رفتن به مطلب

مشاهده ساختار درونی یک سلول ایمنی


ارسال های توصیه شده

دانشمندان با استفاده از تلسکوپی ویژه توانستند برای اولین بار درون یک سلول T فعال را مشاهده کنند که در این سلول نیروهای خط مقدم که به سیستم ایمنی بدن هشدار می دهند در برابر میکروبها در پوشش دفاعی فرو می رود.

 

 

 

محققان دانشگاه ساوثولز از تنها میکروسکوپ موجود در استرالیا که توانایی بزرگنمایی فلورسنت را دارد برای تصویربرداری مولکول به مولکول پروتئینی که کلید فعال سازی ایمنی بدن انسان به شمار می رود استفاده کردند.

 

 

 

دانشمندان با استفاده از این ابرمیکروسکوپ توانستند از مولکولهایی به کوچکی 10 نانومتر عکسبرداری کنند و آنچه در نتیجه این مطالعه به دست آوردند می تواند درک کنونی از روند فعالسازی سلولهای T را متحول سازد.

 

 

 

تا پیش از این دانشمندان باور داشتند فعال سازی این سلولها در سطح سلولی و در خوشه مولکولی که در اطراف گیرنده فعال شده تشکیل شده است، رخ می دهد.

 

 

 

اما در واقع آنچه رخ می دهد این است که کیسه های کوچکی درون سلول به سوی گیرنده ها حرکت می کنند، سیگنالهای سلول را برداشته و دوباره سلول را ترک می کنند.

 

 

 

این کشف می تواند چگونگی واکنش سریع ایمنی بدن را توضیح دهد. به گفته محققان ایستگاه های ارسال کننده سیگنال در این سلولها مشابه باندهای فرودگاه ها یا اسکله های بنادر هستند که وسایل نقلیه به آنها وارد و از آنها خارج می شوند.

 

 

 

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این روند به چند گیرنده درون سلول امکان می دهد تا سلول را فعال کرده و کل واکنش ایمنی بدن را برانگیزد.

 

selool.jpg

 

 

 

 

قدم بعدی دانشمندان تعیین دیگر پروتئینهای کلیدی در سلولهای ایمنی بدن است تا فعالیت دقیق سلولهای T مشخص شده و تصویری سه بعدی با کیفیت و وضوح تصویری بالا از آنها به ثبت برسد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...