رفتن به مطلب

آموزش رندرینگ طراحی خودرو در فتوشاپ


Lord Kevinz

ارسال های توصیه شده

render01.jpg

1.برنامه ی فوتوشاپ روباز کنید.با دابل کلیک برروی قسمتی ارفضای خالی صغحه اسکچی رو میخواهیم روش کارکنیید روبازکنید.(میتونید ازهمین تصویر هم استفاده کنید)خب همونطورکه می بینید ما قصد داریم که کارمون روبا یه اسکچ زیبا شروع کنیم.(البته این اسکچ فقط خطوط راهنمایی درمراحل مختلف خواهد بود ودرآخر پس ازخط کشی بوسیله ی فوتوشاپ لایه ی مربوط به اونو خاموش می کنیم.)پس از بازکردن،برروی لایه یbackground(درقسمت پایین صفحه سمت راست)دابل کلیک کنید تایه صفحه بازبشه وازمنوی کشویی Modeگزینه یMultiply رو انتخاب کنید ونام لایه روبهSketchتغییربدید.

render02.jpg

2.سپس بابرگزینه یcreate new layerدرهمان کادرذکر شده(درقسمت پایین آن)یه لایه ی جدیدبسازید واونو بگیریدوزیرلایه یsketchخودتون قراربدیدوازمنوی کشویی(در بالای همون کادر)حالت لایه روازnormalبه Multiplyتغییربدید.سپس این لایه رو بااستفاده از ابزارpaint bucket tool(که شکل یه سطل رنگه) باهررنگی روکه برای ماشینتون می خواهید انتخاب کنیدپرکنید(مانندشکل).درموردانتخاب رنگ زیاد نگران نباشیدچراکه شما میتونیددرمراحل بعدی رنگ اونوتغییربدید.

 

render03.jpg

3.شماحالا میتونیدبااستفاده ازابزارpolygonal Lasso بادقت اطراف ماشیتونوانتخاب کنید.ولی ممکنه این روش یه کم اعصاب خورد کن باشه واسه همین پیشنهاد میکنم ابتدادرکادرذکرشده به قسمتPathsبریدودرپایین همون کادربرروی گزینه یcreate new pathکلیک کنید ویه پت جدیدبسازیدسپس باابزارpen toolدورتادورطرحتونو خیلی سریع وراحت انتخاب کنید(البته اگردرهنگام انتخاب ،به طورناخودآگاه قوس ها یی نامناسبی به وجوداومدمیتونید بعدا یاهمون موقع بوسیله ابزارDirect Selection Aکه درجعبه ابزاربالایpentoolقرارداره ناحیه ی انتخابی تون رواصلاح کنید.) ودرآخرپس ازکامل شدن انتخابتون درهمون کادرpathدرقسمت پایین برروی گزینه یload path as a selectionکلیک کنیدتاناحیه ی مورد نظرتون به صورت نقطه چین های چشمک زن بیرون بیادکه این کار نتیجه اش ماننداستفاده ازابزارpolygonal Lassoهستش منتها دقیق تروراحت تره،البته گاهی اوقات پس ازانتخاب ناحیه ی موردنظرتون نقطه چین چشمک زن ازبین نمیره ،برای غیرفعال کردن اون کلیدهایCtrl+Dروباهم بگیرید.)بعدازانتخاب ناحیه ی موردنظرتون اگرشماداریدازابزا رpolygonal Lassoاستفاده می کنید درهمون ناحیه راست کلیک کنید وگزینه یLayer via Copyروبرگزینید(وامااگرشما هنوز ابزارpen toolرودرحالت انتخاب داریدباانتخاب ابزا رpolygonal Lassoازحالت انتخابpentool خارج بشید و باراست کلیک درهمون ناحیه راست گزینه یLayer via Copyروبرگزینید)سپس به کادرلایه ها(layers)بریدورنگ لایه یقبلی روکه درمرحله ی2پرکردید ازطریق این مسیر تغییر بدید:Image>Adjustment>Hue/Saturtionتاطرح شما وپشت زمینه ازهم تفکیک بشند.سپس روی لایه ی sketchدابل کلیک کنید واونوازحالتMultiplyبه حالت Normalتغییربدید.بدین صورت شما میتونید مکان لایه های جدیدزیرین ورنگ اسکچ تون روبدون ازدست دادن خطوط قلم عوض کنید.

render04.jpg

4.حالامامی خواهیم کارمون روبرروی انعکاس ها شروع کنیم.البته اینو بگم که خطوط انعکاس هابه ذهن وخلاقیت شما بستگی دارندواین مرحله تنها ابزاریست برای یاری شما.

خوب قسمتی رو که می خواهید اونجا های لایت باشه روانتخاب می کنید وسپس بااستفاده ازابزارDodge toolقسمت های موردنظررو،روشنتربکنید. برای اینکارمیتونیدوقتی ابزارDodge toolرادرحالت انتخاب دارید برروی صفحه راست کلیک کنید ویکbrush(قلم مو)بزرگ بالبه های ملایم انتخاب کنید وفقط بانیمی ازآن ناحیه ی موردنظرتون روروشنترکنید.(البته وقتی ابزارDodge ToolیاBurn Toolرودرحالت انتخاب دارید درقسمت بالای صفحه زیر منوبار،منویی کشویی بانامRangeوجودداره که سه گزینه بانام هایShadows(سایه ها)،Midtones(قسمت های نیمه روشن ها)وHighLights(قسمت های خیلی روشن)وجودداره که باانتخاب اون هاBrush(قلم مو)شما حالت های مختلفی ازروشنی روبه خودش میگیره وشما میتونید اوناروامتحان کنید وموردی که مناسب کارتونه روانتخاب کنید.

render05.jpg

5.دراین مرحله میخواهیم سایه های ماشین روبه همون روش قبلی به ماشین اضافه کنیم.برای اینکارشما میتونید(باتوجه به تصویری که ازسایه روشن ماشین درذهنتون دارید)ازابزار Burn Toolاستفاده کنید.ابزارBurn Tool جایگاهی مشابه ابزارDodge toolدارند،برای انتخاب ابزارBurn Tool ،شمابایدکلیک ماوس روبه مدت چند ثانیه برروی قسمت ابزارDodge toolفشاربدیدتایه فهرست کناراون باز بشه وبدین طریق گزینه یBurn Toolروانتخاب کنید.شمابرای سایه روشن کارتون میتونید ازهردوی اونا استفاده کنید.

*درضمن وقتی درفوتوشاپ میخواهیدبوسیلهBrushخطی راست بکشید،ابتدانقطه ی ابتدایی خودتون روبگذارید وسپس در قسمت پایانی خطی که درذهن داریدابتدا کلیدShiftروپایین بگیرید وسپس نقطه ی انتهایی خطتتون روبذارید.بدین وسیله مسیری راست ایجاد میشه که شما میتونیدازهمین روش درهنگام کارباBurn ToolوDodge tool استفاده کنید.

render06.jpg

6.خوب حالا ما میخواهیم رنگ قسمت هایی ازماشین که رنگ متفاوتی نسبت به بدنه دارند روعوض کنیم.برای اینکار شماباید لایه ای که درمرحله ی3 بوجودآوردید رو انتخاب کنیدسپس قسمت های موردنظرتون روانتخاب کنید وسپس از طریق روشی که درمرحله ی 3 بهتون نشون دادم رنگ اوناروتغییر بدید.همچنین شمامیتونیدببینید که مندارم قسمت هایی روجز بدنه نیست می برم وحذف می کنم(برای مثال جلوی هواکش)برای این کار کافیست ناحیه ی موردنظرروانتخاب کنیدودکمه یDeleteروفشاربدید.البته مااین کاررودرمراحل قبلی هم می تونستیم انجام بدیم ولی من فراموش کردم که به شما بگم.

render07.jpg

7.دراین موقع لایه ی مربوط به بدنه ی ماشین رو انتخاب می کنیم وباکلیک برمنویی کشویی بانامOpacityدرقسمت بالای کادرLayeresمقدارOpacityلایه ی مربوط به اون رو کم می کنیم.سپس یه لایه ی جدید می سازیم وزیرلایه ی مربوط به بدنه ی ماشین قرارمیدیم وبعددرلایه ی جدیدقسمتی روکه به عنوان سایه میخواهیم باشه بوسیله ی ابزارPen Toolوسایرچیزهایی که توضیحشون درمراحل قبل اومدانتخاب می کنیم وباابزارpaint bucket tool بارنگ سیاه ناحیه ی انتخاب شده روپرمی کنیم.

render08.jpg

8.خوب دراین مرحله لایه ی شماره ی 1یاهمون لایه ی پشت زمینه روانتخاب می کنیم وبااستفاده ازابزارDodgetoolوBurn Toolپس زمینه روبه شکل دلخواه در میاریم.

render09.jpg

9.خوب دراینجا حسین تکنیک های ساخت یک جاده ی درحال حرکت روبه شما آموزش می ده.این کارمیتونه به شما کمک کنه که رندرتون یک احساس واقعی ازسرعت وحرکت بگیره که مسلمامهیج ترازیک عکس درحالت ایستاده است.برای این کارابتدایه لایه ی جدیدبوجود میاریم وسپس یک Brush(قلم موی)کوچک(به اندازه ی تقریبی1.3pxویا2px)برداشته وبه صورت نامنظم وهرجورکه دلمون می خواد خطوطی رو می کشیم.

render10.jpg

10. سپس بااستفاده از ازاین مسیر:Filter>Blur>MotionBlur مقدارملایم بودن خطوط تمون روتنظیم می کنیم وOkمی کنیم.(بهتره که ازمقدارزیاداستفاده کنیم).

render11.jpg

11.سپس این لایه روهمراه باخطوط نامنظم مون زیر لایه ای که مربوط به سایه هاست قرارمیدیم وازطریق این مسیر:Edit>Transform>Rotateویاباگرفتن کلیدهای:Ctrl+Nکادرمربوط به خطوط رو به طریق دلخواه تنظیم می کنیم.وپس ازتنظیم موردنظر برروی «تیک»ی که درقسمت بالا سمت راست(بانامcommit Transform(Return)) وجودداره کلیک کنید تاتنظیم تون به صورت ثابت دربیاد.واگر ازتنظیم تون راضی نیستید میتونید برروی علامت «ممنوع»ی که کنار همون«تیک»(بانامCancel Transform(Esc))وجودداره کلیک کنید تاتنظیم تون به حالت اول دربیاد.

render12.jpg

12.خوب،شمامیتونید ببینید که من به لامپ های جلو چراغ ها رو اضافه کردم.برای این کار یه لایه ی جدیدبوجودبیارید. پس ازاون یهBrushنسبتاکوچک روانتخاب کنید.(توجه کنید که لبه یBrushشماتیزنباشه،یعنی اطرافش محو باشه). سپس درجعبه ابزاررنگ سفید رو انتخاب کنید.سپس بااستفاده ازابزارpen Toolشکل لامپی رو میخواهید ایجاد کنیدوبعدروی همان خطوط کلیک راست کنید وگزینه یStroke path روانتخاب وسپس ازمنوی کشویی درکادرباز شده گزینه یBrushروانتخاب کنید.(دقت کنیدگزینه یsimulate Pressureدرهمان کادرباز شده فعال نباشد واگر فعال است اونو غیر فعال کنید.)دراینجا مشاهده می کنید که هاله ای سفید دورتادورخط شمابوجوداومده،سپس برروی لایه ی مربوطه دابل کلیک کنیدتاپنجره یLayer styleبازبشه،درقسمتstyle ، آپشن Outer Glowرومورد انتخاب قرار داده ودر کادر رنگ های اون رنگ آبی رو انتخاب کنیدوokکنید.پس ازاون شمامیتونید بااستفاده ازابزارDirect Selection A خطوطی روکه قبلا کشیدیدانتخاب کنید وبادکمه یDeleteحذف کنید.

render13.jpg

13.دراین مرحله مانند روشی که درساختن خیابون(که درمراحل 9و10و11)توضیحشون اومد.برای اینکارسبزه زارهای کنار خیابون روبااستفاده ازیه قلم مو(Brush) می سازیم.

render14.jpg

14.وهمونطورکه گفتیم شما می تونید مثل قبل بااستفاده ازاین مسیر:Filter>Blur>MotionBlurبه سبزه زار های کنارجاده حس حرکت وسرعت بدید.

render15.jpg

15.دراین مرحله من ازچرخی که قبلا درست کرده بودم استفاده کردم واونو به ماشین چسبوندم.برای این کارابتدا یه لایه ی جدید بوجودبیارید.پس ازاون ماشما میتونید یه عکسی ازنمای کناریه ماشین روکه توکامپیوتر تون دارید باز کنید ورینگ اونوپس ازانتخاب کپی کرده ودراین لایه کپی کنید وازطریق این مسیر:Filter>Blur>RadialBlurبه اون احساسی از حرکت وچرخش بدید.

render16.jpg

لینک به دیدگاه

16. دراینجالایه ی مربوط به رینگی که ساختید بااین روش دوبرابرکنید:درکادرمربوط به لایه هابرروی نام لایه ی مربوط به رینگ راست کلیک کنید(توجه کنید که برروی تصویرآن راست کلیک نکنید) وگزینه یDuplicate Layer روانتخاب کنید.سپس ازطریق این مسیر:Edit>Transform>Rotateویاباگرفتن Ctrl+Nکادرمربوط به تنظیم روبیارید وبوسیله ی اون محل چرخ هاروتنظیم کنید.

render17.jpg

17.خوب شما ممکنه احساس کنید که چرخ ها یه کمی زیادی تخت هستن.برای اینکه یکم احساس گودی رودراونابوجود بیاریدازطریق این مسیر:Filter>Liquifyبادقت مرکزچرخ روبه طرف زهوار اطراف رینگ بکشید.(درضمن شما میتونید درکادربازشده درقسمت BrushSizeاندازه ی Brushخودتون روتنظیم کنیدوهمچنین درردیف دوم درقسمتBrushDensity میتونیدمقدارمحدوده ای که توسطBrushشماکش میادروانتخاب کنیدو کمی پایینتردرقسمتBrush Pressure میزان کشیده شدن تصویرتوسطBrushتون روموردانتخاب قراربدید(که پیشنهادمی کنم هرچه کمترباشه نتیجه ی کارتون تمیزتره))وهمین کارروهم باچرخ عقب انجام بدید.خب پس ازاینکه این کارروانجام دادیدمی تونیدبااستفاده ازابزارBurnToolوDodgeToolوباسایه دارکردن قسمت مورنظرتون دررینگ احساس گودی وعمق بیشتری روبه رینگ بدید.

render18.jpg

18.رنگ جدید!!!!!!....

خوب البته دراین مرحله زیاد لازم نیست که رنگ ماشینو تغییر بدیم ولی اگه شما میخواهید میتونیدازهمون روشی که برای تغییر رنگ پنجره هااستفاده شددراینجا هم استفاده کنیدورنگ قرمز ماشینو به یه رنگ بورتغییربدید.خب غالبا من(آقای الاتر)درطی مراحل رندرینگ چندین دفعه رنگ ماشینو تغییر میدم.بنابراین شما به رنگ هایی که ازاین پس عوض میشن زیاد توجه نکنین.خب شما دراین مرحله مشاهده می کنید که بیشه هاکمی دارای رنگ قهوه ای شدندکه البته برای این کار(دراین مرحله)هیچ وقت لایه ی مربوط بهماشین استفاده نمی شد وفقط لایه ها دوبرابر(Duplicate)می شدندوهمچنین میتونید مشاهده کنید که من ستاره ی مرسدس بنز روهم به تصویر اضافه کردم که شما میتونید باهرروشی که میخواهید ازیه عکس اونوببرید وروکارخودتون بذارید.

render19.jpg

19.راه کارآخر ازحسین یه راه ساده ست که باافزودن یه منبع نورقوی مثل خورشید به عکس شما گرمی وحرارت می ده.برای اینکار مامقداری رنگ نیاز داریم.آسمان آبی هستش واسه همین من میخوام به صورت واضح آسمان روبر روی قسمتی بالاترازماشین بسازم.(البته این کاردرمرحله ی قبل هم انجام شد ولی من بازم یادم رفت که براتون بگم!!!)برای این کار یه لایه ی جدید می سازم وبااستفاده ازیهBrush(قلم مو)بزرگ ورنگ آبی روشن برروی قسمت موردنظرم(که باید نمایی ازآسمون داشته باشه) نقاشی می کنم.ودرآخرOpacityاونو روی36%می ذارم.سپس برای انعکاس های روی بدنه یه لایه ی جدید بوجودمیارم وبااستفاده ازیهBrush(قلم مو)نسبتا بزرگ یه خط زرد رنگ(غلیظ) روبا دقت برروی همان قسمت انعکاس ها برروی بدنه ماشین میذارم وحالت این لایه روازNormalبهSoftLightتغییرمیدم تارنگم یکم ملایم تر بشه وحالت زیبا تری روبوجود بیاره.

render20.jpg

20.دراین مرحله شمامیتونید ببینید که من یه سرسبزی کوچک روبه درختان درپشت صحنه اضافه کردم.شما برای این کارمیتونید ازتکنیکی که برای ساخت خیابان استفاده کردید این سرسبزی رو پس ازکشیدن باBrush(قلم مو)به صورتی که حس سرعت روالقا کنه دربیارید. تا اینجای کار اینا کارایی بوکه میتونه به طور صحیح سرچشمه ی نور،رونشون بده.

render21.jpg

21.دراین مرحله من میخوام حالت آفتابی روبه کارم اضافه کنم.برای این کارشمابایدرنگ خیابون روازخاکستری بوربه قهوه ای کمرنگ یکدست شبیه اون چیزی که درتصویر می بینید.باید به این نکته هم متذکرشد که درختان هم کمی باید زرد فام بشند.پس ازاین کاریه لایه یجدیدبسازیدوبالای تمام لایه های قبلی بذارید.پس ازاون بایه قلم موی ملایم یه رنگ زرد متمایل به نارنجی روانتخاب کنیدوروی قسمت بالا درگوشه سمت راست کار کنید.نتیجه این کار بوجود اومدن حالتی ازروشنایی خورشید خواهد بود

render22.jpg

22.دراین مرحله شما می بینیدکه خطوط بدنه ماشین حذف شده اند.امانگران نباشیدچراکه مامیخواهیم خطوط مون رو به صورت تمیزتر وازطریق فوتوشاپ به ماشینمون اضافه کنیم.برای این کارابتدایه لایه ی جدیدبوجودبیارید.خب پس ازاین شما دوراه دارید:1.استفاده ازابزارPenToolو 2.استفاده ازابزارLineTool .برای استفاده ازابزارPenTool ابتدا رنگ سیاه رودرجعبه ابزارانتخاب کنیدویهBrush(قلم مو)کوچک(1.3px)بردارید وسپس بااستفاده ازابزارPenTool خطوط موردنظرتون روبکشید،پس ازاون راست کلیک کرده وپس ازانتخاب گزینه یStrokePath ازمنوی کشویی Brushروانتخاب کنید(دقت کنید گزینه یsimulate Pressure تیک دار(فعال)نباشه،البته فعال بودن ضرری نداره ولی نتیجه ی کارش بدردکارمانمی خوره) .(توضیح:هنگامی که خطی روکشیدیدوخواستیدخطی دیگه درجای دیگه ی صفحه بکشید که به خط قبلی متصل نباشه ،پس ازکشیدن خط اول کیلدCtrlروپایین نگه دارید ویک بار کلیک کنید وسپس کلید رورها کرده وخط بعدی روبکشید.).*امااگرمی خواهیدازابزارLineToolاستفاده کنید میتونید یه خط مناسب کلفت برداریدوخطوط تون رونقاشی کنیدولی باید اینو هم بدونید که وقتی باابزارLineToolکارمی کنیدمشکلاتی شبیه مشکلاتی که دراستفاده ازابزارPolygonalLassoداشتید،خواهید داشت(یعنی شمانمینتونید خطوط منحنی هاتون روبه تمیزی ابزارPenToolبکشید.ولی ابزار LineToolبازم میتونه راضی کننده باشه البته اگرشما زیاد حساس نباشید.

render23.jpg

23.شما به راحتی میتونید مشاهده کنید که خطوطی که روبدنه ی ماشین پیاده کردیدفاقدعمق اندودرواقع زیاد طبیعی نیستندوبه عبارتی به خوبی شکاف های بین بدنه رونشون نمیدن.خب مااینجا میخواهیم این مشکل روبرطرف کنیم.برای اینکارلایه ی مربوط به خطوطی که تومرحله ی قبل کشیدیدرودوبرابرکنید(باکلیک راست برروی نام لایه وانتخابDuplicateLayer)پس ازاون ازطریق این مسیر: Image>Adjustment>Hue/SaturtionدرقسمتLightnessمقدارروشنایی رو،روی100+تنظیم کنید.بااین کارشما رنگ خطی روکه کپی کردیدسفید می کنید،پس ازاین کارازطریق:Edit>TransformPath>RotateویاباگرفتنCtrl+N اونوبادقت یکی دونقطه پایین ترازخط سیاه قراربدید.همچنین شما میتونید بااستفاده ازیه پاک کن لبه داربلوری قسمت هایی روکه لازم ندارید پاک کنید.

render24.jpg

24.خوب تواین مرحله پیش ازپایان کارمون شما میتونید مشاهده کنید که من تغییراتی رواز جمله تغییر دادن جهت ماشین،گذاشتن امضای خودم(آقای الاتر) و....روایجادکردم وبعضی جزئیات دیگه رو میزان کردم.تامنظره ی موردنظرم روبه وجود بیارم.البته شما هم میتونید باگزینه هابازی کنیدواوناروبیازماییدتابه نتیجه ی موردنظرتون برسید.امابرای تغییر دادن جهت ماشین شمامیتونید این مسیررودنبال کنید:Image>RotateCanvas>FlipCanvasHorizontalونتیجه پایانی کارتون روببینید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...