رفتن به مطلب

تاریخچه خودروهای بنزین سوز


Hossein.B

ارسال های توصیه شده

اولین وسیله نقلیه جاده ای که انرژی اش به وسیله موتورهای بخار تأمین می شد، به وسیله نیکلاس ژوزف کاگنوت فرانسوی در سال 1769 ساخته شد. این اتومبیل به وسیله کلوب اتومبیل سلطنتی انگلیس و کلوب اتومبیل دوفرانس به عنوان اولین اتومبیل شناخته شده است. بنابراین چرا بسیاری از کتاب های تاریخی می گویند که اتومبیل به وسیله "گوتلیب دیملر" و یا توسط "کارل بنز" اختراع شده است.

tarikh-benzin-soz.jpg

این امر به این دلیل است که هم دیملر و هم بنز وسایل نقلیه کاربردی و عملی که با انرژی بنزین کار می کرد و سرآغاز اتومبیل های امروزی است را با درجه موفقیت بالایی اختراع کردند. دیملر و بنز اتومبیل هایی اختراع کردند که شبیه به ماشین هایی که ما امروزه مورد استفاده قرار می دهیم به نظر می رسیدند و کار می کردند.

تاریخ موتوراحتراق داخلی- قلب اتومبیل

موتور احتراق داخلی، موتوری است که در آن احتراق انفجاری سوخت یک پیستون را داخل سیلندر هل می دهد. حرکت پیستون، میل لنگی را می گرداند و سپس چرخ های اتومبیل را از طریق یک زنجیر یا یک جعبه دنده به گردش درمی آورد و سواری حرکت می کند. سوخت هایی که معمولاً برای موتورهای احتراق اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرند بنزین، دیزل و نفت سفید هستند.

خلاصه تاریخ موتور احتراق داخل به این گونه است:

1680 -فیزیکدان آلمانی، کریستین هویگنس Christian Huygens، یک موتور احتراق داخلی اختراع کرد (اما هرگز ساخته نشد) که سوختش باروت بود.

1807-ایساک فرنکوییز دو ریواز Francois Isaac de Rivaz سوییسی، یک موتور احتراق داخلی اختراع کرد که ترکیبی از هیدروژن و اکسیژن را به عنوان سوخت مورد استفاده قرار می داد. ریواز اتومبیلی برای موتورش طراحی کرد که اولین اتومبیلی بود که موتورش احتراق داخلی بود. به هرصورت آن چه که او طراحی کرد، طراحی بسیار ناموفقی بود.

1824-مهندس انگلیسی، ساموئل براون موتور بخاری را که برای سوزاندن بنزین مناسب بود ساخت. ماشین او مدت کوتاهی از تپه "شاترز هیل" لندن بالا رفت.

1858-یک مهندس متولد بلژیک به نام جان جوزف اتینه لنویر Jean Joseph Étienne Lenoir در سال 1860 یک موتور دوکاره احتراق داخلی با جرقه الکتریکی اختراع کرد و آن را ثبت کرد. این موتور با سوخت گاز ذغال کار می کرد. در سال 1863 لنویر موتور بهتری را ساخت (در آن از کاربراتور اولیه و مشتقات نفت استفاده می شد) که یک واگن سه چرخه را حرکت می داد و توانست یک سفر تاریخی را در جاده ای 50 مایلی به پایان برساند.

1862-آلفونس بیو دو روچاس Alphonse Beau de Rochas، مهندس غیرنظامی فرانسه یک موتور چهار زمانه را ثبت اختراع کرد ولی آن را نساخت.

1864-مهندس اتریشی، مارکوس زیگفرید، یک موتور یک سیلندری را با کاربراتوری ابتدایی ساخت و موتورش را در ارابه ای با دو چرخ کار گذاشت که برای رانندگی 500 فوتی (15/0 کیلومتری) در سنگلاخ نیز مناسب بود. چند سال بعد مارکوس وسیله نقلیه ای طراحی کرد که با سرعت 10 مایل در ساعت (حدود 16 کیلومتر) در ساعت حرکت می کرد و چند مورخ آن را آغاز اتومبیل مدرنی که با بنزین یا گازوییل کار می کرد می دانند.

1873-جرج بریتون، مهندسی آمریکایی بود که به شکل ناموفقی موتور دو زمانه با سوخت نفت سفید ساخت (این موتور دو سیلندر که با دو پمپ بیرونی کار می کرد) را ایجاد کرد. به هر صورت این موتور به عنوان اولین موتور نفتی کاربردی و ایمن در نظر گرفته می شود.

1866-مهندسان آلمانی یوگن لنگن Eugen Langen و نیکولاس آگوست اتو، روی طرح های لنویر و دو روچاس کار کردند و یک موتور بنزینی مؤثر و کارا را اختراع کردند.

1876-نیکلاس آگوست اتو به طور موفقیت آمیزی یک موتور چهار زمانه را اختراع کرد وبعداً آن را ثبت اختراع کرد که "سیکل اتو" نامیده می شود.

1876-اولین موتور دو زمانه به شکل موفقی به وسیله سر دوگاله کلرک Sir Dougald Clerk اختراع شد.

1883-مهندس فرانسوی ادوارد دلامر-دبوتویل Edouard Delamare-Debouteville، یک موتور چهار زمانه تک سیلندر ساخت که با بنزین کوره حرکت می کرد. مشخص نیست که آیا او واقعاً اتومبیلی ساخت یا نه. اما به هرحال طرح های او برای آن زمان بسیار پیشرفته بود و هم دیملر و هم بنز آنها را از بعضی جهات دست کم بر روی کاغذ جلو بردند.

1885-گوتلایب دیملر آن چه را که اغلب به عنوان نمونه اولیه موتور بنزینی مدرن شناخته می شود اختراع کرد که با یک سیلندر عمودی و با بنزینی که به داخل یک کاربراتور تزریق می شد کار می کرد (این اختراع در سال 1887 ثبت شد). دیملر در ابتدا با این موتور یک وسیله نقلیه سواری با دوچرخ ساخت و یک سال بعد اولین وسیله نقلیه موتوری چهارچرخ جهان را ساخت.

1886-در 29 ژانری،کارل بنز اولین اتومبیل با سوخت بنزین را ثبت اختراع کرد.

1889-دیملر یک موتور چهار زمانه پیشرفته با سوپاپ های قارچی شکل و دو سیلندر وی (V) شکل ساخت.

1890-ویلهم میبچ Wilhelm Maybach اولین موتور چهار سیلندر چهار زمانه را ساخت.

طراحی موتور و طراحی خودرو فعالیت هایی مکمل یکدیگرند. تقریباً همه طراحان موتور که پیش از این به آنها اشاره شد، خودرو هم طراحی کردند. چند تا از این طرح ها تداوم یافتند و تبدیل به محصولات اصلی در اتومبیل سازی شدند. همه این مخترعان و افرادی دیگر تکامل قابل توجهی در وسایل نقلیه با احتراق داخلی به وجود آوردند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...