رفتن به مطلب

۱۰ هزار لیتر بنزین ایرانسل، مسابقه یا تخم مرغ شانسی ؟!


ارسال های توصیه شده

مهران رسا در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می نویسد؛ در حال بررسی Inbox ام بودم که به یک sms با محتوای زیر برخوردم : از شما علاقمندان مسابقات پیام کوتاه دعوت میشود تا در مسابقه بزرگ بهار پیروزی با جایزه ویژه یک خودرو نیسان قشقایی ۵۶ میلیون تومانی با ۱۰ هزار لیتر بنزین رایگان شرکت کنید! با ارسال MOSK به ۸۲۸۲ . هزینه : ۷۵ تومان

به قسمتی که برجسته شده است توجه کنید. در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که ۷۵ تومان بابت هزینه شرکت در مسابقه از حساب مشترک کسر می شود اما با کمال تاسف باید عرض کنم به ازای هر اس ام اسی که ارسال می کنید ۷۵ تومان (۴ برابر مبلغ پیش فرض) ناقابل از حسابتان کسر خواهد شد. این در حالیست که در محتوای sms ، به شکل زیرکانه ای این موضوع بیان شده و عملاً شما را در پیگیری های قانونی بی نصیب میگذارد.

حالا اگر کاربر در مدت انجام مسابقه میزان مانده اعتبار خود را بررسی نکند قطعاً در ادامه ، sms زیر را دریافت خواهد کرد چرا که هزینه ارسال هر sms را ۱۶ تومان فرض کرده است نه ۷۵ تومان :

به دلیل کافی نبودن اعتبار مکالمه، یا مشغول بودن سیستم امکان انجام درخواست شما وجود ندارد.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که در این مسابقه سوالات به صورت چهارگزینه ای مطرح می شوند و تا زمانی که به سوال فعلی جواب صحیح ندهید امکان ادامه مسابقه و طرح سوال بعدی وجود ندارد و می توان گفت در بدترین حالت، پاسخ صحیح به یک سوال ، ۴*۷۵ = ۳۰۰ تومان برایتان آب می خورد.

حالا اگر فرض کنیم از بین چندین میلیون کاربر ایرانسل، تنها ۵۰ هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده باشند، می توان نتیجه گرفت :

به طور میانگین، هزینه ی هر پاسخ صحیح : ۱۵۰ تومان

تعداد سوالات : ۲۰

تعداد شرکت کنندگان : ۵۰ هزار نفر

پس با به پایان رسیدن مسابقه توسط تنها یک کاربر، ۳۰۰۰ تومان و با در نظر گرفتن ۵۰ هزار شرکت کننده، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به حساب شرکت ایرانسل واریز خواهد شد. نهایتاً شما با از دست دادن ۳ هزار تومان بازنده ۱۰۰% این کلاهبرداری هستید و اگر تمام عمرتان را هم به امید شانس ۱ در ۵۰ هزار در این مسابقات شرکت کنید برنده نخواهید شد. حالا بروید از بقالی محلتان یک شارژ ۲ هزار تومانی خریداری کنید تا ام تی ان ایرانسلیها خوشحال شوند.

تکمیل: من نیز اخیراً در آخرین مسابقه ایرانسل که اتفاقاً جایزه آن نیز کماکان همان ۱۰۰۰۰ لیتر بنزین کذایی است تحت عنوان المپیک ۹۰ شرکت کردم. با وجود داشتن جواب صحیح تمام سوالات (

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) و کسب امتیازات ویژه، در کمال تعجب ایرانسل رتبه ۲۶۱۲۹ را برای من به نمایش گذاشت. که به معنی برنده نشدن و بدست نیاوردن حد نصاب لازم بود! پس از آن نیز که معلوم بود، آیا می خواهید شانس خود را مجدداً امتحان کنید و مسابقه را ادامه دهید …؟

سوالی که پیش می آید آن است که اگر شرکت کنندگان در مسابقات ایرانسل حتی با دادن جواب صحیح به سوالات نه تنها برنده نمی شوند بلکه شانسی برای قرعه کشی نیز ندارند، پس طبق چه ملاکی برندگان آن ۱۰۰۰۰ لیتر بنزین، مزدا ۳ جدید و سفرهای اروپایی انتخاب می شوند ؟!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...