرآمد شركتهاي مهندسي برق و الكترونيك است.

چشم‌انداز

چشم‌انداز شركت زيمنس چنين است: عرضه‌كننده نوآوريهاي جهشي، ارائه‌دهنده مزيت رقابتي به مشتريان و خلق ارزش پايدار.

تحقيق و توسعه

حوزه فعاليتهاي تحقيق و توسعه در زيمنس بسيار گسترده و متنوع است: مواد نوين، روشهاي بيومتري، تجهيزات نوين آناليز در پزشكي، بهداشت ديجيتال، ماشينها و شبكه‌هاي هوشمند، نرم‌افزار، فناوري حسگرها، منابع نوري جديد، روبوت‌ها، انرژي‌هاي تميز، خدمت از راه دور و تداركات و پشتيباني. در 100 سال گذشته، محققان زيمنس اولين لامپ پايدار را براي استفاده در فيلامان روشنايي ابداع كردند. 30 هزار مهندس نرم افزار در زيمنس به‌كار مشغول هستند. تعداد ثبت اختراع محققان شركت در سال 2005 بالغ بر 8800 بوده است.

در سال 2006، 10410 اختراع از جانب زيمنس به ثبت رسيده است. بدين ترتيب از لحاظ تعداد ثبت اختراع، شركت زيمنس در آلمان رتبه اول و در اروپا دوم و در آمريكا، دهم را داراست. هزينه تحقيق و توسعه، در سال 2006 در زمينه محصولات و سيستم‌هاي جديد 7/5 ميليارد يورو بوده است. از اين مقدار، 28 درصد در اطلاعات و ارتباطات، 19 درصد اتوماسيون و كنترل، 20 درصد حمل ونقل، 16 درصد پزشكي، 9 درصد قدرت و 4 درصد روشنايي بوده است.

فرايند تحقيق و توسعه در زيمنس جهاني است. مراكز اصلي آن در آلمان، آمريكا، اتريش هندوچين مستقر هستند. از 150 مركز تحقيق و توسعه، بيش از نيمي از آن در خارج از آلمان قرار دارد. حدود 50 هزار نفر كاركنان تحقيق و توسعه در 40 كشور جهان پراكنده هستند.

فرهنگ و ارزشهاي سازماني

ارزشهاي اصلي در زيمنس شامل اصول شركت و سيستم‌هاي مديريتي است. هدف شركت مستحكم ساختن ارتباط با مشتريان است. شركت، نياز مشتري را در مركز فعاليتهاي خود قرار داده و معتقد است، موفقيت شركت به موفقيت مشتريان شركت وابسته است و بدين دليل مشتريان را قوي مي‌كند تا قدرت رقابتي خود را حفظ كند.

كليد سيستم مديريت زيمنس عبارت است از نوآوري، مشتري‌مداري و رقابت جهاني. شركت نوآوري را به پيش مي‌برد تا آينده را بسازد. كاركنان را توانمند مي‌سازد تا به عملكرد كلاس جهاني دست يابد. مسئوليت اجتماعي را مي‌پذيرد تا به پيشرفت جامعه كمك كند. ارزشهاي شركت را تقويت مي‌كند تا فرصتهاي جديد رشد فراهم شود. شركت، ارزشها را براي همه كاركنان فرمولي كرده و آن را به‌عنوان اساس فعاليتها قرار داده است. راهنماي اخلاق كسب وكار شركت در سال 2001 منتشر شد. اين ارزشها جزئي از قرارداد هريك از كاركنان است.

منابع انساني

توزيع جغرافيايي 474900 تن كاركنان شركت چنين است: آلمان 34 درصد، اروپا (غير از آلمان) 27 درصد، آمريكا 21 درصد، آسيا پاسفيك 15 درصد و آفريقا و خاورميانه 3 درصد. 27 درصد كاركنان زن هستند. 10 درصد مديران شركت را زنان تشكيل مي‌دهند. 36 درصد كل كاركنان تحصيلات دانشگاهي دارند كه 65 درصد آنان در رشته‌هاي مهندسي يا علوم تحصيل كرده‌اند. 33 درصد آموزش حرفه‌اي ديده‌اند و 31 درصد بقيه نيز بدون آموزش قبلي هستند. شركت براين باور است كه تنها كاركنان باانگيزه بالا مي‌توانند شركت را قادر سازند تا نيازهاي مشتريان و سهامداران را پاسخ گويد.

فرهنگ شركت، كاركنان را توانمند مي‌سازد تا همه استعدادهاي خود را بروز دهند و به‌كار گيرند. براي تعالي افراد راههاي زيرموردنظر شركت قرار دارد: دست‌يابي به فرهنگ عملكرد برتر، استقرار برنامه تعالي رهبري، افزايش ذخيره استعدادها و مستحكم‌كردن كارراهه كارشناسي. راهي كه زيمنس براي انگيزه دادن به كاركنان خود انتخاب كرده، عبارت است از گفت‌وگوي باز با كاركنان، درگيرساختن آنها درباره اهداف و دستاوردها و موفقيت توسعه شغلي آينده آنها. شركت محيط كاري خلق كرده است كه هريك از كاركنان دقيقا مي‌دانند چه انتظاري از آنها مي‌رود.

يك سيستم منظم بازخورد فراهم آمده است كه كاركنان مي‌توانند استعدادهاي خود را شكوفا سازند. استعدادهاي برتر از نظر زيمنس آناني هستند كه نتايج برجسته مي‌آفرينند. آنها رهبران آينده زيمنس هستند. توانايي شركت در قدرداني و رشد اين استعدادهاي برجسته، عامل اصلي در موفقيت شركت است.

فروش

در سال 2006، زيمنس با درآمد 100 ميليارد دلاري و سود خالص 8/2 ميليارد دلاري در رتبه 22 فهرست 500 شركت برتر جهاني قرار گرفت. تنها 21 درصد اين ميزان فروش در آلمان بوده است. 33 درصد در اروپا، 25 درصد آمريكا، 13 درصد آسياپاسفيك بوده و 8 درصد آفريقا و خاورميانه را شامل مي شده است. بدين ترتيب زيمنس در رتبه‌اي بالاتر نسبت به شركتهاي حوزه مهندسي الكتريك و الكترونيك مانند هيتاچي، ماتسوشيتا، سامسونگ، سوني و توشيبا قرار گرفته است.

بنيانگذار

ورنر زيمنس، چهارمين فرزند از 14 فرزند يك كشاورز اجاره نشين بود كه در عصر تحول صنعتي به‌دنيا آمد. از همان ابتدا به رشته برق علاقه‌مند بود و در سال 1847 همزمان با ساخت يك پوينتر تلگراف، با يوهان هالسكه، شركت مشترك تلگراف زيمنس – هالسكه را تاسيس كرد. شركت در دهه 1850، سفارش ساخت شبكه تلگراف كشور روسيه و سپس انگلستان را دريافت كرد. در سال 1866، زيمنس براساس كارهاي فارادي اصول ديناموالكتريك را كشف كرد و مسير استفاده از الكتريسيته به‌عنوان مولد قدرت را هموار كرد. حوزه مهندسي قدرت با همت او شكل گرفت و نام او با مهندسي برق مترادف گشت. نام آلماني كه توسط او ابداع شد الكتروتكنيك (Electrotechnic) بود. برهمين اساس اولين قطار برقي در برلين در سال 1879 راه‌اندازي شد. سال بعد اولين بالابر برقي و پس از آن اولين پله برقي در آلمان به‌كار گرفته شد. ورنر زيمنس علاوه بر آنكه يك فرد علمي و صنعتي و فني بود و در كسب و كار شم ويژه‌اي داشت، يك سياستمدار نيز محسوب مي شد. شعار او اين بود كه «من آينده را به پيشرفت زودگذر نمي فروشم».

مديرعامل

از سال 2005، كلاس كلاينفيلد به سمت مديريت عامل شركت زيمنس منصوب شد. او يازدهمين مديرعامل شركت محسوب مي شود. قبل از آن، كلاينفيلد عضو كميته اجرايي شركت بود. او پس از ورود به زيمنس در 1987 در حوزه‌هاي فروش و بازاريابي و سپس برنامه‌ريزي استراتژيك مشغول به كارشد. كلاينفيلد كه داراي دكتراي مديريت استراتژيك است، ارزشها را بنيان كار شركت مي‌داند. او معتقد است دانش فني كاركنان و كار تيمي اصلي‌ترين مزاياي رقابتي شركت محسوب مي‌شوند.

او برنامهFit 4 More را براي رشد شركت دنبال مي كند كه بر چهارعامل عملكرد، تعالي عملياتي، تعالي افراد و مسئوليت‌پذيري شركت تكيه دارد. اين برنامه اهداف روشن را تنظيم كرده است و شاخصهاي مورد نياز براي شتاب بخشيدن به تجديد استراتژي شركت را جهت رشد پايدار تعريف مي كند. اين برنامه يك رويكرد جامع به بهبود بهره‌وري و ارزش در شركت است.

آينده

شركت، نقشه و سناريوي آينده را در برنامه افق 2020 تعريف كرده است. براساس يك تحقيق مفصل انجام شده، شركت آنچه در 13 سال آينده در حوزه‌هاي اقتصاد، سياسي، فناوري و اجتماعي انتظار وقوع دارد، پيش‌بيني كرده است. شركت با رويكرد «تصاوير آينده» نگاهي 10 ساله، 20 ساله و 30 ساله به آينده دارد. هدف، عبارت است از تعيين فناوريهاي پيش رو و نيازهاي آتي مصرف‌كننده براي كشف امكانات كسب و كار جديد در حوزه‌هاي انرژي، اتوماسيون، مواد، سلامت و بهداشت، اطلاعات و ارتباطات، حمل ونقل و خدمات

لینک به دیدگاه

شرکت ABB ترکیبی از دو شرکت Asea سوئدی و شرکت Brown Boveri از سوییس می باشد(BBC سابق).

این دو شرکت در سال 1988 در هم ادغام شدند و شرکت ABB تشکیل شد.اکنون شرکت ABB در سرتاسر دنیا شعب متعدد دارد.

محصولات فشارقوی این شرکت در سوئد،محصولات ابزاردقیق از جمله سنسورها و کنترلرها در آلمان و سوییس و برخی محصولات فشارضعیف از جمله کلیدهای معروف به SACE این شرکت که از نوع MCCB می باشند در ایتالیا تولید می شوند.

علاوه بر تولید محصولات فوق، این شرکت مجری پروژه های کلید در دست در صنایع برق ،نفت وگاز ،سیمان و غیره است.

در مجموع هر دو شرکت ASEA و Brown Boveri از شرکتهای پیشتاز در اروپا می باشند که تاریخچه فعالیت آنها به اواخر قرن نوزدهم که تازه صنعت برق در اروپا رونق گرفته بود ،باز می گردد و هردو مدعی ساخت اولین سیستمهای سه فاز AC در اروپا می باشند.

سرمایه شرکت ABB طبق آخرین آمار سال 2008 ،36 میلیارد دلار می باشد و دارای 120 هزار نیرو در سرتاسر جهان می باشد.

سهام این شرکت در بورس سوییس ،سوئد و نیویورک معامله می شود.

ABB تمامی محصولات و خدمات خود را به سمت یک ساختار مشترک سوق می دهد، این ساختار مشترک تهیه و تحویل محصولات و خدمات صنعتی توانمندشده ازطریق تکنولوژی اطلاعاتی (IT) است که به مشتریان ما امکــان می دهد عملیات خود را بهینه ساخته و به طور همزمان با سازندگان، تامین کنندگان، و مشتریان خود مرتبط باشند. نتیجه این کار جهش در اثربخشی، کیفیت، و توان رقابت است.

ما از خارج به داخل سازماندهی می شویم به گونــه ای که به مشتریانمان اطمینان خاطر می دهیم که در هر زمان و هر مکان که آنها چیزی از ABB نیاز دارند به راحتی دردسترس خواهند داشت، چه محصولات ما را مستقیماً از ما یا از طریق توزیع کنندگان، عمده فروشان، یا مونتاژکنندگان خریداری کنند. برای حضور در دنیای رقابتی امروز روشهای ذیل را در شرکت به کار می بندیم:

- ما سخت می کوشیم تا به مشتریانمان کمک کنیم تا ازطریق پیشرفت و توسعه فناوری مزایای رقابتی بازار خود را به دست آورند؛

- فرصت یادگیری و رشد را برای کارکنان شرکت فراهم می سازیم؛

- ما به خلاقیت، انعطاف پذیری، و فعالیتهای نتیجه گرا که به موفقیت مشتریانمان کمک کند ارج می نهیم.

- به وسیله مدیریت ارزشها، ما رشدی را که موجب آسودگی خیال سرمایه گذاران باشد ایجاد می کنیم؛

- ما سخت می کوشیم تا بین اثرات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی فعالیتهای خود تعادل برقرار سازیم؛

- ما فعالانــــه در توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست، و توسعه پایدار جوامع و کشورها مشارکت می کنیم.

آفرینش ارزش

ماموریت ABB ارزش آفرینی برای مشتریان، سهامداران و جوامعی است که در آنها فعالیت می کند. به منظور دستیابی به چشم انداز و ماموریت مان، ما مجموعه ای از ارزشها را معین کرده ایم که به مثابه خطوط راهنمایی هستند که ما در همه اوقات باید آنها را دنبال کنیم. ماموریت و ارزشهای ما با تداوم و پایداری و با نظام استوار کسب و کار ما در هم آمیخته است. آنها ما را قادر می سازند تا آگاهیهای محیطی خود را توسعه داده و عملکردهای اقتصادی و اجتماعی مجموعه ABB را متعادل سازیم. آنها همچنین ما را از تداوم نظامهای با استاندارد بالا ازطریق عمل به تعهدات مان و فعالیت یکپارچه در رابطه با اصول اصلی کسب و کارمان مطمئن می سازند.

ما تنها با انتخاب و زندگی با مجموعه ارزشهـــــایمان می توانیم به ماموریت و چشم اندازمان دست پیدا کنیم. این ارزشها ما را در رسیدن به اهداف کسب و کارمان راهنمایی می نمایند. ارزشهای ABB نه تنها راهنمای فعالیتهـا بلکه راهنمای هویت و شخصیت ما می باشد و ما را در دستیابی به اهداف کسب و کار و استراتژی ها یاری می کند.

الف – موفقیت مشتری: موفقیت مشتری اولین اولویت ما است. ما عرصه های زمان، مکان و فناوری را در می نوردیم تا محصولات و خدماتی را که مشتریانمان برای پیروزی در رقابت نیاز دارند برای آنها تهیه کنیم.

خطوط راهنما:

- حذف موانع داخلی سازمان که در مقابل ارضای نیازهای مشتریان مقاومت می کنند؛

- تعیین استانداردهای مقایسه عملکردها برمبنای سطح رضایت مشتری؛

- دریافت نظرات و بازخوردهای مشتری؛

- پایش مستمر علائق کیفیتی و بهره وری مشتری؛

- آشنایی کافی با کسب و کار جاری و اهداف و مقاصد آینده مشتریان.

ب – ارتقای کیفیت: برای ABB کیفیت به معنای انطباق با اهداف، انتظارات، و خواسته های مشتریان در سرتاسر کسب و کار از زمان سفارش تا زمان تحویل و استفاده از محصولات، سیستمها و خدمات است. همچنین کیفیت به معنی حمایت و تشویق کلیه کارکنان درجهت افزایش دانش و مهارتهای خود به منظور توسعه و بهبود کیفیت فرایندهای مربوط به خود است.

خطوط راهنما:

- حصول اطمینان از اینکه اهداف ما درجهت و راستای خواسته ها و انتظارات مشتریان تنظیم شده است؛

- اطلاع رسانی سریع و آشکار تمامی مشکلات کیفی بالفعل و بالقوه موجود در محصولات، خدمات، و سیستمها به مشتریان؛

- به کارگیری الزامی و جدی تمامی استانداردهای کیفی در کلیه زمینه های کسب و کار.

پ – نوآوری: نوآوری مایه حیات ABB در تمامی عرصه های فعالیت ما از ارتباط با مشتری تا تحقیق و توسعه، ساخت و تولید، و همکاری با تامین کنندگان و مشتریان جهت ایجاد ارزش افزوده است. ما کلیه کسانی را که ابداع می کنند، قواعد بازی را تغییر می دهند، و سخن ارزشمندی را جهت انجام بهتر و ارزشمندتر کارها بیان می کنند تشویق می کنیم.

خطوط راهنما:

- خـــارج از چارچوب فکر کردن در کلیه جنبه های فعالیتهای کسب و کار و راضی نشدن به بهبودهای ساده و مختصر؛

- حصول اطمینان از اینکه تحقیق و توسعه ما درجهت اولـویتها و نیازهای مشتری هدایت می شود؛

- جستجوی جنبه های کاملاً متضاد و متفاوت (با وضع موجود)، هنگام مواجهه با یک ایده جدید به جای گفتن �بله البته…� بگوییم “چرا که نه–…”؛

- هوشیاری در حفظ دارائیها و سرمایه های فکری.

ت – توسعه نیروی انسانی: ما قصد داریم با فراهم کردن محیطی پویا و پرچالش فرصت مناسب جهت رشد و توسعه دانش، مهارتها، و خلاقیتهای ذاتی کارکنان را هم در امور شخصی و هم امور مربوط به شرکت فراهم آوریم. ما تنوع، خلاقیت فردی، سازماندهی شخصی و خصلت پاسخگویی در مقابل نیازهای مشتری را ارج می نهیم.

خطوط راهنما:

- به کارگیری افراد براساس صداقت فردی، صلاحیت تخصصی، احساس خودانگیختگی، و قابلیت همکاری (با دیگران)؛

- ملاحظه و ارزش گذاری به تنوع شغلی و یافتن راههایی جهت اداره کردن آن؛

- پرهیز از هرگونه تبعیض براساس جنسیت، نژاد، یا مذهب؛

- تشویق کارکنان به عینیت بخشیدن به تمامی توانائیهای بالقوه خود هم در کارهای فردی و هم به صورت تیمی؛

- تشویق کردن و پاداش دادن به خصلتهای نوآوری و نتیجه گرایی.

ث – رهبری و مدیریت مردمی: ما معتقدیم مدیران کسانی نیستند که فقط به اداره امور جاری و روزمره می پردازند بلکه کسانی هستند که آینده را مدیریت می کنند سبک مدیریت ABB براساس تشویق به تمایل به پیروزی است نه ترس از شکست. ما از کار تیمی، توانمندکردن نیروی انسانی، و کمک به خلاقیت و نوآوری کارکنان حمایت می کنیم و با کلیه کارکنانمان مهربان هستیم.

خطوط راهنما:

- کار تیمی فزاینده و همیاری متمرکز درجهت دستیابی به خواسته های مشتری؛

- استفاده از فرایندهای مشترک به منظور آزادسازی وقت کارکنان جهت تمرکز بر روی اولویتها؛

- ایجاد و توسعه فرهنگ سازمانی که در آن اطلاعات آزادانه به اشتراک گذاشته شوند؛

- تشویق و حمایت از ایده های جدید نشأت گفته از داخل ABB به اندازه ایده هایی که از خارج هستند؛

- تعیین اهداف پرچالش و توانمندکردن تیمها برای دستیابی به مقاصد توافق شده؛

- ایجاد بازخوردهای پیوسته، مشاوره و هدایت.

ج – افزایش ارزش سهام: ما متعهد و مصمم هستیم ارزش سهام سهامداران را در بلندمدت افزایش دهیم. با دستیابی به راه حلهای ابداعی و رقابتی برای مشتریانمان، ما رشد لازم جهت دستیابی به بازگشت سرمایه بیشتر برای سهــــــامداران و جذب سرمایه ها را ایجاد می کنیم.

خطوط راهنما:

- پویش مستمر و یافتن راههایی برای بهبود حاشیه ها (MARGINES) به منظور استفاده بهینه از سرمایه و رشد و توسعه کسب و کار؛

- تحریک رشد و ارزش آفرینی کسب و کارها، سازماندهی مجدد یا خروج از کسب و کارهایی که نمی توانند بازده سرمایه مطلوب ایجاد کنند؛

- افزایش ارزش سهام ABB ازطریق حضور فعال در بازار سرمایه و ایجاد هم افزایی از طریق سرمایه گذاری مشترک در داخل گروه ABB ؛

- ایجاد نظامهای پاداش برای مدیران و کارکنان براساس همکاری آنها درجهت افزایش سهامداران.

چ – پایداری: توسعه پایدار از اجزای لازم و مکمل تمامی جنبه های کسب و کار ماست. ما تلاش می کنیم تا اولویتهای اقتصادی، زیست محیطی، و اجتماعی را با هم متعادل ساخته و برای تمامی افراد ذینفع ارزش بیافرینیم. هدف ما بهبود مستمر اجتماعی و عملکرد زیست محیطی و انتخاب اولویتهایی است که به بهبود کیفیت زنـدگی در کشورها و جوامعی منجر می گردد که ABB در آنها فعالیت می کند.

خطوط راهنما:

- مشارکت در فعالیتهایی که موجب توسعه و بهبود اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی، و آموزشی می گردند؛

- ارائه محصولاتی که در تمامی طول عمرشان اثرات زیست محیطی محدود و کمی داشته باشند؛

- مشارکت در فناوریهای خلاقانه و نوین در بازارهای جدید؛

- حصول اطمینان از انطباق تمامی عملیات و فرایندها با قوانین و استانداردهای زیست محیطی. هریک از واحدهای تجاری ما باید یک نظام مدیریت زیست محیطی (EMS) را مستقر ساخته و عملکردهای زیست محیطی خود را به طور مداوم بهبود بخشند؛

- تشویق تامین کنندگانی که دارای نظامها و سیاستهای پایدار و مشابه نظام ما هستند.

ح – وحدت گروه: ما به وحدت گروه و ارزش وجهه مشترک در سازمان غیرمتمرکز خود معتقد هستیم. ما تعهد به تامین خدمات و انتظارات مشتریان و گروه ABBرا اولی تر از علائق واحدهای مجزای ABB می دانیم.

خ – فعـــالیتهای نتیجه گرا: ما به فعالیتهای نتیجه گرا معتقد هستیم، پاسخگویی سریع و عمل سریع. نتیجه گرایی باید یک توان رقابتی برای ABB بوده و محوریتی برای ارزش آفرینی باشد. فرایندهای ABB برای حصول نتایج بهینه با جهت گیری در راستای نیازهای مشتری طراحی شده است.

خطوط راهنما:

- کمک به ترویج و توسعه نتیجه گرایی به عنوان یک فرهنگ کیفی

- بازنگری مداوم فرایندهای تصمیم گیری و رفع موانع دیوان سالارانه

- به کارگیری زمانهای ضرب الاجل برای فرایندهای تصمیم گیری

- تشویق تضارب اراء و افکار در جلسات عمومی به منظور جستجوی راه حلهای بدیع، تصمیم گیری، و تمرکز توان برای اجرای تصمیمات گرفته شده.

د – برقراری ارتباطات: ما به گوش فرادادن، گفتگو، بازخور، و احترام به دیدگاهها و نظرات سایر افراد معتقد بوده و متعهد به دستیابی به فهم مشترک هستیم. ما تلاش می کنیم تا دیدگاههایمان را سریع، گشاده، صادقانه، و فعالانه در داخل ABB و در رسانه ها، دولت و سایر ذینفعان خارجی خود بیان کنیم. توانایی و تمایل به برقراری ارتباط به عنوان یکی از مهارتهای اساسی رهبری در ABB درنظر گرفته می شود.

ذ – اخلاق کسب و کار: ABB از تمامی کارکنان خود انتظار دارد اخلاق، منش، و رفتار خود را در بالاترین سطح استاندارد حفظ نمایند. ما معتقد هستیم ارزشهای اخلاقی و اقتصادی به همدیگر وابسته بوده و سعی یک واحد اقتصادی باید همواره این باشد که در چارچوب هنجارهای تعریف شده توسط سازمانهای ملی و بین المللی عمل کند.

لینک به دیدگاه

شركت تابيران با بيش از سي و پنج سال سا بقه اجرائي يكي از بزرگترين و تواناترين شركتهاي وابسته به بنياد مستضعفان مي باشد كه اين توانائيها را در راستاي توسعه اقتصادي كشور قرار داده است .

اين شركت بعنوان اولين دارنده گواهينامه ISO 9002 در رشته تاسيسات مكانيكي و برقي و نصب تجهيزات و همچنين احداث خطوط انتقال نيرو در پروژه هاي مختلف فعاليت مي نمايد.

 

menu_title.gifتاريخچه:

شركت سهامي خاص پيمانكاري تأمين برق و آب ايران (تابيران) در تاريخ 22 ديماه 1353 تأسيس و تحت شماره 20531 در اداره ثبت شركتهـا و مالكيت صنعتـي تهـران به ثبت رسيـده است. از تاريخ 28/5/1360 شركت تحت نظر مديران منتخب بنيادمستضعفان انقلاب اسلامي اداره مي شود. . در تاريخ 26/12/87 در راستاي سياست بنياد مبني بر ايجاد هلدينگها 51% سهام بنياد به شركت صنايع برق و انرژي صبا واگذار گرديد .

menu_title.gifنوع فعاليت :

شركت تابيران بعنوان اولين شركت پيمانكاري، داراي گواهينامهISO9001 در رشته هاي ذيل بصورتEPC فعاليت مينمايد.

 

طراحي ، مشاوره ، مهندسي خريد ، خريد ، نصب ، اجرا ، راه اندازي ، بهره برداري و سرمايه گذاري در امور :

menu_title_half.gif تجهيزات نيروگاهي ، فرودگاهي ، آموزشي و راه آهن شهري

menu_title_half.gif انتقال نيرو ، پستهاي برق ، سيستمهاي روشنائي ، مخابراتي و شبكه هاي كامپيوتري و تلويزيوني و بهره برداري از نيروگاههاي كشور و ساخت نيروگاه .

menu_title_half.gif تأسيسات ابنيه ، موتورخانه مركزي ، تأسيسات نفت وگاز و پتروشيمي ، سيستمهاي سرمايشي و گرمايشي و اطفاء و اعلام حريق .

menu_title.gif ارزشهاي شركت

نيروي كار هر كشور، به ويژه كشورهاي در حال توسعه، بخشي پر اهميت از سرمايه ملي دانسته شده و از پايه هاي توسعة اقتصادي و اجتماعي انگاشته ميشود. از اين رو،به كار گيري نيروهاي متخصص و متعهد و حفاظت از تندرستي نيروي كار و بهسازي محيط كار و عدم تخريب محيط زيست از اهميتي شايان توجه برخوردار است. بيگمان اقتصادي شكوفا و صنعتي خودكفا بدون داشتن نيروي كار سالم و تندرست امكان پذير نخواهد بود كه يكي از شاخصه هاي شركت تابيران مي باشد .

title.gif توسعه فعاليتها در پروژه هاي EPCوفاينانس (DBF) درنيروگاههاي كشور امور برقي وتاسيساتي وصنعتي با اخذ مشاركت شركتهاي تخصصي مرتبط داخلي و خارجي

 

menu_title.gifاهداف و راهبردها:

شركت گسترده در مناقصات خارجي و داخلي جهت بدست آوردن بازارهاي بين المللي و داخلي و گسترش حوزه فعاليت شركت در امور نيروگاههاي جديد و پستهاي 400 كيلوولت و همچنين قطار شهري

افزايش كيفيت و استاندارد فعاليتهاي شركت مطابق با آخرين استانداردهاي جهانيISO (ISO 9001:2000)

بالا بردن سطح اطلاع رساني مديريت با استفاده سيستم هاي اطلاعاتي MIS و كنترل پروژه و سيستم مدرن قيمت تمام شده .

تهيه آئين نامه و دستورالعمل هاي اجرائي پروژه ها در ابعاد مالي و اداري و فني ايجاد سيستم نظام مند كنترل مالي پروژه ها به منظور كنترل WBS و CBS پروژه ها .

ارتقاء سطح كيفي و فني و پشتيباني و نيروي انساني و انتخاب شركاي خارجي در كشورهاي هدف در ارتباط با اجراي طرحهاي نيروگاهي به صورت EPC و بهره برداري نيروگاههاي كشوروهمچنين خطوط انتقال نيرو و پست هاي برق ، تاسيسات مكانيكي و الكتريكي در برج هاي مسكوني ـ اداري و بيمارستاني ، اعلام اطفاء حريق شبكه هاي آب ، گاز و نفت و نصب و راه اندازي تجهيزات.

تجديد نظر در ساختار سازماني به گونه اي كه شركت قادر باشد پروژه هاي خود را بصورت مستقل در هر نقطه از ايران يا خارج از كشور اداره نمايد(مهندسي مجدد).

بررسي ساخت و مونتاژ BTS هاي مخابراتي و تجهيزات برقي و مكانيكي

اخذ نمايندگي ها از شركت هاي معتبر خارجي در رشته هاي مخابراتي ، برقي و تاسيساتي .

تشكيل كنسرسيوم باشركتهاي داخلي وخارجي به منظور گسترش فعاليتها درپروژه هاي نيروگاهي قطار شهري و نفت گازو نيرو

انتخاب مشاورين ايراني و خارجي در تخصص هاي مترو ، نيروگاهي پستهاي فشار قوي و مخابرات .

گسترش فعاليتها از طريق شركت در مناقصات فاينانس با همكاري شركتهاي داخلي و خارجي .

رشد در فعاليت هاي نيروگاهي با توجه به هلدينگ ايجاد شده .

menu_title.gifبرنامه هاي ارتقاي مديريت شامل :

menu_title_half.gif ارتقاي كيفيت و استاندارد فعاليتهاي شركت با استفاده از پياده سازي سيستم TQM . (QC , QA)

menu_title_half.gif پياده سازي سيستم خود ارزيابي با استفاده از مدلهاي EFQM

menu_title_half.gif توسعه سيستم اتوماسيون اداري

menu_title_half.gif ارتقاي مديريت ارتباط با مشتريان CRM محاسبه رضايت مشتريان CSM .

menu_title_half.gif ايجاد سيستم بهينه سازي مصارف مالي و مديريت بهره برداري از وجوه نقد .

menu_title_half.gif انجام سيستم مونيتورينگ و كنترل پروژه به صورت ON LINE .

menu_title.gifبرنامه هاي مديريت منابع انساني شامل :

menu_title_half.gif آموزش نيروي انساني و ارتقاء سطح نيروي انساني در ارتباط با فعاليت .

menu_title_half.gif ايجاد سيستم آسيب شناسي در مديريت پروژه ها از طريق شناسايي فاكتورهاي بحراني موفقيت و چاره سازي در رفع آنها (Crtical Success Factors)

menu_title_half.gif ارتقاي سطح نيروهاي موجود و جذب نيروي جديد با نگرش مسير شغلي (Career Development) و برنامه جانشين پروري .

 

لینک به دیدگاه

توسعه فعاليتها در پروژه هاي EPCوفاينانس (DBF) درنيروگاههاي كشور امور برقي وتاسيساتي وصنعتي با اخذ مشاركت شركتهاي تخصصي مرتبط داخلي و خارجي

 

menu_title.gifاهداف و راهبردها:

شركت گسترده در مناقصات خارجي و داخلي جهت بدست آوردن بازارهاي بين المللي و داخلي و گسترش حوزه فعاليت شركت در امور نيروگاههاي جديد و پستهاي 400 كيلوولت و همچنين قطار شهري

افزايش كيفيت و استاندارد فعاليتهاي شركت مطابق با آخرين استانداردهاي جهانيISO (ISO 9001:2000)

بالا بردن سطح اطلاع رساني مديريت با استفاده سيستم هاي اطلاعاتي MIS و كنترل پروژه و سيستم مدرن قيمت تمام شده .

تهيه آئين نامه و دستورالعمل هاي اجرائي پروژه ها در ابعاد مالي و اداري و فني ايجاد سيستم نظام مند كنترل مالي پروژه ها به منظور كنترل WBS و CBS پروژه ها .

ارتقاء سطح كيفي و فني و پشتيباني و نيروي انساني و انتخاب شركاي خارجي در كشورهاي هدف در ارتباط با اجراي طرحهاي نيروگاهي به صورت EPC و بهره برداري نيروگاههاي كشوروهمچنين خطوط انتقال نيرو و پست هاي برق ، تاسيسات مكانيكي و الكتريكي در برج هاي مسكوني ـ اداري و بيمارستاني ، اعلام اطفاء حريق شبكه هاي آب ، گاز و نفت و نصب و راه اندازي تجهيزات.

تجديد نظر در ساختار سازماني به گونه اي كه شركت قادر باشد پروژه هاي خود را بصورت مستقل در هر نقطه از ايران يا خارج از كشور اداره نمايد(مهندسي مجدد).

بررسي ساخت و مونتاژ BTS هاي مخابراتي و تجهيزات برقي و مكانيكي

اخذ نمايندگي ها از شركت هاي معتبر خارجي در رشته هاي مخابراتي ، برقي و تاسيساتي .

تشكيل كنسرسيوم باشركتهاي داخلي وخارجي به منظور گسترش فعاليتها درپروژه هاي نيروگاهي قطار شهري و نفت گازو نيرو

انتخاب مشاورين ايراني و خارجي در تخصص هاي مترو ، نيروگاهي پستهاي فشار قوي و مخابرات .

گسترش فعاليتها از طريق شركت در مناقصات فاينانس با همكاري شركتهاي داخلي و خارجي .

رشد در فعاليت هاي نيروگاهي با توجه به هلدينگ ايجاد شده .

menu_title.gifبرنامه هاي ارتقاي مديريت شامل :

menu_title_half.gif ارتقاي كيفيت و استاندارد فعاليتهاي شركت با استفاده از پياده سازي سيستم TQM . (QC , QA)

menu_title_half.gif پياده سازي سيستم خود ارزيابي با استفاده از مدلهاي EFQM

menu_title_half.gif توسعه سيستم اتوماسيون اداري

menu_title_half.gif ارتقاي مديريت ارتباط با مشتريان CRM محاسبه رضايت مشتريان CSM .

menu_title_half.gif ايجاد سيستم بهينه سازي مصارف مالي و مديريت بهره برداري از وجوه نقد .

menu_title_half.gif انجام سيستم مونيتورينگ و كنترل پروژه به صورت ON LINE .

menu_title.gifبرنامه هاي مديريت منابع انساني شامل :

menu_title_half.gif آموزش نيروي انساني و ارتقاء سطح نيروي انساني در ارتباط با فعاليت .

menu_title_half.gif ايجاد سيستم آسيب شناسي در مديريت پروژه ها از طريق شناسايي فاكتورهاي بحراني موفقيت و چاره سازي در رفع آنها (Crtical Success Factors)

menu_title_half.gif ارتقاي سطح نيروهاي موجود و جذب نيروي جديد با نگرش مسير شغلي (Career Development) و برنامه جانشين پروري .

 

لینک به دیدگاه

showpic.php?w=200&h=150&dir=gallery&pic=140

 

 

 

 

title.gif زمینه های فعالیت شرکت تابیران به شرح زیر قابل بخش بندی است :

 

طراحی ، مشاوره ، خرید ، مهندسی خرید ، نصب ، اجرا ، راه اندازی ، بهره برداری و سرمایه گذاری در امور :

  • انتقال نیرو ، پستهای برق ، سیستمهای روشنائی ، مخابراتی و شبکه های کامپیوتری و تلویزیونی
  • تجهیزات نیروگاهی ، فرودگاهی ، آموزشی و راه آهن شهری
  • تاسیسات ابنیه ، موتورخانه مرکزی ، تاسیسات نفت و گاز و پتروشیمی ، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی و اطفاء و اعلام حریق .

لینک به دیدگاه

تعدادی ازماهنامه های شرکت تابیران که دارای محتوای مفید وگوناگون در مورد صنعت های مادر هستش...

 

ماهنامه شهريور89

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
shahrivar 89.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.04 MB

 

ماهنامه خرداد 89 برق آرا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
khordad89.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.11 MB

 

ماهنامه اسفند88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
esfand88.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.03 MB

 

ماهنامه دي ماه88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
day88.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.01 MB

 

ماهنامه آذر88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
azar.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.15 MB

 

ماهنامه آبان 88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
aban1.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.02 MB

 

ماهنامه مهر88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
mehr mah.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.51 MB

 

ماهنامه شهریور88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
shahrivar1.pdf فرمت:.pdf اندازه:964.00 KB

 

ماهنامه مرداد88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
mordad.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.07 MB

 

ماهنامه تیر88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
tir.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.05 MB

 

ماهنامه خرداد88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
khordad.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.06 MB

 

ماهنامه فرودین88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
farvardin.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.04 MB

 

ماهنامه اردیبهشت88

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ordibehesht.pdf فرمت:.pdf اندازه:1.03 MB

 

ماهنامه اسفند 87

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
1mah.jpg فرمت:.jpg اندازه:141.46 KB

لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...

معرفي گروه صنعتي ندا گروه صنعتي ندا با 25 سال سابقه کار و اجراي موفق بيش از 150 پروژه، پيشرو در اتوماسيون صنعتي در ايران است. فعاليت شرکت، طراحي و تامين سيستم هاي کنترل، ابزاردقيق و برق نيروگاهها و صنايع چه در زمينه پروژه هاي نوسازي (جايگزيني سيستم هاي کنترل قديمي) و چه در مورد طرحهاي جديد است. از بين رشته هاي متنوع و گوناگون صنعتي، فعاليت شركت ندا در زمينه هاي زير متمركز شده است كه پشتوانه هريك از آنها تجارب موفق در اجراي پروژه هاي عمده و با مشتريان شاخص از جمله شرکت مپنا، پالايشگاه تهران، پالايشگاه آبادان، مناطق نفت خيز جنوب، خطوط لوله نفت و شرکت فراب مي باشد. بخش بازرگاني شرکت علاوه بر تدارك لوازم مورد نياز پروژه ها، تجهيزات سيستم كنترل و ابزاردقيق پروژه های بعضي از شرکتهای epc را نيز تامين مي نمايد. گروه صنعتی ندا در زمينه های زير فعال است: * سيستم کنترل و esd فرايندهاي پالايشگاه پروژه مرجع: سيستم کنترل و esd واحد هاي سولفورزدايي، هيدروژن در پالايشگاه تهران. * سيستم کنترل نيروگاه سيکل ترکيبي پروژه هاي مرجع: اجراي سيستم کنترل 23 ماجول نيروگاه سيكل تركيبي با مجموع توان توليدي 2750 مگاوات واقع در 10 نيروگاه کشور طي دو قرارداد جداگانه با شركت زيمنس (كارفرما مپنا). * سيستم کنترل نيروگاههاي آبي پروژه هاي مرجع: نيروگاه آبي تانا (درکشور کنيا) و نيروگاه سيمره طي دو قرارداد با شركت فرآب. * طراحي وتامين bop برق نيروگاهها پروژه هاي مرجع: Bop برق نيروگاههاي طوس، زنجان 3، قائن، کاشان، شاهرود و گناوه طي قرارداد با شركتهاي مپنا1 و مپنا3. * سيستم کنترل، ابزار دقيق و برق كارخانجات سيمان پروژه هاي مرجع: سيمان ممتازان کرمان که درآن براي اولين بار درايران طراحي وتامين بخش برق و کنترل كل يك کارخانه سيمان از پست 132 کيلوولت گرفته تا تابلوهاي فشارضعيف وکنترل توسط يک شرکت ايراني انجام گرديد. * سيستم کنترل پروژه هاي نمک زدايي پروژه هاي مرجع: نمك زدايي مسجدسليمان در مناطق نفت خيز جنوب و نمك زدايي هاي لب سفيد و آب تيمور براي اداره نمك زدايي از طريق قراردادهايي با شركتهاي epc مانند الماتكو و بينا. * طراحي و تامين سيستم کنترل ايستگاه تقويت فشار گاز پروژه هاي مرجع: طراحي و تامين سيستم کنترل بيش از 14 ايستگاه تقويت فشار گاز ازجمله هفت ايستگاه خط igat4 طي قراردادهايي با شركتهاي بينا، ايران ايتوك و ستيران. * نوسازي وجايگزيني سيستم کنترل قديمي توربوکمپرسورها پروژه هاي مرجع: سيستم كنترل ايستگاهها و توربينهاي ايستگاههاي تقويت فشارگاز شهيد دستياري و شهيد مصطفوي خطوط لوله گاز خوزستان و توربو كمپرسور 2902 پتروشيمي خارگ. * نوسازي سيستمهاي کنترل قديمي نيروگاهها پروژه هاي مرجع: تامين سيستم كنترل، esd، تجهيزات ابزار دقيق و تعويض مشعلهاي بويلرهاي نيروگاه قديمي پالايشگاه آبادان و بويلر شماره 2 نيروگاه لوشان. * نوسازي سيستم هاي کنترل خطوط لوله نفت پروژه هاي مرجع: تلمبه خانه هاي خطوط لوله مارون - اصفهان، خوزستان و شمال شرق. * نوسازي سيستم كنترل صنايع پروژه هاي مرجع: از جمله نوسازي سيستمهاي كنترل ذوب آهن اصفهان و همچنين كارخانجات سيمانهاي بهبهان، خاش و كرمان. * طراحي و تامين اسکنر درجه حرارت بدنه کوره سيمان که در بيش از 30 کوره سيمان کشور نصب و راه اندازي شده است.

لینک به دیدگاه

نیروگاه ازجمله فعالیت های گروه صنعتي ندا انتقال دانش طراحی، نصب و راه اندازی سیستم های اتوماسیون نیروگاهی بویژه سیستمهای DCS و PLC به داخل کشور بوده است. لذا این شرکت پيرو مصوبه دولت جمهوري اسلامي ايران در خصوص انتقال این دانش فني با دعوت از 10 نفر از کارشناسان ارشد و مديران کارآمد عرصه اتوماسيون کشور در سال 1376 گروه منسجمی را به منظور فعالیت در این حوزه تشکیل داد. هدف اين بخش طراحي، نصب و راه اندازي سيستم هاي اتوماسيون نيروگاهي به ويژه سيستم هاي کنترل DCS و PLC بود. نصب و راه اندازي سيستم هاي کنترل 14 واحد نيروگاه هاي سيکل ترکيبي اولين دستاورد اين تيم مهندسي بوده است. گروه صنعتی ندا آمادگي دارد تا با ارائه راهکارهاي جديد و بهره گيري از مدرن ترين سيستم ها و محصولات روز دنيا در زمينه اتوماسيون صنعتي در خدمت صنايع داخل و خارج از کشور باشد. خدمات و مشتريان با پيشينه ارزنده کاري و اتکا به تجربيات گوناگون در صنايع و اجراي پروژه هاي متعدد، بخش نيروگاه، خدمات زير را در قالب مهندسي، تامين تجهيزات، نصب و راه اندازي به عنوان سرفصل هاي اصلي کار خود به مشتريان ارائه مي نمايد: * سيستم هاي جامع کنترل نيروگاهي شامل DCS و PLC * سيستم کنترل اتوماتيک بويلر ABC * سيستم کنترل احتراق بويلر BMS * سيستم کنترل و نظارت توربين * سيستم حفاظت بويلر و توربين * سيستم مديريت توزيع PDCS و PMS * فرايندهاي کنترل و ابزاردقيق نيروگاهي، صنايع وابسته و پايين دستي * تامين نيروي متخصص جهت فعاليتهاي مشاوره، طراحي، نصب، راه اندازي و نظارت در پروژه هاي نيروگاهي، بويلرها و توربين ها در اين راستا، بازارهاي هدف بخش نيروگاه گروه صنعتي ندا شامل موارد زير مي شود: * شرکت هاي مديريت توليد و نگهداري نيروگاهها * سازندگان و استفاده کنندگان توربين ها و ژنراتورها * سازندگان و استفاده کنندگان بويلرها * سازندگان نيروگاهها و تجهيزات نيروگاهي * مجريان اصلي پروژه هاي ساخت، نصب و راه اندازي نيروگاه، تجهيزات جانبي نيروگاه، بويلرها و توربين ها * پيمانکاران EPC شرح فعاليت ها سيستم هاي کنترل DCS گروه صنعتي ندا با اتکا به پشتوانه دو دهه مهندسي، نصب و راه اندازي سيستمهاي DCS و با توجه به انعقاد قراردادهاي همکاري با شرکت زيمنس آلمان، بعنوان معتبرترين شرکت ايراني در زمينه ارائه خدمات مهندسي، ساخت تجهيزات و نظارت بر نصب و راه اندازي سيستم TELEPERM XP راهکاري مطمئن، پيشرفته و کارآمد را در صنعت اتوماسيون نيروگاه ارائه مي نمايد. سيستم هاي کنترل بويلر و توربين با توجه به اجراي طراحي، نصب و راه اندازي پروژه هاي متعدد در خصوص سيستم کنترل اتوماتيک بويلر (ABC) و سيستم حفاظت و کنترل احتراق (BMS) و همچنين راه اندازي سيستم کنترل توربين هاي بخار و گاز در چندين نيروگاه سيکل ترکيبي، اين بخش در حال حاضر با ارائه سيستم جديد مبتني بر S7 زيمنس که يک مجموعه Failsafe,Redundant است، سيستم هاي کنترل توربين و بويلر را منطبق بر استانداردهاي روز بين المللي ارائه مي نمايد. اجراي پروژه هاي بهينه سازي سيستم کنترل در صنايع نيروگاهي پس از کسب تجربه در طراحي و اجراي سيستم DCS نيروگاه از يک سو و به انجام رساندن چند پروژه نوسازي در صنايع نيروگاهي و نفت و گاز از سوي ديگر، شرکت ندا اجراي پروژه هاي نوسازي سيستم هاي نيروگاهي را در دستور کار خود قرار داده است. اين بخش آمادگي اجراي کليه مراحل پروژه، از جمله مطالعه و امکان سنجي، طراحي سيستم هاي جديد، نصب و راه اندازي و آموزش پرسنل را دارا مي باشد. کليدهاي موفقيت کيفيت : گروه صنعتي ندا کيفيت را سرلوحه فعاليتهاي خود قرار داده است و با بهره گيري از تيم مهندسي تخصصي خود و نيز تامين تجهيزات از منابع معتبر، محصولي با بهترين کيفيت را در اختيار مشتريان قرار مي دهد. پيکربندي فني : اين بخش همواره از پيشگامان اجراي پروژه هاي خاص در کشور بوده و هم اکنون نيز با بهره گيري از چنين ديدگاه مديريتي و امکانات سرمايه گذاري، اين خط مشي را دنبال مي کند. ارائه راهکارهاي خاص با بهره گيري از تکنولوژي هاي روز : از آنجايي که اين بخش از ارتباطات بين المللي ويژه اي برخوردار است و اعتبار قابل ملاحظه اي در ميان تامين کنندگان معتبر دارد، امکان دستيابي به محصولات و راهکارهاي روز صنعت را يکي از مزاياي رقابتي خود مي داند. ارتقاي سطح مشتريان و تامين کنندگان داخلي : يکي از سياست هاي کلي بخش نيروگاه ارتقاي سطح علمي مشتريان است و در اين خصوص آموزش و برنامه ريزي آموزشي همواره يکي از خدمات ويژه اين بخش بوده است. زمان تحويل : انجام به موقع پروژه ها يکي از اهداف اصلي بخش نيروگاه از ابتدا تا کنون بوده است و در همين راستا در هيچ يک از پروژه هاي خود تاخير در زمان تحويل يا ارائه محصول نداشته است.

لینک به دیدگاه

نفت، گاز و پتروشیمی با توجه به افزايش روزافزون سرمايه گذاري در صنايع نفت و گاز و پتروشيمي و اهميت بسزاي سيستم هاي کنترل و ابزار دقيق و نيازهاي بهبود فرآيند هاي توليدي، گروه صنعتي ندا نيز در همين راستا اقدام به حضور پر رنگ در پروژه های طراحي، تامين، نصب و راه اندازي سيستم هاي کنترل و ابزاردقيق در حوزه های نفت و گاز و پنروشیمی نمود که حاصل آن انجام پروژه هاي موفق متعددي در اين خصوص است. انجام کليه فعاليت هاي مربوط به مهندسي، طراحي، تامين تجهيزات، نصب و راه اندازي سيستم هاي کنترل، ابزاردقيق در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی در گروه صنعتی ندا صورت میگیرد. این توانمندی که با اتکاء به تجارب موفق گذشته و بهره مندی از دانش و تخصص کارشناسان خبره این شرکت حاصل گردیده است قابلیت ارائه سرويسها و راهکارهاي تخصصي در بخش هاي زير را بوجود آورده است: ايستگاه هاي تقويت فشار گاز با گستردگي شهرها، افزايش ميزان تقاضا براي مصرف گاز، گسترش شبکه ها و خطوط توزيع گازرساني، استخراج فرآورده توسط تزريق گاز و دلايلي از اين چند، نياز به افزايش فشار گاز انکارناپذير مي باشد. بنابراين پ روژه هاي متعدد ايستگاه هاي تقويت فشار گاز در دستور کار قرار گرفته است. اين شرکت در حال حاضر بيشترين و موفق ترين پروژه هاي کنترل فرآيند ايستگاه هاي تقويت فشار گاز را براي صاحبان صنايع به انجام رسانده است. واحدهاي نمک زدائي با توجه به کاهش سطح منابع زيرزميني نفت و اختلاط بيشتر آن با نمک و حصول دستيابي به فرآورده هاي اوليه نفتي مناسب باعث رويکرد مجدد وزارت نفت به پروژه هاي نمک زدايي شده است. اين بخش نيز توانسته است راهکارهاي مناسبي در زمينه هاي تخصصي خود ارائه نمايد. واحد توربوکمپرسور (بهينه سازي و طرح هاي جديد) پس از انجام پروژه هاي بهينه سازي سيستم کنترل و ابزاردقيق واحد توربوکمپرسور در پتروشيمي خارک و ايستگاه هاي تقويت فشار گاز محمدي مصطفوي دانش فني و مهندسي مرتبط موجود و امکان ويژه اي جهت ارائه خدمات مشابه در ساير سايتها ايجاد گرديده است. اين سيستم علاوه بر کنترل توربوکمپرسور، داراي بالاترين قابليت اطمينان بوده و کمترين نياز به خدمات تعمير و نگهداري را دارد· بعلاوه مجموعه سيستم کنترل Surge و مانيتورينگ کليه پارامترهاي کنترلي سيستم کنترل و مانيتورينگ ارتعاش، ثبت گزارشات و Trending و قابليت ارتباط با شبکه اينترنت و مودم از ديگر مزاياي آن است. خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی گروه صنعتی ندا در زمینه طراحی و اجرای سیستم کنترل در پروژه های عملیات انتقال و کاهش فشارفراورده های نفتی در استانهای مازندران و گلستان ، اصفهان و خوزستان نیز دارای تجربه می باشد.

لینک به دیدگاه

تأمین تجهیزات گروه صنعتی ندا علاوه بر استفاده از تجارب پرسنل خود در اجرای پروژه های برق، کنترل، ابزاردقیق و ... همکاری خود را با کمپانی های بین المللی جهت تامین کالای مورد نیاز صنایع کشور (و در بعضی مواقع سایر کشورها) از سال 1384 آغاز نموده است. نتیجه این همکاری ها، ایجاد واحد مستقل فروش در این شرکت بود ه است که رسالت آن ارائه سرویس جامع شامل خدمات مشاوره ای و شناخت نیاز مشتری، تامین کالای متناسب با آن نیاز و ارائه سرویس های پس از فروش می باشد. اجرای پروژهای متعدد EPC با رویکرد برق، کنترل و ابزاردقیق این توانمندی را در پرسنل ایجاد نموده است تا بسته های کامل پیشنهادی(package) را ارائه نمایند. در این زمینه علاوه بر کمپانی هایی که این شرکت انحصاراً با آنها فعالیت می کند که در ذیل به آن اشاره خواهد شد با سایر سازندگان معتبر اروپایی و ژاپنی نیز همکاری های مداومی داشته است بطوری که پیشنهاد این شرکت در ابزار دقیق بصورت بسته کامل خواهد بود. بخش بازرگاني گروه صنعتي ندا با در اختيار داشتن ترکيب کاملي از کارشناسان فني و بازرگاني و بهره گيري از ارتباط با مجموعه اي از معتبرترين توليدکنندگان تجهيزات برق، کنترل و اتوماسيون دنيا توانايي دارد اقلام مورد نياز شما را در اسرع وقت و با بهترين شرايط مالي و فني تامين و تحويل نمايد. ويژگي هاي ممتاز بخش بازرگاني گروه صنعتي ندا * تحويل به موقع * قيمت مناسب * ارتباط با توليدکنندگان معتبر * فروش کلي و جزئي * فروش ارزي و ريالي * مشاوره و راهنمايي فني * ارائه پيشنهاد قيمت به صورت مجموعه کامل (Package Offering) * بهره گيري از کارشناسان مجرب * آموزش هاي فني * انعطاف پذيري اين بخش تحويل در اسرع وقت، خريد از معتبرترين تامين کنندگان و مناسب ترين قيمت را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده است. تحويل در کوتاه ترين زمان تنگناي زماني يکي از مهمترين عوامل ايجاد تاخير در روند اجراي پروژه ها و فعاليتهاي صنعتي است. اولويت نخست بازرگاني ندا، تحويل در کمترين زمان ممکن مي باشد. تامين کنندگان معتبر از آنجائي که بخش بازرگاني، تامين تجهيزات داخلي پروژه هاي در دست اجراي بخش هاي تخصصي ندا را بعهده دارد، لذا با مجموعه اي از مطرح ترين و معتبرترين تامين کنندگان داخلي و خارجي در ارتباط تنگاتنگ مي باشد. اين ارتباط امکان تامين اقلام مورد نياز مشتريان را از منابع مختلف فراهم مي نمايد. ارائه پيشنهاد قيمت به صورت بسته کامل جهت تسهيل کار مشتريان در خريدهاي پروژه اي، بازرگاني ندا به لحاظ برخورداري از ارتباط با تامين کنندگان مختلف و بعضا غير مرتبط ، راسا اقدام به جمع آوري قيمت اقلام متنوع درخواستي نموده و پيشنهاد مالي - فني را به صورت Package ارائه مي نمايد. انعطاف پذيري در برآورده کردن نيازهاي مشتريان با توجه به اين که مشتري مداري يکي از ارکان اصلي بخش بازرگاني مي باشد، لذا همواره نيازهاي مشتريان بر اساس شرايط آنها برآورده مي شود.از ديگر توانمندي هاي اين بخش ارائه پيشنهاد به صورت مجموعه کامل از اقلام ابزار دقيق مي باشد. قيمت مناسب بازرگاني ندا با توجه به حجم بالاي مبادلات تجاري با تامين کنندگان مختلف، از قدرت مالي خوبي برخوردار بوده و توانايي تامين تجهيزات با بهترين قيمت هاي رقابتي را دارد. زمينه هاي فعاليت بازرگاني گروه صنعتي ندا اين گروه در زمينه هاي زير آماده ارائه خدمات مي باشد: تامين تجهيزات برقي * انواع کابل هاي کنترل و قدرت * انواع رله، فيوز، ترمينال و کليه اقلام تابلويي * منبع تغذيه تامين تجهيزات ابزاردقيق * ترانسميترهاي مختلف از جمله: Pressure,Flow,Level,Temperature * سنسورهاي مختلف Vibration,Limit,Proxy * کنترلرها، نشانگرها، سوييچ ها و مبدل ها * آنالايزرهاي مختلف تامين قطعات سيستم هاي کنترل * کارت هاي مختلف PLC و ESD/DCS * نرم افزارهاي کنترلي و برنامه نويسي * انواع کامپيوترهاي صنعتي و PC Rack * سنسورها و تجهيزات اعلان حريق تامين تجهيزات سيستم هاي مانيتورينگ * انواع مانيتورهاي صنعتي * انواع Touch Panel,Operating Panel, Text Panel * رکوردهاي کاغذي و Paperless ارائه خدمات و سرويس هاي فني - بازرگاني * مشاوره و راهنمايي * آموزش * ترخيص و حمل نماينده مجاز زيمنس در زمينه تجهيزات کنترل و اتوماسيون (siemens A&D) * PLC هاي سري S7-200/300/400 * سيستم هاي کنترل (Fault-Tolerant (Redundant سري S7-400H * سيستم هاي کنترل Fail-Safe/Redundant سري S7-400F/FH * سيستم DCS مبتني بر PCS7 * سيستم هاي متنوع مانيتورينگ WinCC,Protool,WinCC Flexible کمپانی Tokyo Kiso ژاپن در زمینه تجهیزات اتدازه گیری Level شامل : * Displacer level transmitter& switch * Tank level Gauge * Float level switch * Capacitance level transmitter& switch * Conductivity level transmitter & switch * Radar کمپانی Tokyo Keiso ژاپن در زمینه تجهیزات اندازه گیری Flow شامل: * Rota meter flow indicator & transmitter * Corr oli mass flow transmitter * Magnetic flow transmitter کمپانی Nihon klingage در زمینه تجهیزات اندازه گیری level شامل: * Transparent level Gauge * Magnet level Gauge * Reflex level Gauge کمپانی Delta control انگلیس در زمینه انواع نمایشگرها و سوئیچ های دما و فشار شامل : * Pressure Gauge& switch * Temperature Gauge & switch

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

شركت فن‌آوران بهبود انرژی البرز (فابا انرژی) فعالیت خود را در قالب یک گروه فنی و مهندسی از سال 1385در زمینه طراحی، نصب و راه اندازی نیروگاه‌های دیزلی اضطراری و گازسوز دائم‌کار بر پایه موتورژنراتورهای دیزلی و گازسوز، ممیزی انرژی، نیروگاه‌های بزرگ بر پایه توربین‌های گازی، امکان سنجی و انجام مطالعات فنی اقتصادی احداث نیروگاه‌های تولید هم‌زمان برق و حرارت آغاز نمود.

همچنین این شرکت طی دو سال گذشته فعالیت‌های خود را در زمینه‌ انرژی‌های نو از جمله نیروگاه‌های بیوگاز و بیوماس، توربین‌های بادی، پیل‌های سوختی اکسید جامد (SOFC )، پنل‌های خورشیدی ( solar power plant)، نیروگاه‌های Chimney Power Plant نیز آغاز کرده و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه نیز داشته است.

در حال حاضر این شرکت به عنوان مشاور فنی و در راستای توسعه احداث مولدهای CHP در صنایع و انواع انرژی‌های نو با ستاد تحول صنایع و معادن کشور همکاری دارد.

 

شرکت فابا انرژی به یاری ایزد منان، با تکیه به دانش فنی و توانمندی علمی و عملی پرسنل خود و با ایمان به پتانسیل‌های موجود در کشور عزیزمان قصد دارد به شرکتی فعال و منحصر به فرد در صنعت برق و احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک تبدیل شده و به بهبود این صنعت حیاتی در جای‌جای ایران کمک کند.

فابا انرژی آماده است که با توسعه‌ی تکنولوژی‌های نو و پاک در صنعت تولید انرژی، این صنعت را در کشور متحول نمونده و با بومی‌سازی فن‌آوری‌‌های طراحی و ساخت سامانه‌های تولید انرژی موجبات سربلندی ایران عزیز را فراهم آورد.

فابا انرژی می‌خواهد و می‌تواند انرژی ارزان، مطمئن و پاک را برای همه به ارمغان آورد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...