رفتن به مطلب

آشنایی با نرم افزار Bruno


ارسال های توصیه شده

Bruno، ابزار بهینه سازی فرآیند

نرم افزار Bruno، شبیه ساز فرآیند سنگ شکنی است. با استفاده از شبیه سازی فرآیند می توان برنامه ریزی دقیقی برای فرآیند داشت. شبیه سازی فرآیند سنگ شکنی نیز در تعیین کیفیت و کمیت محصول نهایی به روشی اقتصادی و موثق، کاربر را یاری می کند.

 

هدف اساسی در فرآیند سنگ شکنی دستیابی به توانایی طرح ریزی فرآیند با روشی مورد اعتماد و اقتصادی برای تعیین کیفیت و کمیت مورد نیاز محصول نهایی می باشد. با افزایش پویایی در بخش سنگ شکنی، نیازهای جدیدی نیز ایجاد شده است. در واقع ماشین هایی برای فرآیندهایی خاص بهینه می شوند، انتظار می رود در حالی که در سطح عملکرد قابل قبول هستند، قابل انطباق با سایر نیازها نیز باشند.

 

نرم افزار Bruno نرم افزاری با کاربری آسان برای برنامه ریزی و شبیه سازی فرآیند سنگ شکنی است. با استفاده از این نرم افزار کاربر به سرعت می تواند ترکیبات مختلفی از دستگاه ها و تجهیزات متفاوت را برای کاربردهایی خاص، یا مناسب بودن برخی ماشین های موجود را برای هدفی مشخص، ارزیابی کند.

 

مدل محاسباتی

Bruno براساس آخرین دانش Metso در مورد فاکتورهای موثر بر عملکرد فرآیند می باشد. مدل های محاسباتی مربوطه براساس بررسی های آزمایشگاهی و آزمایشات در محل، توسعه داده شده اند. نتایج حاصل از این اندازه گیری ها همبستگی بسیار خوبی با عملکرد حقیقی این ماشین ها در فرآیندهای مختلف دارد.

 

استفاده از نرم افزار Bruno

کاربر می تواند دستگاه های مورد نظر خود و یا فرآیند نمونه موجود در کتابخانه نرم افزار را انتخاب کند. بعلاوه، مهمترین وظیفه کاربر تعیین هرچه دقیق تر اطلاعات مربوط به خوراک ورودی می باشد. هرچه اطلاعات مربوط به خوراک دقیق تر باشد، احتمال انطباق نتایج حاصل از نرم افزار با واقعیت بیشتر می گردد.

 

Bruno قادر به تخمین سودمندی محاسبات مربوط به فرآیند نمی باشد اما مقایسه نتایج به دست آمده از این نرم افزار با مقادیر مورد انتظار، هرگونه خطایی را در طرح ریزی فرآیند نشان می دهد و بنابراین از عملکرد ضعیف یا ناکارآمد جلوگیری می کند.

 

 

 

 

 

منبع: وب سایت شرکت Metso

لینک به دیدگاه

کلمه BFDS از حروف اول عبارت «Breakage Function Determination Software» به معنی نرم افزار تعیین تابع شکست گرفته شده است. این نرم افزار به زبان برنامه نویسی دلفی نگارش 6 د رمحیط ویندوز اجرا می گردد. BFDS دارای صفحاتی ساده و در عین حال گویا برای کاربر می باشد و کار کردن با آن بسیار ساده است. این نرم افزرا برای تعیین تابع شکست کانسنگ از سه روش بقوبه، هربست و فیورستنا و روش اصلاح شده هربست و فیورستنا استفاده می کند. این نرم افزرا دارای قابلیت های زیادی از جمله توانایی ذخیره و بازبابی اطلاعات در تمام مراحل، امکان وارد کردن اندازه سرند ها به صورت دستی و اتوماتیک (سری تایلر)، نمایش اطلاعات بیشتر از داده های ورودی، محاسبه تابع شکست (تجمعی و غیر تجمعی) به هر سه روش، رسم نمودار های مربوطه، خطایابی قوی، اطلاعات کمکی و امکان چاپ کلیه ورودی و خروجی ها می باشد. فلوچارت برنامه در شکل 1 نمایش داده شده است.

داده های مورد نیاز نرم افزار عبارتند از:

1. تعداد زمان های خردایش که به صورت پیش فرض 4 در نظر گرفته شده و حداکثر آن برابر 50 است. با ورود عددی بیشتر از 50، نرم افزار به طور اتو ماتیک عدد 50 را در نظر می گیرد.

2. تعداد سرند ها. در این قسمت تعداد سرند هایی که برای آنالیز سرندی مورد استفاده واقع شده قرار می گیرد.

3. زمان های خردایش به صورت تجمعی و برحسب ثانیه.

4. ابعاد سرند ها برحسب میکرون. در این قسمت، پیش فرض برنامه بر روی سرند تایلر است. اما در صورت استفاده از نوع دیگری از سرند، میتوان از گزینه Custom size screen برای اندازه سرند استفاده کرده و به طور دستی اندازه ها را بر حسب میکرون به برنامه وارد کرد.

5. نوع داده های توزیع ابعادی. این برنامه قابلیت دریافت این داده ها به سه صورت: درصد عبور کرده از سرند، درصد باقیمانده روی سرند و جرم باقیمانده روی هر سرند را داراست.

6. وزن نمونه اولیه. این گزینه در صورتیکه نوع داده های ورودی در مرحله قبل به صورت جرم باقیمانده روی هر سرند باشد، فعال خواهد بود.

7. مقادیر داده های آنالیز سرندی. داده های این قسمت نتایج حاصل از خردایش و سرند کردن مرحله به مرحله کانسنگ مورد آزمایش است. این سری داده ها در پنجره دوم نرم افزار به آن وارد می شود.

پس از ورود داده های ذکر شده به نرم افزار، با انتخاب یکی از سه روش محاسبه خردایش و ورود به صفحه بعد، نرم افزار مقادیر محاسبه شده تجمعی و غیر تجمعی تابع شکست را به روش انتخاب شده و همچنین نتایج حاصل از برازش مدل برادبنت و کلکات به داده های حاصل از آزمایش، همراه با پارامتر های مدل برادبنت و کلکات را نمایش می دهد. در این پنجره می توان با کلیک بر روی دکمه های مربوطه، نمودار تابع انتخاب، نمودار تابع شکست و همچنین نمودار های نرخ تولید ذرات نرمه برای تک تک سرند ها را مشاهده کرد. از تمامی نتایج حاصله می توان چاپ گرفت.

شما دوستان می توانید در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا این نرم افزار را در اختیارتان قرار دهیم.

منبع: 1. راهنمای استفاده از نرم افزار BFDS

2. یوسفی، ع ا، "توسعه نرم افزاری به منظور تعیین توابع شکست مواد معدنی"، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی معدن، متالورژی و نفت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 1380

30nf294.jpg

شکل 1: فلوچارت برنامه

2s6rl2c.jpg

شکل 2: صفحه اول نرم افزار، ورود داده های مورد نیاز

30auy4j.jpg

شکل 3: صفحه دوم نرم افزار، ورود توزیع دانه بندی محصولات شکست در مراحل مختلف خردایش و انتخاب روش محاسبه تابع شکست.

2u4iwrm.jpg

شکل 4: صفحه سوم نرم افزار، مقادیر تابع شکست محاسبه شده

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...