رفتن به مطلب

ریزتوربینی که از جریان خون، توان الکتریکی تولید می کند!


bme.masood

ارسال های توصیه شده

 

 

t.jpg

مهندسین دانشگاه برن سوییس موفق به طراحی ریزتوربینی گشته اند که قابلیت قرار گرفتن در شریان های بزرگ بدن را داشته و می تواند انرژی لازم جهت فعالیت برخی از وسایل درمانی کاشتنی نظیر ضربان ساز قلب را تامین نماید .......

t.jpg

 

 

تامین انرژی برخی از سیستم های کاشتنی و یا حتی سیستم های درمانی پرتابلی که به بدنی متصل هستند و بیمار بخش زیادی از شبانه روز با آن همراه است، از طریق بدن و اندام ها و ارگان های مختلف آن دارای امتیازاتی از قبیل عدم نیاز به منب انرژی مستقل، کاهش ابعاد سیستم، افزایش بازده و بهبود مصرف انرژی، کاهش اثرات نامطلوب تجهیزات کاشتنی بر روی بدن، ارتباطات بی سیم و ... می گردد.

به گفته مهدسین مکانیک این دانشگاه، قلب انسان توانایی تولید توان هیدرولیکی بین 1 تا 1.5 وات را داشته و این در حالی است که وسایلی نظیر ضربان ساز تنها نیاز به توانی در حدود 10 میکرووات جهت راه اندازی دارند.طبق نتایج حاصل از آزمایش سه نوع توربین در محفظه ای که جریان خون در آن شبیه سازی گشته است، این توربین ها می توانند توانی در حدود 800 میکرو وات تولید نمایند که بسیار بیشتر از توان مورد نیاز ضربان ساز می باشد.

تنها موردی که وجود دارد تاثیر این توربین ها بر جریان خون و متلاطم کردن آن می باشد که طبق نظر مهندسین در طراحی نمونه های جدید سعی در رفع این مشکل گشته است.

این توربین ها می توانند انرژی مورد نیاز وسایلی از قبیل سنسور های فشار خون،دستگاه های تحریک الکتریکی عملکردی،گلوکومتر هاو مواردی از این دست را فراهم نمایند.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Khat.jpg

.

Khat.jpg

حمید ضمیری (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

.

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...