رفتن به مطلب

قران از ديدگاه دانشمندان جهان


sima69

ارسال های توصیه شده

n00024117-b.jpg

 

 

گوته، شاعر و نویسنده معروف آلمانى می‏گوید :

 

» سالیاندراز کشیشان از خدا بى خبر، ما را از پى بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمتآورنده آن دور نگه داشتند ؛ امّا هر قدر که ما قدم در جاده علم و دانشنهادیم و پرده تعصب را دریدیم، عظمت احکام مقدس قرآن، بهت و حیرت عجیبى درما ایجاد نمود. به زودى این کتاب توصیف‏ناپذیر، محور افکار مردم جهانمی‏گردد «

 

آلبرت انیشتاینکه نیازى به معرفى ندارد، مى‏گوید:

 

قرآنکتاب جبر یا هندسه نیست؛ مجموعه‏اى از قوانین است که بشر را به راه صحیح،راهى که بزرگ‏ترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ،هدایت مى‏کند.

 

پروفسور آرتور آربرىکه یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید:

 

«زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سرمى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه بهخاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن رادرک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اششوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستینداشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم» .

 

لئوتولستوى، نویسنده معروف روسى مى‏گوید:

 

«هرکس که بخواهد سادگى و بى پیرایگى اسلام را دریابد، باید قرآن مجید را موردمطالعه قرار دهد. در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقى و احکام آسان و سادهبراى عموم بیان شده است. آیات قرآن به خوبى بر مقام عالى اسلام و پاکى روحآورنده‏اش گواهى مى‏دهد».

 

دکتر هانرى کُربن، اسلام شناس معروف فرانسوى، سخن جالبى درباره قرآن دارد. وى مى‏گوید:

 

«اگرقرآن خرافى بود و از جانب خداوند نبود، هرگز جرأت نمى‏کرد که بشر را بهعلم و تعقل و تفکر دعوت کند. هیچ اندیشه‏اى به اندازه قرآن محمّد(ص) انسانرا به دانش فرا نخوانده است تاآن جا که نزدیک به نه صد و پنجاه بار درقرآن، از علم و عقل و فکر سخن رفته است».

 

ارنست رنان، فیلسوف معروف فرانسوى مى‏گوید:

 

«درکتابخانه من هزاران جلد کتاب سیاسى ،اجتماعى، ادبى و وجود دارد که هرکدام را بیش از یک بار نخوانده‏ام؛ اما یک جلد کتاب هست که همیشه مونس مناست و هر وقت خسته مى‏شوم و مى‏خواهم درهایى از معانى و کمال به رویم بازشود، آن را مطالعه مى‏کنم. این کتاب، قرآن کتاب آسمانى مسلمانان است».

 

ناپلئون بناپارت، امپراطور فرانسه مى‏گوید:

 

«امیدوارمآن زمان دور نباشد که من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یکدیگر متحد کنمتا نظامى یکنواخت، فقط براساس اصول قرآن مجید که اصالت و حقیقت دارد ومى‏تواند مردم را به سعادت برساند، ترسیم کنم. قرآن به تنهایى عهده دارسعادت بشر است».

 

مهاتما گاندى، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت:

 

«ازراه آموختن علم قرآنى، هر کس به اسرار وحى و حکمت‏هاى دین، بدون داشتن هیچخصوصیت ساختگى دیگرى پى مى‏برد. در قرآن هیچ اجبارى براى تغییر دین و مذهبانسان‏ها دیده نمى‏شود. قرآن به راحتى مى‏گوید: هیچ زور و اکراهى در دینوجود ندارد».

 

ویل دورانت، دانشمند امریکایى شرق‏شناس، مى‏گوید:

 

«درقرآن، قانون و اخلاق یکى است. رفتار دینى در قرآن، شامل رفتار دنیوى هممى‏شود و همه امور آن از جانب خداوند و به طریق وحى آمده است. قرآن درجان‏هاى ساده عقایدى آسان و دور از ابهام پدید مى‏آورد که از رسوم وتشریفات ناروا آزاد است».

 

ژان ژاک روسو، متفکر و روان شناس مشهور فرانسوى، برداشت منحصر به فردى از قرآن دارد؛ او مى‏گوید:

 

«بعضىاز مردم بعد از آن که مقدار کمى عربى یاد گرفتند، قرآن را خوانده، امّادرست درک نمى‏کنند. اگر مى‏شنیدند که محمّد(ص) با آن کلام فصیح و آهنگرساى عربى آن را مى‏خواند، هر آینه به سجده مى‏افتادند و ندا مى‏کردند: اىمحمّد عظیم! دست ما را بگیر و به محلشرف و افتخار برسان. ما به خاطر یارىتو حاضریم که جان خویش را فدا سازیم!!»

 

راكستون اسكاتلندی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...