رفتن به مطلب

دانشگاه پیام نور


ارسال های توصیه شده

سلام

دیدم جای دانشگاه پیام نور خالیه

من امروز امتحان ساختمان داده دادم

واقعا سخت گرفته بودن:ws18:

راستی پیام نوریا اینجا میتونن خودشونو معرفی کنن

جزوه و کتاباشونو بذارن

و اگر سوال و مشکلی دارن مطرح و بحث کنن

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 140
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

دانشگاه پيام نور براساس تصميمات جلسات 94 مورخ 27/8/65 و97 مورخ 25/9/65 شورايعالي انقلاب فرهنگي عملاً با پذيرش اولين گروه دانشجو در مهرماه 1367 تأسيس شد.

اين دانشگاه پس از تأسيس، با پذيرش اولين گروه دانشجويي خود در 5 رشته تحصيليودر 28 مركز باقيمانده از دانشگاه ابوريحان بيروني ودانشگاه آزاد ايران از مهرماهسال تحصيلي 68-1367 فعاليت آموزشي خود را‌ آغاز كرد.توسعه دانشگاهوتأسيس شعب جديد از محل كمك هاي مردمي و محلي وامكانات مهيا شده از سوي هيأت مؤسسانجام مي شود

يكي از اركان توسعه علمي كشور گسترش آموزش است كه رشد اجتماعي و شكوفايي استعدادها را به همراه دارد و زمينه‏ساز خلاقيتهاي انساني است. آموزشهاي متعارف و جاري به تنهايي براي برقراري اين ركن مهم كافي نيست. توجه به روشهاي جديد آموزشي و اجراي برنامه‏هايي از قبيل آموزش نيمه حضوري آموزش باز و از راه دور و آموزش مجازي براي دستيابي به هدفهاي توسعه بسيار ضروري است.

 

آموزش نيمه حضوري نظامي آموزشي است كه، با بهره­گيري از فناوري آموزشي، استفاده از كتابهاي درسي خودآموز و دانشجو محوري در يادگيري، ضرورت حضور دانشجو در كلاسهاي درسي را كاهش ميدهد. و در واقع، در اين نوع آموزش عملاٌ مي توان كلاسهاي تدريس را به كلاسهاي مرور درس و رفع اشكال گروهي تبديل كرد.

مزاياي اين نظام آموزشي عبارت است از دانشجو محوري، امكان مطالعة مستقل، پوشش فراگير، ارائة دروس در وقت كمتر از لحاظ حضور ضروري دانشجو و، در نتيجه، كاهش هزينه ها و وابستگي كمتر به الزامات آموزشي نسبت به روشهاي مرسوم، و در عين حال، اثربخشي آموزش.

مهم‌ترين هدف و معناي آموزش باز كاهش موانع زماني و مكاني و محدوديتهاي مربوط به برخي مقررات نظام آموزشي متعارف است. به گونه‌اي كه زمينه‏هاي ارائة آموزش عالي به افرادي فراهم آيد كه به علت دوري يا دسترسي نداشتن به مراكز آموزشي و محدوديتهاي زماني و شغلي و اقليمي براي بهره‏مندي از آموزش متعارف امكان كمتري دارند.

آموزش نيمه حضوري عبارت است از سازماندهي به فرايند ياددهي ـ يادگيري، به گونه‌اي كه هر مركز آموزشي در انتخاب و كاربرد راهكارهايي براي استفاده از يك يا چند نوع مواد آموزشي، رسانه‏ و ساير وسايل ارتباط جمعي توانا باشد.

در اين نوع آموزش، بهره‏گيري از فناوري‏ اطلاعات و ارتباطات (ICT) فرايند يادگيري را با مشاركت خود يادگيرندگان تسهيل مي‌كند.

ابر دانشگاه پيام نور بزرگترين شبكه آموزش عالي دولتي در كشور است كه در ميان دانشگاه هاي باز دنيا رتبه ششم و در آسيا رتبه دوم را دارد.

 

آموزش باز

اين اصطلاح بيشتر نوعي نگرش به نظام آموزشي است كه مطابق نيازهاي يادگيرنده طراحي مي شود و سعي مي كند موانع را از سرراه آموزش يادگيري بردارد. هم نظام آموزش از راه دور و هم نظام سنتي و رسوم مي تواند براين تعريف باز يا بسته باشد.

 

1- جدايي ياددهنده و يادگيرنده (معلم و شاگرد) از يكديگر، هم از نظر مكاني و هم از نظر زماني

2- ارايه آموزش به وسيله سازمان نه معلم

3- استفاده از فناوري در آموزش، با به كارگيري ابزارهاي ارتباطي جديد براي آموزش

4- تأمين ارتباط دو سويه ميان سازمان ياددهنده (معلم) و يادگيرنده

5- ارائه و تشكيل كلاسهاي رفع اشكال فردي و گروهي و ممنوعيت تشكيل كلاسهاي آموزشي صرفا حضوري

6- مشاركت معلم در شكل صنعتي شده فرايند يادگيري ـ ياددهي به عنوان عامل اصلي

7- فردي و خصوصي كردن يادگيري ( در اين نظام يادگيرنده تعيين كننده زمان ومكان يادگيري متناسب با استعدادها و علايق و به طور كلي توانايي ها و ويژگي­هاي فردي خود مي باشد).

 

 

آموزش از راه دور، نظام آموزش نويني براي سازمان دادن به فرآيند يادگيري ـ ياددهي است كه يك مركز آموزشي را، به منظور انتخاب و كاربرد راه كارهايي براي استفاده از يك يا چند نوع مواد آموزشي، رسانه ها و ساير وسايل ارتباط جمعي، ياري مي­دهد. همچنين با بكارگيري اين نوع آموزش و با بهره­مندي از فناوري­هاي جديد در ارائه خدمات آموزشي از راه دور، فرآيند يادگيري با مشاركت خود يادگيرندگان سهل تر مي شود.

 

چشم انداز دانشگاه

بيانيه چشم انداز در افق 1404 هجري شمسي:

با اتكال به قدرت لايزال الهي در راستاي تحقق آرمان ٌ دسترسي به آموزش عالي براي همه، در همه جا و در همه وقت ٌ با تلاش و كوشش همه ذينفعان و برنامه ريزي دقيق و شفاف دانشگاه پيام نور در افق چشم انداز، دانشگاهي است اسلامي، پيشرو، بالنده، جذاب در حد شاخص ترين دانشگاه باز در دنياي اسلام با جايگاه اول علمي و فناوري در سطح دانشگاه هاي باز منطقه آسياي جنوب غربي در عين ممتاز و معتبر بودن در سطح جهاني، جامع و فراگير در گستره سرزميني و فرا سرزميني و منطبق با استانداردهاي جهاني و ملي در توليد و اشاعه علم، آموزش و پژوهش و بهره مند از خدمات اساتيد دانشگاه هاي معتبر داخلي و خارجي براي تربيت مؤثرترين دانشجويان در عرصه هاي مورد نياز كشور خصوصاٌ تربيت دانش آموختگان براي توسعه و تعالي مناطق كمتر برخوردار كشور.

 

pnu-border-center3_10.gif

لینک به دیدگاه

هدفهاي مهم دانشگاه

v همگاني كردن آموزش عالي و ارتقاي سطح علمي و فرهنگي جامعه

v تسهيل دسترسي برابر فرصتهاي آموزش عالي همه وقت

v كاستن از محدوديتها و فراهم آوردن امكان ادامه تحصيلات دانشگاهي براي علاقه مندان، به ويژه در مناطق محروم.

v فراهم آوردن زمينة استفاده از امكانات بالقوه، كه در نظام آموزشي متعارف كمتر به كار گرفته مي­‌شود.

v تربيت بخشي از نيروهاي متخصص مورد نياز جامعه

v اهتمام به گسترش مرزهاي دانش، به منظور دستيابي به نظريه‏هاي جديد علمي و توليد علم

v مشاركت در حل معضلات اجتماعي

v فراهم آوردن امكان دسترسي ايرانيان مقيم خارج از كشور و فارسي زبانان و علاقه مندان به جمهوري اسلامي به آموزشي عالي در اقصي نقاط عالم

وظايف اصلي دانشگاه

v پذيرش و آموزش دانشجو در كلية مقاطع تحصيلي (دكتري، كارشناسي ارشد، كارشناسي و كارداني)

v ايجاد زمينه براي ادامة تحصيل افرادي كه در نظام آموزشي متعارف به سادگي امكان‏پذير نيست.

v ايجاد و به­كارگيري نظام آموزش نيمه حضوري مجازي و آموزش از راه دور راديو وتلويزيوني

v ايجاد زمينه مساعد براي ارتقاي دائمي و به هنگام كردن سطح دانش نيروهاي كارآمد جامعه.

v ايجاد زمينه‏هاي مناسب براي دستيابي به دانشهاي جديد و توليد علم

v گسترش سطح دسترسي به آموزش عالي در اقصي نقاط جهان به خصوص براي ايرانيان و فارسي زبانان علاقه­مندان به جمهوري اسلامي

v همكاري در ايجاد زمينه‏هاي مناسب براي مشاركت همگاني در توسعة فرهنگي جامعه و گسترش كمي و كيفي آموزش عالي

برنامه­هاي آتي دانشگاه در بعد بين المللي

v پذيرش دانشجوي دانشگاه مجازي به زبان فارسي

v راه‏اندازي پيام‏نور راديو و تلويزيوني و توسعة آموزش عالي

v توسعة همكاريهاي بين دانشگاهها و تربيت دانشجوي تحصيلات تكميلي

v پذيرش دانشجوي بدون كنكور در واحدهاي برون مرزي، مناطق آزاد تجاري

v ايجاد شعبات دانشگاه در خارج از كشور با همكاري دانشگاههاي خارجي

برنامه­هاي ارتقاي كيفي دانشگاه

v توسعه و گسترش و ارتقاي دوره هاي تحصيلات تكميلي

v بازبيني كتب و تحول محتوايي كتب در راستاي برنامه ريزي درسي رشته­ها و گرايشهاي تحصيلي در مقطع كارشناسي دانشگاه

v جذب كادر علمي تمام وقت و غير تمام وقت و ارتقاي سطح تحصيلات و مرتبه دانشگاهي آنها

v اصلاح آيين نامه هاي آموزشي، پذيرش و انتقال دانشجو و آيين نامه فعاليتهاي علمي استادان

v اصلاح نظام مديريت در دانشگاه پيام نور

v هويت بخشي به دانشجويان و اعضاي خانواده پيام نور و اعتلاي نام دانشگاه پيام نور در جامعة علمي فرهنگي كشور

v تلاش براي ايجاد فضايي معنوي تر براي دانشگاهها و تحولات بلند مدت معرفتي ـ فرهنگي دانشگاه از طريق تحول محتوايي در رشته هاي علوم اجتماعي و انساني.

v معيار سازي آزمونهاي ورودي و امتحانات دانشجويان دانشگاه و كاهش عوارض اجراي آزمونهاي غيرمعيار

برنامه­هاي توسعه كمي دانشگاه

v استفاده از ظرفيتهاي آموزش عالي قابل استفاده و اشباع نشدة بخش دولتي، اعم از مراكز آموزشي وابسته به دستگاههاي اجرايي و دانشگاههاي دولتي و بخش خصوصي قابل دسترسي، براي توسعه برنامه­هاي دانشگاه پيام­نور

v توسعه ظرفيت آموزش الكترونيكي و تكميل دانشستان در مقام مكمل نظام آموزش نيمه حضوري دانشگاه پيام نور و برپايي دانشگاه مجازي پيام نور

v استفاده از قابليتهاي راديو و تلويزيون و ماهواره براي آموزش رشته هاي عمومي دانشگاه

v ايجاد و گسترش رشته هاي جديد علمي در كشور

v توسعة دوره هاي رشد و تربيت مديران مورد نياز كشور

v گسترش مراكز بين المللي و مرزي پيام نور در مناطق آزاد، مناطق مرزي و شعبات خارج از كشور

v ايجاد دوره ها و مقاطع تحصيلي ويژه براي ساير دانشگاههاي دنيا در حوزه هاي زبان و ادبيات فارسي، فلسفه و الهيات

v سازماندهي براي ايجاد دانشگاههاي نيمه حضوري استاني

v برنامه­ريزي درسي در مقطع كارشناسي، بر مبناي الگوي چند بخشي پودماني به منظور اجراي اقتصادي برنامه­ها و تسهيل دسترسي همگاني به آموزش عالي در اقصي نقاط كشور

v تأمين منابع مالي مورد نياز براي طرحهاي توسعه­اي ، امور جاري دانشگاه و مديريت مالي بر آن.

لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...
  • 2 ماه بعد...
سلام منم تازه اومدم.قبلا باشگاه مهندسان بودم به دعوت یکی از دوستان اومدم اینجا

درود دوست من

خوش اومدی

بیشتر دوستان قبلا باشگاه بودن و الان اینجان:ws2:

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...
سلام

میگم چرا اونور دیگه پیدات نیس !!!!

 

من دیگه اونجا رو دوست ندارم .

علاوه بر اینکه دوست ندارم سطح علمیش واقعا افت کرده بود و مثلا همون تاپیکی که واسه اجرایی و پروژه باز کردم اسپم دونی شده بود . در صورتی که هزار تا تاپیک گپ و گفتگو هست .

من بیشتر دوس داشتم تو اون تاپیکا بحثای مرتبط با رشته مون بشه که خوب متاسفانه با توجه بسیار مدیرا واسه پاک کردن اسپم!!!! ناکام موند .

شما مگه بودی اونور ؟؟؟:icon_gol:

لینک به دیدگاه
من دیگه اونجا رو دوست ندارم .

علاوه بر اینکه دوست ندارم سطح علمیش واقعا افت کرده بود و مثلا همون تاپیکی که واسه اجرایی و پروژه باز کردم اسپم دونی شده بود . در صورتی که هزار تا تاپیک گپ و گفتگو هست .

من بیشتر دوس داشتم تو اون تاپیکا بحثای مرتبط با رشته مون بشه که خوب متاسفانه با توجه بسیار مدیرا واسه پاک کردن اسپم!!!! ناکام موند .

شما مگه بودی اونور ؟؟؟:icon_gol:

آره من هنوزم اونور عضوم !

با نام کاربری saman_88

البته فکر نمیکنم شما منو بشناسین ولی من شما رو میشناسم !

لینک به دیدگاه
آره من هنوزم اونور عضوم !

با نام کاربری saman_88

البته فکر نمیکنم شما منو بشناسین ولی من شما رو میشناسم !

 

 

به هر حال خوشبختم :w16::icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...