رفتن به مطلب

کریسمس به یاد تسلا


am in

ارسال های توصیه شده

پیتر ترن، یک استرالیایی شیفته فیزیک، کریسمس امسال را به یاد نیکلا تسلا آغاز کرده است. او با استفاده از یک میله 9 متری گردان که روی یک مبدل تسلا سوار شده، برق متناوب ولتاژ بالا و یک دوربین عکاسی دیجیتال موفق‌شده این تصاویر زیبا و رنگارنگ را از کاج کریمس خلق کند. توان به کار رفته برای خلق این درخت 500 هزار وات بوده است!

 

Xmas09GrPurOr.jpg

لینک به دیدگاه

او که پیش از این هم تجربه‌های دیگری را با استفاده از کویل تسلا از سر گذرانده، از نوردهی واقعا طولانی توسط دوربین عکاسی نیکون دی 300، چند‌تایی ***** لنز متفاوت و علم فیزیک برای عکاسی این لحظه‌ها استفاده کرده و موفق‌شده جلوه‌های بصری متفاوتی را از یک میله با ولتاژ بالا به نمایش بگذارد.

 

Xmas09rOrRed.jpg

لینک به دیدگاه

در هیچ یک از این تصاویر فتوشاپ و تکنیک‌های آن به کار گرفته نشده‌اند، با این حال آنچه که شما مشاهده می‌کنید، با تصویر اولیه کاملا متفاوت است. ترن به جای این تصاویر درخشان و رنگارنگ، شاهد بیش از دو‌دقیقه جرقه‌زنی شدید سیم‌پیچ بوده است.

xmas1.jpg

لینک به دیدگاه

او برای به نمایش درآوردن چنین تصاویری هم‌زمان با بالا‌بردن میله تعبیه‌شده روی کویل تسلا، تلاش‌کرده تا *****های لنز را نیز از سبز به زرد و سپس قرمز تغییر دهد و در نهایت زمانی که شاتر دوربین 120 ثانیه بعد بسته شده، این جرقه‌های درخشان به چیزی شبیه به یک کاج کریسمس هزار‌رنگ تبدیل‌شده‌اند.

xmas2.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

آره. این بابا کلا خل وضعه. من یه زمانی برای ساخت کویل تسلام باهاش مکاتبه داشتم. برید تو سایتش ببینید چه خربازیهایی که درنیاورده. وقتی رفتید اونجا یه لحظه تصور کنید که این اگه تو ایران بود چی میشد؟ هیچی.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...