رفتن به مطلب

محبوبترین خواننده ایرانی از نظر شما کیست؟!


keyvan64

محبوبترین خواننده ایرانی از نظر شما کیست؟!  

116 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. محبوبترین خواننده ایرانی از نظر شما کیست؟!



ارسال های توصیه شده

سوال نظر سنجی ایراد داره ... اینجا هر کی میاد ب خواننده مورد علاقه خودش رای میده

 

نه به محبوبترین خواننده ایران

 

در هر صورت ابـــی ب نظر من محبوب ترین خواننده ست چون هم نسل جدید دوسش دارن هم نسل قدیم .. هم آهنگ شاد داره هم غمگین هم صدای فوق العاده ای داره :icon_gol:

 

مرسی شیما جان از نظری که دادی:icon_gol:

 

اما ابتدای تاپیک من رو که بخونی ، نوشتم: شما کدوم خواننده رو بیشتر از سایرین دوست دارید!!!

بنابراین وقتی در قسمت عنوان نرسنجی آورده شده: محبوبترین خواننده ایرانی «از نظر شما» کیست اون ابهامی که شما بهش اشاره کردید برطرف میشه...

یعنی هدف اصلی اینه که ببینیم هر کسی بیشتر از کدوم خواننده خوشش میاد و محبوبش هست.:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 155
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

مرسی سیما جان از نظری که دادی:icon_gol:

 

اما ابتدای تاپیک من رو که بخونی ، نوشتم: شما کدوم خواننده رو بیشتر از سایرین دوست دارید!!!

بنابراین وقتی در قسمت عنوان نرسنجی آورده شده: محبوبترین خواننده ایرانی «از نظر شما» کیست اون ابهامی که شما بهش اشاره کردید برطرف میشه...

یعنی هدف اصلی اینه که ببینیم هر کسی بیشتر از کدوم خواننده خوشش میاد و محبوبش هست.:icon_gol:

 

من پست اولو کامل نخوندم

 

بله حق با شماست :icon_gol:

لینک به دیدگاه

سلام

 

خب اینایی که نام بردید از نظر من همشون خوب و محترم و کار بلدن اما محبوب ترین نیستم

 

البته نمیشه یک نفر رو به تنهایی گفت

 

من که به هیچ کدوم رای ندادم ولی فکر کنم داریوش نسبت به بقیه محبوب تره فکر می کنم همه می تونن به کاراش گوش بدن و درک کنن

 

استاد شجریان و ناظری هم جایگاه خودشون رو دارن اما خب اونا کارشون متفاوته با بقیه کسانی که نام بردید و یکم ارتباط برقرار کردن با بعضی کاراشون برای من سخته و فکر کنم خیلی ها هم مثل من باشن

لینک به دیدگاه
سلام

 

خب اینایی که نام بردید از نظر من همشون خوب و محترم و کار بلدن اما محبوب ترین نیستم

 

البته نمیشه یک نفر رو به تنهایی گفت

 

من که به هیچ کدوم رای ندادم ولی فکر کنم داریوش نسبت به بقیه محبوب تره فکر می کنم همه می تونن به کاراش گوش بدن و درک کنن

 

استاد شجریان و ناظری هم جایگاه خودشون رو دارن اما خب اونا کارشون متفاوته با بقیه کسانی که نام بردید و یکم ارتباط برقرار کردن با بعضی کاراشون برای من سخته و فکر کنم خیلی ها هم مثل من باشن

 

کهربا جان مهم نیست کی الان در ایران یا جهان محبوبتر هست، این نظر سنجی از خود شما سوال میخواد بپرسه که کدوم خواننده رو خودت بیشتر از همه دوست داری!

لینک به دیدگاه

درود

ببخشيد كه در اين تاپيك كمي به بيراهه مي روم

اما خوب چون اشاراتي از جانب دوستان مي شود بد نيست كه تاپيك فراتر از يك نظر سنجي باشد

با اجازه ي استارتر تاپيك:

در مورد هنر بطور كلي و موسيقي بطور جزيي تر در جامعه ي امروز ما نوعي فقر شناخت و دانش در مورد هنر ملي و موسيقي ميهني وجود دارد

اين فقر موجب مي شود كه نتوانيم آنگونه كه بايد و شايد ارتباط معني داري را با اين آثار برقرار كنيم و بعضا روي به كارهايي بياوريم كه فاقد بار هنري هستند و تاريخ مصرف بسيار كوتاهي دارند

جوان امروز ايران زمين با زبان حافظ و سعدي و فردوسي بيگانه است نه به سبب اينكه بر روي اين آثار گرد كهنه گي نشسته بلكه به سبب اينكه اين آثار به او معرفي نشده

در مكتب خانه هاي گذشته به كودكان ايراني گلستان و بوستان تدريس مي شد و در مدارس امروز به كودك بابا آب داد و آن مرد مي آيد

كودكان گذشته اشعار فردوسي و مولانا را مي خواندند و در صدد كشف معاني بر مي آمدند كودك امروز شولبا هاي شعر گونه ي موسوي گرمارودي و مريم حيدرزاده و امثالهم

وقتي دايره ي لغات ايرانيان با اين آموزش هاي غلط محدود مي شود و ديد كودك ايراني را سطحي نگاه مي دارند بطور مسلسل وار باعث مي شود كه در باقي هنر ها كه نيازمند شناخت مفاهيم پايه اي است نيز توقع ها و شناخت ها سطحي شود

از طرف ديگر ديدگاه اشتباه اكثريت جامعه ي امروز ما به تربيت كودك مزيد بر علت است

در حدود 100 پيش از اين يك فرد 16 ساله يك مرد و يا زن كامل شناخته مي شد كه مي بايست يك خانواده را اداره كند لذا تربيت او به نحوي انجام مي گرفت كه در اين سن به مانند يك انسان كامل رفتار و كردار منطقي و كاملي از خود نشان دهد . اما امروزه يك فرد 16 ساله و حتي 20 و يا 24-5 ساله از ديدگاه جامعه هنوز فردي خام و نيازمند مراقبت هاي ويژه است

لذا جامعه خيال مي كند كه هنوز براي آموزش او زمان دارد

در گذشته اي نه چندان دور يك فرد در دهه سوم عمر خويش در اوج شكوفايي علمي و هنري خود قرار مي گرفت اما امروزه تازه به فكر آموختن هنر و علم مي افتد اين مي شود كه شناخت ها سطحي و كار ها فاقد كيفيت لازم ارايه مي شود(البته هميشه درصدي از اجتماع از اين روند هاي كلي استثنا هستند)

همين خلل موجود ما بين زبان و هنر و روح فرد و نيز عدم توجه صاحبان هنر به توليد كار هاي هنري براي سليقه هاي گوناگون(بطور خاص در زمينه ي موسيقي ايراني ما در بعد از انقلاب اثر شادي كه مناسب با مجالس و حال و هواي شادي باشد نداشته ايم و يا بسيار كم داشته ايم و در كل آثار ما حول محور ها و گوشه هاي غمگين موسيقي ايراني توليد شده است) و يا كسر شان دانستن برخي از شاخه هاي هنر توسط هنرمندان (باز در زمينه اي موسيقي برخي از خوانندگان و يا نوازندگان ايراني نواختن و خواندن در گوشه هاي ريتميك و يا استفاده از اشعار نزديك تر به زبان مردم كوچه و بازار را كسر شان مي دانند و وارد اين مقولات نمي شوند) باعث مي شود تا هنر و موسيقي وارداتي جايگزين شود

منظور از وارداتي الزاما آثار هنرمندان غير ايراني نيست( كه اگر آثار ارزشي و بنام كشور هاي خارجي جايگزين مي شدند باز جاي بسي شعف و شادماني بود زيرا آنها نيز حاوي مسايل و نكات آموزشي و اخلاقي هستند و راستاي تعالي جامعه است) بلكه كارهاي افراد و گروه هاي ايراني در غالب و راستاي انديشه اي غير ايراني (و اغلب بدون شناخت از مكتي كه بوجود آورنده ي آن هنر است ) بيشتر مد نظر است.

در نسل هاي هم سن و سال بنده (با تلورانسي حدود 10 سال) اين موسيقي وارداتي توسط افرادي همانند ابي و داريوش و گوگوش و سياوش قميشي(البته سياوش قميشي كمي متفاوت است در پي ايرانيزه كردن نوعي سبك مخصوص به خود است) صورت گرفته كه باز صد رحمت به اينها و در مورد نسل هاي فعلي اين جريان با افرادي نظيز ساسي مانكن و توهي و ... صورت مي گيرد كه با روند فعلي بر فرداي فرهنگي اين جامعه مي بايست گريست

و جالب اينجا كه نسل جديد خواننده نما ها بر نسل قديم نيز در حال تاثير گذاري هستند و دور از ذهن نيست كه روزي ابي رپ بخواند و گوگوش پيشي پيشي ملوس خوشگل(آهنگ تتلو) و جامعه هم باور كند كه چون اين افراد كه در قحط الرجال موسيقي ايراني بت شده اند اين ترانه ها را مي خوانند حتما بهترين هستند و مي بايست دنباله رو آنها بود

ببخشيد كه زياده گويي كردم

لینک به دیدگاه
مرسی...:icon_gol:

اگه منظورت آوردن اسم استاد در قسمت نظرسنجی هست که معذوریم، مابقی جاها رو هم فک میکنم از این پیشوند استفاده کرده باشم..

اما دوست عزیز نیازی ایشون و هنرمندانی مثل ایشون، به این القاب ندارن...خیلی وقته داریم خودمون رو با القابی مثل سلطان و ژنرال و امپراطور و استاد و خان و آیت الله گول میزنیم..

آدم های بزرگ نیازی به این چیزها ندارن...

چون ذاتاً بزرگ هستند.:icon_gol:

با حرفتون کاملا موافقم که ایشون احتیاجی ندارن به این القاب اما.........

این ماییم که باید رسم احترام را به یه شخصیتی که موسیقی ایران را به نام ایشون میشناسن در تمام دنیا به جا بیاریم ...

شما لطف کردین و توی یکی از پستها تون چند تا از افتخارات ایشون را نام بردین که البته نشون از از اطلاعات بالای شما داشت اما توضیحی در بارش ندادین که مثلا این نشان پیکاسو هر چهار سال یک بار به یکی از شخیصیتها فرهنگی جهان داده میشه و ارزشش کمی از جایزه اسکار فرهنگی نداره متاسفانه خیلی از ایرانیا ایشون را حتی نمیشناسن یه جایی که از ایشون حرف میزدم یکی گفت مگه استاد شجریان زندست!!!!!

دوستم توی اتریش زندگی میکنه وین ... میگفت استاد اونجا کنسرت داشتن طی سه شب حتی یه صندلی خالی هم نبود این در حالی بود که خیلی اکثر شنونده ها را مردم خود اتریش تشکیل میدادن و از قبل ایشون را میشناختن و ساعتها بعد از کنسرت می ایستادن تا با ایشون عکس بگیرن ... جالب قضیه اینجاست که اینها زبان فارسی بلد نیستن و فقط میخواستن موسیقی اصیل ایرانی را از قدرتمند ترین حنجره جهان بشنون

این در حالیه که دوستم تعریف میکرد معین (یا داریوش یادم نیست) هم یه با ر اونجا کنسرت داشت شب اول ایرانیها از شهرهای مختلف به اونجا اومدن برای کنسرتش که به زور سالن پرشد و شب دوم سالن نیمه بیشترش خالی و شب سوم کاملا خالی بود...

یه شخصیت جهانی که خارج اونرا بیشتر از کشورش خودش میشناسن...

به نظر من اگه ایشون را در کنار بقیه خواننده ها میگذاریم لا اقل رسم ادب را نسبت به ایشون به جا بیاریم که ایشون جزء هویت ما ایرانیا هستن البته شما خیلی بزرگوارین و رسم ادب را هم به جا اوردین فقط فکر کنم یه کم زیاد متعصبم:a030:

لینک به دیدگاه
با حرفتون کاملا موافقم که ایشون احتیاجی ندارن به این القاب اما.........

این ماییم که باید رسم احترام را به یه شخصیتی که موسیقی ایران را به نام ایشون میشناسن در تمام دنیا به جا بیاریم ...

شما لطف کردین و توی یکی از پستها تون چند تا از افتخارات ایشون را نام بردین که البته نشون از از اطلاعات بالای شما داشت اما توضیحی در بارش ندادین که مثلا این نشان پیکاسو هر چهار سال یک بار به یکی از شخیصیتها فرهنگی جهان داده میشه و ارزشش کمی از جایزه اسکار فرهنگی نداره متاسفانه خیلی از ایرانیا ایشون را حتی نمیشناسن یه جایی که از ایشون حرف میزدم یکی گفت مگه استاد شجریان زندست!!!!!

دوستم توی اتریش زندگی میکنه وین ... میگفت استاد اونجا کنسرت داشتن طی سه شب حتی یه صندلی خالی هم نبود این در حالی بود که خیلی اکثر شنونده ها را مردم خود اتریش تشکیل میدادن و از قبل ایشون را میشناختن و ساعتها بعد از کنسرت می ایستادن تا با ایشون عکس بگیرن ... جالب قضیه اینجاست که اینها زبان فارسی بلد نیستن و فقط میخواستن موسیقی اصیل ایرانی را از قدرتمند ترین حنجره جهان بشنون

این در حالیه که دوستم تعریف میکرد معین هم یه با ر اونجا کنسرت داشت شب اول ایرانیها از شهرهای مختلف به اونجا اومدن برای کنسرتش که به زور سالن پرشد و شب دوم سالن نیمه بیشترش خالی و شب سوم کاملا خالی بود...

یه شخصیت جهانی که خارج اونرا بیشتر از کشورش خودش میشناسن...

به نظر من اگه ایشون را در کنار بقیه خواننده ها میگذاریم لا اقل رسم ادب را نسبت به ایشون به جا بیاریم که ایشون جزء هویت ما ایرانیا هستن البته شما خیلی بزرگوارین و رسم ادب را هم به جا اوردین فقط فکر کنم یه کم زیاد متعصبم:a030:

 

موافقم باهات...

مرسی که وقت گذاشتی و مطلب زدی...

متاسفانه بنا به خیلی از دلایل که جاش اینجا نیست گفته بشه موسیقی سنتی ما رو خراب کردن...و اهمیت خوانندگان موسیقی سنتی در خارج از کشور بیشتر از داخل شده، همونطور که شعرای پارسی زبان ما هم به فراموشی دارن سپرده میشن، تا حدی که ترکیه مدعی مولانا بشه...

ازت باز هم ممونم، اما همونطور که خودت اشاره کردی بهتره تعصب نداشته باشیم، امروز صبح وبلاگ هواداران سیاوش بودم جالبه اونها هم تاکید شدیدی روی اسم استاد برای ایشون داشتن...

:icon_gol:

لینک به دیدگاه
موافقم باهات...

مرسی که وقت گذاشتی و مطلب زدی...

متاسفانه بنا به خیلی از دلایل که جاش اینجا نیست گفته بشه موسیقی سنتی ما رو خراب کردن...و اهمیت خوانندگان موسیقی سنتی در خارج از کشور بیشتر از داخل شده، همونطور که شعرای پارسی زبان ما هم به فراموشی دارن سپرده میشن، تا حدی که ترکیه مدعی مولانا بشه...

ازت باز هم ممونم، اما همونطور که خودت اشاره کردی بهتره تعصب نداشته باشیم، امروز صبح وبلاگ هواداران سیاوش بودم جالبه اونها هم تاکید شدیدی روی اسم استاد برای ایشون داشتن...

:icon_gol:

البته این را هم بگم اوج موسیقی سنتی ما توی دهه 60 بوده

و خود اساتید اجازه ورود موسیقی پاپ را دلیل افت موسیقی سنتی میدونن:icon_gol:

لینک به دیدگاه
درود

ببخشيد كه در اين تاپيك كمي به بيراهه مي روم

اما خوب چون اشاراتي از جانب دوستان مي شود بد نيست كه تاپيك فراتر از يك نظر سنجي باشد

با اجازه ي استارتر تاپيك:

در مورد هنر بطور كلي و موسيقي بطور جزيي تر در جامعه ي امروز ما نوعي فقر شناخت و دانش در مورد هنر ملي و موسيقي ميهني وجود دارد

اين فقر موجب مي شود كه نتوانيم آنگونه كه بايد و شايد ارتباط معني داري را با اين آثار برقرار كنيم و بعضا روي به كارهايي بياوريم كه فاقد بار هنري هستند و تاريخ مصرف بسيار كوتاهي دارند

جوان امروز ايران زمين با زبان حافظ و سعدي و فردوسي بيگانه است نه به سبب اينكه بر روي اين آثار گرد كهنه گي نشسته بلكه به سبب اينكه اين آثار به او معرفي نشده

در مكتب خانه هاي گذشته به كودكان ايراني گلستان و بوستان تدريس مي شد و در مدارس امروز به كودك بابا آب داد و آن مرد مي آيد

كودكان گذشته اشعار فردوسي و مولانا را مي خواندند و در صدد كشف معاني بر مي آمدند كودك امروز شولبا هاي شعر گونه ي موسوي گرمارودي و مريم حيدرزاده و امثالهم

وقتي دايره ي لغات ايرانيان با اين آموزش هاي غلط محدود مي شود و ديد كودك ايراني را سطحي نگاه مي دارند بطور مسلسل وار باعث مي شود كه در باقي هنر ها كه نيازمند شناخت مفاهيم پايه اي است نيز توقع ها و شناخت ها سطحي شود

از طرف ديگر ديدگاه اشتباه اكثريت جامعه ي امروز ما به تربيت كودك مزيد بر علت است

در حدود 100 پيش از اين يك فرد 16 ساله يك مرد و يا زن كامل شناخته مي شد كه مي بايست يك خانواده را اداره كند لذا تربيت او به نحوي انجام مي گرفت كه در اين سن به مانند يك انسان كامل رفتار و كردار منطقي و كاملي از خود نشان دهد . اما امروزه يك فرد 16 ساله و حتي 20 و يا 24-5 ساله از ديدگاه جامعه هنوز فردي خام و نيازمند مراقبت هاي ويژه است

لذا جامعه خيال مي كند كه هنوز براي آموزش او زمان دارد

در گذشته اي نه چندان دور يك فرد در دهه سوم عمر خويش در اوج شكوفايي علمي و هنري خود قرار مي گرفت اما امروزه تازه به فكر آموختن هنر و علم مي افتد اين مي شود كه شناخت ها سطحي و كار ها فاقد كيفيت لازم ارايه مي شود(البته هميشه درصدي از اجتماع از اين روند هاي كلي استثنا هستند)

همين خلل موجود ما بين زبان و هنر و روح فرد و نيز عدم توجه صاحبان هنر به توليد كار هاي هنري براي سليقه هاي گوناگون(بطور خاص در زمينه ي موسيقي ايراني ما در بعد از انقلاب اثر شادي كه مناسب با مجالس و حال و هواي شادي باشد نداشته ايم و يا بسيار كم داشته ايم و در كل آثار ما حول محور ها و گوشه هاي غمگين موسيقي ايراني توليد شده است) و يا كسر شان دانستن برخي از شاخه هاي هنر توسط هنرمندان (باز در زمينه اي موسيقي برخي از خوانندگان و يا نوازندگان ايراني نواختن و خواندن در گوشه هاي ريتميك و يا استفاده از اشعار نزديك تر به زبان مردم كوچه و بازار را كسر شان مي دانند و وارد اين مقولات نمي شوند) باعث مي شود تا هنر و موسيقي وارداتي جايگزين شود

منظور از وارداتي الزاما آثار هنرمندان غير ايراني نيست( كه اگر آثار ارزشي و بنام كشور هاي خارجي جايگزين مي شدند باز جاي بسي شعف و شادماني بود زيرا آنها نيز حاوي مسايل و نكات آموزشي و اخلاقي هستند و راستاي تعالي جامعه است) بلكه كارهاي افراد و گروه هاي ايراني در غالب و راستاي انديشه اي غير ايراني (و اغلب بدون شناخت از مكتي كه بوجود آورنده ي آن هنر است ) بيشتر مد نظر است.

در نسل هاي هم سن و سال بنده (با تلورانسي حدود 10 سال) اين موسيقي وارداتي توسط افرادي همانند ابي و داريوش و گوگوش و سياوش قميشي(البته سياوش قميشي كمي متفاوت است در پي ايرانيزه كردن نوعي سبك مخصوص به خود است) صورت گرفته كه باز صد رحمت به اينها و در مورد نسل هاي فعلي اين جريان با افرادي نظيز ساسي مانكن و توهي و ... صورت مي گيرد كه با روند فعلي بر فرداي فرهنگي اين جامعه مي بايست گريست

و جالب اينجا كه نسل جديد خواننده نما ها بر نسل قديم نيز در حال تاثير گذاري هستند و دور از ذهن نيست كه روزي ابي رپ بخواند و گوگوش پيشي پيشي ملوس خوشگل(آهنگ تتلو) و جامعه هم باور كند كه چون اين افراد كه در قحط الرجال موسيقي ايراني بت شده اند اين ترانه ها را مي خوانند حتما بهترين هستند و مي بايست دنباله رو آنها بود

ببخشيد كه زياده گويي كردم

 

 

توضیحاتتون کاملاً جامع و مفید بود...

واقعاً ممنونم که انقدر وقت و حوصله به خرج دادی و ما رو از نظراتت آگاه کردی...

من به غیر از اون بخش مربوط به سن و سال آدم ها که 100 سال پیش فلان بودن و الان...

با بقیه مطالبت کاملاً موافقم....:icon_gol:

اما چون همونطور که خودت هم اشاره کردی ممکنه بحث به حاشیه کشیده بشه از ادامه دادن بهش صرفنظر میکنیم..وگرنه خیلی دوست داشتم با هم صحبت کنیم، چو نقاط فکری خیلی مشترکی داریم...اگه سایر دوستان هم میخوان مطلبی رو در خصوص این مطلب مطرح کنن من در قسمت پیام خصوصی در خدمتم..

 

باز هم ازت ممنونم دوست عزیز:icon_gol:

لینک به دیدگاه
سوال نظر سنجی ایراد داره ... اینجا هر کی میاد ب خواننده مورد علاقه خودش رای میده

 

نه به محبوبترین خواننده ایران

 

در هر صورت ابـــی ب نظر من محبوب ترین خواننده ست چون هم نسل جدید دوسش دارن هم نسل قدیم .. هم آهنگ شاد داره هم غمگین هم صدای فوق العاده ای داره :icon_gol:

ابی هم شد خواننده؟ :w000: :banel_smiley_52::ws3:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...