رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اگر كفش یا لباس جیر شما با چربی لك شده، برای پاك كردن لكه چربی می‌توانید از سركه بی‌رنگ یا نوشابه گازدار بی‌رنگ استفاده كنید. به این ترتیب كه محل لكه را با برسی نرم یا یك مسواك به نوشابه یا سركه آغشته كرده و به آرامی لكه چربی را پاك كنید. برای آن كه حالت جیر كفش یا لباس شما به حالت اولیه برگردد، با برس مخصوص جیر محل لكه را كمی برس بزنید.

برای تازه ماندن كیك و شیرینی می‌توانید آنها را در ظرفی پلاستیكی گذاشته كه یك تكه نان تازه یا نصف سیب درختی در آن قرار دارد. رطوبت موجود در نان و سیب باعث تازه ماندن شیرینی و كیك می‌شود.

برای این‌كه موقع پاك كردن ماهی، لیزی آن از بین برود به دستانتان كمی نمك بزنید. همچنین برای این‌كه بعد از سرخ كردن ماهی بوی آن در تابه نماند مقداری سركه و آب در ظرف بریزید و آن‌ را به مدت چند دقیقه بجوشانید. با این كار بوی ماهی از بین می‌رود.

اگر روی فرشتان چای ریخت، بلافاصله روی لكه چای ماست بریزید و بگذارید بماند تا رنگ چای را از بین ببرد.

اگر هنگام آشپزی، خورش شما قدری شور شد نگران نشوید. كافی است یك سیب‌زمینی را پوست‌كنده و داخل خورش بیندازید. سیب‌زمینی نمك غذا را به خود گرفته و طعم غذا بهتر می‌شود. البته دقت كنید بعد از طبخ غذا آن سیب‌زمینی را دور بیندازید.

بعضی وقت‌ها هر چقدر كاهو و كلم را بشوییم باز هم حشراتی در آن باقی می‌ماند؛ حشراتی سمج كه حتی بعد از این همه شستن باز هم زنده هستند. در این مواقع می‌توانید ظرفی را پر از آب كنید و چند قاشق چایخوری نمك یا سركه در آن بریزید و بگذارید كاهو یا كلم 15 دقیقه در آن بماند. سپس آنها را بیرون آورده و آبكشی كنید.

لباس‌های تیره بعد از هر بار شستشو معمولا بور می‌شوند و شفافیت روز اول را نخواهند داشت. برای این‌كه لباس‌های تیره شما كدر و بور نشود، می‌توانید یك فنجان سركه سفید را در ظرفی كه آب سرد و مایع شوینده در آن است مخلوط كرده و لباستان را در آن خیس كنید. بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. سركه سفید مانع بور و كدر شدن لباس‌های شما می‌شود.

اگر یادتان رفت و فلفل غذای شما زیاد شد، با این غذای تند چه كار می‌كنید؟ برای از بین بردن تندی غذا، آب یك عدد لیمو ترش تازه را گرفته و داخل غذا بریزید. با این كار طعم تند غذا كاهش می‌یابد.

تا به حال دقت كرده‌اید وقتی نمك رطوبت می‌گیرد به راحتی از نمكدان بیرون نمی‌آید؟ بنابراین برای این‌كه نمك در نمكدان مرطوب نشود و راحت‌تر خارج شود چند دانه برنج خشك داخل نمكدان بگذارید.

برای از بین بردن لكه چسب، می‌توانید از سركه استفاده كنید. پارچه‌ای را آغشته به سركه كرده و روی محل لكه بگذارید تا تمام آن را بگیرد. بعد از مدتی می‌توانید به راحتی چسب را از بین ببرید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
  • پاسخ 88
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

برای درخشندگی مو

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

یك قاشق سركه به موهای خود زده، سپس آب بكشید.

 

لینک به دیدگاه

برای به دست آوردن یخ پاك و تمیز

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

آب را اول بجوشانید.

لینک به دیدگاه

برای جلا بخشیدن به لباس های سفید

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لباس را همراه با یك تكه لیمو به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس كنید.

 

لینک به دیدگاه

برای امتحان تازگی تخم مرغ

 

آن را در آب بگذارید اگر به صورت افقی قرار گرفت تازه است. اگر به صورت كج قرار گرفت 3-4 روزه است. اگر عمودی قرار گرفت 10 روزه است. اگر شناور شد كهنه است.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

برای پاك كردن آدامس از روی لباس ، برای جلا بخشیدن به لباس های سفید و برای خلاص شدن از دست حشرات در هنگام شب چه باید کرد ؟

برای پاك كردن آدامس از روی لباس

لباس را به مدت 1 ساعت در فریزر قرار دهید.

برای جلا بخشیدن به لباس های سفید

لباس را همراه با یك تكه لیمو به مدت 10 دقیقه در آب داغ خیس كنید.

برای جلوگیری از ریزش اشك هنگام پوست كندن پیاز

آدامس بجوید.

برای جوشاندن سریع سیب زمینی

پیش از جوشاندن سیب زمینی را فقط از یك جهت پوست بگیرید.

برای جوشاندن سریع تخم مرغ

به آب آن نمك اضافه كنید.

 

برای امتحان تازگی تخم مرغ

آن را در آب بگذارید اگر به صورت افقی قرار گرفت تازه است. اگر به صورت كج قرار گرفت 3-4 روزه است. اگر عمودی قرار گرفت 10 روزه است. اگر شناور شد كهنه است.

برای پاك كردن اثر جوهر از روی لباس

خمیر دندان را روی لكه جوهر قرار دهید و بگذارید خشك شود سپس بشویید.

برای فرار مورچه ها

پوست خیار را نزدیك سوراخ مورچه‌ها قرار دهید.

برای خلاص شدن از دست موش

در محلی كه موش را پیدا كرده‌اید فلفل سیاه بپاشید. موشها فرار خواهند كرد.

برای خلاص شدن از دست حشرات در هنگام شب

برگهای نعنا را نزدیك تخت و بالش و در اطراف اطاق خود قرار دهید

برای درخشندگی مو

 

یك قاشق سركه به موهای خود زده، سپس آب بكشید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

توصیه ای مفید برای اتو کردن لباسهای چروک!

 

لباسهای چروک را وقتی می خواهید راحت اتو کنید:

چنانچه فراموش کرده اید لباسهای شسته را به موقع از روی بند بردارید و بر اثر تابش خورشید رطوبت آنها کاملا" از بین رفته و در نتیجه اتو زدن را برایتان سخت و دشوار ساخته است آنها را به مدت یک ساعت یا بیشتر درون یخچال بگذارید.با این تدبیر لباسها رطوبت لازم را جذب کرده و به آسانی اتو خواهند شد.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

روش‌های مختلفی برای پاک کردن آدامس از مو، لباس و فرش وجود دارد.

1-سفیده تخم‌مرغ :

سفیده تخم‌مرغ، آدامس چسبیده را از بسیاری چیزها به خصوص مو پاک می‌کند. سفیده تخم‌مرغ را روی آدامس بریزید، چند دقیقه بعد آرام آرام با انگشت آن را از مو جدا کنید.

2- فریز کنید :

اگر آدامس به لباس شما چسبیده است، آن را داخل فریزر قرار دهید. آدامس سفت و با تراشیدن از لباس جدا می‌شود.

برای آدامس چسبیده به صندلی ماشین یا فرش می‌توانید از قالب‌های یخ استفاده کنید. یخ را به آرامی به سطح مورد نظر بمالید. با سفت شدن آدامس تکه‌های بزرگی از آن به‌راحتی جدا می‌شود.

3- شکلات :

این روش نیز برای آدامس چسبیده به مو یا لباس بسیار موثر است. شکلات را آب کنید و روی آدامس بمالید. شکلات تکه‌های آدامس را در خود حل می‌کند. آدامس با شانه‌کردن یا برس‌زدن از سطح مورد نظر جدا می‌شود.

4- مایونز :

مایونز هم آدامس را نرم کرده، جدا می‌کند.

5- سرکه :

محل مورد نظر را با سرکه اشباع کنید. به خصوص اگر قبلا سرکه را گرم کنید، آدامس حل شده، به راحتی و سریع‌تر پاک می‌شود.

6- کره بادام زمینی :

با کمک کره بادام زمینی هم می‌توانید مشکل چسبیدن آدامس را حل کنید.

7- آب‌لیمو :

اگر ابتدا آدامس داخل آب‌لیمو قرار بگیرد و سپس به طور عادی شسته شود، به‌راحتی ور می‌آید.

8- مایع‌ ظرفشویی و نمک :

این روش معروف در صورتی که آدامس روی سطح مورد نظر پخش شده باشد، مفید است. ابتدا مایع‌ظرفشویی سپس نمک را اضافه نمایید و با استفاده از چاقو یا هر وسیله مناسب آدامس را جدا کنید.

لینک به دیدگاه

تمیز کردن دیوارهای رنگ روغنی: برای تمیز کردن از این محلول استفاده کنید: یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (Borax)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید. (بوراکس را می‌توانید از مغازه‌های مواد شیمیایی- بهداشتی تهیه کنید)

تمیز کردن کاشی و سرامیک: مخلوط یک پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین و یک دوم پیمانه سرکه در یک سطل آب داغ نیز فرمول دیگری برای تمیز کردن سطح دیوارهای رنگ روغنی و یا کاشی و سرامیک است.

 

پاک کردن لکه مداد رنگی: لکه‌های مداد رنگی روی دیوار را با یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان پاک کنید.

پاک کردن لکّه مداد شمعی یا مداد آرایشی: بهترین کار برای پاک کردن این لکّه‌ها استفاده از روغن بچه یا شیر پاک کن است. برای این منظور با پنبه آغشته به شیرپاک کن یا روغن بچه به محل لک بمالید.

لکه شمع بر روی کاغذ دیواری: ابتدا پارافین را با قراردادن یخ بر روی آن جدا کرده و پس از کندن توسط جسمی تیز، لکّه و چربی باقی مانده را با روش اتو و کاغذ مومی و یا دستمال حوله‌ای از بین ببرید. کاغذ و یا دستمال را بر روی لکّه قرار داده و اتوی گرم را بر روی آن بگذارید. سپس کاغذ و یا دستمال را جا به جا کرده تا برای دفعات بعدی همان محل جذب لکّه، به طور مجدد بر روی لکّه قرار نگیرد.

تمیز کننده دیوارهای رنگ شده: برای تمیز کردن دیوارهای رنگ شده ی منزل، ترکیب نصف پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه سرکه سفید و یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین در یک سطل آب‌گرم را امتحان کنید (منظور دیوارهایی با رنگ پلاستیک یا رنگ روغن است). این تمیز کننده ارزان و قوی، دیوارها را تمیز و براق خواهد کرد.

پاک کردن شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک: شوره و سفیدک روی کاشی و سرامیک را می‌توان با مالش دادن یک تکه لیموترش یا دستمال آغشته به سرکه روی سطح مورد نظر از بین ببرید. در ضمن واکس اتومبیل نیز تمیزکننده خوبی برای کاشی است. آن را به کار گیرید و پیش از خشک شدن با دستمال نرم مالش دهید.

لینک به دیدگاه

چطور پنیری خوشمزه سر سفره بگذاریم

 

برای برش پنیر می‌توانید از نخ تمیز قرقره استفاده كنید.

اگر پنیر تازه را در ماست تازه چند ساعتی نگاهداری كنید پنیر خوشمزه‌تری به دست می‌آورید.

پنیر خشك شده خود را با خواباندن در دوغ غلیظ می‌توانید دوباره تازه كنید

لینک به دیدگاه

فوت و فنی برای شناسایی شیر خالص!

 

اگر می‌خواهید بدانید شیر خالص است یا نه با فروبردن یك سوزن تمیز در داخل آن راز شیر فروش را كشف كنید. اگر شیر خالص باشد هنگام خارج شدن سوزن از شیر یك قطره شیر به نوك آن باقی می‌ماند و در غیر این صورت همه شیر از روی سوزن فرو می‌ریزد.

اگر می‌خواهید شیر از شیرجوش سر نرود یك سانتی‌متر پایین‌تر از ظرف را با روغن یا كره چرب كنید.

لینک به دیدگاه

توصیه هایی کوتاه و مفید

 

اگر هنگام گذاشتن هویج در یخچال، سر آن را ببرید مدت بیشتری تازه می‌ماند و پلاسیده نمی‌شود.

اگر مهمان دارید و می‌خواهید چای شما زود آماده شود به اندازه یك استكان آب در كتری بریزید و بگذارید به جوش آید. وقتی جوشید با آن چای خود را دم كنید و سپس كتری را پركنید تا بجوشد. وقتی جوش آمد، چای غلیظ به دست آمده را رقیق كنید. دیگر فرصت بیشتری برای دم كشیدن نیاز نخواهید داشت.

خش‌های ظروف بلوری را می‌توانید با خمیر دندان صیقل داده و محو كنید.

اگر آب گوشت را قبل از پخت بگیرید، هنگام پختن (بخصوص به شیوه بیفتك) كمتر سفت می‌شود.

اگر سوراخ‌های بخار اتوی شما گرفته است، نصف استكان سركه در آن بریزید و بگذارید یك شب بماند.

تلفن خود را با محلول الكل تمیز كنید تا ضمن پاكیزگی، ضدعفونی نیز بشود و از میكروب‌های منتقل شده توسط افرادی كه با آن گفتگو كرده‌اند در امان باشید. این كار را در مورد تلفن محل كار خود نیز می‌توانید انجام دهید.

اگر روی گوشت مخلوط سركه و روغن زیتون بمالید و بگذارید 2 ساعت بماند، ترد می‌شود.

اگر می‌خواهید هنگام پخت، طعم گوجه فرنگی حفظ شود، به اندازه نصف قاشق چایخوری شكر به آن اضافه كنید.

اگر می‌خواهید پوست گوجه فرنگی را بكنید، آن را در آب جوش بیندازید و سپس در آب یخ غوطه‌ور كنید. اگر قبل از این كار با نوك چاقو شیارهایی روی پوست آن ایجاد كنید، براحتی پوست گوجه فرنگی جدا خواهد شد.

اگر می‌خواهید گل كلم هنگام پخت سفید و درخشان شود، هنگام پخت كمی شیر به آن اضافه كنید.

گذاشتن ظرف جوش شیرین در یخچال باعث می‌شود كه بوی بد یخچال از بین برود.

با گذاشتن ساقه كرفس داخل كیسه نان، می‌توانید مدت بیشتری آن را تازه نگه دارید.

اگر می‌خواهید موز زمان بیشتری باقی بماند، باید آن را در فویل آلومینیومی پیچیده و در یخچال بگذارید.

اگر می‌خواهید مغز گردو سالم خارج شود، آن را یك شبانه‌روز در آب نمك خیس كنید و سپس بشكنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...