رفتن به مطلب

کشف هویت ایمیل های ناشناس


ارسال های توصیه شده

گاهی ای میل هایی به ما می رسد که فرستنده آن را نمی شناسیم؛ یعنی فرد ناشناسی، به هر طریق، آدرس ای میل ما را پیدا کرده و با ما تماس گرفته است. قبل از اینکه به این گونه ای میل ها جواب بدهیم، می توانیم ظرف چند دقیقه تحقیقات کوچکی انجام دهیم و اندکی اطلاعات درباره این فرد ناشناس پیدا کنیم تا بهتر بتوانیم به ای میل او پاسخ دهیم یا به طور کلی پاسخ دادن را فراموش کنیم. قطعاً اولین راهی که به ذهن همه ما می رسد این است که به طور مستقیم از فرد ارسال کننده هویتش را جویا شویم، البته این کار مشکلاتی به همراه دارد چراکه باعث می شود به نوعی اطلاعات بیشتری از خودمان را در اختیار این فرد ناشناس بگذاریم که این کار چندان معقول نیست، به همین علت سعی داریم در این مطلب شما را با چند روش آشنا کنیم.

۱) جست وجوی ای میل در موتور جست وجوی گوگل

جست وجوی ای میل فرستنده در گوگل می تواند ما را به وب سایت یا وبلاگ این شخص یا انجمن هایی که او در آنها پیام می گذارد، برساند.

۲) جست وجوی ای میل فرستنده در فیس بوک

فیس بوک تعداد زیادی کاربر در سراسر جهان دارد و احتمال اینکه فرد ناشناس ما هم عضو فیس بوک باشد زیاد است. فیس بوک برخلاف شبکه های اجتماعی دیگر، اجازه جست وجوی ای میل اعضای خود را به همه می دهد. کافی است به صفحه جست وجو در فیس بوک بروید و ای میل فرستنده را در آنجا جست وجو کنید. اگر شخص مورد نظر در فیس بوک عضو باشد، عکس و نام واقعی او و (در صورتی که تنظیمات امنیتی خود را به خوبی انجام نداده باشد) اطلاعات بیشتری نظیر جنسیت، محل کار، محل تحصیل، اسامی دوستان و... را نیز مشاهده خواهید کرد.

۳) جست وجو در بیش از ۳۴۰ شبکه اجتماعی

همان طور که در روش دوم گفتیم، اکثر شبکه های اجتماعی (به غیر از فیس بوک) اجازه جست وجوی ای میل اشخاص را نمی دهند اما خیلی از افراد نام کاربری ای میل خود را به عنوان نام کاربری در سایت های مختلف مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین اگر آدرس فرد ناشناس ما tafreevar@xyz.com باشد، می توانیم امیدوار باشیم او نام کاربری tafreevar را در شبکه های اجتماعی مختلف برای خود برگزیده باشد. البته این یک احتمال است ولی اگر می شد این نام کاربری را در شبکه های اجتماعی مختلف جست وجو کرد شاید به اطلاعات بیشتری هم می رسیدیم. شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارند و جست وجو در تک تک آنها زمان زیادی را می طلبد ولی سرویسی به نام Knowem وجود دارد که می توانید با استفاده از آن، هر نام کاربری دلخواهی را در بیش از شبکه اجتماعی جست وجو کنید. کافی است نام کاربری فرد ناشناس را در جعبه متنی مربوطه وارد کرده و Enter را بزنید و مدتی صبر کنید. با این کار به صفحه جدیدی خواهید رفت که بیش از شبکه اجتماعی در آن فهرست شده اند و جلوی هر یک از این شبکه ها، یا کلمه Available آمده است که نشان می دهد نام کاربری مربوطه در آن شبکه وجود ندارد یا کلمه Available به صورت خط خورده نمایش داده می شود که نشان می دهد شخص مربوطه در آن شبکه عضو است. البته باید مقداری صبر کنید تا تمامی شبکه ها جست وجو شده و نمایش داده شوند. حالا می توانید به سایت شبکه اجتماعی مربوطه رفته و صفحه مربوط به آن شخص را پیدا کرده و اطلاعاتی را که او راجع به خود در آنجا قرار داده است مشاهده کنید (که البته بستگی به تنظیمات امنیتی شبکه اجتماعی مربوطه دارد). سرویس دیگری به نام UD هم هست که کار مشابهی انجام می دهد. برتری آن به Knowem در آن است که اجازه کلیک مستقیم روی حساب شخص یافته شده در شبکه اجتماعی مربوطه را هم می دهد. البته تعداد شبکه های اجتماعی تحت پوشش این سایت خیلی کمتر از Knowem است.

۴) سرویس های جست وجوی اشخاص

سرویس های جست وجوی اشخاص از قبیل Pipl یا Spokeo، ای میل شخص مورد نظر را از شما دریافت کرده و با جست وجو در پایگاه اطلاعاتی خود، سایر اطلاعات شخص مورد نظر را در صورت وجود برای شما نمایش می دهند. این سرویس ها پایگاه اطلاعاتی بزرگی داشته و حتی شبکه های اجتماعی را نیز مورد جست وجو قرار می دهند.

● چند نکته کوچک

۱) اگر به عنوان فردی ناشناس به کسی ای میل می دهید، خود را معرفی کنید تا گیرنده مجبور نشود تمام اطلاعات شخصی و غیرشخصی شما را از دل اینترنت بیرون بکشد.

۲) اگر ناچارید ای میل ناشناس بدهید، از سرویس های ای میل موقت استفاده کنید.

ای میل شما کلید دسترسی افراد به شماست. آن را به افرادی که نمی شناسید ندهید. اگر دادید، تمام یا بخش بزرگی از اطلاعات شخصی خود را به او داده اید. اگر ناچارید ای میل خود را به غریبه ها بدهید، از سرویس های ای میل موقت استفاده کنید .

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مطلب و همچنین راه اندازی ای میل موقت می توانند به سایت های مختلفی بروید که برای اینکار سرویس های جالبی ارائه می دهند کافی ایمیل ناشناس -

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
- را در گوگل جستجو کنی.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...