رفتن به مطلب

اندروید گوگل سرانجام به سلطنت سیمبیان پایان داد!


ارسال های توصیه شده

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری رویترز، سرانجام رشد فوق‌العاده سیستم‌عامل اندروید و کندی حرکت سیمبیان باعث شد که اندروید یکه تاز دنیای تلفن‌های همراه هوشمند شود.

 

بنا بر گزارش موسسه کانالیز در ۳ ماهه چهارم سال ۲۰۱۰ میلادی سرانجام گوگل اندروید توانست صدرنشین کهنه کار تلفن‌های هوشمند یعنی سیمبیان را کنار زده و خود به عنوان محبوبترین پلاتفرم بر صدر جدول تکیه زند.

 

تحلیلگران موسسه کانالیز در روز دوشنبه اعلام کردند که تلفن‌های همراه اندروید در سال ۲۰۱۰ دارای فروش جهانی ۳۲٫۹ میلیون دستگاه بودند که از پلاتفرم سیمبیان که در مدت مشابه در حدود ۳۱ میلیون دستگاه به فروش رسانده بود، پیشی گرفته‌اند.

 

01312011CanalysQ4smartphones.JPG

کریس جونز معاون و تحلیلگر موسسه کانالیز در این مورد گفت: “سال ۲۰۱۰ یک سال فوق‌العاده برای تلفن‌های همراه هوشمند بود که بعد از دشواری‌های رکود اقتصادی ۲۰۰۹ بسیار جای امیدواری دارد”.

 

در مکان سوم تلفن‌های هوشمند نیز اپل با آیفون خود قرار گرفته که در حدود ۱۶٫۲ میلیون دستگاه آیفون به فروش رسانده است که خوب با توجه به تنها یک مدل محصول عرضه شده در سال ۲۰۱۰ ، فروش خیره‌کننده‌ای به حساب می‌آید و همچنین باید آیفون۴ را پرفروش‌ترین تلفن همراه هوشمند در ۳ ماهه چهارم سال گذشته میلادی نیز دانست.

 

کارشناسان سال ۲۰۱۱ را سال حساسی برای بازار تلفن‌های همراه هوشمندمی‌دانند زیرا با به بازار آمدن موبایل‌های چند هسته‌ای، عرضه شدن اندروید ۳، سیرتکاملی ویندوز فون ۷ و معرفی آیفون جدید از سوی شرکت اپل مطمئنا شاهد رقابت داغتری خواهیم بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...