رفتن به مطلب

تنیس


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تا آنجاكه شواهد تاريخي در اين مورد نشان مي دهد ، ورزش تنيس طي قرون 12 و 13 ميلادي ابتدا در كشور فرانسه ابداع شد. اما ارائه جدی اين ورزش در سال 1872 ميلادي بود که سرگرد هاري جم اين ورزش را در شهر لمينگتن( انگلستان) به مردم معرفي کرد . در آن زمان مقررات و خصوصيات اين ورزش بآنجه اكنون مي بينيم تفاوت بسيار داشت . در سال 1877ميلادي ، اولين بار در دنيا مسابقات تنيس با مقررات و قوانين بخصوصي در زمينهاي تنيس "باشگاه تنيس و كروكت ال انگلند" ويمبلدون برگزار گرديد، محلي كه هم اكنون بزرگترين مسابقات تنيس دنيادر آن برگزار مي شود. مسابقات ويمبلدون در سال 1877، يو اس او پن در سال 1881 ، ديويس كاپ 1899 و اوپن استراليادر سال 1905 و اپن فرانسه 1918شروع به فعاليت كردند.

هنگامي كه تنيس شروع به رشد سريع كرد و جهان را فرا گرفت و طبيعتا اتحاديه هاي ملي شروع به هم پيوستن براي برگزاري مسابقات بزرگ جهاني و تنظيم قوانين و مقررات كردند .

در سال 1911 نياز به وجود يك فدراسيون بين المللي تنيس، احساس شد . امتياز اين فدراسيون ابتدا به آقاي دوان ويليامز (يكي از افراد كشته شده در كشتي تايتانيك) كه نتوانست ايده خود را ببيند به آقاي چارلز بارد ( دبير اتحاديه تنيس سوئيس ) و آقاي هنري والت (رئيس فدراسيون تنيس فرانسه) اعطا شد .

دوازده اتحاديه تنيس در جلسه اصلي در پاريس ( 19 مارچ 1911) شركت كردند . که ILTF (فدراسيون لاون تنيس بين المللي) در آن شكل گرفت ، اين كشور ها عبارتند از :

استراليا (استراليا و نيوز يلند) ،اسپانيا،اتريش ،بلژيك،آلمان ،افريقاي جنوبي،دانمارك ،فرانسه ،بريتانياي كبير ،هلند ،روسيه ،سوئيس ،سوئد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

نتايج اولين نشست بدين صورت بود كه ، زبان رسمي فرانسوي باشد با ترجمه انگليسي و مقر فدراسيون دور از پاريس باشد. ( سوئيس مقر فدراسيون بين المللي انتخاب گرديد) .

دبيرهاي فدراسيون : آقاي ه . ا. سابلي (دبير اتحاديه انگليس) و اقاي ر. گالاي ( رئيس فدراسيون تنيس فرانسه ) رئيس فدراسيون : اقاي دكتر ه . او . بهرنس

همچنين حق برگزاري مسابقات جهاني ( قهرماني روي چمن ) براي هميشه به بريتانياي كبير اهدا گرديد .

17 ماه بعد از تشكيل فدراسيون ، جنگ جهاني اول همه چيز را بهم ريخت و يكبار ديگر تمام فعاليتهاي در سال 1919 از سر گرفته شد . ITLF بعد از جنگ جهاني اول فقط با 10 كشور عضو گرچه ، از خرابي جنگ رنج مي برد کار خود را شروع کرد و اتفاقات ذيل بترتيب پيش آمد.

1922- هيئت بين المللي قوانين توسط مشاور كميته "كميته مديريت" ، براي پايان بخشيدن به مشكلاتي كه فدراسيون بين المللي داشت ، تاسيس گرديد. و همچنين براي تغيير قوانين بازيها حق اختصاصي پيدا كرد .

1923- 16 مارچ در نشست اصلي ساليانه در پاريس، قرار گرديد "قوانين تنيس" عمومي شود و از اول ژانويه سال 1924 ، ايالت متحده ، يكي از اعضاء رسمي اين فدراسيون پذيرفته شد . نام مسابقات قهرماني جهان بر داشته شد و يك زير مجموعه جديدي از مسابقات قهرماني بوجود آمد كه قرار شد مسابقات در بريتانياي كبير ، فرانسه ، ايالات متحده و استراليا برگزار گردد.

1924- ILTF بطور رسمي سازماندهي و كنترل مسابقات تنيس را در سراسر جهان به عهده گرفت .

1933 - كميته مديريت از "مشاور كميته" جدا شد و بصورت راي گيري رئيس فدراسيون تعيين گرديد . اصطلاح گراند اسلم در همين سال بوجود آمد . ( ازاين اصطلاح براي توصيف و ضعيتي استفاده مي شود كه در آن بازيكن موفق شود هر چهار مسابقه اصلي رادر يك سال ببرد ) اصطلاح گراند اسلم را اولين بار جان كايرن اهل نيويورك در باره بازيكن استراليايي ( جك كرافورد ) به كار برد. او در سال 1933 كوشيد تا هر چهار مسابقه را ببرد. ولي گراند اسلم واقعي را اولين بار ( دانلد باج) امريكايي در سال 1938به دست آورد . چهار بازيكن ديگر هم فاتح گراند اسلم شدند . "آقايان" ( كانالي )1953، ( راد ليور) 1962 به عنوان آماتور و در سال 1969به عنوان حرفه اي و " بانوان" ( مارگرت كورت) 1971 و ( اشتفي گراف ) 1988

1934- كميته مخصوص براي بحث در مورد تفاوت حرفه اي بودن و آماتور بودن و تعيين قابليت هزينه ادعا شده بازي آماتورها براي بيش از 8 هفته تشكيل گرديد .

( ظهور ورزش تنیس در ایران به بعد از جنگ جهانی دوم بازمی گردد. پیش ازاین درفاصله سالهای (1315-1318) باشگاه بوستان ورزش که دارای چندین زمین تنیس در محلی روبروی ورزشگاه شهید شیرودی فعلی به مدیریت شادروان شکوهی گشایش یافت . ورزشگاه شهید شیرودی ( امجدیه سابق) نیز همزمان با ورزشگاه بوستان ورزش با یک زمین تنیس درمحل کنونی افتتاح و نخستین مسابقات قهرمانی تنیس کشور در سال 1318 در همین ورزشگاه برگزار گردید. گفتنی است که ورزش تنیس بخاطر حضور اتباع انگلیسی در آبادان رونق خاصی داشت و اولین مسابقه تنیس بین تیمهای آبادان و تهران به سالهای 1317-1320بر می گردد.

پس از جنگ جهانی دوم مسابقات قهرمانی تنیس کشور تاسال 1322 جریان داشت که برادران نعمانی ( هانری وژوزف ) در صدر بازیکنان قرار داشتند .از سال 1322-1332مقام قهرمانی تنیس کشور در اختیار ژرژ آفتاندلیان قرار داشت.)

1939- جمع کل کشورهای به عضویت درآمده به 59 کشور افزایش پیداکرد. درحین جنگ جهانی دوم بدلیل خرابیهایی که در فرانسه اتفاق افتاده بود و حمله به سوئیس (مقر ابتدائی ILTF) به بریتانیا انتقال پیدا کرد. از آن زمان تعیین گردید که ILTF در لندن باقی بماند.

1946- 5 جولای - اولین جلسه بعد از جنگ در هتل ساوی لندن برگزار گردید. 23 کشور باملیتهای گوناگون بعد از نتیجه جنگ جهانی دوم به عضویت ILTF درآمدند. با گذشت چند سال ملیتهایی که عضویت خود را به علت سیاستهای جهانی لغو کرده بودند با تغییرات بعد از جنگ دوباره به عضویت فدراسیون در آمدند مانند: آلمان غربی - آلمان شرقی -چین - تایوان- آفریقای جنوبی

1948- اولین گزارش از "کمیته بین المللی توپ" بدست آمد که ملزم می کرد که توپهای لاون تنیس به استاندارد قابل قبولی در جهان دست یابند . این توصیه کمیته توپ به فدراسیون بود که آنها باید یک طرحی مدون و ساختار جدیدی به توپهای خودشان بدهند که توپها قابلیت آن را داشته باشند که از آنها تست سرعت و سایر تستها در حین بازی به عمل آید .

1951- اولین استراحت قانون 8 هفته ای ( قانون آماتورها) برای 210روز اجازه دادن به آماتورها که بتوانند در مسابقات مختلف شرکت کنند

1958- ILTF روی قضیه استراحت قانون آماتورها تاهمین سال اصرار فراوان داشت زیرا این استراحت را تشویقی برای بازیکنان و تمرکز آنها روی بازی تنیس و فرصتی درآمدزا برای آنها میدانست.

( اولین سالی که ایران در جام دیویس شرکت نمود 1959 بود. تیم تنیس جام دیویس ایران به مدت 31 سال در جام دیویس بازی کرده و مجموعا64بازی آنجام داده است .که حاصل آن 32 برد و32باخت بوده :

بیشترین برد از آن منصور بهرامی با 24 برد.

بیشترین بازی برنده سینگل از آن تقی اکبری با 17 برد .

بیشترین بازی برنده دوبل ازآن کامبیز درفشی جوان با 12 برد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

بهترین تیم دوبل از آن کامبیز دزفشی جوان و مصطفی صالح با 6 برد .

طولانی ترین بازیها از آن کامبیز درفشی جوان با 22بازی .

و بیشترین سال عضویت در تیم دیویس کاپ از آن تقی اکبری با15 سال است.

1963- در پنجاهمین جشن سالگرد ILTF مسابقات کاپ فدراسیون به عنوان یک مسابقه تیمی قهرمانی بین المللی برای بانوان بعنوان دیویس کاپ برگزار شد. ( بازی تیمی مردان هم از سال 1900وجود داشت اما زیر نظر ILTF نبود.)

1968- 30 مارچ - بعد از 10 سال گفتگو و بحث وجدل در فدراسیون یک نشست اضطراری در پاریس برگزار شد که 47 کشور با نظر رئیس فدراسیون در مورد قانون تنیس اوپن موافقت کردند. این بازیهای دوره ای تنیس سازماندهی شد و نام آن مسابقات قهرمانی جهان نامیده شد (wct ) زیرنظر رسمی ILTF با قبول حامیان مالی برای سازماندهی این مسابقات راهی را برای مسابقه آزاد و قانونی برای بازیکنان جهت کسب درآمد بوجود آورد.

1969- باوجود زمینهایی مطابق و معادل باشرایط جغرافیایی محل زمینها موافقت شد .( نوع زمین خاکی - چمن - هارد )

1970- اولین تغییر در شمارش بازی اتفاق افتاد وقتی که فدراسیون تصمیم به تست سیستم تای برک در بازیهای گرفت این سیستم در بازیهای حرفه ای آمریکا در فیلادلفیا برای مدت کوتاهی انجام گرفت.

1971- ILTF باصدور بخشنامه ای در نشست اصلی سالیانه خود در ایتالیا ابلاغ گردید که هیچ بازیکنی که قرار WCT را دارد نمی تواند در مسابقاتی که اتحادیه تنیس تشکیل میدهد شرکت نماید . این بدین معنی بود که " جان نیو کامپ" نمی توانست از قهرمانی ویمبلدون در آن سال دفاع کند .

1972- WCT و ILTF تسهیلاتی بوجود آوردند که بازیکنان برای پیشرفت خود بتوانند در مسابقات دیگر هم بازی کنند .بعد از اینگه مسابقات تنیس تحت پوشش تلویزیونی قرار گرفت استفاده از توپهای زرد رنگ بصورت اجبار و قانون در آمد . تا آن زمان باتوپهای سفید رنگ بصورت رایج بازی می کردند .

تيم تنيس بانوان کشور ايران در همين سال با دو بازيکن به نامهای سرکار خانم صديقه اکبري و سرکار خانم پروين افشار در مسابقات فيدکاپ شرکت نموده و با تيمهای تنيس بانوان ژاپن و اکوادور روبرو شدند.

1973- بحث و جدلهای زیادی بین اتحادیه تنیس بازان حرفه ایATP و ILTF دیده می شد . بخاطر به تعلیق در آوردن 9 ماهه بازی" نیکی پیلیچ"بازیکن یوگسلاوی بدلیل حضور نیافتن در مسابقات دیویس کاپ در مقابل نیوزلند در آن زمان این محرومیت باجلسه اضطراری ATP به یک ماه کاهش پیدا کرد و در همین سال اعضاء ATP بخاطر نشان دادن قدرت خود مسابقات ویمبلدون را با یکوت (تحریم) کردند. در پی این تصمیم 80 بازیکن از مسابقات کناره گیری کردند .

1974- تای برک بطور متغیر و نیمه رسمی وارد سیستم شمارش شد .

1975- شاهد تولد الگوی اداره کردن بعنوان یک متد برای کنترل رفتارهای ناشایست در بازی مردان بودیم ( کمیته انظباطی).دفتر بین المللی تنیس بازان زن حرفه ای (WTA ) شکل گرفت و بطور مشترک تحت نظر ILTF , و WTA اداره می شد و هدف آن ارتقا- کنترل و اداره مسابقات تنیس بانوان در سراسر جهان بود.

1977- یک خاطره بد در نظر مردم :صد سال بعد از شروع بازیهای ویمبلدون (ILTF) یک تغییر کوچکی کرد . کلمه LAWN حذف شد و تبدیل به فدراسیون بین المللی تنیس(ITF) گردید . ITF شروع به نو آوری در این رشته کرد از جمله طرح دو زهی راکت که به تصویب نرسید .

1978- اولین قهرمانان جهانیITF معرفی شدند .(کریس اورت - بیورن بورگ ) این دو از طریق بازیکنان سابق تنیس برگزیده شدند .

1979- کشورهای عضو دیویس کاپ از ITF در خواست کردند که مسابقات را تحت نظر خود قرار دهد . مسابقات دیویس کاپ از سال 1900وجود داشت ولی زیر نظر ILTF نبود. یک کمیته به نام کمیته ملتهای دیویس کاپ وجود داشت . در همین سال اتحادیه ملی تنیس با ویلچر توسط ( برد پارکز - دیوید سالتز) تاسیس گردید .

1980- 10 مسابقه در آمریکا از جمله (US OPEN ) مسابقه با ویلچر را برگزار کردند .

1981- NEC حامی اصلی مسابقات دیویس کاپ گردید . 16 گروه قوی جهانی تاسیس شد . NEC تاسال 1994 حامی مالی مسابقه جام فدراسیونها هم بود .

1987- ITF از ویمبلدون به بارون کورت در غرب لندن نزدیک استادیوم تنیس کوئین انتقال پیدا کرد.

1988- تنیس به مسابقات المپیک در سئول بازگشت. کره بعد از 64 سال در این مسابقات شرکت می کرد .همچنین جشن هفتاد و پنجمین سالگرد ITF با ریاست فیلیپ کارتیر برگزار گردید. در جلسه رسمی ITF اجرای سیستم تای برک برای بازیهای دیویس کاپ سال1989تصمیم گیری شد. در همان سال دو قانون جدید برای مسابقات تنیس با ویلچر تصویب شد.

1994- نام مسابقات جام فدراسیونها به فدکاپ (FED CUP) تغییر کرد.

1995- مهمان و میزبان برای مسابقات فدکاپ (FED CUP) تعریف شد.

1998- ITF به مقر فعلی (مجموعه ورزشی انگلند) در روهامپتون تغییر مکان داد .

1999- یکصدمین سال برگزاری دیویس کاپ جشن گرفته شد.

2001- 142کشور عضویت دیویس کاپ رادارا بودند. مسابقه تنیس با ویلچر شاهد 25 سال تاسیس خود بودند .

2002- ( BNP.paribas )حامی اصلی مسابقات دیویس کاپ گردید.

2003- فدکاپ (fed cup) چهلمين سال تاسیس خود را جشن گرفت.

2005- یکصدمین سال برگزاری ( Australian Open ) جشن گزفته شد.

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

آموزش تنیس

 

 

ecf69e296098c089501bfd035a45eb86.jpg&w=250

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجموعه ای که برایتان در نظر گرفته ایم قابل استفاده برای افراد مبتدی و بازیکنان سطح متوسط هم پای مربیان و مدرسان این رشته ورزشی و همچنین بازیکنان پیشرفته تنیس می باشد.این فصل ها براساس دستور یک ضربه در هر نوبت مرتب شده اند. مبتدیان می توانند قبل از رسیدن به ضرباتی چون هاف والی، لوب، اسمش و دراپ شوت با آموزش فورهند، بک هند و یا سرویس و والی شروع کنند. همراه سازی توضیح کلامی در کنار اجرا نه تنها در روشن سازی دستورالعمل موثر است بلکه باعث به دست آوردن بهترین انتخاب نیز می شود. یک بازیکن نباید محدود شود، برای مثال در وضعیت ایستادن و یا حرکت راکت برای به دست آوردن یک استیل مناسب با سطح بازی، وضعیت بدنی و یا شرایط فرد باید تمام حالات ممکن را امتحان کرد. ۱۰درصد از کل بازیکنان چپ دست هستند و بنابراین دارای شیوه اجرا ویژه خود می باشند.

همچنین در ترکیب مجموعه ای از ضربات در درون یک بازی تمام استراتژی های بازی و تاکتیک های کسب امتیاز را نشان می دهد.

در مورد بازیکنان سطح متوسط که قادر به اجرای ضربه هستند آموزش گام به گام توضیح کامل ضربات را از کتاب های پایه آموزشی ارائه می دهد. مهارت های اصلاح شده و ظریف در کنار تمرین های ویژه بازی ها، شما را به سطح پیشرفته بازی سوق داده و شناختی را در مورد زمان و چگونگی اجرای ضربات ویژه فراهم می آورد. همچنین در ترکیب مجموعه ای از ضربات در درون یک بازی تمام استراتژی های بازی و تاکتیک های کسب امتیاز را نشان می دهد.همچنین این مجموعه یک بستر آموزشی آماده برای مربیان است. مربیانی که یک سیستم آموزشی مشخص دارند می توانند از اطلاعات، تمرین ها، فعالیت ها و روش های درجه بندی متناسب با برنامه های خود بهره بگیرند. در ابتدا خلاصه ای از تاریخچه تنیس، آخرین تجهیزات تنیس، توضیح قوانین بازی، دستورالعمل های گرم کردن و سرد کردن، مطالبی در مورد آسیب های تنیس و روش های درمانی آن و منابع اصلی تنیس مطرح شده است. در ادامه ضربات، استراتژی ها، تمرین های خود ارزیابی و روش های ارزیابی هر فرد به علاوه یک واژگان۱۷۰ واژه ای آورده شده است.

هیچ کدام از مربیان تنیس حتی آنانی که خود بازیکنان موفقی بوده اند به خودی خود درک کاملی از ضربات و استراتژی ها را کسب نکرده اند. این افراد تکه های اطلاعاتی را گام به گام و در طول سال ها تجربه جمع کرده اند. آموزش گام به گام تنیس می تواند به فرایند یادگیری سرعت ببخشد.

چه چیزهایی در زمینه تنیس جدید هستند؟ این موارد بسیار متعددند. همان گونه که در ادامه خواهید دید در زمینه تجهیزات تکنولوژی راکت روبه پیش رفت است. راکت های سبک تر، بزرگ تر، محکم تر و قوی تر این امکان را فراهم کرده است که بازیکن بتواند بدون توجه به سطح مهارتی خود ضربه خود را با نهایت سرعت و قدرت بزند. بازیکنان جوان تر راکت های بزرگ تر و قوی تر را انتخاب می کنند. امروزه انواع مختلفی از وضعیت ها طرز گرفتن ها و حرکت های راکت مورد استفاده است. آموزش روش ها با گذشت زمان تغییر می یابند که روی هر فصل اثر می گذارد.

در مجموعه ای که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته ایم شما می توانید مانند یک بازیکن مبتدی بازی را از پایه یاد بگیرید، مانند بازیکن متوسط مهارت های خود را گسترش دهید، بازی را با استفاده از یک روش سیستماتیک آموزش دهید و یا به عنوان یک مربی درک گسترده ای از بازی داشته باشید.

امروزه سیستم کنترل پیشرفت اصلاح شده است. روش های جدیدی وجود دارند که در مورد کسب موفقیت در هر فصل و ارزیابی کلی آن متداولند. شما به خوبی تشخیص خواهید داد که چه زمانی آماده حرکت هستید و لازم است که چه کاری را انجام دهید.

در مجموعه ای که برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته ایم شما می توانید مانند یک بازیکن مبتدی بازی را از پایه یاد بگیرید، مانند بازیکن متوسط مهارت های خود را گسترش دهید، بازی را با استفاده از یک روش سیستماتیک آموزش دهید و یا به عنوان یک مربی درک گسترده ای از بازی داشته باشید. حتی بازیکنان حرفه ای تمرین هایی را خواهند آموخت که مهارت های آنها را تحکیم کرده و باعث برتری آنها در مقابل حریفان شان باشد.

در نتیجه اتمام این مراحل به هر آنچه که می خواهید می رسید. برای برخی از افراد، تنیس تنها یک تفریح است. برای برخی دیگر، تنیس فرصتی برای یک فعالیت سالم فیزیکی است و برای آنهایی که رقابت را دوست دارند یک دنیا از بازیکنانی وجود دارند که منتظر رقابت با شما هستند. این مسیر مرحله به مرحله باعث گسترش مهارت های تنیس، ایجاد اعتماد به نفس و بالا بردن تجربیات شما می شود. مطمئن باشید که از این مسیر به شکلی سالم لذت خواهید برد. شما هر کسی که هستید و در هر جایی که تنیس بازی می کنید آموزش گام به گام تنیس آماده تبدیل شما به بهترین بازیکنی است که می توانید باشید.

● ورزش تنیس

موالتر وینگ فیلد انگلیسی ایده ای داشت که معتقد بود او را ثروتمند خواهد کرد. او برای خلق ورزش تنیس بدمینتون و تنیس خاکی را ترکیب کرد. ورزشی که در ابتدا «اسفایریستریک» نامیده می شد و روی زمین به شکل ساعت شنی بازی می شد، وینگ فیلد در سال ۱۸۷۴ اختراع خود را ثبت کرد، تجهیزات آن را ساخت و به فروش گذاشت.اگر چه مردم با اسم یونانی و یا شکل میدان مخالف بودند اما به سرعت آن را پذیرفتند و بعدها دانستند که برای بازی نیازی به لوازم وینگ فیلد ندارد. ۳ سال پس از اختراع تنیس یک تورنمنت تنیس در کلوپ انگلستان برگزار شد که این اولین دوره تنیس ویمبلدون بود. اگرچه وینگ فیلد هرگز ثروتمند نشد اما توانست ورزشی را ابداع کند که تبدیل به یک سوپراستار شد.

چه کسی در تاریخ تنیس از همه بیشتر غالب بوده است؟ سمپراس؟ ویلیامز؟ لاور؟ ناوراتیلووا؟ بورگ؟ کنیگ؟ اجازه بدهید نگاهی به تاریخچه مارگاریت اسمیت داشته باشیم. استرالیایی، متولد سال ۱۹۴۲، برنده ۶۲ رقابت بزرگ، بیش از هر کسی در تاریخ تنیس، در بازی های انفرادی، دوبل و میکس دوبل شرکت کرده است.

● موفق ترین بازیکن در بین بازیکنان تنیس تا به امروز چه کسی است؟

چه کسی در تاریخ تنیس از همه بیشتر غالب بوده است؟ سمپراس؟ ویلیامز؟ لاور؟ ناوراتیلووا؟ بورگ؟ کنیگ؟ اجازه بدهید نگاهی به تاریخچه مارگاریت اسمیت داشته باشیم. استرالیایی، متولد سال ۱۹۴۲، برنده ۶۲ رقابت بزرگ، بیش از هر کسی در تاریخ تنیس، در بازی های انفرادی، دوبل و میکس دوبل شرکت کرده است. او زمانی که اولین پیروزی بزرگ خود را در تنیس آزاد استرالیا کسب کرد تنها ۱۸ سال داشت. در سال ۱۹۶۳ در میکس دوبل اول شد و مجددا در سال ۱۹۷۰ در رقابت انفرادی در کل ۱۴۸۰۰ دلار به دست آورد. درهمان سال در ۲۱ تورنمنت از بین ۲۷ تورنمنت که در آن حضور داشت برنده شد. او هم زمان در یک رویداد رقابتی بزرگ برنده عناوین اول بازی انفرادی، دوبل و میکس دوبل شد. شش بار نماینده کشور استرالیا در کاپ فدراسیون بود و هرگز هیچ بازی را واگذار نکرد. در سال ۱۹۶۶ از تنیس کناری گیری کرد، سپس ازدواج کرد و خانواده ای تشکیل داد. وی مجددا در سال ۱۹۷۰ به تنیس بازگشت و آخرین پیروزی خود را در سال ۱۹۷۵ به دست آورد. در سال ۱۹۹۱ در استرالیا در کلیسایی کشیش شد.

زمانی تنها غیرحرفه ای ها تنیس بازی می کردند. وقتی که بالاخره تنیس حرفه ای به وجود آمد تعداد اندکی از بازیکنان مثل ریچارد گونرانز، پانچو سگورا و جک کرامر در مسابقات دوره ای کوچک و تورنمنت ها هر جایی که یک برگزارکننده قادر به رزرو یک میدان بود شرکت کردند. تنیس آزاد یعنی جایی که در آن افراد حرفه ای با آماتورها بازی می کنند در سال ۱۹۶۰میلادی به کمک تبلیغات و برگزارکنندگانی چون کرامر، لامارهانت و جورج مک کال شروع به کار کرد. به هر حال تنیس آزاد چندان محبوب و همگانی نبود. روزنامه استرالین درخواست ترک کشور توسط مک کال بهترین بازیکن استرالیایی را مطرح کرد اما تنیس آزاد مقاومت کرد و بازی ها هرگز مانند قبل تکرار نشد. مقادیر نقدی بسیار به شکل رشوه به بازیکنان پرداخت می شد حتی به بازیکنان آماتور. امروزه اکثر بازیکنان رده جهانی برای تبدیل به یک بازیکن حرفه ای دوره کالج را در سن نوجوانی خود می گذرانند. در حقیقت تعداد فارغ التحصیلان کالج در بین برندگان مسابقات مهم انفرادی در ۵۰ سال گذشته بسیار اندک است.

حضور تلویزیون در یک زمان باعث بهتر شدن و بدتر شدن تنیس شده است. در سال ۱۹۷۲ بیش از ۵۰ میلیون نفر در ایالات متحده بازی فوق العاده دو ستاره استرالیایی یعنی که روزوال و راد کاور را از تلویزیون تماشا کردند که در این میان روزوال بازی را با پیروزی در پنج ست به پایان رسانید. یک سال بعد بیل جین کینگ در مقابل با بی ریگز پرکار در بازی میکس دوبل در آسترودوم هوستون شهر تگزاس ظاهر شد در حالی که ۲۰ هزار تماشاچی به علاوه بینندگان تلویزیونی جذب این رقابت شدند. ستاره های آمریکایی جیمی کونورز و جان مک انور در حضور میلیون ها بیننده تلویزیونی بازی زیبایی خود را به نمایش گذاشتند.

اما همین موضوع می تواند عامل موثر در ایجاد تاثیر منفی رفتار بی نزاکت آنها روی نسل جوان بازیکنان باشد.همزمان با افزایش تعداد رویدادهای تنیس که از تلویزیون پخش می شود تواما تعداد بازیکنان، برگزارکنندگان و برنامه های تنیس نیز افزایش می یابد. نام افرادی چون اش، نیوکومب، روچه، اسمیت، کینگ، ناوراتیلوا بیکر، اورت، بورگ، گراف، سمپرانس و اخیرا آقاسی و خواهران ویلیامز سطح رقابت ها را بالا برده است. تورنمنت های مهم نظیر (ویمبلدون، تنیس آزاد استرالیا، تنیس آزاد فرانسه و تنیس آزاد ایالات متحده) باعث جذب افرادی به سوی این ورزش شده است که قبلا هیچ علاقه ای به تنیس نداشتند.از طرفی پیشرفت در تکنولوژی نیز باعث ایجاد تغییراتی در ورزش شده است.

سطح میدان های اولیه تنها از چمن، بتون و یا خاک رس بوده اند. اما امروزه سطح میدان ها از فرآورده های صنعتی رنگی با سطح مناسب ساخته می شود، راکت های تنیس از انواع چوبی به گرافیت، بور، پشم شیشه و کولا رسیده است. اندازه سر راکت ها از شصت تا هفتاد اینچ شروع شده است، بعدها به راکت هایی با اندازه های بسیار بزرگ رسیده و سپس دوباره به فرم های متوسط و یا کمی بزرگ تر با سطح بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ اینچ مربع نزول کرده است. پهنای راکت های تنیس ابتدا از کم عرض به عریض رسیده و بعد دوباره به حالت اولیه برگشته است. راکت های سبک تر، محکم تر و بزرگ تر کار را برای افراد مبتدی آسان تر کرده است، برای بازیکنان متوسط باعث بهبود ضربات شده و در حرفه ای ها سرعت ضربات را بالا برده است. برخی از سرویس ها، سرعت ۱۵۰ مایل بر ساعت ثبت شده است.

و در آخر میزان دسترسی به برنامه های آموزشی و علم تمرینات نیز دچار تغییر شده است. در دو سوم اول قرن بیستم حمایت زیادی از متخصصان تنیس به عمل نمی آمد. امروزه بهترین های تنیس، مریبان، اردوها، میادین و کلینیک ها جهت پرورش افراد حرفه ای سازماندهی شده اند. وجود اطلاعات گسترده در مورد آمادگی، اجرا، تغذیه، آب درمانی، فیزیولوژی ایمنی، مراقبت از جراحات و درمان و علم ورزشی باعث بالا بردن کیفیت مسابقات شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...