رفتن به مطلب

***** كف يا تصفيه زير شني آکواریوم undergravel filte


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

APPCFU20.JPG

***** كف آكواريم under gravel filter

 

وقتي در اكواريومي تعداد ي ماهي و گياه نگه ميداريم ، به تدريج بقاياي گياهي و نيز فضولات ماهي ها و پس مانده هاي غذايي در آب اضافه شده و به آلودگي و كدورت آب مي انجامد.

يكي از راه هايي كه براي حفظ كيفيت آب انديشيده شده است طراحي ***** و نصب آن در آكواريوم است.

تصفيه كفي يا ***** زير شني از اولين و قديمي ترين سيستمهايي است كه براي بهبود شرايط زيستي در اكواريوم به كار رفته است.

***** يا تصفيه زير شني شامل يك صفحه جدا كننده در زير بستر شني آكواريوم و يك لوله جريان هوا و يك شيلنگ رابط به پمپ هوا براي دريافت جريان هوا برا ي كاركرد ***** است.

 

صفحه ***** كه ميتواند يك پارچه يا در قطعات به هم متصل شونده كوچك يا بزرگي باشد در زير بستر آكواريوم نصب ميشود و اجازه ميدهد كه آب از ميان بستر در سراسر سطح ***** عبور كرده و طي مكش ايجاد شده از جريان هوا ي ***** به محفظه زير ***** كشيده شود و از ان جا به لوله انتقال آب كشيده شده و جرياني مداوم از آب را از ميان بستر به زير ***** و خروج از لوله ***** سبب شود.

 

***** زير شني در واقع نقش يك ***** مكانيكي را در اكواريوم بازي ميكند به اين صورت كه با فراهم آوردن امكان عبور آب از ميان بستر آكواريوم سبب به دام افتادن ضايعات و پس مانده هاي غذايي و گياهي در لابلاي ذرات بستر شده و به صاف شده و تصفيه مكانيكي آب از اجسام و مواد معلق و رسوبي كمك ميكند.

 

filter.jpg

شماي كاركرد ***** يا تصفيه زير شني undergravel filter works

 

نقش دوم ***** كف در اين است كه ضمن عبور آب از بستر آكواريوم شرايط اكسيژن رساني را به فضاها و خلل و فرج بستر فراهم ساخته و زمينه استقرار كلني باكتريايي چرخه ات را در بستر اكواريوم مهيا ميسازد و با اين عمل بستري براي كلني هاي باكتريايي مفيد در اكواروم فراهم ميشود و در نتيجه در نقش دوم ميتوان گفت كه ***** كفي يا تصفيه زير شني به مانند يه ***** بيولوژيك در اكواريوم عمل ميكند.

 

***** كفي يا تصفيه زير شني از سوي ديگر ميتواند با جريان حبابي كه زمينه كاركردش را فراهم ميسازد به بهبود ظرفيت اكسيژن آب آكواريوم نيز كمك كند.

 

 

 

راز بقا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...