رفتن به مطلب

توسط مخترع ايراني روبوماهي جاسوس شبيه‌سازي شد


ارسال های توصیه شده

توسط مخترع ايراني

روبوماهي جاسوس شبيه‌سازي شد .... :a030:

 

جام جم آنلاين: به همت يك مخترع ايراني، روبوماهي جاسوس همراه با بادكنك شنا شبيه‌سازي و ساخته شد.

 

100896115351.jpg

 

به گزارش فارس ، محمد آشوريان ، مخترع جوان ايراني گفت: اين نوع روبات كه از ماهي كپور شبيه سازي كامل شده است و بادكنك شنايي مشابه اين ماهي در آن تعبيه شده است.

 

وي افزود: اين روبوماهي به كمك سنسورهاي ويژه‌ غير مخرب كه در آن به كار رفته است،‌ امواجي را متناسب با محيط مي‌فرستد و يك سري امواج را هم در مقابل دريافت مي‌كند.

 

اين مخترع تصريح كرد: اين روبات ‌با مقايسه اين امواج به مشكلي كه در زير آب وجود دارد پي مي‌برد. اين روبات بيشتر براي لوله‌هاي نفت و گازي كه در زير آب قرار دارند كاربرد دارد و در صورت نشت لوله‌ها سريع عمل مي‌كند. كاربر را از نشت لوله‌ها باخبر مي‌كند و از هزينه‌هاي زيادي كه براي تشخيص محل نشت پرداخته مي‌شود جلوگيري مي‌كند.

 

وي گفت: اين نوع اختراع نمونه مشابه‌اي نداشته است. ويژگي بارز اين روبوماهي شبيه سازي بادكنك شناي آن از روي يك نوع ماهي و داشتن سنسورهايي حساس و غير مخرب است.

 

اين مخترع تصريح كرد: طول اين روبوماهي حدود 80 سانتي‌متر است و ظاهر آن كاملاً شبيه ماهي كپور است به همين علت مي‌توان از آن به عنوان جاسوس، جهت كسب اطلاعات از زير آب نيز استفاده كرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...