رفتن به مطلب

منابع آزمون ارشد دانشگاه آزاد


ارسال های توصیه شده

از اونجایی که دو درس "مبانی نظری مرمت" و "آسیب شناسی و فن شناسی بناهای تاریخی" در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به صورت تشریحی صورت میگیرد نیاز به مطالعه دقیق تر در مباحث مطرح شده وجود دارد

 

 

برای مطالعه بهتر از اولویت‌بندی کتاب‌ها را بصورت زیر در نظر بگیرید:

زبان انگلیسی:

با توجه به اینکه دروس زبان و فرهنگ و ادبیات ایران و جهان دانشگاه آزاد بین همه‌ی رشته‌های هنری این دانشگاه یکسان است، بنابراین برای پاسخ‌دهی به سوالت زبان بهترین گزینه مطالعه کتاب Visual Art می‌باشد.

فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان:

درس فرهنگ، هنر و ادبیات ایران و جهان در کنکور دانشگاه آزاد بسیار گسترده می‌باشد و مطالعه تمام دروس مرتبط با این سرفصل زمان زیادی را می‌طلبد، بنابراین بهترین گزینه استفاده از کتب تست می‌باشد، بدین منظور بهتر است که از کتاب‌هایی که در سال‌های اخیر با عنوان فرهنگ و ادبیات ایران و جهان رشته هنر دانشگاه آزاد به چاپ رسیده است استفاده کنید و با مرور این تست‌ها آمادگی خود را در این درس بالا ببرید. مطالعه کتاب‌های سیرهنر در تاریخ 1 و 2 و آشنایی با میراث فرهنگی دوره پیش‌دانشگاهی نیز مفید خواهد بود.

مبانی نظری مرمت:

درس مبانی نظری مرمت با سوالات بسیار باز مطرح می‌شود، بدین صورت که شما می‌توانید برای سوال مطرح شده حتی چندین صفحه مطلب نیز بنویسید، ولی باید دقت داشته باشید که نمره‌دهی به پاسخ‌ها بر اساس بهترین و گویاترین پاسخی است که در حداقل جملات بیان شود، زیرا هدف اصلی طراحان سوالا سنجش میزان تسلط دانشجویان بر مباحث است. بنابراین برای این درس از کتاب باززنده‌سازی بناهای تاریخی شروع کرده و کتاب مرمت شهری آقای حبیبی و نظریه‌ای بر منشور مرمت شهری آقای فلامکی را نیز مطلعه کنید، در پایان مطالعات خود مروری هم بر کتاب تاریخ حفاظت معماری داشته باشید.

آسیب‌شناسی و فن‌شناسی بناهای تاریخی:

این درس نیز همانند مبانی نظری بصورت تشریحی بوده و نیازمند تسلط شما برای پاسخگویی هرچه بهتر است. برای مطالعه این درس نیز از کتاب‌های دوازده درس مرمت، آسیب‌شناسی بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، مجلات اثر 20 و 24 استفاده نمائید.

Read more:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...