رفتن به مطلب

Adsl خانگی تفاوتی با دایل آپ ندارد!


ارسال های توصیه شده

ADSL خانگی تفاوتی با دایل آپ ندارد!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

آخرین آمار ارائه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از آن است که پورت‌های ADSL نصب شده در سطح کشور توسط گروه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت (ندا) تا پایان فروردین 1390 به مرز یک میلیون و 400 هزار پورت رسیده است

شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسرعت موفق شدند تعداد پورتهای ADSL نصب شده را به مرز 5/1 میلیون خط برسانند و حدود 500 هزار خط پرسرعت اینترنت نیز توسط مخابرات راه اندازی شده است با این وجود ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت همچنان با شاخصهای جهانی فاصله دارد.

 

عملکرد بخش خصوصی در حوزه اینترنت پرسرعت

 

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین آمار ارائه شده از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حاکی از آن است که پورت‌های ADSL نصب شده در سطح کشور توسط گروه شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنت پرسرعت (ندا) تا پایان فروردین 1390 به مرز یک میلیون و 400 هزار پورت رسیده است و این شرکتها همچنین توانسته اند با پایان یافتن برنامه چهارم توسعه، اهداف مدنظر در این برنامه را برای تحقق نصب یک میلیون و 250 هزار پورت پرسرعت اینترنت محقق کنند.

 

براساس آمار موجود تا پایان فروردین ماه امسال یک میلیون و 423 هزار و 306 پورت ADSL در 31 استان توسط شرکت‌های بخش خصوصی دارای پروانه PAP نصب شده اما از این تعداد تنها 861 هزار و 512 پورت دایر شده و توسط کاربران در حال بهره‌برداری است و مابقی این خطوط یعنی حدود 600 هزار پورت پرسرعت، بلااستفاده مانده است.

 

آمار پورتهای منصوبه و دایری واگذار شده توسط گروه شرکتهای ندا در استان تهران تا پایان فروردین ماه از نصب 500 هزار و 777 پورت پرسرعت و واگذاری 319 هزار و 327 خط ADSL بهره برداری شده در این استان حکایت دارد و در همین حال تعداد پورت‌های منصوبه در شهر تهران توسط این شرکتها حدود 389 هزار و 160 پورت است که از این تعداد 271 هزار و 94 پورت در حال بهره‌برداری است.این آمار نشان می دهد که تقریبا نیمی از استفاده کنندگان اینترنت پرسرعت ADSL را تهرانی ها تشکیل می دهند.

 

عملکرد مخابرات ایران در حوزه اینترنت پرسرعت

 

به گزارش مهر، شرکت مخابرات ایران نیز که از زمان خصوصی شدن تلاش خود را برای راه اندازی و توسعه خطوط اینترنت پرسرعت در کشور به کار گرفته است سال گذشته 507 هزار و 629 خط ADSL در کشور نصب کرد که از این تعداد 156 هزار و 388 خط به بهره برداری رسیده و کاربران در حال استفاده از آن هستند.

 

این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران دایری 2 میلیون و 620 هزار پورت ADSL و نصب 2 میلیون و 837 هزار و 900 پورت پرسرعت به عنوان برنامه های در نظر گرفته شده برای سال 89 این شرکت بود که تنها 5/5 درصد آن محقق شد.

 

با این حال صابر فیضی در گفتگو با خبرنگار در مورد فعالیت مخابرات در بحث ارائه اینترنت پرسرعت ADSL با تاکید بر اینکه امسال برنامه های گسترده تری برای حضور در این بخش داریم اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران امسال دایری 2 میلیون و 175 هزار پورت و نصب 2 میلیون و 845 هزار پورت پرسرعت ADSL را در برنامه دارد.

 

ظرفیتهای اینترنت پرسرعتی که بلااستفاده مانده اند

 

به گزارش مهر، طبق شاخص های مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها برمبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن کاربران سنجیده می شود و با توجه به آمار ارائه شده از سوی شرکت مخابرات ایران و شرکتهای خصوصی PAP، تنها حدود دو میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب شده که حدود نیمی از آن به بهره برداری رسیده و با این وجود ضریب نفوذ اینترنت در کشور کمتر از 7 درصد است.

 

این درحالی است که طبق اهداف مدنظر در برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال 95 بیش از 60 درصد ارتباطات خانگی و ادارات به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند که براین اساس باید حداقل 12 میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب و راه اندازی شود.

 

با این وجود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که به جز استان تهران در تمامی استان‌های کشور ظرفیت کافی برای واگذاری ADSL وجود دارد اما این خطوط پرسرعت بدون تقاضا معطل مانده اند.

 

رضا تقی‌پور درباره توسعه کند دسترسی به اینترنت پرسرعت در کشور اظهار داشت: ارائه هر خدماتی هم به عرضه و هم به تقاضا نیاز دارد و این درحالی است که تنها یک هشتم پورت‌های منصوبه ADSL در کشور دایر شده و در حال استفاده است.

 

وی با تاکید براینکه 70 درصد ظرفیت وایمکس کشور نیز هنوز خالی است و درخواستی برای آن نیامده اضافه کرد: خطوط اینترنت پرسرعت بدون تقاضا معطل مانده است و زمانی که ظرفیت ایجاد شده بدون استفاده باقی مانده، ظرفیت‌سازی دوباره کار درستی نیست.

 

سرعت ADSL خانگی تفاوتی با دایل آپ ندارد

 

به گزارش مهر، کارشناسان تعرفه بالای اینترنت پرسرعت در کشور را از جمله دلایل عدم استقبال مشترکان از خطوط ADSL عنوان می کنند و معتقدند که نرخ اینترنت کماکان در سبد خانوار ایرانی جایی ندارد.

 

در همین حال محدودیت در ارائه اینترنت پرسرعت و سقف سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه برای دسترسی کاربران خانگی تفاوت چندانی میان این سرویس با اینترنت دایل آپ باقی نگذاشته است و براین اساس کاربران خانگی ترجیح می دهند برای امور روزمره خود هزینه ای بابت اینترنت پرسرعت نپردازند.

 

این در حالی است که در برخی از مراکز مخابراتی تهران بسیاری از تقاضاهای دریافت ADSL بی پاسخ گذاشته شده است و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت همچنان عدم همکاری شرکتهای مخابراتی را برای در اختیار گذاشتن فضا و امکانات لازم مانعی برای توسعه ADSL و پاسخ به دریافت متقاضیان عنوان می کنند.

خبرگزاری مهر ۱ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۳

لینک به دیدگاه

البته تیتر یه مقدار اغراق داره میخواستم عوضش کنم ولی چون خبر بود با همون تیتر اصلی خبر گذاشتم........

ولی واقعیت مطلب اینه که adsl از dial up سرعتش بیشتر هست ولی سرعت اینترنت ما تو ایران برای کاربرای خانگی محدودیت داره و سرعتی که ما داریم برای اینترنت خانگی استفاده میکنیم از نظر اتحادیه جهانی مخابرات جزءکابرای اینترنت به حساب نمیایم.چون از حداقل سرعت تایین شده برای کاربرای خانگی پایین تره..........

برای همینه که ایران توی رده بندی ضریب نفوذ اینترنت جزء آخرین کشورهاست.........

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

ولی داستان به همینجا ختم نمیشه . تخلفات قانونی ای هم توسط شرکت های سرویس دهنده adsl انجام میشه . البته در کشور ما تخلف نیست ولی در دنیا تخلف محسوب میشه:

اول اینکه وقتی شما سرویس adsl میگیرید مثلا با سرعت 128 این سرعت واقعی نیست چون این خط رو همزمان به مثلا 6 نفر دیگه هم دادن و سرعت بین شما تقسیم میشه و توجیهشون هم اینه که این کاربرا همه همزمان استفاده نمیکنند............

و دوم اینکه ما هیچ جای دنیا چیزی به اسم ترافیک محدود اینترنت نداریم . همه جای دنیا اشتراک adsl به صورت نا محدود هست ولی تو ایران نا محدود بودن یه آپشن به حساب میاد..............

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...