رفتن به مطلب

تحصیل در انگلیس


ارسال های توصیه شده

سیستم آموزشی در انگلستان

 

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار بخش مختلف تقسیم شده است.

 

Primary Education

Secondary Education

Further Education

Higher Education

 

 

بطور قانونی بچه ها در انگلستان بایستی جهت تحصیل دوره ابتدائی و دبیرستان را بگذرانند که از سن 5 سالگی شروع و تا 16 سالگی ادامه دارد .

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار Key Stage به صورت زیر تقسیم شده است

· Key Stage 1 - 5 to 7 years old - مدرسه ابتدائی

· Key Stage 2 - 7 to 11 years old - مدرسه ابتدائی

· Key Stage 3 - 11 to 14 years old - دبیرستان

· Key Stage 4 - 14 to 16 years old - دبیرستان

در سن 11 سالگی دانش آموزان به دبیرستان برای تکمیل Key Stage 3 و 4 میروند.

دانش آموزان در پایان هر Key Stage ارزیابی میشوند. مهمترین ارزیابی در سن 16 سالگی انجام میشود درست زمانی که دانش آموزان در حال انجام GCSE's و یا دیپلم در دوره دبیرستانی خود هستند.

زمانی که دانش آموز دوره جی سی ای ای را گذراند میتوانند برای ادامه تحصیل و سپس تحصیلات بالاتر اقدام نمایند و یا اینکه بعد از اتمام دبیرستان مستقیما جذب بازار کار شوند.

توضیحات کاملتری در مورد چار بخش سیستم آموزشی در انگلستان در ذیل آمده است:

 

آموزش ابتدائی = Primary Education

آموزش ابتدائی در انگلستان از سن 5 سالگی شروع میشود و تا سن اا سالگی ادامه دارد که شامل Key Stage 1 و Key Stage 2 است.

 

آموزش متوسطه = Secondary Education

از سن 11 تا 16 سالگی دانش آموزان به دبیرستان رفته و Key Stage 3 و 4 را انجام میدهند.که در حقیقت خود را برای رفتن به مرحله GCSE's آماده میکنند

مدرسه ابتدائی و متوسطه برای دانش آموزان در انگلستان اجباری است. بعد از سن 16 سالگی تخصیل در انگلستان اختیاری است.

 

آموزش تکمیلی = Further Education

زمانی که دانش آموز دوره متوسطه را به پایان رسانید میتوانند برای تحصیلات تکمیلی برای دوره A-Levels – GNVQ's , BTEC's یا دورههای مشابه اقدام کنند.

A-Levels = Advanced Levels

GNVQ's = General National Vocational Qualification

BTEC's = Business and Technology Education Council

در انگلستان دانش آموزانی که فصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند بایستی دوره تکمیلی بعد از دبیرستان را پشت سر گذارند.

 

تحصیلات عالی = Higher Education

از آنجا که اهمیت این بخش در این سایت بیشتر از بقیه سطوح آموزشی ذکر شده است ,سعی شده تا در این قسمت اطلاعات بیشتر با جزییات دقیقتری داده شود. واین که تحصیلات عالی برای دانشجویان خارجی در انگلستان به چه صورت است.

اغلب دانش اموزان خارجی که به قصد تحصیل به انگلستان میایند مستقیما و به شرط اینکه تحصیلات متوسطه را در کشور خود (معادل انگلستان) با موفقیت به پایان رسانده باشند , به سیستم آموزش عالی این کشور وارد میشوند.

 

پیش نیاز جهت ورود به سیستم آموزش عالی انگلستان

هر سطح آموزشی در انگلستان نیازمندیهای منحصر به فرد خود را دارد که بایستی دانش آموز واجد شرایط باشد تا بتواند به آن دوره راه یابد.

لازم به ذکر است سیستم آموزشی در اسکاتلند با انگلستان تفاوت داشته و به لحاظ ساختاری با سیستم آموزشی انگلستان متفاوت است.

 

سیستم آموزشی در انگلستان:

در زیر تفاوتهای اساسی سیستم آموزشی در انگلستان و آمریکا توضیح داده شده است. از جمله اطلاعاتی در زمینه چهارچوب آموزشی – سطوح آموزشی- امتحانات و منابع مورد نیاز داده شده است.

 

سطوح آموزشی ابتدائی و متوسطه

Primary and Secondary (K-12) Education

در انگلستان حدود 90% از دانش آموزان در مدارس عمومی (دولتی) تحصیل میکنند.

Publicly-Funded State Schools

مدارس عمومی (دولتی)

حدود 8.5 میلیون دانش آموز در 30 هزار مدرسه در انگلستان و ولز درس میخوانند. در اسکاتلند 830000 دانش آموز در حدود 5000 مدرسه تحصیل میکنند که این شامل مدارس آمادگی (کودکستان) و دیگر مدارس است. در ایرلند شمالی 350 هزار دانش آموز در 1300 مدرسه در حال تحصیلند.

مدارس ابتدائی معمولا دخترانه و پسرانه (مختلط) است ولی مدارس متوسطه ممکن است مختلط یا مجزا باشد.

مدارس غیر مختلط = Single-Sex School

مدارس مختلط = Co-Educational School

مدیریت آموزشی در انگلستان , ولز و اسکاتلند به عهده مسئولین محلی آموزشی است.

 

Local Education Authority

مسئولین محلی آموزشی

در ایرلند شمالی مدارس به صورت وسیعی به وسیله دارائیهای ملی از طریق 5 برد آموزشی و کتابخانه ای اداره میشوند.

 

چهار چوب آموزشی در انگلستان , ولز و ایرلند شمالی:

طبق قانون افراد 5 تا 16 ساله بایستی بتوانند از آموزش تمام وقت بهره ببرند. چهار چوب آموزشی در انگلستان در سال 1992 عنوان گردید و کلیه مدارس دولتی موظف به اجرای آن هستد. اگر چه مدارس دولتی ملزم به اجرای آن نیستند. هسته مرکزی چهارچوب آموزشی شامل: انگلیسی , ریاضیات , و علوم است.در ولز زبان ولزی یا ولش هسته مرکزی این چهارچوب آموزشی است. دروس پایه شامل طراحی و تکنولوژی , اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات , تاریخ , جغرافیا , زبانهای مدرن خارجی , موسیقی , هنر و طراحی , ورزش , علوم مذهبی و شهروندی است.

اسکاتلند نیز چهارچوبی مشابه را دنبال میکند. اگر چه مدارس میتوانند عناصری اضافه بر این چهار چوب نیز بر اساس نیاز دانش آموزان خود داشته باشند. این چهارچوب شامل زبان ایرلندی در مدارسی که به زبان ایرلندی تکلم میکنند نیز میباشد. بعد از 5 سال آموزش متوسطه از دانش اموزان امتخاناتی در درسهای مختلف امتحاناتی گرفته میشود. که این امتحانات در سطح GCSE's است. GCSE's در واقع یک امتحان است که هر درس جداگانه امتحان گرفته میشود و از طرف افراد غیر وابسته ارزیابی و نمره داده میشود. دانش آموزان معمولا تا ده درس از دروس (حد بالا و پایین ندارد) GCSE's که شامل دروس مختلف از جمله ریاضی و زبان انگلیسی را بایستی بگذرانند. بعد از GCSE's ممکن است دانش آموزان مدرسه را رها کرده یا اینکه جهت ادامه تحصیل در کالجهای فنی حرفه ای اقدام نمایند. و یا اینکه ممکن است دوره های دیگری به نام AS Level در دوره متوسطه را بگذرانند که یک سال طول میکشد. بعد از 2 سال تحصیل دانش آموزان ممکن است دوره A-Levels را بگذرانند که در حقیقت پیش نیاز و دوره آمادگی برای ورود به دانشگاه در انگلستان است.

 

اسکاتلند :

اسکاتلند سیستم و چهارچوب آموزشی مخصوص به خود و متفاوت از انگلستان , ولز و ایرلند شمالی را دارد. بعد از 7 سال آموزش ابتدائی و چهار سال آموزش متوسطه که هر دو اجباری هم هستند دانش اموزان در سن 15 تا 16 سالگی میبایست مدرک آموزشی اسکاتلند بگیرند که به آن SCE اطلاق میشود.این گواهینامه در کل انگلستان معادل GCSE's و قابل قبول برای ورودی به دانشگاه است.

Scottish Certificate of Education (SCE) = در اسکاتلند

GCSE – A-levels در انگلستان

ریز نمرات و رتبه ها:

مفهوم ریز نمرات در آمریکا متفاوت از انگلستان است و در انگلستان واژه ریز نمره ای که در آمریکا استفاده میشود نا آشنا است. در انگلستان دانش آموزان صرفا در سالی که در آن تحصیل میکنند رتبه بندی نمیشوند. در حال حاضر سیستم و استاندارد ها نتیجه امتحانات زیر هستند .

GCSE

SCE

AS

A-Level examination

به طور کلی روش مرسومی جهت معادل کردن مدارک آموزشی ابتدائی و متوسطه برای کشور انگلستان و آمریکا نیست. سیستم آموزشی کاملا متفاوت و مقایسه آنها بایستی به صورت مشروط باشد. اگر چه به طور کلی 5 GCSE's در انگلستان و گواهینامه آموزشی SCE در اسکاتلند معادل دیپلم از مدارس آمریکا است.

 

آموزش بعد از دروره متوسطه و آموزش عالی:

Post-secondary and Higher Education

تقریبا 1.8 میلیون دانش آموز در انگلستان در سطح آموزش عالی در حال تحصیلند. حدود یک سوم در سن 18 سالگی به مراکز آموزشی تحصیلات راه پیدا میکنند. این امار در اسکاتلند 50% دانش آموزان است. تعداد دانشجویان بزرگسال که به صورت پاره وقت یا تمام وقت در دانشگاه تحصیل میکنند رو به رشد است. تحصیلات بالاتر یکی از اولویتهای دولت است با این امید که در سال 2010 میزان 50% از افراد در سن 18 تا 30 سالگی جذب این مراکز تحصیلی شوند.

تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی در انگلستان , ولز و ایرلند شمالی مدت 3 سال به طول می انجامد در حالی که در دانشگاه های اسکاتلند 4 سال است در سطوح فوق لیسانس این مدت یکسال و دوره فوق لیسانس ریسرچ مدت 2 سال و دور ه دکتری مدت 3 سال به طول می انجامد .

دوره های حرفه ای شبیه پزشکی , دامپزشکی , حقوق و آموزگاری معمولا مدت 5 سال به طول می انجامد.

 

آموزش متوسطه در انگلستان

آموزش متوسطه در انگلستان از سن11 سالگی شروع میشود. اگر چه این عمومیت ندارد در بعضی قسمتهای انگلستان از سن 12 یا 13 سالگی شروع میشود.

برای دانش آموزان خارجی که برای تحصیل در سطح متوسطه به انگلستان میایند میتوانند در سن 11 سالگی در این سطح شرکت کنند یا اینکه منتظر بمانند تا در سن 13 سالگی شروع کنند و قبل از اینکه GCSE's که دو سال است را شروع کنند و قبل از آن یک سال در مدرسه درس بخوانند. دوره GCSE's از 14 تا 16 سالگی انجام میشود. از سن 11 تا 14 سالگی دانش آموزان در درسهای موسیقی ریاضی علوم و انگلیسی و غیره شرکت کرده و زمانی که به سن 14 سالگی رسیدند در واقع وارد اولین سال دوره GCSE's یا معادل SCE در اسکاتلند می شوند . GCSE's در واقع امتحاناتی است که دانش و مهارتهای دانش آموز را در دروس زیر ارزیابی می کند . اغلب مدارس روش های مشابه را دنبال میکنند ( زمانی که دآنش آموزان دوره GCSE's را انجام می دهند که این دروس شامل ریاضی , انگلیسی و علوم ( به صورت ترکیبی از زیست شناسی , شیمی و فیزیک است

English – Maths - Sciences (either combined or separate Biology, Chemistry and Physics)

دانش آموزان معمولا تعدادی دروس شامل چهار , پنج درس دیگر را به صورت اضافی انتخاب می کنند و این دروس شامل : زبان فرانسه , آلمانی , مطالعات تجاری , طراحی و تکنولوژی , موسیقی , علوم ورزشی , جغرافیا , تاریخ و دروس دیگری میتواند باشند . در مدارس عمومی دانش آموزان معمولا 5 تا 10 GCSE's را بر اساس توانایی خود انتخاب می کنند در مدارس خصوصی ممکن است تعداد این دروس 11 یا 12 درس باشد که بیشتر بر روی دروس مرتبط با دانشگاهی تا دروس هنری تمرکز دارند .

GCSE's مدت دو سال طول می کشد و به صورت اجباری برای دانش آموزان در انگلستان نمره داده می شود. زمانی که دانش آموز دوره GCSE's را با موفقیت پشت سر گذاشت دو راه دارد یکی اینکه جهت تحصیلات بالاتر اقدام کند یا اینکه مدرسه را رها و به دنبال کار برود.

 

سیستم آموزشی پیش دانشگاهی

Further Education System

وقتی دانش آموزان در انگلستان به سن 16 سالگی رسیدند و دوره GCSE's را با موفقیت پشت سر گذارندند میتوانند راه های زیر را انتخاب کنند

1 – دنبال کار بروند

2 – به دنبال تحصیل بیشتر رفته

3 - جهت شرکت در دوره های فنی حرفه ای اقدام کنند.

Find work - Academic Qualifications - Vocational Qualifications

اگر دانش آموزان تصمیم به ادامه تحصیل داشتند میتوانند جهت شرکت در دوره های دانشگاهی و یا دوره های فنی حرفه ایی اقدام نمایند .

تحصیلات دانشگاهی:

Academic Qualifications

اغلب مدارس در انگلستان دوره هائی را به نام 6 فرم جهت دانش آموزانی که GCSE's را تکمیل کرده اند برگزار میکنند. کالجها زیادی هستند که این دوره را برای دانش آموزانی که در مدرسه خود 6 فرم را ندارند برگزار میکنند. در انگلستان دانش آموزان معمولا A-Levels را انجام میدهند که پیش نیاز برای راهیابی به تحصیلات دانشگاهی است.

A-Levels مانند GCSE's به مدت 2 سال طول میکشد که به 2 صورت است:

A-Levels کامل = دوره Full A-levels

A-Levels از 6 قسمت و AS Level از 3 قسمت تشکیل شده است.

دانش اموزان عموما 2 تا 3 A-Levels را میگیرند و بسته به توانائیهای تحصیلی ممکن است A-Levels بیشتری را بگیرند. دانش آموزان مدارس عیر دولتی ممکن است تا 5 A-Levels را بگیرند.

دوره Baccalaureate International در انگلستان در بیشتر مدارس به عنوان جایگزینی برای A-Levels ارائه میشود.

رشته های فنی حرفه ای:

Vocational Qualifications

دانش اموزانی که در پی ادامه تصیل رفتن به دانشگاه نیستند میتوانند تحصیلات خود را به تحصیل در دوره های فنی حرفه ای ادامه دهند. این دوره ها شامل:

BTEC Awards

National Vocational Qualification (NVQ)

City and Guilds Qualification

Apprenticeships

اغلب دانش آموزان خارجی که به انگلستان جهت تحصیل میایند این هدف دارند تا بتوانند در دوره های دانشگاهی شرکت کنند.

 

تحصیلات عالی

Higher Education System

در انگلستان به دلیل وجود صدها دانشگاه امکان تحصیل برای دانش آموزان در رشته های مختلف چه برای داش آموزان خود و چه دانش آموزان خارجی ( بین المللی) را فراهم نموده است. در انگلستان یک سوم دانش آموزان به شکلی به تحصیلات عالی راه میابند که در اسکاتلند این رقم 50% کل دانش اموزان اسکاتلندی است که این امر باعث رقابت شدیدی بین دانش آموزان شده که توصیه میشود تا در فرصت مناسب و سریع جهت ثبت نام اقدام نمایند. در انگستان اغلب دوره های کارشناسی 3 ساله است اگر چه دوره هایی به نام دوره های ساندویچی در حال افزایش بوده که چهار سال است ( شامل سه سال تحصیل و یک سال تجربه کاری است). در حالی که اغلب دوره های کارشناسی در اسکاتلند 4 ساله است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌ دانشگاه های انگلستان :

 

مدارک ‌BTEC Higher, HD, HNC, HND و کلیه‌ مدارک‌ با 2 یا 3 سال‌ تحصیل‌ که‌ منجر به‌ اخذ مدرک ‌Bachelor نمی‌شود بعد از دیپلم‌ دبیرستان، "کاردانی" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

تبصره: مدرک ‌Diploma in Art & Design و دیگر دیپلم‌های‌ هنری‌ با توجه‌ به‌ شرط‌ ورودی‌ (داشتن‌ 4 درس ‌GCSE یا Foundation Course یکساله) و طول‌ مدت‌ تحصیل‌ سه‌ ساله، "کاردانی" در رشته‌ مربوط‌ ارزشیابی‌ می‌شود.

 

مدارک‌ ذکر شده‌ در بند یک‌ به‌ همراه Diploma یک سال‌ تحصیل‌ یا (Post Gradute Diploma (PGD در مجموع، "کارشناسی" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

مدرک PGD بعد از کارشناسی‌ فقط‌ صحت‌ صدور صادر می‌شود.

 

مدارک (Master (By Course با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، "کارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

مدرک (Master (By Research وM.Phi با شرط‌ داشتن‌ کارشناسی، "کارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

تبصره: مدرک‌M.Phil در صورت‌ دارا بودن‌ کارشناسی‌ ارشد فقط‌ صحت‌ صدور آن‌ تأیید می‌گردد.

 

مدرک ‌Architecture Diploma با دو سال‌ تحصیل‌ تمام‌ وقت‌ بعد از B.A. یا معادل‌ آن‌ در معماری، "کارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

مدارک ‌Ph.D. با شرط‌ داشتن‌ مدرک‌ کارشناسی‌ ارشد، "دکترا" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

تبصره: در صورتی‌ که‌ مدارک‌ دکترا بدون‌ تحصیل‌ در مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد (Master) و پس‌ از دریافت‌ مدرک‌ کارشناسی ‌(Bachelor) اخذ شده‌ باشد، در ذیل‌ ارزشنامه‌ جمله‌ "این‌ تحصیلات‌ پس‌ از اتمام‌ دوره‌ کارشناسی‌ انجام‌ شده‌ است" قید می‌شود.

 

تبصره: مدارک‌ حرفه‌ای‌ که‌ بدون‌ تحصیل‌ دانشگاهی ( آکادمیک ) اخذ شده‌ باشد در هیچ‌ کدام‌ از رشته‌ها ارزشیابی‌ نمی‌شود.

 

مدارک‌ دانشگاه‌ آزاد انگلستان ‌(Open University)فقط‌ در دوره (Bachelor) کارشناسی‌ (رشته‌های‌ غیر فنی) با شرط‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ و ارایه‌ گواهی‌ شرکت‌ در جلسات‌ حضوری‌ سالیانه، همتراز دانشگاه‌ پیام‌ نور قابل‌ ارزشیابی‌ است‌ و در ارزشنامه‌ عبارت (نیمه‌ حضوری) ذکر می‌شود.

 

هیچیک‌ از مدارک‌ اخذ شده‌ از مراکز آموزش‌ عالی‌ خصوصی ‌(Private) و نیز تحصیلات‌ غیرحضوری، مکاتبه‌ای‌ و ترددی‌ ارزشیابی‌ نمی‌شود.

 

جدول چگونگی ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشگاه های انگلستان:

arzeshyabi1.png

 

مطلب زیر برگرفته از دستور العمل وزارت علوم ایران در مورد موسسات آموزش عال انگلستان میباشد.

 

تحصیلات‌ پیش‌ دانشگاهی‌

‌‌تحصیلات‌ در انگلستان‌ از پنج‌ سالگی‌ آغاز می‌شود و طی‌ یك‌ دوره‌ پنج‌ ساله‌ ابتدایی‌ كودكان‌ با محیط‌ و نحوه‌ آموزش‌ و شرایط‌ محل‌ تحصیل‌ آشنا شده‌ و وارد دوره‌ متوسطه‌ می‌شوند كه‌ روابط‌ منظم‌تری‌ دارد. این‌ دوره‌ با شركت‌ در امتحانات‌ مربوطه‌ و اخذ گواهینامه‌ General Certificate Secondary Education (G.C.S.E) پایان‌ می‌پذیرد. كسانی‌ كه‌ مایل‌ به‌ ادامه‌ تحصیل‌ در مراكز آموزش‌ عالی‌ هستند، باید پس‌ از گرفتن‌ گواهینامه‌G.C.S.E دوره‌ موسوم‌ به‌A-Level را طی‌ دو سال‌ با موفقیت‌ بگذرانند.

 

نمرات‌ این‌ دروس‌ به‌ درجات‌A,B,C,D,E تقسیم‌ می‌گردد و كسانی‌ كه‌ حداقل‌ دو درس‌ A-Level آنها در سطح‌A,B,C باشد، می‌توانند وارد دانشگاه‌ شده‌ و برای‌ دوره‌ Bachelor ادامه‌ تحصیل‌ دهند. افرادی‌ كه‌ نمرات‌ دروس‌ آنان‌D وE باشد وارد دوره‌های‌ پایین‌ترH.N.D می‌شوند یا در مراكز آموزش‌ عالی‌ با كیفیت‌ پایین‌تر تحصیل‌ می‌كنند.

 

‌تحصیلات‌ دانشگاهی‌

‌برای‌ ورود به‌ دانشگاه‌های‌ انگلستان‌ گذراندن‌ موفقیت‌آمیز امتحانات‌A-Level حداقل‌ در دو درس‌ الزامی‌ است.

 

دارندگان‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ از بیشتر كشورها نیز برای‌ ورود به‌ دانشگاه‌های‌ انگلستان‌ باید امتحانات‌ فوق‌ را بگذرانند. البته‌ طی‌ سالیان‌ گذشته‌ در مواردی‌ دانش‌آموزان‌ سال‌های‌ آخر كالج‌ها و دبیرستان‌های‌ جامع‌ از طریق‌ تكمیل‌ برگ‌ مخصوص‌ و جایابی‌ مركز گزینش‌ دانشگاهی‌ (UCCA) مجوز ورود به‌ دانشگاه‌ها را یافتند.

 

بدین‌ صورت‌ كه‌UCCA مكاتبات‌ لازم‌ را با دانشگاه‌های‌ انتخابی‌ انجام‌ داده‌ و پس‌ از مدتی‌ متقاضیان‌ واجد شرایط‌ را به‌ دانشگاه‌ معرفی‌ می‌كند و دانشگاه‌ نظرات‌ خود را در مورد عدم‌ پذیرش، پذیرش‌ بدون‌ قید و شرط‌ و یا پذیرش‌ با شرط‌ نمره‌ در دروس‌ مخصوص‌ و مصاحبه‌ اعلام‌ می‌كند.

 

در صورتی‌ كه‌ نمرات‌ دانشجو از حد نصاب‌ لازم‌ كمتر باشد، دانشگاه‌ در ضمن‌ مصاحبه‌ با دانشجو مشكل‌ را رفع‌ یا او را به‌ دانشگاه‌ها یا كالج‌های‌ دیگر معرفی‌ می‌كند. داوطلبان‌ بالای‌ 23 سال‌ در صورت‌ داشتن‌ سابقه‌ كاری‌ مرتبط‌ با رشته‌ می‌توانند بدون‌ پشت‌ سر نهادن‌ دوره‌های‌ A-Level به‌ عنوان‌Mature Student وارد دانشگاه‌ شوند.

 

دوره‌های‌ تحصیلی‌

‌. 1دوره‌های‌ هنری‌ و حرفه‌ای‌ منتهی‌ به مدرک HNC,HND, College Diploma یا Higher Diploma از دوره‌هایی‌ هستند كه‌ پس‌ از دو یا سه‌ سال‌ تحصیل‌ به‌ دلیل‌ شرط‌ ورود آسان‌تر یاA-Level با نمره‌ تقریبی‌E) و(D طی‌ می‌شود.

 

: Bachelor .2 با سه‌ سال‌ تحصیل‌ یا چهار سال‌ تحصیل‌ با كار توأم‌ (Sandwich Course) است. البته‌ داوطلبین‌ بدون‌ دارا بودن‌ نمره‌A-Level می‌توانند در برخی‌ از دانشگاه‌ها دوره‌Bachelor را به‌ شرط‌ پشت‌ سر نهادن‌ یك‌ سال‌ ابتدایی‌ (Foundation Year) آغاز كنند كه‌ در مجموع‌ این‌ دوره‌ چهار سال‌ تحصیلی‌ است. مدرك‌ دوره‌ Bachelor به‌ دو نوع‌Honours وOrdinary تقسیم‌ می‌شود و مدرك‌Honours خود به‌ چهار نوع‌Second 1 (and 2), First و Third تقسیم‌ می‌شود.

 

بدیهی‌ است‌ كه‌ مدرك‌ Honours - First بالاترین، وOrdinary پایین‌ترین‌ سطح‌ را دارد. دوره‌های‌Bachelor چهار سال‌ تحصیلی‌ وSandwich Course ، علاوه‌ بر سه‌ سال‌ تحصیل، كار نظارت‌ شده‌ در كارخانه‌ را به‌ همراه‌ دارد كه‌ معمولاً‌ به‌ صورت‌ دو شش‌ ماه‌ یا یك‌ سال‌ كارورزی‌ بین‌ سال‌های‌ تحصیل‌ است. این‌ دوره‌ جنبه‌ عملی‌ یا كاربردی‌ و حرفه‌ای‌ دارد و امكان‌ اشتغال‌ بیشتری‌ را فراهم‌ می‌آورد.

 

: Post Gradute Diploma (PGD) . 3كه‌ اخذ آن‌ بعد از گذراندن‌ دوره‌های‌HD,HNC,HND در دانشگاه‌های‌ كشور انگلستان‌ میسر است. این‌ دوره‌ می‌تواند اولین‌ مرحله‌ از سیر تحصیلی‌ دوره‌ Master نیز باشد.

 

: Master .4 برای ورود به‌ این‌ دوره‌ امتحانی‌ صورت‌ نمی‌گیرد، بلكه‌ با توجه‌ به‌ نمرات‌ دوره‌ Bachelor، مصاحبه‌ و نظر معرف‌ها، دانشجو پذیرفته‌ می‌شود.

 

این‌ دوره‌ به‌ دو صورت‌ ارایه‌ می‌گردد: الف‌ - درس‌ و پژوهش‌(By Course) ب‌ - با پژوهش‌ .(By Research) در حالت‌ اول‌ دانشجو پس‌ از شش‌ ماه‌ حضور در كلاس‌ و موفقیت‌ در امتحانات، پژوهش‌ كوتاه‌ مدتی‌ را انتخاب‌ می‌كند كه‌ پس‌ از دفاع‌ موفقیت‌آمیز از آن، به‌ دریافت‌ مدرك‌Master نایل‌ می‌شود. اخیراً‌ نظام‌Modular نیز معرفی‌ شده‌ است. در این‌ نظام‌ (Modular) دانشجو حق‌ انتخاب‌ نوع‌ كلاس‌های‌ درسی‌ را دارد و با انتخاب‌ حدود 5-6 Modul كه‌ هر كدام‌ در حد سه‌ واحد است، تحصیل‌ آغاز می‌شود و سپس‌ انجام‌ پژوهشی‌ مد نظر قرار می‌گیرد. این‌ دوره‌ معمولاً‌ یك‌ سال‌ طول‌ می‌كشد و شروع‌ آن‌ از اكتبر هر سال‌ است.

 

در حالت‌By Research كلاس‌ درسی‌ در كار نیست‌ و تنها كار پژوهشی‌ ارایه‌ می‌شود و طول‌ آن‌ معمولاً‌ دو سال‌ است. این‌ دوره‌ می‌تواند همچون‌ دوره‌ دكترا در اكتبر، ژانویه‌ و آوریل‌ آغاز شود.

 

5- Master of Engineering (MEng): شامل 4 یا 5 سال تحصیل پس از دوره متوسطه می باشد. این دوره با تاكید بر كار گروهی به منظور ارتقای توانمندی های صنعتی داتشجویان ارائه می گردد. در این دوره دانشجو باید در سال های اول و دوم تحصیل معدل مناسب كسب نماید تا بتواند دوره MEng را ادامه دهد. در غیر این صورت دوره را 3 ساله به پایان برده و مدرك BEng دریافت می نماید.

 

تفاوت اصلی دوره های 4 و 5 ساله به شرح زیر می باشد:

 

5-1 تعداد واحدهای گذرانده شده: به این صورت كه در دوره 5 ساله بیشتر و عمیق تر گذرانده می شود.

 

5-2 نوع پروژه انجام شده: در دوره 4 ساله پایان نامه ارائه نمی شود و فقط یك Disertation كه مشابه گزارش كار آزمایشگاهی است توسط دانشجو ارائه می شود ولی در دوره 5 ساله دانشجویان حدود یك سال در صنعت بر روی یك پروژه به عنوان پروزه فارغ التحصیلی كار می كنند كه در نهایت منجر به ارائه یك پایان نامه می گردد.

 

‌6- M.Phil : این‌ دوره‌ اولین‌ مرحله‌ دوره‌ دكترا(Ph.D) است، اما به‌ صورت‌ مستقل‌ نیز بعد از دوره‌های‌Bachelor یاMaster در بعضی‌ از دانشگاه‌ها و رشته‌ها ارایه‌ می‌شود.

 

7- : Ph.D. این دوره‌ منحصراً‌ با پژوهش‌ است‌ و در این‌ پژوهش‌ باید مجهولی‌ كشف، یا موضوع‌ جدیدی‌ در یكی‌ از رشته‌های‌ علوم‌ ارایه‌ شود. مدت‌ متوسط‌ این‌ دوره‌ سه‌ سال‌ است‌ و در بعضی‌ موارد برای‌ بالا بردن‌ توان‌ نظری‌ دانشجو چند درس‌ یا سمینار نیز ارایه‌ می‌شود.

 

در نظام‌ تحصیلی‌ انگلستان‌ اخذ مدرك‌Ph.D. مستقیماً‌ پس‌ از دوره‌Bachelor نیز ممكن‌ است، كه‌ در این‌ صورت‌ بایستی‌ وضعیت‌ علمی‌ كاملاً‌ مطلوبی‌ داشته‌ باشد.

 

‌نحوه‌ ارزشیابی‌ مدارك‌ تحصیلی‌

‌‌. 1مدارك‌BTEC Higher, HD, HNC, HND و كلیه‌ مدارك‌ با 2 یا 3 سال‌ تحصیل‌ كه‌ منجر به‌ اخذ مدرك‌Bachelor نمی‌شود بعد از دیپلم‌ دبیرستان، "كاردانی" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

‌‌تبصره: مدرك‌Diploma in Art & Design و دیگر دیپلم‌های‌ هنری‌ با توجه‌ به‌ شرط‌ ورودی‌(داشتن‌ 4 درس‌GCSE یاFoundation Course یكساله(( و طول‌ مدت‌ تحصیل‌ سه‌ ساله، "كاردانی" در رشته‌ مربوط‌ ارزشیابی‌ می‌شود.

 

.2 مدارك‌ ذكر شده‌ در بند یك‌ به‌ همراه Diploma یک سال‌ تحصیل‌ یا Post Gradute Diploma (PGD) در مجموع، "كارشناسی" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

.3 مدرک PGD بعد از كارشناسی‌ فقط‌ صحت‌ صدور صادر می‌شود.

 

4- مدارك MEng 4 ساله تمام وقت با ارائه دیپلم 12 ساله دبیرستان یا مدارك پیش دانشگاهی ایران و یا معادل آن "كارشناسی" ارزشیابی می شود.

 

5- مدارك MEng 5 ساله تمام وقت با ارائه دیپلم 12 ساله دبیرستان یا مدارك پیش دانشگاهی ایران و یا معادل آن "كارشناسی ارشد" ارزشیابی می شود.

 

.6 مدارک Master (By Course) با شرط‌ داشتن‌ كارشناسی، "كارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

7- مدرک Master (By Research) وM.Phi با شرط‌ داشتن‌ كارشناسی، "كارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

‌‌تبصره: مدرك‌M.Phil در صورت‌ دارا بودن‌ كارشناسی‌ ارشد فقط‌ صحت‌ صدور آن‌ تأیید می‌گردد.

 

8- مدرك‌Architecture Diploma با دو سال‌ تحصیل‌ بعد ازB.A. یا معادل‌ آن‌ در معماری، "كارشناسی‌ ارشد" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

9- مدارك‌Ph.D. با شرط‌ داشتن‌ مدرك‌ كارشناسی‌ ارشد، "دكترا" ارزشیابی‌ می‌شود.

 

‌تبصره: در صورتی‌ كه‌ مدارك‌ دكترا بدون‌ تحصیل‌ در مقطع‌ كارشناسی‌ ارشد(Master) و پس‌ از دریافت‌ مدرك‌ كارشناسی‌(Bachelor) اخذ شده‌ باشد، در ذیل‌ ارزشنامه‌ جمله‌ "این‌ تحصیلات‌ پس‌ از اتمام‌ دوره‌ كارشناسی‌ انجام‌ شده‌ است" قید می‌شود.

 

‌تبصره: مدارك‌ حرفه‌ای‌ كه‌ بدون‌ تحصیل‌ دانشگاهی‌)آكادمیك ( اخذ شده‌ باشد در هیچ‌ كدام‌ از رشته‌ها ارزشیابی‌ نمی‌شود.

 

10- مدارك‌ دانشگاه‌ آزاد انگلستان‌(Open University) فقط‌ در دوره‌ (Bachelor) كارشناسی‌ (رشته‌های‌ غیر فنی) با شرط‌ داشتن‌ دیپلم‌ دبیرستان‌ و ارایه‌ گواهی‌ شركت‌ در جلسات‌ حضوری‌ سالیانه، همتراز دانشگاه‌ پیام‌ نور قابل‌ ارزشیابی‌ است‌ و در ارزشنامه‌ عبارت (نیمه‌ حضوری( ذكر می‌شود.

لینک به دیدگاه

مشاوره تحصيلي در انگلستان

 

خط مشي كلي سياست هاي آموزشي كشور انگلستان به واسطه هيئت هاي شورايي ارائه كننده خدمات به ادارات دولتي و دواير محلي آموزش و پرورش اجرا مي گردد. والدين، معلمين، مديران مدارس ودانش آموزان بريتانيايي به نمايندگي از دولت و به واسطه فعاليت هيئت هاي مشاوره تحصيلي در جهت برقراري ارتباط هرچه نزديك تر با سايرگروه هاي اجتماعي، مذهبي و سياسي هم كاري مي نمايند. دولت انگلستان نيز در فواصل زماني مشخص به تشكيل كميته ويژه مشاوره تحصيلي مبادرت نموده و گزارشات متنوعي ازجنبه هاي ويژه خدمات مشاوره آموزشي و نيز سازمان دهي برنامه هاي آموزشي و انتخاب رشته تحصيلي دانش آموزان ارائه مي نمايد.

 

مشاوره آموزش عالي غيردانشگاهي

دراين روش ، كميته ارزيابي متشكل از7عضو به همراه يك كارشناس خارجي خبره در زمينه علمي خاص ، تشكيل مي گردد. اعضاي مذكور توسط انجمن روساي دانشكده هاي انگلستان معرفي شده و مورد تاييد هيات مشاورين موسسات غيردانشگاهي قرار مي گيرند.روش كار كميته مذكور چنين است كه ابتدا برنامه هاي مطالعاتي كه در چهارچوبهاي مشخص اطلاعاتي است، برمبناي رشته هاي مختلف تحصيلي بررسي مي گردد. سپس فهرستي از موسسات تحت ارزيابي تهيه گرديده و به هر يك فرم ساده اي ارائه مي گردد.سپس فرمهاي خود ارزيابي از موسسات مذكور جمع آوري مي گردد.از جمله مهم ترين اهداف تهيه فرمهاي مذكور مي توان به تشويق برنامه هاي مطالعاتي نسبت به ارائه فرمهاي خود ارزيابي به منظور وجود محركي در مديريت كيفي مراكز آموزش عالي كشور اشاره نمود .از سوي ديگر از آنجاييكه در اين شيوه عناوين خود ارزيابي از پيش تعيين شده است، از اين روي بخشهايي كه تحت ارزشيابي آموزشي قرار مي گيرند، از امكان قرار دادن نكات حائز اهميت در برنامه برخوردار مي گردند.طي دوره 6 ساله فوق ،كميته پس از جمع آوري فرم هاي مذكور به بازديد ازموسسات و دانشكده هاي مورد ارزيابي مبادرت نموده و به مذاكره بانمايندگاني از دانشكده هاي كشور مي پردازد. گفتگو بادانشجويان غيرمنتخب و اختصاص ساعات آزاد جهت گفتگو در پايان بازديدها نيز از جمله ديگر اقدامات كميته فوق مي باشد.

 

درنهايت، قضاوت نيمه قطعي درخصوص كيفيت برنامه هاي مطالعاتي توسط رياست كميته ارائه گرديده و سپس برمبناي گزارشات واصله از اين قضاوت و تصميمات ماخوذه گزارشات نهايي ارزيابيهاي آموزشي تنظيم مي گردد. لازم به ذكر است كه گزارش مذكور از يك بخش عمومي شامل مسائل سياسي ،ديدگاههاي كلي و توقعات و توصيه هاي كلي در زمينه برنامه هاي مطالعاتي متشكل مي گردد. شايان ذكر است بر مبناي توافقات به عمل آمده طي سال 1986،وزارت آموزش و استخدام انگلستان از هيچگونه حقي در نظارت بر عملكرد كميته هاي بازديدكننده برخوردار نبوده و دولت بدليل تامين بودجه و اجراي ديگر سياستهاي حكومتي به عنوان تنها راهگشاي رفتارهاي استراتژيك حوزه آموزش عالي انگلستان مطرح مي باشد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

هزینه های زندگی در انگلستان :

در زمان تحصیل در انگلستان منطقی است که دانشجو بتواند در مورد هزینه های خود برنامه ریزی صحیحی نماید و از توانائی خود در پرداخت هزینه های زندگی در انگلستان تا پایان دوره تحصیلی اطمینان داشته باشد.

 

برآورد تقریبی هزینه های زندگی در انگلستان :

جدول زیر به صورت تقریبی هزینه های ضروری زندگی در انگلستان را نشان میدهد. هزینه های برآورد شده در مدت زمان یک سال تحصیلی است که بر مبنای متوسط هزینه های پرداخت شده توسط دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2008 - 2009 در انگلستان تهیه شده است.

 

mil1n20wmmcbagbzvb68.jpg

هزینه های دانشجوئی در انگلستان :

برای اینکه بدانید در ابتدای ورود به انگلستان چه میزان پول باید با خود بیاورید و در مجموع برای تحصیل چه هزینه هائی را باید در نظر داشته باشید مستلزم محاسبه هزینه های زندگی و هزینه های تحصیلی است. به این منظور ما هزینه ها را به 3 دسته مختلف تقسیم کرده ایم.

- هزینه های مسکن

- هزینه ای زندگی

- هزینه های تحصیلی

به طور کلی هزینه های زندگی در شهرهای مختلف انگلستان متفاوت است. در اینجا سعی کرده ایم تا حدود این هزینه ها را جهت آشنائی شما بنویسیم ولی بهترین راه تماس با دانشگاه مورد نظر است ما میتوانید اطلاعات دقیقتری بدست آورید.

 

هزینه های مسکن :

همانگونه که در بخش مسکن دانشجویان توضیح داده شده است دانشجویان امکان انتخاب انواع متفاوتی از مسکن را در انگلستان دارند که هر کدام شرایط , ویژگی و هزینه های مخصوص به خود را دارد.

معمولا دانشجویانی که برای تحصیل در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد به انگلستان میایند از خوابگاه دانشجوئی که از هفته ای 70 پوند تا 100 پوند در هفته است استفاده میکنند. بعضی از این خوابگاه ها غذا را نیز برای دانشجو فراهم میکنند در حالی که بعضی از خوابگاه ها امکان طبخ غذا را ایجاد کرده اند که خود دانشجو مسئول تهیه غذای خود در آشپزخانه خوابگاه است.

در بعضی موارد دانشجو با تعدادی دانشجوی دیگر به صورت گروههای مثلا 6 نفره محلی را برای زندگی اجاره میکنند. و چون کرایه بین چند نفر تقسیم میشود برای هر نفر بسیار ارزانتر خواهد بود. که میتواند از هفته ای 40 پوند برای هر نفر به بالا بسته به نوع خانه و محل آن باشد. در صورتی که برای تحصیل در رشته زبان انگلیسی به انگلستان میایید بهتربن محل برای زندگی هوم استی یا به عبارتی زندگی با یک خانواده است که بیشتر برای دوره های کوتاه مدت است. معمولا دانشجویان رشته کارشناسی و کارشناسی ارشداز این نوع محل زندگی (هوم استی) استفاده نمیکنند. هزینه آن از هفته ای 120 پوند در لندن شروع میشود. اگر در خارج لندن باشید این مبلغ کمتر خواهد بود. اگر چه گرانتر به نظر میرسد ولی باید این را درنظر داشت که این نوع مسکن شامل غذا نیز میباشد.

 

هزینه های زندگی :

تعیین و مشخص کردن هزینه های زندگی بسته به چند عامل دارد.

برای مثال اگر میخواهید زندگی داشته باشید که مشابه زندگی شما با والدینتان در کشور خود باشد به مراتب گرانتر خواهد بود. به صورت تقریبی هزینه های محاسبه شده برای زندگی در انگلستان به صورت زیر است.

1- غذا : در صورتی که خودتان غذا تهیه کنید حدودا هفته ای 35 تا 40 پوند برای خرید مواد غذائی نیاز دارید که در صورتی که دقت بیشتری کنید میتوانید صرفه جوئی نمائید.

2- تلفن ثابت : شرکت بی تی در انگلستان خط تلفن ثابت را هر ماه به مبلغ 12 پوند اجاره میدهد که بدون هزینه تماسها هفته ای 2.5 پوند هزینه خط تلفن است.

3- تلفن همراه : هزینه مکالمه با موبایل بسته به شرکتهای مختلف متفاوت است. سیستم کردیتی (اعتباری ) که از پیش پرداخت میکنید به لحاظ کنترل کردن هزینه تلفن همراه مقرون به صرفه تر است. در صورتی که تماس تلفنی زیاد دارید و میخواهید ار موبایلهای (قراردادی) استفاده کنید هزینه ای حدود 5 پوند در هفته بایستی بپردازید.

4- اینترنت دی اس ال .اکثر شرکتها حدودا 3-5 پوند برای ارائه اینترنت دی اس ال دریافت میکنند.

 

5- قبوض پرداختی آب , برق .. : اگر در منزل( به غیر از خوابگاه) زندگی میکنید بایستی هزینه های آب , برق , گاز را نیز در نظر بگیرید که میتواند از 10 پوند در هفته بسته به فصول محتلف در سال باشد.

 

6- هزینه های رفت و آمد : اگر دور از دانشگاه یا کالج زندگی میکنید بایستی هزینه های رفت و آمد هم به دیگر هزینه ها اضافه کنید که در لندن از هفته ای 12 پوند شروع میشود.

7- هزینه های کتاب و لوازم التحریر – کاغذ – پرینت – فتوکپی . جوهر پرینتر بایستی حدودا هفته ای 7 پوند در نظر گرفت.

8- هزینه های تفریحی و سرگرمی: هر دانشجو نیاز به سرگرمی نیز دارد .برای مثال بلیط سینما در انگلستان 8 تا 10 پوند است .اجاره دی وی دی 3 پوند است که اینها را نیز بایستی در نظر داشته باشید.

 

اگر چه لیست بالا کامل نیست اما برای اطلاع از هزینه های زندگی در انگلستان در زمان تحصیل بسیار کمک کننده است.

چگونه هزینه های زندگی در انگلستان را به حداقل برسانیم:

1- زمانی که در دانشگاه ثبت نام میکنید به شما کارتی به نام ان یو اس کارت داده میشود که در واقع کارت شناسائی شماست که اتحادیه دانشجوئی صادر کرده است. با ای کارت قادر خواهید بود تا از بعضی فروشگاه ها تخفیف بگیرید. البته قبل از خرید حتما سوال کنید که آیا تخفیف شامل شما میشود.

 

2- محل خرید خود را انتخاب نمائید. اگر در یک فلت زندگی میکنید که خود مسئول تهیه غدای خود هستید باید در نظر داشت اجناس در سوپر مارکتهائی مانند سینزبری – مارک اسپنسر و ویت روز از سوپرمارکتهائی مانند تسکو و ازدا گرانترند.

3- هزینه های تلفن خود را کمتر کنید. تلفنهای بین المللی گران هستند.اگر اینترنت دی اس ال دارید میتوانید از اسکیپ برای تماسهای بین المللی استفاده کنید چون رایگان یا بسیار ارزان هستند.

 

هزینه های زندگی در انگلستان در چند دانشگاه زیر به عنوان نمونه آورده شده است.

هزینه های زیر فقط هزینه زندگی است و هزینه دانشگاه را شامل نمیشود. بودجه بندی کردن و کنترل هزینه ها بسته به خود شماست. به مثال زیر در مورد هزینه های زندگی در چند دانشگاه توجه نمائید.

• University of Liverpool - £5,500 to £7,000 در سال

• Essex University - £5,700 to £7,500 در سال

• University of Manchester - £8,100 درسال

• Oxford University – £9,750 در سال

• University of London – approximately £210 در هفته

چگونه بودجه خود را تنظیم کنید:

در اینجا تلاش شده تا با نشان دادن هزینه های زندگی در انگلستان مختلف در زمان تحصیل دانشجو را در انتخاب بهترین راه بودجه بندی یاری نماییم.

قلم و کاغذ خود را بردایرد و شروع به نوشتن کنید. یا میتوانید از اکسل استفاده نمائید و لیست هزینه ای خود را بنویسید.

قدم اول – هزینه ها را لیست کنید.

آنچه را که فکر میکنید به عنوان هزینه است بنویسید.

 

joqj3bw3igfn67eduxj.jpg

هزینه های بالا را در نظر داشته هفتگی یا ماهیانه آنها را بنویسید. به نیازهای خاصی که خود دارید نیز فکر کنید و در صورت هزینه دیگر به لیست بالا اضافه کنید.

قدم دوم :

اعدادی را که در لیست بالا به عنوان هزینه است تهیه را هر هفته یا هر ماه به هم اضافه نمائید تا رقم کلی برای هزینه های خود داشته باشید.

قدم سوم :

بعد از بدست آوردن رقم کلی هزینه ها ,به لسیت هزینه ها برگردید تا ببینید در کدام یک از هزینه ها میتوانید صرفه جوئی کنید. حتما بنویسید چگونه میخواهید در مورد یک هزینه خاص صرفه جوئی نمائید.

توجه نمائید که اگر در کنترل هزینه ها سختگیر نباشید نمیتواند صرفه جوئی کنید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

هزینه های تحصیلی در انگلستان :

 

قبل از هر گونه توضیح لطفا به دو واژه زیر توجه نماتید.

دانشجوی خانگی انگلستان = Home Student

دانشجوی خارجی در انگلستان = Overseas Student

وزارت آموزش در انگلستان , اداره اجرائی در اسکاتلند و مجلس حکومتی در ولز و مجلس ایرلند شمالی تصمیم میگیرند کدام یک از دانشجویان میتوانند هزینه های تحصیلی در انگلستان را به عنوان Home Student بپردازند.حتی برای دانشجویان خانگی رده بندی های متفاوتی است. که در ذیل توضیح داده شده است.

 

آیا من به عنوان دانشجوی خارجی میتوانم هزینه های تحصیلی در انگلستان را مانند دانشجویان خانگی بپردازم؟

در شرایط زیر دانشجو میتواند هزینه های تحصیلی در انگلستان را مانند Home Student بپردازد.

 

* دارای ملیت کشوری در اتحادیه اروپا باشد یا اینکه متقاضی یا اعضای خانواده فردی باشد که ملیت آن فرد جز اتحادیه اروپا باشد.

* جز اتحادیه افتصادی اروپا و یا کارگران سویسی باشد یا اعضای خانواده چنین فردی باشد.

* پناهنده باشد.

* فرزند فردی با ملیت سویسی باشد.

* فرزند کارگری به ملیت ترکیه در انگلستان باشد.

* بودن در انگلستان برای مدت 3 سال به خودی خود به معنای استفاده از امکانات Home Student نیست.

معمولا مدارک تحصیلی د رانگلستان به صورت زیر تقسیم بندی میشوند.

Qualification Type and Level

 

Undergraduate students

Postgraduate students

MBA

Taught degree

Diploma

Certificate

Research degree

 

هزینه های تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان خارجی در دوره های مختلف زبان انگلیسی صورت زیر است:

 

cu3z0cvozmjozqub07z.jpg

لازم به ذکر است که هزینه های فوق ممکن است در شهرهای مختلف و کالج با مدارس دیگر متفاوت باشد.

 

 

در جدول زیر هزینه های تحصیلی در انگلستان به صورت تقریبی درج شده است و این هزینه ها بسته به دانشگاه , موسسه آموزشی و یا شهری که موسسه در آن واقع شده است متفاوت است.

هزینه های تحصیلی در انگلستان جهت تحصیل در رشته های دانشگاهی :

 

l7dcyp8hjr51a7jbmjda.jpg

لازم به ذکر است که هزینه های فوق ممکن است با مقداری تفاوت در شهرهای مختلف متفاوت باشد.

 

 

هزینه های تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان خارجی:

هزینه های تحصیلی در انگلستان برای دانشجویان خارجی از 2000 تا 18000 پوند در سال بسته به موسسه آموزشی یا دانشگاه , سطح دوره تحصیلی و نوع رشته متفاوت است که در نمودارهای زیر در سالهای 2009 و 2010 به آن ها اشاره شده است. معمولا هزینه های تحصیلی در مراکز آموزش عالی بیشتر است.

بعد از تکمیل فرم مشاوره تحصیلی توسط شما اطلاعات دقیقتری در خصوص هزینه های تحصیلی برای شما ارسال خواهد شد.

 

نتیجه آماری که در سال 2009 و 2010 از تعدادی از موسسات آموزشی در انگلستان در خصوص هزینه های تحصیلی انجام شده به صورت نمودارهای زیر است.

 

در ماه آوریل سال 2009 از تعدادی از موسسات آموزشی عالی و کالجها در انگلستان دعوت شد تا در این آمارگیری که مربوط به هزینه های تحصیلی در دوره های تمام وقت دانشجویان خارجی است شرکت نمایند.

 

90 موسسه عضو که 69% از کل اعضا را شامل میشوند این اطلاعات را فراهم نموده اند. هزینه های تحصیلی روند (گرد) به نزدیکترین صدگان شده اند. کمتر از 5% از اطلاعات جهت آنالیز بهتر از این آمار حذف شده اند. این آمارها و نمودارها بر اساس میزان هزینه های تحصیلی در انگلستان در رده های مختلف تحصیلی و نوع مدرک تحصیلی تهیه و تنظیم شده است. مواردی مانند تعداد کلاس مرتبط با دوره تحصیلی , آزمایشگاه یا کارگاه آموزشی ,برنامه های قبل از دوره های بالینی و در حین دوره های بالینی و دوره های دندانپزشکی نیز در این نموارها مد نظر گرفته شده است.

 

نمودار های زیر میزان پراکندگی هزینه های تحصیلی در انگلستان را در مراکز آموزشی مختلفبر اساس مدرک تحصیلی نشان داده است.

 

 

id9_1.png

id9_2.png

id9_3.png

id9_4.png

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مسكن براي دانشجويان در انگلستان

 

مقدمه :

اگر شما دانشجوي خارجي هستيد كه جزء اتحاديه اروپا نيستيد طبق قوانين مهاجرت بايستي بدون تكيه بر حمايتهاي دولتي هزينه هاي مسكن خود را در زمان تحصیل بپردازيد . اگر خانواده شما در انگلستان اقامت دارند بايستي امكانات كافي جهت اسكان شما وجود داشته باشد تا بتوانيد با آنها زندگي كنيد. وضعيت تحصيلي و سلامتي شما در صورت نامناسب بودن محل زندگي میتواند تحت تاثير این شرایط قرار گيرد. بعضي از نقاط انگلستان با كمبود مسكن به خصوص براي دانشجویان مواجه است. بنابر اين به سرعت بايستي تمهيدات لازم را جهت پيدا كردن مسكن به مجردي كه در رشته مورد نظر پذيرفته شديد را انجام دهيد . به خصوص اگر تصميم داريد در زمان تحصیل خانواده خود را به انگلستان بياوريد.

قبل از اينكه كشور خود را ترك كنيد از جهت محل سكونت در انگلستان اطمينان حاصل نمائيد حتي اگر مسكن موقتي باشد.

 

به طور كلي 2 نوع مسكن براي دانشجويان در انگلستان وجود دارد.

1 - محل هاي مسكوني كه توسط موسسه آموزشي كه شما قرار است در آن جا تحصيل كنيد اداره مي شود و يا ممكن است با مشاركت شركتهاي خصوصي باشد.

2 - محل هاي مسکونی كه متعلق به شركت های خصوصی است كه مي توانيد خود آنها را بیابید و يا با كمك بخش مسكن دانشگاه - كالج - مدرسه آموزشي ) به آنها دسترسي پيدا كرد.

محل هاي اقامتي که توسط موسسه آموزشي كه شما قرار است در آنجا تحصيل كنيد ارائه می شوند:

محل هاي اقامتي كه توسط دانشگاه ارائه ميشود ممكن است براي شما كه تازه به انگلستان سفر مي كنيد مناسب باشد كه اين فرصت را به شما مي دهد تا با ديگر دانشجويان و شرايط اجتماعي در محل تحصيل آشنا شويد.

محل هاي اقامتي كه معمولا موسسه آموزشي فراهم مي كنند به صورت زير است :

 

Hall of Residence

كه شامل ساختمانهايي بزرگ با تعداد زيادي دانشجو است كه در آن جا اقامت دارند و به صورت مشترك يا مجزا در اطاق هاي آن ساختمان زندگي مي كنند . حمام و سرويس هاي بهداشتي معمولا مشترك است .

البته بعضي از اطاق ها كه به نام ensuite هستند سرويس بهداشتي و حمام در داخل اطاق دارند . خط تلفن در هر طبقه موجود است ولي بعضي خوابگاها هر اطاق يك خط تلفن دارد و ممكن است خط اينترنت نيز داشته باشد . اطاق ها ممكن است به صورت دخترانه و پسرانه و يا اينكه مختلط باشد. ممكن است امكان سرو صبحانه و شام نيز داشته باشند catered که به آن اطلاق میشود و مستلزم پرداخت هزینه اضافی است و يا اينكه ممکن است self - catering باشد يعني دانشجو خودش غذاي خودش را خريداري و تهيه مي كند استفاده از غذای خوبگاه مقرون به صرفه تر است اگر چه غذايي بسيار معمولي است و با غذاي خانگي تفاوت داشته باشد .

 

خانه و آپارتمان Flats and houses

تعداد زيادي از مراكز آموزشي داراي امكانات رفاهي و مسكوني هستند كه معمولا در نزديكي موسسه آموزشي در انگلستان يا دانشگاه واقع شده است . امكان سرو غذا وجود ندارد و خود دانشجو بايستي غذاي خود را تهيه نمايد. البته در این نوع خوابگاها , آشپزخانه مشترك وجود دارد . سرويس هاي بهداشتي نيز مشترك با ديگر دانشجويان است .

 

بعضي موسسات آموزشی لیست خانه هائی که امكان زندگي دانشجو با خانواده را دارند در اختیار دانشجو قرار میدهند ولي معمولا درخواست براي چنين محل هايي زياد است .

 

چگونه مي توان براي خوابگاه اقدام نمود ؟

در اكثر موارد جهت استفاده از خوابگاه دانشجويي بايستي با دانشگاه هماهنگي لازم را انجام داد كه معمولا از طرف دانشگاه از دانشجو پرسيده مي شود كه آيا از خوابگاه دانشجويي استفاده مي كند يا تصميم دارد به صورت خصوصي محلي را اجاره نمايد. كه در صورت تمايل به استفاده از خوابگاه دانشجويي , دانشجو میبایستی فرم درخواست را تكميل نمايد. فرم تقاضا را به دقت مطالعه نمائید.

معمولا بايستي بتوانيد سوالات زير را براي خود پاسخ دهيد:

1- چه نوع محل اقامت در دسترس است ؟

2- آيا هر سال مي توانم از خوابگاه استفاده نمايم ؟

3 - آيا در طي تعطيلات بايد خوابگاه را ترك كنم ؟

4- آيا امكاناتی مثل پتو , تشك , بالش و ... را خودم تهيه كنم ؟

5 - قيمت اجاره خوابگاه چقدر است و چه چيزهايي را شامل مي شود ؟

6 - آيا خوابگاه براي خانواده من هم فراهم است؟ ( درصورتي كه خانواده شما با دانشجو به انگلستان مي آيند)

توجه داشته باشيد كه محل اقامت دانشجو به همراه خانواده به خصوص با فرزندان گرانتر و پيدا كردن آن مشكل تر است كه به اين منظور بايستي زودتر اقدام كرد. لطفا از مسافرت با خانواده به انگلستان تا زماني كه محل اقامت خود را رزرو نكرده ايد خودداري نمائيد.

 

چه نوع امکانات خوابگاهی در انگلستان برای دانشجویان است؟

Purpose-built student accommodation

خوابگاه های دانشجوئی که توسط شرکتهای خصوصی اداره میشود. اطلاعات لازم در مورد این نوع خوابگاه ها از موسسه آموزشی میتوان بدست آورد.

 

Hostels

این نوع محلهای زندگی بوسیله سازمانهای خیریه اداره میشوند. بعضی از هاستلها امکانات خوابگاهی را برای دانشجویان مجرد و یا متاهل فراهم میکنند. غذا را معمولا در اختیار دانشجو قرار میدهند یا اینکه آشپزخانه جهت پخت و پز دارند تا دانشجو خود غذای خودش را تهیه نماید.

معمولا اقامت در هاستل این امکان را به دانشجو میدهد تا بتواند با محیط پیرامون تحصیل آشنا شود و تا زمانی که به دنبال فلت اجاره ای است در هاستل زندگی کند.

 

در صورت تمایل به اقدام برای هاستل باید آن را از قبل رزرو نمائید و برای آن پیش پرداختی نیز بپردازید. در بعضی مناطق انگلستان پیدا کردن هاستل مشکل است. اگر چه هاستل ها بیشتر در لندن فعالیت دارند.

 

Lodgings

اجاره یک اتاق در یک خانه است. در این خانه ها صاحب خانه نیز زندگی میکند. معمولا سرویس بهداشتی و حمام مشترک است. که در این شرایط بایستی با احترام به آداب و رسوم صاحب خانه در کنار آنها زندگی کرد. اگر صاحب خانه فرزند خردسال دارد شبها نیاز به محیطی بی سر و صدا دارند. غذا ممکن است توسط صاحب خانه فراهم شود یا اینکه خود بتوانید از امکانات آشپزخانه برای تهیه غذا استفاده نمائید.

 

Bedsits

یک اتاق است که این اطاق هم اطاق نشیمین و هم اطلاق خواب است. که ممکن است تعدای زیادی از این اطلاقها در یک ساختمان باشد و هر کدام یک دانشجو در آن زندگی کند. حتی ممکن است افرادی دیگری غیر از دانشجویان در آنجا سکونت داشته باشند. در این نوع محلها امکان آشپزی توسط دانشجو وجود ندارد. ممکن است یک آشپزخانه مشترک در ساختمان وجود داشته باشد. سرویس بهداشتی نیز مشترک است. خود بایستی اطاق خود را تمیز کنید و لباسهای خود را بشوئید. آزادی عمل شما در این نوع خوابگاه بیشتر است.

هیچگاه اطاقی را بدون دیدن آن نگیرید.

 

Flats and houses

بعد از مدتی که در انگلستان بودید ممکن است بخواهید با گروهی از دوستان خود فلت یا خانه ای را اجاره کنید. که هزینه های اجاره و برق و آب و گاز بین شما تقسیم میشود. این نوع مسکن به صورتی که گفته شد ارزانتر است.

البته پیدا کردن خانه های بزرگ مشکلتر است و در صورتی که خانه مبله نباشد خود بایستی وسایل آن را تهیه کنید.

 

توجه داشته باشید :

تا زمانی که از شرایط آن آگاه نشدید قرارداد را امضا نکنید. در صورتی که اطمینان ندارید کپی قرارداد را به اداره دانشجوئی و رفاهی دانشگاه برده از آنها کمک بگیرید. اداراتی که به این منظور میتوانید از آنجا مساعدت بگیرید به صورت است.

Accommodation office or welfare officer

Housing advice centre

A law centre or Citizens Advice Bureau

پیش پرداخت :

در صورتی که فلت یا خانه ای را اجاره میکنید و پیش پرداخت میپردازید صاحبخانه یا بنگاه بایستی اطلاعات قانونی لازم در مورد سپرده شما در مدت 14 روز به شما تحویل دهد که به نام Tenancy Deposit Protectionخوانده میشود. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در انتهای دوره قرارداد بایستی در ابتدای قراداد با صاحبخانه یا بنگاه املاک در خصوص موارد مورد قرارداد توافق کامل داشته باشید .گاهی در ابتدای قرارداد از وسائل خانه لیستی تهیه میشود و یا عکس گرفته میشود.

چطور پیش پرداخت را در انتهای قرارداد پس بگیرم؟

در صورتی که پیش پرداخت شما تحت Tenancy Deposit Protectionباشد ممکن است در باز پس گیری کمی تاخیر ایجاد شود .

مخصوصا اگر حساب بانکی شما در انتهای مدت اقامت در انگلستان بسته شده باشد که در این صورت سپرده (پیش پرداخت ) بایستی به حساب بانکی شما در خارج از انگلستان بازپرداخت شود که بابت این نقل و انتقال هزینه ای را نیز میبایست بپردازید. در هر صورت صاحبخانه بایستی در انتهای قرارداد پیش پرداخت را به شما برگرداند مگر اینکه مورد بحث قانونی باشد. در صورتی که قرارداد قبل از 6 آوریل 2007 باشد و فکر میکنید باید پیش پرداخت به شما بازگردانده شود میتوانید توصیه های لازم را از اتحادیه دانشجوئی و یا ادارات زیر بگیرید.

Accommodation office or welfare officer

Housing advice centre

A law centre or Citizens Advice Bureau

مالیات منازل مسکونی در انگلستان Council Tax

Council Tax در حقیقت سیستم مالیاتی محلی است که این مالیات توسط مسولین محلی دریافت میشود. طبق قانون بایستی برای منازل مسکونی نیز در انگلستان مالیات پرداخت شود مگر اینکه طبق قانون ، بخشودگی داشته باشد. دانشجویانی که به صورت تمام وقت تحصیل میکنند یا در خوابگاه دانشجویی زندگی میکنند از پرداخت این نوع مالیات بخشوده شده اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد کانسیل تاکس (مالیات) با موسسه آموزشی یا دانشگاهی که در آن در حال تحصیل هستید تماس بگیرید.

 

چه نوع امکانات خوابگاهی موقت در انگلستان میتوان یافت؟

Hotels and guest-houses

مهمانخانه یا گست هوس شبیه به هتلها هستند ولی به جای داشتن رستوران , سالنی برای سرو غذا است که نوع غذای خود را نیز نمیتوانید انتخاب کنید. زندگی در هتل برای مدت طولانی بسیار گران است و بیشتر به منظور اقامت موقت از آنها استفاده میشود که میتوان آنها را قبل از آمدن به انگلستان رزرو کرد.

 

چطور به دنبال محل مسکونی در انگلستان بگردید؟

بهترین روش گرفتن مساعدت از اداره رفاه دانشگاه یا موسسه آموزشی است . اتحادیه دانشجوئی نیز میتوانید شما را یاری دهد. معمولا آنها لیستی از خانه هائی که دانشجویان میتوانند از آنها استفاده کنند دارند. حتی در بعضی موارد به شما در تحقیق در مورد مسکن مورد نظر کمک خواهند کرد تا از مشکلات احتمالی که ممکن است در آینده برای دانشجو پیش آید جلوگیری کنند.

 

بیمه : Insurance

زمانی که خانه را اجاره کردید میتوانید آن را در مقابل دزدی – آتش سوزی و حوادث بیمه نمائید. شرکتهای زیادی در زمینه بیمه در انگلستان فعالیت دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

کار در زمان تحصیل در انگلستان

 

آیا با توجه به قوانین جدید که از 31 مارچ 2009 اجرا شده میتوان در زمان تحصیل در انگلستان کار کنم؟

در صورتی که شما برای اجازه کار در زمان تحصیل در انگلستان قبل از 31 مارچ 2009 اقدام کرده باشید مشمول محدودیتهائی خواهید بود.در صورتی که بعد از 31 مارچ 2009 درخواست کار داده باشید و یا بعد از این تاریخ به شما به عنوان دانشجو اجازه کار داده شده باشد بایستی واجد شرایط جدید باشید. تفاوت اصلی این دو در مورد کسانی است که میتوانند به صورت تمام وقت جهت کارآموزی در انگلستان کار کنند.

 

آیا در حالی که در انگلستان تحصیل میکنم میتوانم اشتغال به کار داشته باشم؟

برای آگاهی از اینکه آیا در زمان تحصیل در انگلستان اجازه کار دارید یا نه , برچسب گذرنامه خود (ویزا) و یا کارت شناسائی خود را چک کنید. وضعیت اجازه کار در روی این 2 مدرک به وضوح توضیح داده شده است.

 

چه نوع کارهایی در زمان تحصیل میتوانم انجام دهم؟

در صورتی که به شما به عنوان دانشجو اجازه کار داده شده باشد در روزهای عادی تحصیل (روزهائی که موسسه آموزشی –کالج و یا دانشگاه باز است) تا حداکثر 20 ساعت در هفته و در زمان تعصیلات به صورت تمام وقت میتوانید در انگلستان در زمان تحصیل کار کنید.

* در زمان کارآموزی نیز میتوان به صورت تمام وقت کار کرد.

 

آیا به صورت متوسط هفته ای 20 ساعت میتوانم کار کنم؟

نه – اگر در زمانی که در حال تحصیل در انگلستان هستید بیشتر از 20 ساعت در هفته کار کنید و در حال انجام کارآموزی نباشید در واقع قوانین مهاجرتی را نقض کرده اید حتی اگر در هفته های دیگر زیر 20 ساعت کار کنید. بنابراین میانگین ساعات کار در هفته محاسبه نمیشود و هر هفته حداکثر 20 ساعت میتوانید اشتغال به کار داشته باشید.

 

آیا در حالی که مشغول نوشتن پایان نامه خود هستم میتوانم به صورت تمام وقت کار کنم؟

اگر هنوز در حال تحصیل هستید حتی اگر به سر کلاس نروید این را نمیتوان به عنوان تعصیلات تلقی کرد . بدین معنی است که شما نمیتوانید به صورت تمام وقت کار کنید و این شرایط تا زمانی که پایان نامه خود را ارئه دهید و تحصیلات خود به پایان برسانید ادامه دارد (مگر اینکه در حال کارآموزی باشید).

 

آیا میتوانم با در آمد حاصل از اشتغال در زمان تحصیل در انگلستان هزینه تحصیلی خود را بپردازم؟

معمولا دانشجو بایستی قادر باشد تا هزینه های تحصیلی و زندگی خود را بدون اتکا به کار کردن در انگلستان بپردازد.

 

آیا میتوانم یک سال در تحصیلم فاصله بیاندازم و در آن مدت کار تمام وقت کنم؟

نه – اگر میخواهید تحصیل خود را برای 1 سال عقب بیاندازید باید انگلستان را ترک کرده و زمانی که تحصیل شما مجددا شروع میشود به انگلستان بازگردید. زمانی میتوان به صورت تمام وقت کار کرد که در تعصیلات بوده و یا اینکه در حال انجام کارآموزی باشید.

 

چگونه کارفرمای خودم را قانع کنم که میتوانم در زمان تحصیل کار نیز کنم؟

برچسب ویزای در گذرنامه و یا کارت شناسائی شما که صراحتا در مورد اجازه کارتان توضیح داده است را میتوانید به کارفرما نشان دهید. بعلاوه بروشور هائی از طرف دولت انگلستان در مورد اجازه کار دانشجویان هر ساله منتشر میشود که توضیحات لازم را در مورد شرایط کار دارد .این بروشورها را نیز میتوان به کارفرما نشان داد.

 

کارفرمای من چه تعهداتی نسبت به من دارد؟

در انگلستان کارفرمایان تعهدات قانونی زیادی نسبت به کارمندان خود دارند که شامل مواردی از قبیل موارد بهداشتی و ایمنی محیط کار , پرداخت حداقل حقوق - قوانین مربوطه به حداکثر مجاز ساعت کار و استراحت و بیمه تامین اجتماعی و ارائه فیش حقوقی است.

 

آیا بایستی در زمان کار در انگلستان به عنوان دانشجو مالیات پرداخت؟

اگر درآمد حاصله کار بیشتر از میزان مجاز تعیین شده در سال مالی باشد موظف به پرداخت مالیات هستید.

 

National Insurance Number چیست ؟ و چگونه میتوان آن را گرفت؟

National Insurance Number یک شماره اختصاصی است که به شخص تعلق میگیرد و میزان مشارکت فرد در پرداخت بیمه تامین اجتماعی را نشان میدهد. در انگلستان هم کارفرمایان و هم کارگران این مشارکت را داشته و بیمه های تامین اجتماعی میپردازند که در زمان بازنشستگی و یا بیکاری از آن استفاده میشود. شما نیاز به داشتن این شماره قبل از شروع کار ندارید ولی زمانی که کار گرفتید بایستی برای گرفتن آن اقدام نمائید.

 

آیا میتوانم برای Tax Credit اقدام کنم؟

در صورتی که در برچسب ویزای و یا کارت شناسائی شما نوشته شده باشد که نمیتوانید از اموال عمومی استفاده کنید شما نبایستی برای Tax Credit اقدام کنید و در غیر اینصورت قوانین مهاجرتی را نقض کرده اید.

 

آیا اعضای خانواده من (همسر , فرزندان) در حالی که من در انگلستان تحصیل میکنم ,میتوانند اشتغال به کار داشته باشند؟

این بسته به مدت زمان ویزایی است که به شما جهت تحصیل در انگلستان داده شده است. اگر به شما ویزا جهت تحصیل بیشتر از 12 ماه داده شده باشد در این صورت به همسر و یا فرزندان شما اجازه کار داده میشود.

در انگلستان تا زمانی که کاملا از وضعیت اجازه کار خود آگاهی نداشته باشید به کار اشتغال نورزید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

رنکینگ دانشگاه های انگلیس در سال 2009

1 Oxford University

2 Cambridge University

3 Imperial College London

4 London School of Economics

5 University of St Andrews

6 The University of Warwick

7 University College London

8 The University of Durham

9 University of York

10 University of Bristol

11 King's College London

12 Loughborough University

13 University of Exeter

14 University of Leicester

15 University of Bath

16 The University of Nottingham

=16 University of Southampton

18 The University of Edinburgh

19 Lancaster University

20 University of Newcastle

=20 University of Glasgow

22 The University of Sheffield

23 University of East Anglia

24 School of Oriental and African Studies

25 The University of Birmingham

26 The University of Aberdeen

27 The University of Manchester

28 Aston University

29 Cardiff University

30 Royal Holloway, University of London

31 University of Leeds

=31 The University of Reading

=31 Queen's University Belfast

34 The University of Liverpool

35 The University of Strathclyde

36 The University of Kent

37 Queen Mary, University of London

38 University of Sussex

39 University of Surrey

40 The University of Stirling

41 Keele University

42 The University of Essex

43 Aberystwyth University

44 University of Dundee

45 The University of Hull

46 Goldsmiths, University of London

47 Heriot-Watt University

48 Swansea University

49 The University of Bradford

50 City University London

51 Bangor University

52 Brunel University

53 University of Ulster

54 The Robert Gordon University

55 Oxford Brookes University

56 The Nottingham Trent University

57 Bournemouth University

58 University of Gloucestershire

59 University of Chichester

60 University of Brighton

61 University of Portsmouth

62 University of Plymouth

63 University of Central Lancashire

64 Napier University

65 University of the West of England, Bristol

66 The University of Winchester

67 Staffordshire University

68 Glasgow Caledonian University

=68 Queen Margaret University, Edinburgh

70 The University of Wales, Lampeter

71 Birmingham City University

72 Bath Spa University

73 University of Northumbria at Newcastle

74 Coventry University

75 University of the Arts, London

76 Sheffield Hallam University

77 University of Glamorgan

=77 De Montfort University

79 University of Hertfordshire

80 Canterbury Christ Church University

81 University College Worcester

82 University of Sunderland

83 The University of Salford

84 University College Northampton

85 UWIC, Cardiff

86 Roehampton University

=86 University of Chester

88 University of Teesside

89 University of Bedfordshire

90 The University of Huddersfield

91 York St John University

92 Manchester Metropolitan University

93 Kingston University

94 Liverpool John Moores University

95 University of Derby

96 UWCN, Newport

97 Southampton Solent University

98 Edge Hill University

99 University of Cumbria

100 University of Abertay Dundee

101 Leeds Metropolitan University

=101 University of Westminster

103 University of the West of Scotland

=103 The University of Lincoln

105 Middlesex University

106 Anglia Ruskin University

107 University of Wolverhampton

108 Bucks New University

109 The University of East London

110 University of Greenwich

111 University of Bolton

112 Thames Valley University

113 London South Bank

لینک به دیدگاه

ویزای تحصلی در انگلستان

 

درخواست ویزای تحصیلی انگلستان :

کلیه کسانی که قصد مسافرت به انگلستان دارند بایستی قبل از ورود به انگلستان جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان از مراکز صدور ویزا درخواست روادید دهند.

 

مراکز درخواست ویزا چیست؟

مراکز درخواست ویزای تحصیلی انگلستان محلهائی درکشورهای مختلف دنیا هستند که ویرای ورود به انگلستان را صادر مینمایند.

 

مراکز ویزا در شهرهای مختلف در سراسر دنیا برای دسترسی بهتر قرار دارند. سفارت بریتانیا با بررسی پرونده متقاضی تصمیم گیرنده اعطای ویزا هستند. در بعضی موارد ممکن است مدارک بیشتری از طرف این مراکز از فرد متقاضی ویزای تحصیلی انگلستان درخواست شود.

 

هزینه هایدرخواست ویزای تحصیلی انگلستان :

در بخش هزینه های ویزا کلیه توضیحات لازم داده شده است. لازم به ذکر است که این هزینه ها ممکن است تغییر یابند. این هزینه به صورت واحد پولی آن کشور که در ایران به ریال دریافت میشود. هزینه درخواست ویزا چون جهت پروسه بوده و معمولا غیر قابل استرداد است.

 

ویزای انگلستان فقط از طریق سفارت انگلستان و مراکز صدور ویزا در خارج از کشور صادر میشود. اگر برای مسافرت به انگلستان نیاز به ویزای انگلستان دارید بایستی قبل از سفر آن را درخواست دهید.

 

آیا ممکن است برای درخواست ویزای تحصیلی انگلستان با من مصاحبه شود؟

زمانی که مامور صدور ویزا نتواند در عدم حضور متقاضی تصمیم جهت ویزای فرد بگیرد ممکن است از شخص خواسته شود تا جهت مصاحبه حضور یابد.

 

اطلاعات بیومتریک چیست ؟

کلیه متقاضیان ویزای انگلستان بجز افرادی که از این موضوع مستثنی هستند , بایستی اطلاعات بیومتریک خود را در اختیار سفارت یا مراکز ویزا قرار دهند. این اطلاعات شامل اسکن ده انگشت دست و عکس دیجیتالی از متقاضی است.

 

درخواست ویزای انگلستان تا زمانی که این اطلاعات بیومتریک داده نشود مورد بررسی سفارت قرار نخواهد گرفت. اسکن انگشتان به صورت الکترونیکی انجام و از جوهر و یا مواد شیمیائی استفاده نمیشود. عکس دیجیتالی نیز در همان زمان از فرد گرفته میشود . گرفتن اثر انگشت و عکس دیجیتالی بیشتر از 5 دقیقه طول نحواهد کشید. متقاضی بایستی زمان مراجعه حنا و یا زخم روی انگشتان نداشته باشد و همچنین زخم یا خون مردگی روی صورت نباشد. ( در غیر اینصورت بایستی زخم و خون مردگی بهبود یافته و تقاضای مجدد دهد). عکس ار کل صورت گرفته میشود و نباید عینک آفتابی زمان گرفت عکس به چشم داشت. کلاه به سر نداشته باشد (مگر اینکه بدلیل مسائل اجتماعی یا مذهبی سر را بپوشاند ولی صورت نباید پوشیده باشد). بچه های زیر 5 سال نیاز به دادن اطلاعات بیومتریک ندارند.

 

آیا من برای مسافرت به انگلستان نیاز به ویزای انگلستان دارم؟

بعضی از ملیتها برای مسافرت به انگلستان نیاز به ویزای انگلستان دارند. به این گونه افراد Visa National اطلاق میشود. حتی گاهی افراد غیر Nationl Visa هم نیاز به اخذ ویزای انگلستان دارند که این موضوع به دلیل مسافرت فرد به انگلستان بستگی دارد.

 

مدارک ارائه شده به سفارت انگلستان میتوانند به زبان محلی کشور باشد به شرطی که خلاصه انگلیسی داشته باشند. ممکن است متقاضی نیاز به ارائه ترجمه رسمی مدارک خود داشته باشد.

 

مدارک جعلی و گمراه کننده

ارائه مدارک جعلی و گمراه کننده و یا عدم ارائه اطلاعات لازم و صحیح در پروسه تقاضای ویزا (در فرم تقاضا و بعد از آن ) دلیل برای مردود شدن تقاضای متقاضی خواهد بود. در این صورت ممکن است برای مدت ده سال از دادن ویزای انگلستان بدلیل استفاده از فریب به متقاضی خودداری شود.

 

آیا میتوان با ویزای دانشجوئی به انگلستان مسافرت کرد و بطور دائم در آنجا زندگی کرد؟

نه - اگر شما ملیت بریتانیائی ندارید و جز اتحادیه اقتصادی اروپا نیستید و یا ملیت سویسی ندارید و میخواهید در انگلستان به صورت دائم اقامت کنید بایستی طبق قوانین مهاجرتی انگلستان واجد شرایط باشید.

 

چقدر طول میکشد تا ویزای انگلستان را گرفت؟

این زمان بسته به نوبتی است که به متقاضی ویزای انگلستان از طرف سفارت داده میشود .در صورت نیاز به مصاحبه ممکن است این زمان طولانی تر باشد.

 

بعد از دریافت ویزای انگلستان :

 

اگر تاریخ سفر من به تعویق افتاد آیا میتوانم تاریخ انقضای ویزا را تغبییر دهم؟

نه – به جز در مواردی خاص که تشخیص آن با افسر اداره مهاجرت است میتوان تاریخ انقضای ویزای انگلستان را تا مدت 3 ماه افزایش داد به شرطی که در شرایط شما تغییری ایجاد نشده باشد. در غیر اینصورت بایستی برای ویزا مجددا اقدام کرد.

 

نبایستی دانسته یا ندانسته اطلاعات اشتباه جهت درخواست تقاضای ویزای انگلستان داده باشید. و نباید در شرایط و دلیل شما برای رفتن به انگلستان از زمان صدور ویزا تغییری ایجاد شده باشد. در صورت دادن اطلاعات نادرست درخواست شما رد خواهد شد و به دلیل استفاده از فریب ممکن است از صدور ویزای انگلستان برای شما به مدت 10 سال خودداری شود.

 

آیا نیاز است مدارک خود را به انگلستان با خودم بیاورم؟

در زمان ورود به انگلستان ممکن است از شما سوالاتی در فرودگاه یا ورودی به این کشور پرسیده شود و دلایل آمدن شما به انگلستان را جویا شوند. این اطلاعات معمولا شامل ارائه بلیط سفر و مدارک مالی و نامه دانشگاه یا مدرسه ای که قرار است در آنجا تحصیل کنید . این مدارک بایستی در کیف دستی شما باشد و در صورت نیاز به افسر گذرنامه نشان دهید.

 

اگر ویزا و یا گذرنامه شما مفقود شد :

در ابتدا بایستی برای گذرنامه خود اقدام کرده و دوباره جهت ویزای انگلستان درخواست داده شود.همچنین بایستی برگه ای از پلیس به عنوان مدرکی دال بر مفقود شدن گذرنامه و ویزای خود داشته باشید. هزینه تقاضا را بایستی دوباره بپردازید و مدارک لازم را جهت درخواست ویزا مجددا ارائه نمائید.

 

آیا میتوان ویزای خود را برای هر بار ورود به انگلستان استفاده کرد؟

ویزای انگلستان معمولا برای ورود به این کشور در دفعات متعدد تا زمانی که تاریخ انقضای ویزا نشان داده شده صادر میشوند.در بعضی موارد نمیتوان از ویزای انگلستان برای ورود به این کشور به دفعات استفاده نمود.

 

اگر دلیل رفتن شما به انگلستان تغییر پیدا کرد؟

معمولا هر ویزا برای هدف خاصی صادر میشود. اگر دلیل رفتن شما به انگلستان تغییر کرد بایستی مرکزی که ویزای شما را صادر کرده در جریان تغییر شرایط گذاشته شود. ممکن است از شما خواسته شود تا تقاضای دیگری جهت ویزا ارائه دهید.

 

چه مدت میتوان در انگلستان ماند؟

آخرین روزی که شما میتوانید وارد انگلستان شوید و یا در انگلستان بمانید به عنوان تاریخ انقضای ویزای شماست که در روی ویزا قید شده است.

 

آخرین تاریخی که میتوان با ویزای خود به انگلستان بیایم چه زمانی است؟

تاریخ انقضای روی ویزا آخرین تاریخی است که شما میتوانید به انگلستان وارد شوید. در نظر داشته باشید آن تاریخ نیز آخرین تاریخی است که به شما اجازه داده میشود تا در انگلستان بمانید

 

آیا داشتن ویزا به منزله ورود من به انگلستان است؟

در صورتی که ویزای انگلستان داشته باشید و موارد فوق رعایت شده باشد ورود شما به انگلستان با ویزا نباید مشکلی داشته باشد.

 

هزینه های درخواست صدور ویزا قابل پرداخت به سفارت انگلستان:

هزینه های صدور ویزا , قابل پرداخت به سفارت جهت درخواست ویزای دانشجوئی انگلستان در زمان تحویل مدارک به سفارت .

 

مبالغ زیر به ریال (واحد پولی ایران) بایستی به سفارت پرداخت شود. این مبالغ ممکن است تغییر یابد.

 

visafee.png

هر پوند معادل 17,000 رباا در نظر گرفته شده است.

 

هزینه درخواست ویزا جهت فرزندان , همسر و بستگان متقاضی اصلی که قصد رفتن به انگلستان به عنوان همراه را دارند با متقاضی اصلی به یک اندازه بوده حتی اگر در گذرنامه متقاضی اصلی باشند.

 

مبالغ فوق که به عنوان هزینه بررسی درخواست ویزا از طرف متقاضی به سفارت پرداخت میشود غیر قابل استرداد است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

یا بورسیه های تحصیلی Scholarships

 

بورسیه های تحصیلی یکی از مواردی است که توجه بسیاری از کسانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند به خود معطوف کرده است و اینکه چگونه میتوان برای بورسیه تحصیلی اقدام نمود سوالی است که ممکن است در ذهن تعداد زیادی از متقاضیان تحصیل در انگلستان ایجاد شود.

 

سوال معمولا به صورت زیر است؟

آیا میتوانم از دانشگاه یا موسسه آموزشی در انگلستان بورسیه بگیرم؟

 

پاسخ :

در صورتی که زمان کافی برای این کار نگذاشته باشید و جستجوی زیادی برای پیدا کردن دانشگاهی که به شما بورسیه تحصیلی بدهد صرف نکرده باشید و همچنین رزومه مناسی از سوابق تحصیلی و کاری قبلی تهیه نکرده باشید پاسخ به این سوال منفی است.

 

دانشجو بدون اینکه وضعیت تحصیلی عالی داشته باشد نمیتواند توقع بورسه و مساعدت مالی از طرف دانشگاهی را داشته باشد. قدم اول تهیه یک رزومه مناسب از شرایط تحصیلی و کاری قبلی است و سپس بایستی شروع به تحقیقات لازم در جهت یافتن بورسه انجام دهید.

 

از کجا باید برای اخذ بورسیه تحصیلی شروع کنم ؟

بعد از تهیه یک رزومه بسیار مناسب جاهای مختلفی هستند که میتوان در آن محلها بدنبال بورسیه بود که در اینجا به آنها میپردازیم.

 

منابع زیر منابع رایگانی است که از طریق آنها میتوان دانشگاها و موسساتی که بورسیه تحصیلی را اعطا میکنند یافت.

 

• International Scholarships

آدرس وب سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در این وب سایت که بانک اطلاعاتی آنلاین بورسیه تحصیلی است و برای عموم متقاضیان آزاد است میتوان ثبت نام کرد و مشخصات موسساتی را که بورسیه تحصیلی را ارائه میکنند پیدا کرد.

 

• International Education Financial Aid

آدرس وب سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

این پایگاه اینترنتی شبیه به وب سایت بالا است. در این وب سایت اطلاعاتی به صورت رایگان در خصوص بورسیه تحصیلی برای دانشجویان در سراسر دنیا در دسترس است.

 

• Education UK Scholarships Search

آدرس وب سایت:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

در این پایگاه اینترنتی که مخصوص انگلستان است امکان جستجوی رایگان را برای بورسیه تحصیلی در کشور انگلستان برای متقاضی فراهم مینماید.

 

یکی از راههای دیگر دسترسی به اطلاعات بورسیه های تحصیلی استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل – یاهو – ام اس ان – و یا موتورهای جستجوی دیگر است. لغاتی مانند عبارات زیر را جستجو کنید. البته میتوان مجموعه ای از لغات مرتبط را جستجو کرد.

 

Manufacturing Scholarship UK

Business Scholarship London

 

چگونه برای بورسیه های تحصیلی اقدام کنم؟

راههای اقدام برای بورسیه های تحصیلی همانند واجد شرایط بودن فرد تابع هیچ قانون خاصی نیست. بعضی دانشگاه ها ممکن است از دانشجو یک مقاله خاص درخواست نمایند, در حالی که یک موسسه آموزشی ممکن است فقط از شما بخواهند تا یک فرم درخواست را تکمیل نمائید.

 

در صورتی که دانشگاهی را پیدا کردید که فکر میکنید برای بورسیه تحصیلی آن دانشگاه واجد شرایطید مستقیما با بخش آن دانشگاه تماس حاصل نمائید. Award Administrator

 

در سایتهای معرفی شده فوق میتوان دانشگاهائی را که بورسیه تحصیلی را ارائه میدهند جستجو کرد.

 

نکته: جستجوی خود را برا اساس کشور – رشته تحصیلی – و یا نام دانشگاه انجام دهید.

 

انواع بورسیه تحصیلی که ممکن است با آنها در زمان جستجو برخورد کنید به صورت زیر است:

 

Fulbright Scholarships

Rotary Scholarships

Postdoctoral Fellowships

Merit Scholarships

College Loans and much more

 

در سایت زیر نیز میتوان موسسات آموزشی را که بورسیه تحصیلی به دانشجویان اعطا میکنند را جستجو کرد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

استفاده از امکانات این سایت رایگان است. بعد از یافتن دانشگاه مورد نظر در صورتی که علاقمند به اقدام برای بورسیه تحصیلی در آن دانشگاه هستید به صورت مستقیم برای آن دانشگاه اقدام نمائید. در این سایت توصیه ها به صورت عمومی بوده و توصیه شخصی نمیشود. سایت فوق به خودی خود هیچ بورسه ای را در اختیار ندارد و فقط مکانی برای جستجوی شما در خصوص موسسه های آموزشی اعطا کننده بورسیه ها هست.

 

واجد شرایط بودن بسته به موسسه بورسیه کننده دارد. هیچ قانون خاصی برای اینکه بتوان بر اساس آن گفت که آیا فردی واجد شرایط است یا نه وجود ندارد. هر بورسه تحصیلی نیازمندیهای مخصوص به خود را دارد. برای مثال بعضی تافل یا آیلتس و یا تافل را به عنوان پیش نیاز گذاشته و بعضی موسسات یا دانشگاها , دانشجویان را از کشورهای به خصوصی بورسیه میکنند. بنابراین توصیه میشود تا هر فردی بسته به شرایط خود تحقیق لازم جهت آگاهی از واجد شرایط بودن برای بورسه های تحصیلی را به روشهائی که در بالا توضیح داده شد انجام دهد.

 

فراموش نکنید؟

بدون رزومه کامل که شرایط تحصیلی و کاری شما در آن به طور دقیق توضیح داده شده است هرگز برای بورسیه تحصیلی اقدام نکنید.

زمان بگذارید – تحقیق کنید (اینترنت این امکان را به سادگی برای شما فراهم میکند) و در آخر اینکه واقع بین باشید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

رزومه چیست ؟

Resume یا Curriculum Vitae

 

رزومه متني است چند صفحه اي حاوي اطلاعات و مشخصات فردي كه قبل از مصاحبه در اختيار مراکز دانشگاهی که متقاضی قصد ادامه تحصیل در آن مرکز را دارد و یا كارفرماياندر صورتی که متقاضی جویای کار باشد قرار گرفته و به آنان امكان ميدهد تا ارزيابي اوليه اي از توانايي هاي شغلي شما داشته باشند. در واقع رزومه بايد تصويري ذهني از شما و فعاليتهاي شغليتان، به خواننده ارائه كند. از اين حيث رزومه جنبه اي تبليغاتي دارد بدين ترتيب كه ويژگيهاي مؤثر و مفيد خود را در اختيار كارفرما قرار ميدهيد و به نوعي سعي ميكنيد تا وي را متقاعد سازيد كه از بين چندين داوطلب، شما را براي شركت در مصاحبه انتخاب نمايد. رزومه بايد به طور مثبتي مهارتها و توانايي هاي شما را نشان دهد. رزومه در عين حال كه بايد صادقانه باشد، وبايدعاري از تعارفات و

شكسته نفسي باشد.

 

رزومه زندگي نامه، شرح گذشته و يا حال شما نيست (هر چند كه قسمت عمده آن مربوط به سوابق كاريتان ميشود). اولين هدف رزومه جلب توجه فردی است که رزومه شما را میخواند . بنابراين در هر جمله اي كه مينويسيد بايد سعي كنيد به نوعي علاقه و توجه خواننده را جلب كنيد. يك رزومه خوب ميتواند كليد موفقيت شما در امر تحصیل و كاريابي باشد. به آن از ديد انجام وظيفه نگاه نكنيد: نوشتن رزومه با پر كردن فرم ثبت نام فرق ميكند!

 

توصیه هایی برای تهیه رزومه

نگارش مناسب رزومه، زمينه‌ي مناسب‌تري را براي بررسي توان‌مندي‌هاي شما و شناسايي بخشي كه مي‌توانيد در آن فعاليت‌ كنيد به شكل شايسته‌تري فراهم مي‌آورد. بر اين اساس، توصيه‌هاي كوتاهي را براي نگارش رزومه در ذیل آمده است.

 

مطمئن شويد كه رزومه‌ي شما روزآمد است و به خوبي، مشخصات، توان‌مندي‌ها، تخصص‌ها و سوابق گذشته‌ي شما را تشريح مي‌كند.

 

براي آن كه نشان دهيد توان‌مندي شما، پوشش‌دهنده‌ي نيازهاي مطرح شده در فرصت‌هاي شغلي ‌ست، سعي كنيد شواهد دقيق و حتا عددي از دستاوردهاي كاري و تحصيلي خود ارايه دهيد.

 

شرح دقيقي از توان‌مندي‌ها، مهارت‌ها و جايگاه شغلي مورد نظر خود ارايه كنيد. به اين ترتيب ، به ما براي شناسايي جايگاه‌‌تان در سازمان كمك كرده‌ايد. ارايه‌ي توضيحاتي درباره‌ي علاقه‌مندي

‌هاي كاري خود، مي‌تواند بسيار كمك كننده باشد.

 

جزييات تجربيات كاري گذشته‌ي خود را به دقت شرح دهيد و سوابق كاري گذشته‌ي خود را به خوبي تشريح كنيد.

 

دقت كنيد كه اشتباهي در بيان دستاوردها، تاريخ‌ها و عنوان‌هاي شغلي گذشته‌ي شما رخ ندهد ، چون اگر در آينده چيزي مغاير با آن مشاهده شود، مي‌تواند به جايگاه شما و اعتماد متقابل در

سازمان لطمه وارد سازد.

 

نگارش و املاي رزومه را يك بار كنترل كنيد يا از دوستي بخواهيد كه آن را يك بار مطالعه كند.

 

اطمينان حاصل كنيد كه اطلاعات تماس دقيق‌تان در رزومه وارد شده باشد.

 

شيوه هاي متفاوتي براي نگارش رزومه متداول و مرسوم است و هر كس به مقتضاي سليقه و هدفي كه از نگارش رزومه دارد ، شيوه خاصي را بر مي گزيند . اما به طور كلي اصول و سرفصل بندي عمومي رزومه ها به شرح زير است:

 

1- جزئيات شخصي(Personal Details)

اغلب رزومه ها با اين بخش آغاز مي شوند . آن چه مي بايست در اين بخش ذكر شود شامل نام ، آدرس ، شماره تلفن ، آدرس پست الكترونيك و تاريخ تولد است.

 

2- پروفايل شخصي (Personal Profile)

وارد كردن پروفايل در رزومه امري سليقه اي است و ضروري محسوب نمي شود . آن چه در پروفايل به نگارش در مي آيد ، تصويري كلي و گويا از شما است كه به طور جزئي تر در ساير بخش هاي رزومه ذكر مي شود.

 

3- تحصيلات و توانايي هاي علمي(Education and Qualifications)

اين بخش شامل تمام سوابق تحصيلي و علمي شما ، از ديپلم دبيرستان و نام دبيرستان گرفته تا آخرين مدرك تحصيلي ، رشته ها و گرايش ها و زمان بندي هر دوره ي تحصيلي خواهد بود. به ياد داشته باشيد كه حتماً ذكر كنيد در حال حاضر مشغول گذراندن چه دوره اي هستيد . ساير دوره هاي علمي - كابردي كه در كنار تحصيل آكادميك گذرانده ايد را هم حتماً بنويسيد.

 

4- سوابق شغلي (Skills and Work Experiences)

در اين بخش بايد كل سوابق شغلي شما ، اعم از تمام وقت يا پاره وقت ، با ذكر نام و تلفن يا آدرس محل كار ، به اضافه تاريخ و دوره اشتغال فهرست شود.

 

5- انتشارات و مقالات (Publications)

فهرست كتب و مقالاتي كه منتشر كرده و يا در كنفرانس ها ارائه نموده ايد به اضافه زمان انتشار را در اين بخش بياوريد. اگر خلاصه مقالات را به رزومه ضميمه نماييد بهتر است.

 

6- ساير اطلاعات (Additional Information)

نگارش اين قسمت ضروري نيست ، اما چنان چه لازم دانستيد توضيحي جانبي روي سوابق تحصيلي و شغلي خود بنويسيد ، مي توانيد اين بخش را اضافه نماييد.

 

7 - علائق (Interests)

فهرستي از علائق خود در زمينه هاي فوق برنامه مثل ورزش يا هنر را در اين بخش بنويسيد و احياناً اگر سوابق حرفه اي در اين زمينه ها داريد حتما ذكر كنيد.

 

8 - معرف ها(References)

نام ، رتبه ، درجه تحصيلي ، آدرس يا تلفن و كلاً اطلاعات مربوط به معرفين خود ( كه معمولا اساتيد شما هستند ) را در اين بخش بياوريد . اين معرف ها مي بايست همان معرفيني باشند كه توصيه نامه هاي شما را تكميل نموده اند.

 

* ساير توصيه ها

پيش از نگارش رزومه ، خوب در مورد سوابق تحصيلي و شغلي خود فكر كنيد تا چيزي را از قلم نياندازيد . سعي كنيد تا حد امكان ، مداركي دال بر سوابقتان آماده و ترجمه كنيد تا

ضميمه رزومه نماييد. از دروغگويي يا بزرگنمايي جداً پرهيز کنید ، ممكن است برايتان دردسر ساز شود! بهتر است رزومه را در 2 روي يك كاغذ A4 تنظيم نماييد. بهترين حجم رزومه در همين حد است. حتماً چند نسخه اضافه از رزومه براي خودتان نگه داريد تا در صورت لزوم از آن ها استفاده كنيد. در مورد نگارش انگليسي ، حتماً درباره متن رزومه با يك مترجم و يا كسي كه انگليسي ادبي را به خوبي مي داند مشورت كنيد.

 

رزومه را حتما تايپ كنيد و از ارائه رزومه دست نويس جداً خود داري كنيد.

 

نمونه هایی از رزومه:

 

CV3.png

 

 

CV2.png

 

 

CV7.png

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

CV8.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...