رفتن به مطلب

وقتی برای پذیرش در دانشگاه درخواست می دهم،انتظارشرکت در چه آزمون های را داشته باشم؟


ارسال های توصیه شده

TOEFL:

اگر زبان انگلیسی زبان مادری شما نباشد، شما باید نمره آزمون TOEFL(آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم) را ارائه دهید.قبولی در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی مستلزم کسب حداقل نمره 80 در تافل اینترنتی (iBT)، حدود 213 در تافل کامپیوتری (نوع دیگری از این آزمون که دیگر ارائه نمی شود)، یا حدود 550 در تافل نوشتاری است. اگر تحصیلات دبیرستانی یا دانشگاهی خود را در ایالات متحده گذرانده باشید، یا از یک مؤسسه آموزشی چهارساله با مدرک فارغ التحصیل شده باشید، ممکن است پذیرش در برخی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مستلزم ارائه مدرک قبولی در آزمون TOEFLنباشد.

اکثر دانشگاههای آمریکا IELTS را بجایTOEFL قبول می کنند، اما حتماً اول با دفتر پذیرش دانشگاه مربوطه چک کنید.

 

SAT Reasoning Test:

آزمون استدلال SATممکن است برای متقاضیان قبولی در مقاطع کاردانی و کارشناسی لازم باشد. هیچ نمره استانداردی لازم نیست؛ نتایج با نمرات مقطع متوسطه و سایر معیارهای پذیرش درخواست مقایسه می گردد.

 

SAT Subject Tests :

هریکاز آزمون های مباحث SATدانش فرد در رشته خاصی را می سنجد. ممکن است متقاضیان پذیرش در مقطع کاردانی و کارشناسی ملزم به شرکت در یکی یا چند فقره از این آزمون ها باشند.

GRE:

اکثرمتقاضیان مقطع تحصیلات تکمیلی باید نتایج آزمون عمومیفارغ التحصیلیGREو گاهی آزمون های موضوعی را نیز ارائه دهند. قبولی در برخی از رشته های مقطع تحصیلات تکمیلی مستلزم کسب حداقل 450 نمره شفاهی در آزمون عمومی است؛ قبولی در سایر رشته ها ممکن است مستلزم کسب حداقل 420 نمره در بخش کمی هم باشد. حداقل امتیازاتلازم متغیر خواهد بود. برخی از دانشگاه ها حداقل ندارند، اما نمرات را با نمرات مقطع کارشناسی و سایر معیارهایدرخواست برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی می سنجند.

 

GMAT:

متقاضیان پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی رشته های مرتبط با بازرگانی و حسابداری معمولاً باید در «آزمون پذیرش در تحصیلات تکمیلی مدیریت» (GMAT) شرکت کنند.(متقاضیان پذیرش در برخی از برنامه های تحصیلی ممکن است این حق را داشته باشند که بین شرکت در آزمون GMATیا GREیکی را انتخاب کنند). اغلب، کسب حداقل امتیاز 500، و احراز حداقل 25 درصد از نمره در بخش شفاهی لازم است. باز هم، شرایط لازم برای پذیرش متغیر خواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...