رفتن به مطلب

با ذهن خود بنویسید!!!!!!!!!!!!!!!!!


bme.masood

ارسال های توصیه شده

inten1.jpg

شرکت Gtec موفق به طراحی نرم افزاری گشته است که با دریافت سیگنال مغزی کاربر و استخراج مولفه های بینایی (VEP/P300 ) ،عملیات تایپ و نوشتن را بدون نیاز به صفحه کلید و استفاده از دست ممکن می سازد.در این نرم افزار کاربر با تمرکز بر روی حرف مورد نظر از صفحه کلید مجازی نرم افزار، پس از 1 یا 2 ثانیه حرف مورد نظر را بر روی مانیتور مشاهده می کند......

 

این سیستم با استفاده از الگوریتم هوشمندی که بر مبنای آن طراحی شده ، موقعیتی را که فرد بر روی آن تمرکز کرده تشخیص داده و حرف مورد نظر را دقیقا بر روی مانیتور نمایش می دهد.در این سیستم علاوه بر نوشتن متن، امکان تنظیم آلارم، خواندن متن تایپ شده، چاپ و یا ارسال متن،اتصال با دستگاه های خارجی از قبیل سیستم های پخش صوت و تصویر و ربات های کمکی از طریق رابط Extendix (نرم افزاری که فرامین را از نرم افزار اصلی (Intendix) در یافت کرده و برای دستگاه خارجی ارسال می کند.)را نیز ممکن می سازد.

از قسمت های مختلف این سیستم می توان به کلاه ثبت سیگنال،سیستم ثبت همراه EEG ،الکترود های فعال و نوت بوک (جهت نصب و استفاده از نرم افزار) اشاره نمود.

 

inten.jpg

یادگیری و کار با نرم افزار ساده بوده و یک فرد با سیستم مغزی سالم می تواند بین 5 تا 10 حرف را در هر دقیقه تایپ کند. ممکن است این سرعت تایپ پایین باشد اما برای بیمارانی که به سختی با اطرافیان و وسایل اطراف خود در ارتباطند بسیار مفید می باشد.

می توانید با مراجعه به آدرس زیر با طرز کار این نرم افزار آشنا شوید

 

 

 

 

www.intendix.com

حمید ضمیری (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...