رفتن به مطلب

[TRgroup] شبیه سازی حرکت خوردو توسط رآکتور


CodePlus

ارسال های توصیه شده

سلام

 

در این آموزش شبیه سازی حرکت خطی خودرو توسط شی Toy car رآکتور را می آموزید

 

برای آشنایی اولیه با رآکتور به تاپیک آشنایی با رآکتور مراجعه کنید

 

1> مکس را باز کرده و با نامی مناسب فایل خود را ذخیره کنید

 

2> برای این آموزش به یک سطح - یک بدنه و 4 چرخ احتیاج داریم .. آنها را مطابق سلیقه خود توسط اشکال سه بعدی استاندارد یا دو بعدی ایجاد کنید

 

enks7sqwgtjwqlzmxv1j.gif

 

3> از مسیر Animation - > reactor - > rigid body یک جسم ماده سخت ساخته و در پانل مدیفایر تمام اجسام موجود در صحنه را زیر مجموعه این شی قرار دهید

 

4> از مسیر Animation - > reactor - > Toy car جسم خودرو را انتخاب و در صحنه کلیک کنید تا ساخته شود

 

o9tw8xku6sj59y63iidg.gif

 

5> در پانل مدیفایر روی دکمه Chassis کلیک کرده و بدنه خودرو را انتخاب کنید - روی دکمه Add کلیک کنید و 4 چرخ را انتخاب کنید .. به این شکل رآکتور ارتباط بین چرخها و بدنه را برقرار میکند

 

qoi2x83rvv4lp8wacit.gif

 

6> تنظیمات قدرت موتور و سیستم تعلیق را به دلخواه و بسته به شرایط حرکت و سختی مسیر انجام دهید

 

oucrgwew4bsg8fgbyq5.gif

 

توجه کنید : پس از تنظیم قدرت موتور و سرعت .. یک فلش کوچک به آیکون Toy car افزوده میشود که خوردرو تنها در جهت این فلش حرکت میکند

 

7> از مسیر Animation - > reactor - > open propertty editor پنجره مخصوص تنظیمات وزن - اصطکاک - الاستیکی و تعیین نوع تماس اشیا با هم را باز کرده و تنظیمات را انجام دهید

 

برای چرخ ها

 

ibphan9fexkor97eyyzu.gif

 

برای بدنه

 

hqrbjyjtb2c43qacmz7.gif

 

برای سطح ( سطح احتیاجی به وزن ندارد )

 

a7va127bm2h2wp52re5.gif

 

8> پس از طی کردن مراحل بالا از مسیر Animation - > reactor - > Preview animation می توانید پیش نمایش انیمیشن خود را دیده و اشکالات را پیدا کنید

 

t40kl6h2ri00qi9s9owj.gif

 

9> پس از طی کردن مراحل بالا و نهایی شدن کار .. وقت خروجی گرفتن از رآکتور فرا رسیده .. ابتدا به پانل Utilities رفته و دکمه Reactor را کلیک کنید و در برگه Preview & animation زمان پایان انیمیشن را تنظیم کنید ( زمان را زیاد در نظر بگیرید .. در موقع رندر میتوانید تعیین کنید که تا چه فریمی رندر شود )

 

 

bvad1mz66m47ejs7t4w.gif

 

 

 

10> سپس زمان Timeline را با توجه به آموزه های تاپیک اصول متحرک سازی در مکس همانند زمان پایان انیمیشن در پنجره رآکتور تنظیم کنید

 

11> از مسیر Animation - > reactor - > Create animation کلیدهای متحرک سازی را بسازید

 

2ejd353hx85ng9jzimh.gif

 

این پیام را تایید کنید

 

8zc5cyb08nr1q0qh7hg.gif

 

توجه کنید : در موقع پیش نمایش یا ساخت کلیدها .. ممکن است اخطارهایی دریافت کنید که منبع این اخطارها تماس اجسام با هم یا تنظیمات مقایر با قوانین فیزیک می باشد .

 

توجه کنید : آموزش چگونگی رندر در مکس را میتوانید در تاپیک اصول رندر صحنه مشاهده نمایید

 

توجه کنید : در ساخت مسیر خلاقیت بخرج دهید .. مسیرهای پر از موانع جذابترند :ws31:

 

 

.

. موفق باشید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...