رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مجتمع پتروشیمی شازند یكی از طرحهای زیربنایی و مهم كشور می باشد كه در راستای سیاستهای كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

images?q=tbn:ANd9GcTkB-93Expo-0gjc_qJTYfpwNScc-FduEXdaqBFIiTqVrlCsq5V&t=1

این طرح در سال 1363 به تصویب رسید و پس از طی مراحل طراحی، مهندسی و نصب، فاز اول آن در سال 1372 در مدار تولید قرار گرفت. در ادامه كار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تكمیل و واحد اتوكسیلات بعنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی و در مدار تولید قرار گرفت.

 

از سال 1379 همزمان با تكمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع نیز با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید كه فاز اول آن در مهر ماه 1384 و عملیات اجرایی فاز دوم در تابستان سال1386 به انجام رسید. ظرفیت كامل تولید این مجتمع پس از انجام طرح توسعه 1.469.000 تن در سال می باشد.

منبع :پتروشیمی شازند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

نوع شرکت و موضوع فعالیت طبق اساسنامه

 

نوع شرکت :

شرکت پتروشیمی شازند از نوع سهامی عام می باشد.

 

موضوع فعالیت شرکت :

با توجه به ماده 2 اساسنامه موضوع فعاليت شركت عبارت است از :

 

* احداث مجتمع پتروشيمي بمنظور فعاليت در برخي رشته هاي پتروشيمي و شيميائي و صنايع وابسته به آن ، تهيه و توليد انواع مواد و فرآورده هاي پتروشيمي از قبيل پلي اتيلن ، پلي پروپيلن ، بوتادين ، پلي بوتادين ، اسيد استيك ، وينيل استات ، اكسيد اتيلن و اتيلن گلایکول ها ، دو اتيل هگزانول و بوتانلها ، بوتاكلر/ آلاكلر ، اتانل آمين ها .

* تشکیل انواع شرکتها ویا مشارکت (حقوقی یا مدنی)با شرکتها .

* مبادرت به خرید و فروش اموال ومعاملات بازرگانی داخلی وخارجی.

* استفاده از تسهیلات مالی واعتباری بانکها وموسسات اعتباری.

* خرید و فروش سهام شرکتهای تولیدی و خدماتی.

* خرید و فروش اوراق بهادار.

* انجام عملیات خدماتی ، مالی ، اعتباری وبازرگانی در حدود موضوع شرکت.

* اخذ نمایندگی ، ایجاد شعبه و اعطاء نمایندگی در داخل و خارج از کشور.

* انجام کلیه عملیاتی که بطور مستقیم ویا غیر مستقیم برای تحقق اهداف شرکت لازم و مفید بوده ویا در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد.

 

company-info.jpg

لینک به دیدگاه

ستراتژی شرکت

 

استراتژی شرکت

 

استراتژی شرکت

 

مجموعه ای از عوامل داخلی و خارجی سازمان در میزان دستیابی به برنامه های تدوین شده آن سازمان تاثیر می گذارد. از مجموعه عوامل داخلی می توان به سهامداران، هیات مدیره، مدیریت و كاركنان شركت و از مجموعه عوامل خارجی به دولت، رقبا، وضعیت اقتصادی و سیاسی كشور اشاره نمود.

 

از ویژگیهای بسیار تاثیرگذار عوامل داخلی بر روند دستیابی به یك استراتژی، انگیزه و تلاش مضاعف این عوامل در سازمان می باشد كه این ویژگی بطور كامل در عوامل خارجی اشاره شده وجود ندارد و به دلیل عدم كنترل كامل سازمان ها بر اینگونه عوامل ممكن است عملكرد آنها در دسترسی به اهداف از قبل تعیین شده با مشكل مواجه گردد. با توجه به اینكه،‌ شركت پتروشیمی اراك نیز از این قاعده مستثنی نیست با این وجود علیرغم مشكلات موجود،‌ این شركت توانسته است به بخش قابل توجهی از استراتژی 5 ساله خود كه برای سالهای 84 تا 88 تدوین گردیده دسترسی پیدا كند.

 

در برنامه استراتژی تدوین شده 3 گزینه:

 

* ‌25% رشد

* 50% رشد

* 100% رشد

 

مطرح شده است كه نحوه رسیدن به آنها بدین شرح می باشد:

 

1. اولین اقدام صورت گرفته، اجرای طرح توسعه پروژه های شركت می باشد. بخش عمده فعالیت های طرح توسعه با بهره برداری قسمتی از طرحهای گسترش (فاز 1) در اواخر سال 1384 صورت گرفت. تكمیل و بهره برداری قسمت دوم آن در تابستان سال 1386 انجام شد كه با تكمیل و اجرای آن به 25% رشد استراتژی تدوین شده دست یافتیم.

2. شركت پتروشیمی اراك با خرید 5/33% از سهام شركت پتروشیمیران در شركت پلی پروپیلن جم سرمایه گذاری نموده است. طبق برنامه، در نیمه دوم سال 86 به بهره برداری خواهد رسید. با تكمیل و بهره برداری این پروژه به 11% رشد در استراتژی توسعه خواهیم یافت.

3. دیگر فعالیت سرمایه ای برنامه ریزی ایجاد شركت پتروشیمی اردبیل و تلاش جهت تكمیل پروژه در برنامه زمانی تدوین شده می باشد. تكمیل پروژه همزمان با آخرین سال استراتژی تدوین شده 5 ساله خواهد بود. بنابراین تلاش جهت تكمیل پروژه در 3 سال آتی تاثیر بسیار زیادی در میزان دستیابی به استراتژی شركت خواهد داشت. ظرفیت شركت پتروشیمی اردبیل، تولید 000/230/1 تن اوره در سال می باشد. تكمیل این پروژه با توجه به مالكیت 98درصدی شركت پتروشیمی اراك، رشد 48 درصدی را به دنبال دارد. زمان اجرای پروژه سه سال در نظر گرفته شده و اگر عملیات اجرایی طبق برنامه پیش رو به طور متوسط هر سال 16 درصد در میزان رشد تاثیر خواهد شد.

4. یكی دیگر از فعالیت های سرمایه ای برنامه ریزی شده، اجرای پتروشیمی لاوان در منطقه عسلویه می باشد، ‌ سهم پتروشیمی اراك در این پروژه 20 درصد است ظرفیت این پروژه، تولید 858 هزار تن اوره و 660 هزار تن آمونیاك در سال می باشد. با تكمیل این پروژه در پایان سال 1388 حدود 3/6% از رشد پیش بینی شده، تحقق می باید.

5. با اجرای طرح توسعه واحد BD وPBR در داخل مجتمع پتروشیمی شازند،سالیانه مقدار 45 هزار تن PBR به محصولات قابل فروش شرکت افزوده خواهد شد.با اتمام پروژه در پایان سال 88 و تولید این محصول ، 2/14 درصد از رشد مورد نظر محقق می گردد.

 

جدول زیر میزان دستیابی به استراتژی 5 ساله را به درصد در سالهای مختلف را نشان میدهد:

 

جدول میزان دستیابی به استراتژی 5 ساله ( به سال )

kfi7uwcsaj7discx4ku.bmp

[/center

 

چنانچه ملاحظه می شود با اجرای پروژه ها مطابق برنامه زمانبندی وبدون در نظر گرفتن تاثیرعوامل خارجی تا پایان سال 88 5/104درصد از استراتژی رشد تحقق می یابد .

 

فعالیتها و سرمایه گذاریهای برنامه ریزی شده

در راستای دستیابی به استراتژی تدوین شده 5 ساله

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

مشخصات جغرافیایی شرکت و گستره فعالیت آن

 

پتروشیمی شازند در جوار پالایشگاه هفتم، واقع در كیلومتر 22 جاده اراك-بروجرد و در زمینی به مساحت بالغ بر 523 هكتار احداث گردیده است. این مجتمع مشتمل بر17 واحد تولیدی، به انضمام واحدهای سرویس های جانبی و آفسایت می باشد.

 

arpc-location-map.JPG

لینک به دیدگاه

ویژگیهای مهم و دستاوردها

دستاوردهای مهم شرکت پتروشیمی شازند در سال 86:

 

* کسب لوح تقدیر و تندیس از سوی ریاست محترم جمهوری بعنوان صادر کننده نمونه کشوردر سال 1386

* دریافت لوح تقدیر و تندیس افتخار از جشنواره تولید ملی کشور.

* حفظ مقام بهترین شرکت پتروشیمی در زمینه ایمنی.

* ثبت اختراع تولید پلی پروپیلن شفاف از رندوم کوپلیمر پروپیلن در بخش پلیمریزاسیون و اکستروژن، ویژه مصارف تزریقی ، ترموفرمینگ و تزریقی ، کششی و بادی .

* تولید صنعتی پارافین کلره 52%

* اجرای پروژه ردیابی محصولات با کمک تکنولوژی بارکدینگ در بخش بسته بندی و اجرای فاز بارگیری بصورت آزمایشی .

* انجام موفقیت آمیز فاز 2 Revamping در واحدهای تولیدی و متعاقباً به بهره برداری رسانیدن این واحدها با وجود شرایط بسیار سخت زمستان و سرمای بیش از حد منطقه شازند با دمای 33- درجه سانتیگراد و بدون هیچگونه حادثه.

 

ویژگیهای مهم:

 

* دارنده لوح تقدير صنعت سبز ايران از سازمان حفاظت محيط زيست بخاطر احداث بالغ بر 197 هكتار فضاي سبز

* توليد كننده محصولات استراتژيك شيميايي ، پليمري لاستيك و پلاستيك در كشور

* دارنده گواهينامه نظام مديريت كيفيت NO: 88023-1 ISO 9001 از سال 1377

* دارنده گواهينامه نظام مديريت زيست محيطي NO : IR 99/945/1061 ISO 14001 از سال1378

* دارنده رتبه سوم تحقيقات در سيزدهمين جشنواره خوارزمي به دليل جايگزيني حلال مضر بنزن با تولوئن

* دارنده رتبه سوم تحقيقات در چهاردهمين جشنواره خوارزمي بدليل توليد مستقيم CAC از كلريناسيون اسيد استيك

* مجتمع نمونه در تحقيق و توسعه در مجموعه صنايع پتروشيمي درسال 1378

* تامين نيروهاي متخصص و كارآمد در سطح مديريت شركتهاي تابعه صنايع پتروشيمي از جمله مديران طرحهاي مارون ، اميركبير ، پويش ، اسپك ، جم، بازرسان فني ،رجال، اروند ، ایلام و برزویه نوری

* توليد محصولات متنوع و توانائي در برنامه ريزي توليد با گريدهاي گوناگون در شرايط مختلف

* کسب مقام صادر کننده نمونه کشور از سوی سازمان توسعه تجارت ایران و دریافت لوح تقدیر از مقام محترم ریاست جمهوری درسال 1385

* اخذ تندیس و لوح تقدیر از جشنواره تولید ملی درسال 1385

* کسب مقام سوم توسعه در جشنواره خوارزمی در سال 1385

* قرار گرفتن در ردیف شرکت های برتر بورس از نظر شفافیت اطلاعات و اطلاع رسانی در سال 1385

لینک به دیدگاه

به گزارش تابناک

89/03/11

تغيير نام این پتروشیمی به شازند، باعث تحميل هزينه‌هاي مالي و اتلاف وقت مديران براي شناسايي اين شركت به نام جديد آن يعني شازند خواهد شد، زيرا در مكاتبات داخلي و بين‌المللي، نام پتروشيمي اراك در سربرگ‌ها،‌ متن نامه‌ها، ‌قراردادها، حساب‌هاي مالي و اقتصادي و همه استانداردها به كار گرفته شده است و نهادهاي بين‌المللي مانند مؤسسه‌هاي صدور مجوز استاندارد ايزو، كيفيت،‌ بهداشت و... شركت‌هاي باربري، بيمه‌اي، صنايع پتروشيمي كشورهاي گوناگون و... اين شركت را به نام اراك مي‌شناسند.

 

pn4871.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...