رفتن به مطلب

معضل تکدی گری در شهرها


ارسال های توصیه شده

یکی از مسائل مورد توجه در مطالعات جامعه شناسی، تکدی گری است که با ساختار اجتماعی و اقتصادی هر جامعه در ارتباط می باشد. تکدی گری در شمار زشت ترین مناسبات اجتماعی است که شاهد افزایش روز افزون آن هستیم. با وجود تلاش مدیران شهری برای جمع آوری متکدیان، کودکان خیابانی و دستفروشان، فشارهای اقتصادی مانع از حذف این پدیده در سطح شهرها می شود. قانونگذاران هر کشور بر حسب فرهنگ و آداب و سنن موجود برای تکدی گری مجازاتی تعیین کرده اند، اما عادی شدن حضور این افراد در بین شهروندان و کم توجهی برای اتخاذ سیاست های پیشگیرانه و زیربنایی سبب پررنگ تر شدن این ناهنجاری شده است.

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

بنده باز میخوام نطق کنم با اجازتون:whistle:

فکر من اینه که با فرهنگ سازی درست میشه این مشکلو حل کرد یعنی یه جور فرهنگ سازیه دو طرفه!

مردم ایران کلا خیلی دلشون زود میسوزه و فک میکنن اگه کمک نکنن به فقیر بیچاره ها اون دنیا خدا میزنه پس کلشون که چرا وقتی من به تو دادم به بقیه ندادی و این حرفا و تهش این که بفرما تو جهنم خوش باش! خب طبیعیه که ملت نمیخوان برن جهنم پس چی کار میکنن؟با اغوش باز ازین عزیزان استقبال میکنن و اتفاقا خیلیم میبخشن(دیدم که میگما)

حالا حرف من چیه:a030:

من میگم با اطلاع رسانی های درست و فرهنگ سازی های قوی مردمو هول بدیم به سمت کمک به موسساتی که تکلیفشون با خودشون معلومه و ثبت رسمی هستن مثه چی؟مثه پرورشگاه ها/محک(کمک به بیمارای سرطانی)/موسسات خیریه(البته اینو خودم زیاد موافق نیستم چون بعضی ازین موسسات شیشه خورده دارن)/...

دراین شرایط مردم میدونن که دارن واقعا به یکی کمک میکنن که واقعا محتاجه .. تو جامعه ی امروز به نظرم حتی باید با چشم باز کار خیر کرد که سو استفاده گرا نتونن جولون بدن:vahidrk:

و اما در مورد طرف دوم قضیه یعنی کسایی که به شغل شریف! تکدی گری مشغولن به نظرم این افراد وقتی میبینن که تو جامعه دیگه کسی بهشون کمکی نمیکنه به خودشون میان و دنبال یه شغل میگردن البته اینجا یه سیستم مدیریتی قوی هم لازمه که اینا رو نبرن به کار خلافو دزدی و قاچاق:sad0:

این سیستم مدیریتی دیگه خودش خیلی کار میبره اینکه تو سرمایه جذب کنی و اشتغال زایی کنی که بحثای اقتصادی زیاد تو تخصص من نیس:whistle: اما میشه یه جوری لابی کرد که منافع هر دو طرف حفظ شه این طوری مسائلی مثه تولید ملی و این جور حرفام به تحقق میپونده:ws3:

البته میگم اینا همه طراحی میخواد من دارم اینجا راحت حرف میزنم که اصل فکرمو برسونم ولی چیزی که بهش مطمئنم اینه که این کار شدنیه فقط چند تا ادم با وجدان زرنگ میخواد که طرحو اجرایی کنه:w000:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...