رفتن به مطلب

اپراتورها به سمت ريزآنتن‌ها حركت كنند


ارسال های توصیه شده

يك مقام سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ( رگولاتوري ) از اپراتورهاي تلفن همراه كشور خواست براي تضمين سلامت بيشتر شهروندان به سمت استفاده از ريزآنتن ها يا ميكروها bts ها حركت كنند .

 

' صادق عباسي شاهكوه' رئيس مركز امور بين الملل و مهندسي ارتباطات رگولاتوري در گفت و گو با ايرنا ، گفت: استفاده از ريزآنتن ها به تدريج و با پيشرفت تكنولوژي رو به افزايش است و آنتن‌هاي بزرگ تلفن همراه به مرور جاي خود را به ميكرو bts ها ( آنتن ها كوچك و جديد تلفن همراه ) مي دهند .

 

وي در مورد مزاياي استفاده از ريز آنتن‌ها گفت: اين آنتن‌ها قدرت انتشار كمتري دارند، از اين رو ميزان ضرر احتمالي آنها براي سلامت انسان نيز كمتر است .

عباسي گفت: با افزايش ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور و افزايش ترافيك مكالمات، از اين طرف اپراتورهاي تلفن همراه مجبور به توسعه ايستگاه‌هاي bts خود هستند ، از سوي ديگر با مقاومت و مخالفت شهروندان براي نصب آنتن روبرو مي باشند .

 

به گفته ي رئيس مركز امور بين الملل و مهندسي ارتباطات رگولاتوري ، استفاده از ريزآنتن ها يكي از راهكاري پيش روي اپراتورها براي مقابله با اين مشكل است .

 

عباسي ، افزود: راه حلي كه سازمان رگولاتوري براي كاهش خطرات و مضرات احتمالي آنتن هاي تلفن همراه توصيه مي كند ، افزايش تعداد آنتن‌ها است ، زيرا ‌هر چه تعداد آنتن ها افزايش يابد ، از قدرت امواج منتشر شده كاسته شده و اين امر منجر به كاهش خطرات احتمالي ناشي از انتشار امواج راديويي از سوي آنتن ها ي bts مي شود .

 

وي افزود: هم اكنون از ريز آنتن ها در مترو استفاده مي شود و اميد مي رود اپراتور به سمت استفاده بيشتر از اين آنتن ها حركت كند .

 

رئيس مركز امور بين الملل و مهندسي ارتباطات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد گران بودن ريز آنتن ها ( ميكرو btsها ) گفت : هر محصولي در ابتدا گران است ولي بتدريج و با زيادن شدن ميزان مصرف ،‌ قيمت آن تعديل مي شود .

 

منبع: آی تی آنالیز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...