رفتن به مطلب

خیابان هایی با روکش دائمی


ارسال های توصیه شده

یافتن راهی برای ماندگاری بیشتر روکش خیابان ها، از دغدغه های همیشگی مدیران شهری بوده است. به کارگیری روکش دائمی در شماری از شهرهای جهان تجربه موفقی است که می تواند راهگشای مدیران شهری در همه جای جهان باشد. با کاربرد این فناوری، آسفالت، سطح خیابان ها و جاده ها از عمر طولانی تری بخوردار می گردد و سطوح آسفالت شده هر 15 تا 20 سال نیاز به بازسازی دارند. این روکش ها طوری ساخته می شوند که فقط به لایه های فوقانی فشار وارد آید؛ در نتیجه، بهترین راه حل برای طراحی و ساخت خیابان های پایدار می باشند.

در عین حال که روکش دائمی خیابان ها راهکار نسبتاً نوینی است اما مفهوم آن جدید نیست. از سال 2001 در واقع بیش از 35 خیابان جایزه روکش دائمی را دریافت کرده اند. این خیابان ها، حداقل به مدت 35 سال با حداقل هزینه رسیدگی، حالت اولیه خود را حفظ کرده اند. در این خیابان ها فرآیند پایداری به نام خرد کردن بتن در با دوام ساختن سطوح آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد که طی آن سطوح بتنی در جای خود باقی می مانند، سپس شکسته شده و به عنوان بستری برای روکش دائمی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...