رفتن به مطلب

تاپیک رسیدگی به سوالات و درخواست ها


ارسال های توصیه شده

گفتن محور بهشتی ، یه تیکشو انتخاب کنید ، روش کار کنید ، لزوما هم ساماندهی نیست ، هر موضوع دیگه ای هم میشه انتخاب کرد.

پایان نامه هم موضوعشو باید خودمون انتخاب کنیم ، هم حوزه ی کاری. (البته یه چارچوبی هم بهمون میدن)

 

به نظر منم محدوده میدون شهدا به سمت میدون امام رو اگه کار کنی بهتره. اون مشخصاتی هم که گفتیم بیشتر واسه اون قسمت بود. البته نزدیکای 4راه طالقانی هم بد نیست و اونجا می تونه جای کار داشته باشه. (البته این درجه دومه نسبت به اون قسمت قبلی)

خودت تو چه حوزه ای بیشتر علاقه داری کار کنی؟

مثلاً همون ساماندهی که گفتی میتونه خوب باشه.

تو حوزه حمل و نقل و ترافیک علاقه داشته باشی، باز جای کار داره، وضعیت ترافیکی و حمل و نقل عمومیش

حوزه های اجتماعی و بررسی ارتباطات اجتماعی تو فضاهای شهری

اگه شاخه مسیرهای فرعی متصل بهشم میتونه جز کار باشه، قابلیت پیاده راه سازی تو بعضی از اون مسیرا هست.

می تونه کارای موضوعی مختلفی باشه با نمونه موردی اونجا. خودت تو چه مایه هایی علاقه داری و حال میکنی :w02:

 

با سلام خدمت دوستان من از کاربرای تازه واردم کلی هم غریبم . اما با وجود این غربت یه سوال دارم استاد به ما یه پروژه ی راهسازی داده می خواستم ببینم دوستان یه نمونه دارن که بذارن من ایده بگیرم:a030:.

پیشاپیش ممنون:hapydancsmil:

 

سلام. خوش اومدی. :a030:

پروژه راهسازی؟ :ws52:

لینک به دیدگاه
با سلام خدمت دوستان من از کاربرای تازه واردم کلی هم غریبم . اما با وجود این غربت یه سوال دارم استاد به ما یه پروژه ی راهسازی داده می خواستم ببینم دوستان یه نمونه دارن که بذارن من ایده بگیرم:a030:.

پیشاپیش ممنون:hapydancsmil:

 

سلام عزیزم , خوش اومدی :whistle:

غربتو خوب اومدی :w02:

من فک میکنم شما یه بار دیگه بلند شو برو وزارت بهداشت :whistle: استادو پیدا کردی سلام منم بهش برسون :icon_pf (34):

.

 

پیوست :

منظور ایشون از پروژه ی راه سازی , اینه که ما باید توی یه نقشه ی توپوگرافی , دو تا نقطه رو با راه بهم وصل کنیم , شیب و پروفیل عرضی طولی و جای ابنیه و قوس ها و همه چی ش رو هم باید طراحی کنیم .

کسی نمونه کار نداره ما ببینیم ؟!:hanghead:

لینک به دیدگاه

شرمنده همون جو غربت که گفتم منو گرفته بود :girl_blush2:نمی ذاشت صدام در بیاد برای همین زیاد توضیح ندادم اما دوست خوبم urbanist زحمت توضیحشو کشید:w155: .راستم میگه بنده خدا همینو می خواستم :gnugghender:به حرفش گوش بدین بچه ها مطمئن باشم دیگه :5c6ipag2mnshmsf5ju3 می خواین بگم بازم توضیح بده

لینک به دیدگاه

موضوع اولیه من اینه که روی "سرزنده سازی فضای شهری" کار کنم.

سایتم رو هم این تیکه انتخاب کردم.

حقیقتش من اسم میدون ها رو نمیدونم. :ws52:

 

sydfajppv9hhbje20mv.jpg

 

نظر شما چیه ؟

لینک به دیدگاه
برای راهسازی پروژه های بچه های ما رو بگیرین ببینین.

من خودم انجام ندادم راهسازی وگرنه میذاشتم اینجا.

 

مرسی از شما .آفرین به بچه هاتون . میشه شما ازشون بگیرین ؟ چون من کم میبینمشون . :ws37:

اگه این کار بکنید که یه آفرینم نصیبه شما میشه:ws3:

لینک به دیدگاه

منظور ایشون از پروژه ی راه سازی , اینه که ما باید توی یه نقشه ی توپوگرافی , دو تا نقطه رو با راه بهم وصل کنیم , شیب و پروفیل عرضی طولی و جای ابنیه و قوس ها و همه چی ش رو هم باید طراحی کنیم .

کسی نمونه کار نداره ما ببینیم ؟!:hanghead:

 

این تمرین چه واحدیه؟

لینک به دیدگاه
طراحی شبکه های حمل و نقل :hanghead:

 

خدا رو شکر زمان ما توی درس طراحی شبکه های حمل و نقل، فقط طراحی شبکه های حمل و نقل یاد میدادن! این بیشتر میخوره بهش نقشه برداری باشه تا حمل و نقل.

لینک به دیدگاه
خدا رو شکر زمان ما توی درس طراحی شبکه های حمل و نقل، فقط طراحی شبکه های حمل و نقل یاد میدادن! این بیشتر میخوره بهش نقشه برداری باشه تا حمل و نقل.

 

ربط زیادی به نقشه برداری نداره.

بیشتر محاسباتیه .

 

بچه هایی که ارشد طراحی شهری میخوان برن این واحد رو اونجا هم دارن ، بسیار هم بدرد بخور هست !

 

مرسی از شما .آفرین به بچه هاتون . میشه شما ازشون بگیرین ؟ چون من کم میبینمشون . :ws37:

اگه این کار بکنید که یه آفرینم نصیبه شما میشه:ws3:

 

اینجوری بهتون بگم که من از شما کمتر بچه هامون رو میبینم.

لینک به دیدگاه
ربط زیادی به نقشه برداری نداره.

بیشتر محاسباتیه .

 

بچه هایی که ارشد طراحی شهری میخوان برن این واحد رو اونجا هم دارن ، بسیار هم بدرد بخور هست !

 

نقشه برداری هم فقط محساباتیه تا جایی که ما انجام دادیم.

لینک به دیدگاه
موضوع اولیه من اینه که روی "سرزنده سازی فضای شهری" کار کنم.

سایتم رو هم این تیکه انتخاب کردم.

حقیقتش من اسم میدون ها رو نمیدونم. :ws52:

 

نظر شما چیه ؟

 

سلام ممد حسین جون.

خوبی؟

 

دو تا نکته:

1- آیاهر فضای شهری باید سرزنده باشه؟

2-درسته که "سرزندگی" یکی از کیفیات طراحی شهری هست. اما ...

کیفیت در طراحی شهری همیشه معنای "خنثی" داره. یعنی بیش از حد یا کمتر از حدش نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست.

به طور مثال بیش از حدش ممکنه که یک فضای شهری رو دچار ازدحام کنه، و کمتر از حدش ممکنه فضای شهری رو دچار سکون و خلوتی بیخود بکنه.

البته ی همه این موارد "مکان محور" هست.

 

پس پیشنهاد من به تو در درجه ی اول اینه که موضوع پژوهشتو تدقیق کنی. هنر یک پژوهشگر همیشه در "محدود کردن و دقیق کردن" موضوع پژوهشش هست.

میتونی عنوان پژوهشتو بر اساس توقعات فضایی که از یک فضای شهری میره به عنوان مثال خیابان شهری (بالاخص از نوع تجاری اش) محدود کنی و مثلا این باشه:

 

"طراحی شهری خیابان فلان معطوف به ارتقاء کیفیت سرزندگی" یا " طراحی خیابان شهری سرزنده (نمونه موردی خیابان فلان)"

لینک به دیدگاه

پیوست :

منظور ایشون از پروژه ی راه سازی , اینه که ما باید توی یه نقشه ی توپوگرافی , دو تا نقطه رو با راه بهم وصل کنیم , شیب و پروفیل عرضی طولی و جای ابنیه و قوس ها و همه چی ش رو هم باید طراحی کنیم .

کسی نمونه کار نداره ما ببینیم ؟!:hanghead:

 

احتمالا استادتون میخواسته شما رو با فضای حرفه ای در مورد آماده سازی زمین آشنا بکنه ک به نظر من باید ترم های آخر فقط ارائه بشه.

دوستان طراح شهری معمولا باید تا حدی با مفاهیم راهسازی آشنایی داشته باشند تا بتونن با دوستان فاز 2 کار عمرانی درک متقابلی داشته باشند.

 

به نظر من تمرین خوبی باید باشه شما هم سعی کنید یاد بگیرید. بدردتون میخوره. (متاسفانه البته)

نمونه موردی من دارم که ببینید اما الان نمیتونم در اختیارتون بذارم.

لینک به دیدگاه
موضوع اولیه من اینه که روی "سرزنده سازی فضای شهری" کار کنم.

سایتم رو هم این تیکه انتخاب کردم.

حقیقتش من اسم میدون ها رو نمیدونم. :ws52:

 

sydfajppv9hhbje20mv.jpg

 

نظر شما چیه ؟

 

درست انتخاب کردی؟ :ws52:

اینجا که اصلاً بهشتی نیست. :ws52:

 

2تا عکس قبلی که گذاشتی از خیابون بهشتی بود. ولی این محدوده که مشخص کردی فرق میکنه. :ws52:

 

یه سر پاشو بیا خونمون. نزدیک همون محدوده هستش که عکس هواییشو گذاشتی :ws3:

حالا الان عکس هوایی رو اشتباه گذاشتی یا اون عکس قبلیا اشتباه بوده؟ :ws38:

لینک به دیدگاه
سلام ممد حسین جون.

خوبی؟

 

دو تا نکته:

1- آیاهر فضای شهری باید سرزنده باشه؟

2-درسته که "سرزندگی" یکی از کیفیات طراحی شهری هست. اما ...

کیفیت در طراحی شهری همیشه معنای "خنثی" داره. یعنی بیش از حد یا کمتر از حدش نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست.

به طور مثال بیش از حدش ممکنه که یک فضای شهری رو دچار ازدحام کنه، و کمتر از حدش ممکنه فضای شهری رو دچار سکون و خلوتی بیخود بکنه.

البته ی همه این موارد "مکان محور" هست.

 

پس پیشنهاد من به تو در درجه ی اول اینه که موضوع پژوهشتو تدقیق کنی. هنر یک پژوهشگر همیشه در "محدود کردن و دقیق کردن" موضوع پژوهشش هست.

میتونی عنوان پژوهشتو بر اساس توقعات فضایی که از یک فضای شهری میره به عنوان مثال خیابان شهری (بالاخص از نوع تجاری اش) محدود کنی و مثلا این باشه:

 

"طراحی شهری خیابان فلان معطوف به ارتقاء کیفیت سرزندگی" یا " طراحی خیابان شهری سرزنده (نمونه موردی خیابان فلان)"

 

سلام محمد مهدی عزیز ! قربانت ، دلم برات تنگ شده به شدت !

 

درسته ، نکته دقیقی رو گوشزد کردی. ممنون.

حالا یه سوال ! تفاوت سرزندگی با شلوغی و ازدحام چیه ؟ در واقع شاخص های سرزندگی فضای شهری چیه ؟

 

درست انتخاب کردی؟ :ws52:

اینجا که اصلاً بهشتی نیست. :ws52:

 

2تا عکس قبلی که گذاشتی از خیابون بهشتی بود. ولی این محدوده که مشخص کردی فرق میکنه. :ws52:

 

یه سر پاشو بیا خونمون. نزدیک همون محدوده هستش که عکس هواییشو گذاشتی :ws3:

حالا الان عکس هوایی رو اشتباه گذاشتی یا اون عکس قبلیا اشتباه بوده؟ :ws38:

 

اعتراف میکنم که اشتباه کردم !

دیروز که رفتم برداشت ، فهمیدم که اون خیابان ، بهشتی نیست و بلوار بلال و شهداء دانش آموز هست ! و سر از نو و کلاه از نو !!!

کلا کرج بسیار در اطلاع رسانی مسیرها مشکل داره. من در هفت ترمی که اونجا بودم ، بارها به این مشکل برخوردم.

 

دیروز از میدان کرج تا میدان سپاه رو رفتم بازدید کردم ، موضوعی که به ذهنم رسید یکی پیاده راه سازی خیابان فاطمیه بود ، یکی هم ساماندهی جداره شمالی خیابان بهشتی از میدان کرج تا میدان شهداء.

که دومی رو با بررسی استاد راهنمام انتخاب کردم. (اولی خیلی دردسر داشت) البته موضوعات دیگه هم پیشنهاد دادم که دیگه به علت طولانی شدن پست ، نگم بهتره.

لینک به دیدگاه
سلام محمد مهدی عزیز ! قربانت ، دلم برات تنگ شده به شدت !

 

درسته ، نکته دقیقی رو گوشزد کردی. ممنون.

حالا یه سوال ! تفاوت سرزندگی با شلوغی و ازدحام چیه ؟ در واقع شاخص های سرزندگی فضای شهری چیه ؟

 

چطوری سیبیلو؟ :d

یه پاره خط رسم کن ، سر اول پاره خط میشه "یکنواختی" --- سر دوم پاره خط میشه "ازدحام" --- اون وسطه میشه "سرزندگی" که متناسب با فضای شهری مورد نظر به دو سر پاره خط نزدیک می شه.

من برای کارگاه طراحی شهری ام یه سری سنجه براش درآوردم که دکتر بهزادفر تاییدش کرد:

 

- میزان رخداد رویدادهای جمعی روزمره.

-وجود جداره فعال.

-میزان ترکیب فعالیت‌های رسمی و غیررسمی.

-تداوم الگوهای رفتاری.

-سازگاری الگوهای رفتاری با مکان وزمان و با یکدیگر.

-میزان اختلاط کاربری‌ها.

-میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی.

 

موارد بالا رو میتونی به عنوان "سنجه" برای کارت درنظر بگیری.

 

البته با هماهنگی با استادت.

کمک بیشتری خواستی بهم بگو. شمارمو رو که داری.

لینک به دیدگاه

اعتراف میکنم که اشتباه کردم !

دیروز که رفتم برداشت ، فهمیدم که اون خیابان ، بهشتی نیست و بلوار بلال و شهداء دانش آموز هست ! و سر از نو و کلاه از نو !!!

کلا کرج بسیار در اطلاع رسانی مسیرها مشکل داره. من در هفت ترمی که اونجا بودم ، بارها به این مشکل برخوردم.

 

دیروز از میدان کرج تا میدان سپاه رو رفتم بازدید کردم ، موضوعی که به ذهنم رسید یکی پیاده راه سازی خیابان فاطمیه بود ، یکی هم ساماندهی جداره شمالی خیابان بهشتی.

که دومی رو با بررسی استاد راهنمام انتخاب کردم. (اولی خیلی دردسر داشت) البته موضوعات دیگه هم پیشنهاد دادم که دیگه به علت طولانی شدن پست ، نگم بهتره.

 

در مورد ضعف اطلاع رسانی مسیرها تو کرج هست کاملاً باهات موافقم و اینکه نشانه های کمی تو خیابونا به خصوص واسه افراد ناآشنا هستش.

اون خیابون فاطمی فکر کنم این روزا که نزدیک عیده خیلی شلوغه. البته نرفتم امسال. ولی معمولاً یکی از جاهاییه که نزدیک عید بساط دست فروشا میشه و خیلی شلوغ میشه و جالبه کوچیکترین امکاناتی هم واسه کسایی که میان نیست. به نظر منم تو نگاه اول یکی از جاهاییه که قابلیت پیاده راه شدن رو داره. ولی خب قطعاً بررسی بیشتری هم لازمه.

در مورد ساماندهی جداره شمالی خیابون، یعنی ساماندهی کل این مسیری که گفتی؟ از میدون کرج تا سپاه؟ :w58: خیلی زیاد نیست؟

چرا ساماندهی جداره دوطرف خیابون تو یه محدوده کوچیکتر نباشه؟ :ws38: یا اینکه چرا فقط جداره؟

لینک به دیدگاه
چطوری سیبیلو؟ :d

یه پاره خط رسم کن ، سر اول پاره خط میشه "یکنواختی" --- سر دوم پاره خط میشه "ازدحام" --- اون وسطه میشه "سرزندگی" که متناسب با فضای شهری مورد نظر به دو سر پاره خط نزدیک می شه.

من برای کارگاه طراحی شهری ام یه سری سنجه براش درآوردم که دکتر بهزادفر تاییدش کرد:

 

- میزان رخداد رویدادهای جمعی روزمره.

-وجود جداره فعال.

-میزان ترکیب فعالیت‌های رسمی و غیررسمی.

-تداوم الگوهای رفتاری.

-سازگاری الگوهای رفتاری با مکان وزمان و با یکدیگر.

-میزان اختلاط کاربری‌ها.

-میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی.

 

موارد بالا رو میتونی به عنوان "سنجه" برای کارت درنظر بگیری.

 

البته با هماهنگی با استادت.

کمک بیشتری خواستی بهم بگو. شمارمو رو که داری.

 

ممنون محمد مهدی ، بسیار آموزنده بود.

 

در مورد ضعف اطلاع رسانی مسیرها تو کرج هست کاملاً باهات موافقم و اینکه نشانه های کمی تو خیابونا به خصوص واسه افراد ناآشنا هستش.

اون خیابون فاطمی فکر کنم این روزا که نزدیک عیده خیلی شلوغه. البته نرفتم امسال. ولی معمولاً یکی از جاهاییه که نزدیک عید بساط دست فروشا میشه و خیلی شلوغ میشه و جالبه کوچیکترین امکاناتی هم واسه کسایی که میان نیست. به نظر منم تو نگاه اول یکی از جاهاییه که قابلیت پیاده راه شدن رو داره. ولی خب قطعاً بررسی بیشتری هم لازمه.

در مورد ساماندهی جداره شمالی خیابون، یعنی ساماندهی کل این مسیری که گفتی؟ از میدون کرج تا سپاه؟ :w58: خیلی زیاد نیست؟

چرا ساماندهی جداره دوطرف خیابون تو یه محدوده کوچیکتر نباشه؟ :ws38: یا اینکه چرا فقط جداره؟

 

نه ، فقط جداره شمالی ، از میدان کرج تا میدان شهداء.

 

خیابان فاطمیه ، خیلی داغون بود ! فقط برام سوال بود که این موقع سال با اینکه میدونن ملت میرن و دست فروش هست و ترافیک میشه ، چرا خیابون رو از پایین مسدود نمیکنن.

اصن یه اوضاع ناجوری داشت ! در حالی مامورای شهرداری هم حضور داشتن اول محور !

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

راجع به بدنه و جداره شهری منابع برای مطالعه میخواستم ، کتاب یا مقاله. من چون بیشتر فاز برنامه ریزی داشتم ، با منابع طراحی شهری کمتر آشنا هستم.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

سلام خسته نباشید

یکی از استادامون موضوع برام مشخص کرده که موضوعش

تحلیل تاثیر سلسله مراتب معابر شهری بر موفولوژی شهر

اگه میشه یه کمک بکنید یه مقدار رفرنس بدید

ایقدر که گیج شدم نمیدونم باید چه کار بکنم تو این مقاله

لطفا راهنمایی کنید

لینک به دیدگاه
سلام خسته نباشید

یکی از استادامون موضوع برام مشخص کرده که موضوعش

تحلیل تاثیر سلسله مراتب معابر شهری بر موفولوژی شهر

اگه میشه یه کمک بکنید یه مقدار رفرنس بدید

ایقدر که گیج شدم نمیدونم باید چه کار بکنم تو این مقاله

لطفا راهنمایی کنید

 

سلام

 

این مقاله رو بخون

 

تغييرات مرفولوژي شهري ( مطالعه موردي شهر رشت در ايران) ، فصلنامه پژوهش هاي جغرافيايي، شماره 53، پاييز 1384

 

بعد کتاب ، urban form رو هم ببین

 

یه کتاب دیگه هم هست Streets pattern این رو هم ببین یه کتاب خوب ماتین داره street & square ...

 

کرمونا هم تو کتاب مکان های عمومی فضاهای شهری یه فصل ریخت شناسی داره ...

در کل رو بحث ریخت شناسی من زیاد مقاله ندیدم .

 

امیدوارم به نتیجه برسی

 

موفق باشی

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...