رفتن به مطلب

Catia V6 & PLM 2.0


Prof.Eng

ارسال های توصیه شده

این مطلب را در جواب یکی از دوستان که در نسل جدید Catia یعنی V6 و نحوه ذخیره سازی داده ها و فایل ها در آن سوال کردند می نویسم.

 

من با V6 بیشتر از یک ساعت کار نکردم اما می دانم که دیگر از شکل سنتی کار کردن با فایلها (منوی open, save , ...) دیگر خبری میست. در واقع شرکت داسو (برخی به اشتباه آن را داسالت، داسولت و ... می گویند) با ارائه نسخه v6 و PLM 2.0 فرآیند طراحی و توسعه محصول را از شکل سنتی به شکل حرفه ای تر ارتقا داده است. به زبان ساده، مهندس طراح، در محیط کاری جدید، تنها می تواند فعالیتها و طراحی خود را در سیستم مدیریت محصول PLM ذخیره کند و امکان ذخیره سازی داده ها بطور مستقیم روی کامپیوتر طراح وجود ندارد. PLM 2.0 برنامه ای است که بالای سر کتیا قرار می گیرد و در واقع اجرای کتیا و تک تک فعالیتها و دستوراتی که درون کتیا برای طراحی چیزی انجام می شود را نظاره و کنترل می کند. اگر دقت کرده باشید برای اجرای Catia V6، در ابتدا باید به یک سیستم plm وصل شد که بیانگر همین مطلب است.

 

متاسفانه نرم افزارهای plm که مدیریت طراحی و توسعه محصول را از ابتدایی ترین مراحل طراحی گرفته، تا آخرین فرآیندهای ساخت و تولید یک پروژه توسعه محصول را مدیریت می کنند در ایران کمتر استفاده می شوند از اینرو حسن و مزیت چنین نرم افزارها به ویژه وقتی مانند PLM 2.0 که با Catia V6 و حتی سایر نرم افزارهای CAD کاملا سازگاری داشته و ارتباط مستقیم و زنده برقرار می کند کمتر شناخته شده و بسیاری از این شکل کارکرد Catia V6 گله مند هستند. سرعت در فرآیند طراحی، سرعت در به اشتراک گذاردن اطلاعات و داده های مهندسی بین بخش های مختلف و حتی داشتن حالت زنده در آن بین افراد مختلف یک پروژه توسعه محصول چیزی است که با Catia V6 و Plm 2.0 ساده تر و موثرتر قابل انجام است.

نرم افزارهای plm بسیاری وجود دارند مثل matrix one، UG Teamcentre، َArena Plm و ...

 

این لینک برای آشنایی مقدماتی با سیستم های PLM بد نیست:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

پس به این ترتیب باید قید ذخیره کردن معمولی را بزنیم .البته بعید میدونم در اینده با این نرم افزار کار کنم .اما دوست دارم با قابلیتهای کار گروهیش بیشتر اشنا بشم .مخصوصا اینکه به طور همزمان چند نفر می تونند روی یک مدل کار کنند.

از اقای جان نثار به خاطر جواب کاملشون در این رابطه تشکر میکنم.

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

برای توضیحات کامل در باره catia v6 و طریقه نصب این نرم افزار و شناخت کامل به سایت طهاکو و بخش طریقه نصب catia v6 2012 بروید در انجا بطور کامل در باره این نرم افزار بحث شده است و مطلب بسیار مفیدی دز زمینه این نرم افزار بدست خواهید اورد این توضیحات ارائه شده بهترین توضیحات ممکن در کلیه سایت ها میباشد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...