رفتن به مطلب

نكات آرايشي


afa

ارسال های توصیه شده

چه رنگ رژلبی برای خانمهایی که دندانهای زرد و کدر دارند مناسبتر است؟!

 

برای شما که به هر دلیلی دندانهای زرد و کدری داشته و حتی با جرم گیریهای مکرر هم نتوانستید کدری آنها را سفید و مرواریدی رنگ کنید راهکارهای مفید آرایشی پیشنهاد می شود که میتواند در کمرنگ شدن زردی و کدری دندانها به شما کمک کند توجه کنید:

1- باید توجه داشت که رژلب باید چرب و متناسب با فرم و رنگ دندان خریداری شود.

2- سفید بودن دندان ارتباط مستقیمی با زیبایی لب ها دارد.

3- حال اگر به واسطه سیگاری بودن دندان هایتان زرد است از رژلب براق با رنگ های شاد استفاده نکنید.

4- رژلب تیره و مات از رنگ زرد دندان ها کاسته و جلوی نمایان شدن آنها را می گیرد.

5- رژلبهی شاد و جیغ مثل قرمز و نارنجی هم چندان به دندانهای زرد نمی آید، بیشتر این رنگها به افراد با دندان های مروارید شکل پیشنهاد می شود.

6- توصیه مهم دیگر برای نگهداری فرم لب ها قطع استعمال سیگار و خندیدن است. خنده باعث سفت شدن عضلات ناحیه لب شده و به استحکام ماهیچه های لب کمک می کند.

لینک به دیدگاه

چطور یک ریمل خشک شده را به حالت اول برگردانیم؟!

 

گاهی لوازم آرایش ما به دلیل استفاده نشدن و یا دیر به دیر استفاده شدن کیفیت اولیه ی خود را از دست خواهند داد برای مثال یک ریمل مخصوصا اگر جنس مرغوبی هم نداشته باشد پس از مدتی خشک و غیر قابل استفاده خواهد شد چرا که همین که برس را داخل ریمل حرکت می دهیم باعث میشود که مواد داخل ریمل در اثر اصطکاک و گرم شدن حالت مایع خود را حفظ کرده و دیگر به بدنه نچسبند تا خشک شوند بنابراین بهتر است اولا همه ی لوازم آرایشهای مایع خود از قبیل ریمل یا رژ لب و کرم پودرهای مایعی که تنها برای مجالس خاص و هر از گاهی استفاده میشود را در یخچال و بخصوص قسمت بالایی آن نگهداری کنید تا همیشه تازه و قابل استفاده باقی بمانند، رژها در اثر گرمای خانه چه در زمستان و چه تابستان خراب نشوند و ریملها نیز خشک نگردند.

دوما اگر این اتفاق پس از مدتی رخ داد و دیدید که ریملتان با وجود داشتن محتویات داخلش خشک و غیر قابل استفاده شده و محتویاتش به بدنه ی آن چسبیده می توانید از چند قطره چای گرم استفاده کرده و پس از آنکه چای را داخل ریمل ریختید درب آن را بسته و خوب تکان دهید و سپس به حالت خوابیده روی میز بگذارید و برای هر بار استفاده خوب آن را تکان داده و برسش را چندین و چند بار داخل و خارج کنید تا کاملا مواد جذب برس ریمل شوند.

اگر ریملتان با این عمل باز هم زیاد خوب نشد یکی دوقطره روغن زیتون داخل آن بریزید که این بار حتما حالت خشکی آن را برطرف خواهد کرد.

لینک به دیدگاه

برای کشیدن خط چشمی تمیز بهتر است چشم باز باشد یا بسته؟

 

از آنجایی که کشیدن خط چشم بستگی به فرم و حالت چشم و البته درشتی و ریزی آن دارد و اکثر خانمها پس از مدتی به اینکه چه نوع خط چشم یا چه آرایشی به چهره شان می آید، پی می برند می توان برای داشتن خطی چشمی تمیز و زیبا پیشنهاد کرد که در ابتدای کار بهتر است کمی ریمل بر روی مژه های بالا زده تا هم فاصله ی بین مژه ها را باز کرده و هم فرم و حالت چشم کامل بدست آید سپس از کمی سایه ی همرنگ پوست و یا از انواع روشنترین رنگ سایه مثل کرم یا صورتی بسیار روشتن و حتی سفید استفاده کرده و پشت چشم را کاملا صاف و یکدست کنید که این سایه می تواند هم از نوع پودری و هم روغنی باشد .یک چشم را بسته و با انگشت کمی گوشه ی آن را کشیده و خطی مماس مژه ها درپشت چشم بکشید که البته این کار را با سایه و البته بدون ریمل در زیر چشم نیز می توانید انجام دهید تا خط چشمی تمیز و زیبا در زیر چشم نیز داشته باشید .بهتر است برای شروع تاعادت کردن دستتتان به کشیدن خط چشم از خط چشمهای ماژیکی و یا مدادهای روغنی استفاده کنید .اگر پشت چشمتان بر اساس فرم وحالت چشم چروک است حتما چشمها را بسته و هنگام کشیدن خط چشم خوب آن را بکشید و صاف کنید تا خط چشمتا ن یکدست شده و تکه تکه وبا فاصله نشود .

82861288.jpg

لینک به دیدگاه

رنگ پوستی که مدتی است کدر شده، چطور شفاف و روشن می شود؟

 

کدر شدن پوست صورت آن هم پوستی که قبلا شفاف و روشن بوده به دلایل زیادی مثل قرارگرفتن زیاد در زیر نور آفتاب آن هم بدون استفاده از ضد آفتاب مخصوص نوع پوست و یا جا به جایی منطقه ای و مکانی از نظر نوع آب وهوا، داشتن تغذیه ای ثابت از نوع مواد غذایی گرم وتند و ادویه دار بدون مصرف مواد خنثی کننده از قبیل میوه ها و سبزیجات و مهمتر از همه استعمال دخانیات بستگی داشته که با توجه به رفع هر کدام از این مشکلات می توان برای برطرف کردن آن هفته ای دو باراز روشور یا سفیداب بر روی پوست کاملا مرطوب در حمام و همچنین از ماسکهایی نظیر سفیده ی تخم مرغ یا نشاسته و یا عسل که حالت چسبندگی زیادی دارند و مثل یک لایه بردار طبیعی تمام جرمهای کثیف روی پوست راگرفته و پوست را تمیز می کنند استفاده نمایید.همینطور برای این منظور صابونهای لایه بردار همراه با اسفنجهای مخصوص وجود دارند که استفاده ی از آنها به شفافیت پوست بسیار کمک می کند که بهتر است طبق نظر پزشک متخصص و در کنار کرمهای روشن کننده مصرف شود تا شما را به نتیجه ی مطلوب برساند.

لینک به دیدگاه

استفاده ضربه ای از رژلب راحتترین و سریع ترین راه برای داشتن چهره ای رومانتیک می باشد.

 

لب های خشکی زده اصلا زیبا نیستند، بنابراین لب های خشک را قبل از استفاده از هر رژلبی مرطوب کنید. یکی از کلک های مورد علاقه من استفاده از کرم چشم روی لب ها می باشد، بعد با استفاده از مسواک یا لیف به آرامی آنها را بر روی لب یا پوست می مالیم تا از دست پوست خشک راحت شویم.

 

رژ مایع: اگر می خواهید ظاهری لطیف داشته باشید از رژ های مایع استفاده کنید، این به شما رنگی زیبا و ظریف و لطیف می دهد. شما همچنین می توانید از از بوم لب هر چقدر دوست دارید بر روی لب هایتان بعد از رژ لب مایع استفاده کنید بنابراین لب ها هرگز خشک نخواهند بود و بیشتر رژ لب های مایع دو کاره هستند و به عنوان برس ظریف نیز استفاده می شوند.

مات کردن: اگر رنگ ماندگار با پوشش کامل می خواهید از فرمول رژ لب های جامد استفاده کنید. بسیاری از رژ لب هاب جامد مات می توانند باعث خشکی شود بنابراین به دنبال نوع کرم مانند و نیمه مات آن ها باشید. مراقب باشید که نوع کرم مانند آن بیشتر در هنگام بوسیدن پاک می شوند.

 

 

 

زنان واقعی از رژلب های ماندگار استفاده می کنند.

رژ گونه: این برای داشتن یک چهره خوب در بعد از ظهر بسیار عالی می باشد و میتواند برای پوشاندن چروک های صورت استفاده شود.

براق کننده: این انتخاب خود به تنهایی می تواند برای استفاده بر روی رژلب مناسب باشد. همچنین می تواند راه بسیار خوبی برای حجیم تر نشان دادن لب ها باشد. اگر می خواهید ماندگاری رنگ لبهایتان طولانی تر شود از سایه های مشخص که به لب های شما حالت براق می دهند استفاده کنید اما این کار را لو ندهید.

مداد: آیا با آراستگی مشکل دارید؟ خط لب بهترین راه برای این است که از ریختن رژ لب به سمت چروک های دور لب جلوگیری کند. برای داشتن یک ظاهر طبیعی، از خط لب بعد از رژ لب و ترکیبات آن اگر با برس رژ لب لازم بود، استفاده کنید. برای داشتن رژ لب ماندگار از بوم لب بر روی لب ها استفاده کنید سپس با خط لب دور تا دور لب ها بکشید.

من پیشنهاد نمی کنم که با کشیدن خط لب خارج از سطح لب آنها را بزرگتر نشان دهید. وقتی می خواهید چیزی را که ندارید ایجاد کنید غیرطبیعی به نظر خواهید رسید. بهترین راه برای بزرگتر کردن لب ها استفاده از برق لب می باشد. سایه های تیره لب های کوچک را کوچکتر نشان می دهد.

لینک به دیدگاه

شما که پوستتان دارای خالهای ریز و یا لکه های سیاه باقی مانده از جای جوش و یا حتی گاهی دچار زخمهای کوچک می شود می توانید با بکار گیری چند راهکار ساده هنگام آرایش آنها را به گونه ای بپوشانید که با تمام نقاط دیگر پوست همرنگ و یکدست دیده شود .

برای اینکه زخمهای کوچک،خالهای ریز و لکه های سیاه هنگام آرایش کاملا محو شده و خوب پوشانده شوند باید به این نکته توجه داشته باشید که اگردر زمانی هستید که زخم روی پوستتان دارید مثل روال گذشته از مرطوب کننده استفاده نکنید چرا که استفاده از مرطوب کننده، ترمیم و خشک شدن زخمهای شما را به تعویق خواهد انداخت و سبب میشود پوست فوندیشن شما را سریع جذب کرده و زخم شما را تازه تر نشان دهد، همچنین در مورد خالها و لکه ها آنها را براق کرده و بیشتر نمایان کند.

حال پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا تنها از یک ضد آفتاب فاقد چربی و ترجیحآ رنگی برای زیرساخت استفاده کرده و تمام نقاط پوست را یکدست با آن بپوشانید سپس از کرم پودری که یک درجه از رنگ پوستتان تیره تر است (جهت محو کردن لکه ها) استفاده کرده و یک لایه کامل روی ضد آفتاب به تمام نقاط بزنید . کمی صبر کنید و با نوک انگشتان به پوست ضربه بزنید . حال وقت آن رسیده که با یک فوندیشن تنها روی لکه ها و خالها و زخمها را بپوشانید و بعد روی آن دوباره از همان کرم پودر بزنید و پوست را کاملا یکدست کنید .

اگر لکه ها خیلی تیره اند و باز کمی دیده می شوند بهتر است در پایان کار از یک پنکیک همرنگ فوندیشن استفاده کنید و باز ابتدا روی لکه ها و بعد به آرامی همه ی نقاط را یکدست کنید.

توجه داشته باشید در مورد پوستهایی با این خصوصیات هر چه کرم پودر و فوندیشن یا پنکیک از رنگ پوست تیره تر باشد قابلیت پوشانندگی لکه ها و خالها بیشتر خواهد بود، پس سعی کنید از پوشاننده های روشنتر از رنگ پوستتان استفاده نکنید.

لینک به دیدگاه

برای برطرف کردن لک ها ی خودشون می تونن از کرم های ضد لک و روشن کننده استفاده کنن

 

البته فقط شب ها موقع خواب یا اگر در روز استفاده می کنید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

لینک به دیدگاه

خیلی از خانم ها بدون آرایش، احساس ناراحتی می‌کنند، اما اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، صورت و آرایش مصنوعی به نظر می‌رسد. آرایش کردن به آسانی که فکر می‌کنید، نیست. باید با شکل صورت و نمای خارجی چهره خود کار کنید. با روش های درست آرایش کردن، می‌توانید عیوب خود را تا حد امکان کاهش دهید و زیبایی طبیعی خود را ترفیع کنید.

 

چشم ها

قبل از اینکه، تکنیکی را برای آرایش چشمان خود به کار ببرید، خیلی مهم است که سایه چشم خوب و درستی را به کار ببرید. برای اینکه از انتخاب صحیح سایه چشم خود مطمئن شوید، چند بار آن را امتحان کنید.

خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی هایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند.خیلی خوب است که از یک خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاکستری، استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی‌نازک بالا و پایین پلک خود بکشید. برای استفاده از سایه چشم ها، نمونه ای را که با رنگ چشم شما کنتراست داشته باشد، انتخاب کنید. این تضاد باعث بیشتر مشخص شدن چشم ها می‌شود.

حلقه های تیره زیر چشم با یک پنهان ساز به طور کامل یا تا حدودی پنهان می‌شوند. از یک پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده کنید. این پنهان ساز زیر چشمی‌را تا ناحیه زیر چشم به کار ببرید و از زیر مجرای اشک شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. و با انگشت خود یا اسفنجی آنرا یکدست کنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند، چرا که این خطوط به بدی حلقه های تیره رنگ زیر چشم هستند. یکی دیگر از عوامل ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، ریمل سیاه می‌باشد. پس از یک ریمل ضد آب استفاده کنید.

اگر از چشم های پف کرده رنج می‌برید، باید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان کنید. قبل از هر آرایشی، از کمپرس آب گرم استفاده کنید. در این حالت حتی الامکان به طور خفیف آرایش نمایید. سایه چشم کمی‌به کار ببرید. خط چشم یا باریک یا اصلا نکشید. با این کار پف چشم شما کمتر به چشم می‌آید.

آخر همه، از ابروهای خود غافل نشوید. تعداد کمی‌از افراد به ابروهای خود توجه می‌کنند. ابروهای بد شکل کل آرایش را به هم می‌ریزند. اگر برای کندن ابروهای خود تازه کار هستید، به یک آرایشگر ماهر مراجعه کنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می‌توانید آنها را بکنید. از نازک و باریک کردن ابروهای خود دست بکشید، چرا که پر کردن آنها کمی‌مشکل است.

 

 

لب ها

برای آرایش لب ها، از یک خط لب استفاده کنید و لب پایینی خود را یک کم بزرگتر کنید. برای لب ها از یک رژ لب نسبتا تیره استفاده نموده، و برای مرکز لب پایینی از جلای روشن تر بهره بگیرید. چندین مرتبه خط لب خود را امتحان کنید. اگر یک خط لب را خیلی پایین تر از حد معمول بکشید، همچون دلقک ها به نظر می‌رسید. حتی اگر آرایش لب شما خوب شود، با پایداری رژ لب خود مشکل دارید. بنابراین باید از رژ لب های ۲۴ ساعته یا بادوام استفاده کنید، اما خیلی از افراد بر این باور هستند که این رژ لب ها خیلی خشک و گچ مانند هستند. اگر طرفدار این رژ لب ها نیستید، اول با یک مداد لب های خود را رنگ کنید، سپس روی آن رژ لب بمالید. مداد مثل یک چسب عمل می‌کند و تمام روز رژ لب را نگه می‌دارد.

 

 

گونه ها

اگر همه به شما می‌گویند که ساختار استخوانی عالی دارید، پس به استخوانهای گونه خود نیز توجه کنید. این یکی از آسان ترین تکنیک های آرایشی می‌باشد، اما به کمی‌تمرین نیاز دارد. روی گونه های خود برونز ملایم و تموج هایلایتی بمالید. از این تکنیک به طور مرتب بهره بگیرید و همیشه در پایان آرایش خود تبسم کنید تا مطمئن شوید، هیچ لکه ای باقی نمانده است. اما از مقابله بیش از حد جلوگیری کنید. چرا که خطوط روی صورت به طور کامل پوشیده نمی‌شوند.

 

مراقبت کلی از پوست

اگر به دنبال امتحان تکنیک های جدید آرایشی برای چشم ها، گونه ها یا لبان خود هستید، به خاطر داشته باشید که مراقبت مرتب از پوست خیلی مهم است. به این معنی که هر روز پوست خود را بشویید و مرطوب کننده بمالید. شب هنگام هم آرایش صورت خود را پاک نمایید. بدون مراقبت کلی از پوست، هیچ آرایشی باعث زیبایی آن نمی‌شود.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

در اینجا 5 نکته ی من برای مقابله با روز بد زیبایی مطرح می شود:

_ برای دایره های سیاه و تیره، من همیشه به این نکته پی برده ام که استفاده از کرم محو کننده هایی با پایه ی رنگ زرد به سرعت چهره ی شما را طوری نشان می دهد که انگار 9 ساعت خوابیده اید با اینکه فقط 4 ساعت خوابیده اید.

_ استفاده از رژ گونه با رنگ مایه صورتی بر روی برجستگی گونه هایتان به سرعت چهره شما را درخشان می کند و باعث می شود شما احساس زیبایی بیشتری کنید.

_ اگه شما جوش صورت دارید سریع آنها را نترکانید! ترکاندن آنها فقط کار را بدتر می کند. به جای آن، از فونداسیونی که با پوستتان همخوانی دارد درست بر روی جوش ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که که از کرم های محو کننده ای که یک درجه از پوست شما روشن تر است استفاده نکنید زیرا باعث می شود که توجهات سمت همان قسمت از پوست که مشکل دارد جلب شود.

_ از سشوار استفاده کنید.من وقتی که از مدل موهایم خوشتان بیاید 100 درصد احساس بهتری داريد. سشوار می تواند گران و سریع ترین راه برای احساس زیبای باشد.

_ و در آن روز ها وقتی که از خواب بیدار می شوید و کمی احساس بدی دارید من به شما توصیه می کنم که از مرطوب کننده ای که کمی غلیظ تر از همیشگیتان است استفاده کنید. مطمئن شوید که بر روی قسمت های خشک صورت مثل دور بینی بیشتر از مرطوب کننده استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

۵ راز خیلی مهم زیبایی

 

 

راز اول: قدرت مرطوب کننده

«اگر فقط قدرت خرید یک محصول بهداشتی را دارید، یک مرطوب‌کننده خوب و مناسب بخرید.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این توصیه می‌گوید: «گاهی وقت‌ها پوست شما تنها چیزی که لازم دارد، یک مرطوب‌کننده مناسب و یک شوینده ملایم است. پوست وقتی خشک است، چروک‌ها را بیشتر و واضح‌تر نشان می‌دهد و باعث می شود آدم پیرتر به نظر برسد.» به نظر بیشتر متخصصان پوست، اگر شما ۲۰ تا ۳۰ ساله باشید، مرطوب‌کننده‌ها می‌توانند از پوست شما در مقابل پیری زودرس محافظت کنند. در این سن و سال، مرطوب‌کننده‌ها قادرند جایگزین بسیاری از محصولات بهداشتی و محافظتی پوست شوند.

 

مرطوب‌کننده خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه‌سوتا و متخصص پوست، در پاسخ به این سوال می‌گوید: «مرطوب‌کننده‌ها محصولاتی هستند که با داشتن ترکیبات مفید برای پوست، در تامین رطوبت مورد نیاز به پوست کمک می‌کنند. این‌که چه مرطوب‌کننده‌ای برای شما مناسب‌تر است، به مشخصات پوستتان بستگی دارد. اگر پوستتان معمولی یا خشک است، بهتراست از مرطوب‌کننده‌های حاوی آلفاهیدروکسی‌اسید استفاده کنید که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می‌کنند.»

دکتر کراچ فیلد همچنین توصیه می‌کند که مرطوب‌کننده‌ها را وقتی روی پوست‌تان بمالید که پوست‌تان کمی مرطوب است؛ چون این کار موجب می‌شود رطوبت در داخل پوست‌تان محبوس نشود.

 

بنا به توصیه او، اگر پوست شما خیلی خشک باشد، باید از محصولاتی استفاده کنید که با روش امولسیون کیسه‌ای تهیه شده‌اند. در این تکنیک،‌ سلول‌های میکروسکوپی جایگزین لایه‌های رطوبت می‌شوند و با آبی که به تدریج در طول روز آزاد می‌کنند، پوست را مرطوب نگه می‌دارند. اگر پوست شما چرب است، توصیه می‌شود دنبال یک مرطوب‌کننده ملایم باشید و به هیچ وجه، استفاده از آن را پشت گوش نیندازید؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت‌بخش نیست و حتی اگر پوست شما دارای چربی اضافی باشد، این چربی جایگزین رطوبت نخواهد شد.

راز دوم:آرایش و مدل مویتان را لااقل هر ۲ سال یک‌بار عوض کنید

اگر آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتان را تغییر داده‌اید، به خاطر نمی‌آورید، وقتش رسیده که سراغ نزدیک‌ترین سالن زیبایی که می‌شناسید، بروید.

نیک چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می‌گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش‌تان است، باید حداقل هر ۲ سال یک بار تغییر کند. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسید.» اگر زمان زیادی است که دست به چنین تغییراتی در ظاهرتان نزده‌اید، از مشاوران زیبایی و چهره‌پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتان کمک بگیرید. اگر حوصله مشاوره ندارید، به فروشگاه‌های عرضه‌کننده کلاه‌گیس مراجعه کنید. این یک راه حل سریع، آسان و بامزه برای تجربه و انتخاب مدل جدید مو است.

 

راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنید

قبل از آن‌که سراغ جراحی‌‌های زیبایی بروید و پیش از آن‌که پول فراوانی برای کِرِم‌های ضدچروک هزینه کنید و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید.

همه ما کم ‌و بیش از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی آیا شما می‌دانستید که ضدآفتاب، یک راز بزرگ زیبایی است که می‌تواند پوست را جوان‌تر نشان بدهد؟ کارشناسان می‌گویند ضدآفتاب علاوه بر آن‌که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می‌شود، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می‌کند.

 

براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اگر به‌طور مرتب و روزانه و بدون استفاده از ضدآفتاب باشد، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می‌شود؛ که نه فقط چین و چروک زودهنگام، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست را هم به دنبال خواهد داشت. پس چاره چیست؟

متخصصان پوست می‌گویند ضدآفتاب می‌تواند پوست را در مقابل اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت کند. به این ترتیب، اگر شما حتی ساعات طولانی را در فضای آزاد سپری کنید، تاثیر آفتاب روی پوستتان کمتر ظاهر می‌شود.

دکتر کراچ فیلد توصیه می‌کند از ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که دارای اس‌پی اف (spf) 15 به بالا باشند و اگر قرار است مدت زمانی نامشخص و طولانی در معرض مستقیم نور خورشید باشید، هر ۲ ساعت یک‌ بار ضدآفتاب بزنید؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم‌های ضدآفتاب می‌شود.

راه‌حل دیگر برای کسانی که مدت زمانی طولانی در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، این است که ضدآفتاب را پیش از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، برای محافظت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه‌شفافی را روی ضدآفتاب اضافه کنند. در ساخت اغلب این کِرِم‌‌ پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده است. راز چهارم: پوستتان را زیاد نشویید

اگر به شستشوی مکرر پوست خود عادت دارید، بهتر است این عادت را تغییر دهید. متخصصان پوست می‌گویند یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی زیبا، استفاده از یک پاک‌کننده ملایم و کاربرد اندک و محدود آن است.

 

دکتر کراچ فیلد در این باره می‌گوید: «اگرچه بیشتر افراد علاقه دارند روزی چند بار پوست خودشان را شستشو بدهند، اما شستشوی زیاد نه تنها کمکی به پوست نمی‌کند، بلکه اگر از شوینده‌های سختی مانند صابون استفاده شود،‌ به پوست آسیب خواهد رساند.»

شستن بیش از ۲ بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ‌های طبیعی پوست می‌شود که در حفظ سلامت پوست، نقش عمده‌ای دارند. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش‌های طبیعی پوست از بین بروند، پوست خشک خواهد شد و این به معنی ترک خوردن، پوسته‌پوسته شدن،‌ به خارش افتادن، سوختن و… پوست است؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر خواهد رسید.

راه‌حل پیشنهادی پزشکان این است که پوست خود را بیشتر از ۲ بار در روز نشویید و پاک‌کننده خود را به دقت انتخاب کنید.

راز پنجم: وسایل مناسب

هالی موروینی، گریمور مشهود هالیوود، می‌گوید: «استفاده از قلم‌موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» برای این استاد چهره‌پردازی، وسایل به اندازه محصولات مهم‌اند.

قلم‌ها باید نرم و ملایم باشند و در عین حال، استحکام لازم برای جابه‌جا کردن مواد روی سطح پوست را هم داشته باشند. از نظر متخصصان، اگر قلم مو را داخل سایه فرو ببرید و پیش از برخورد با پوست، رنگ‌ها بریزد؛ قلم مویتان قلم‌ موی خوبی‌نیست. موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می‌گوید: «اگر نمی‌دانید چه بخرید، بروید سراغ مارک‌های تجاری شناخته‌شده تا دچار اشتباه نشوید.

 

فراموش نکنید قلم‌های مناسب همان‌طور که کار آرایش را بسیار ساده می‌کنند، باعث می‌شوند آرایش خانم‌ها حرفه‌ای‌تر به نظر برسد

لینک به دیدگاه

رنگ کردن موی سفید در هر گروه سنی کمی دقیق تر و با احتیاط تر از رنگ کردن موهای دیگر است و این کار نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد تا علاوه بر طبیعی و خوشرنگ در آمدن موهای سفید ماندگاری رنگ مو نیز تا در آمدن ریشه ی موها حفظ شود و این امکان پذیر نیست مگر اینکه ابتدا موهایی که سفیدی دارند و البته با درصد بالا را با کمی اکسیدان به مدت ۱۰ دقیقه تحریک کرده تا در جذب و پذیرش رنگ مو کمک کنند و اگر درصد سفیدی کم است لازم به این کار نیست، بعد از آن استفاده کردن از رنگهای دائمی که پوشانندگی و ماندگاری بیشتری خواهند داشت که بهترین آنها مخلوط دو رنگ شماره ی ۴ و۵ از گروه n و یا مخلوط ۳و۴ از گروه m می باشد که هر دوی این رنگها بهتر است با اکسیدان ۹ درصد مخلوط شوند و حتما پس از تقسیم سر به چهار قسمت از دوطرف گوشها و پیشانی تا پشت سر رنگ کردن را از جلوی سر شروع کرده و با ماندن رنگ بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت داخل کلاه موی سفید را به رنگ طبیعی و زیبایی برسانند.

اگر موهایتان ۲۵% یا کمتر سفیدی دارد

شما می‌توانید از رنگ موهای نیمه دائمی استفاده کنید. این نوع رنگ، بدون ایجاد تغییر در حالت طبیعی مو، رنگ را به لایه بیرونی آن اضافه می‌کند و به مدت ۶ تا ۱۵ مرتبه شستشو با شامپو دوام دارد.

رنگ موهای نیمه دائمی ملایمتر هستند و به موها کمتر آسیب می‌رسانند.

اگر شما %۵۰-۲۵ موهایتان سفید است

می‌توانید نوعی از رنگهای نیمه دائمی با دوام بیشتر را انتخاب کنید کاما اگر مقدار زیادی از موهایتان سفید شده است، ه بعد از ۲۰ تا ۲۵ بار شامپو کردن از بین می‌روند.

اما اگر مقدار زیادی از موهایتان سفید شده است،

لازم است که از رنگ موهای دائمی استفاده کنید. مولکولهای این نوع رنگ وارد پوسته مو می‌شوند و با شستشو از بین نمی روند.

اگر رنگ غالب مو سفید است رنگی با یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان استفاده کنید زیرا به خاطر نبود رنگ در تارهای مو، رنگی که می‌گذارید روشن تر به نظر می‌رسد. برخی از موهای سفید به ویژه موهای اطراف شقیقه‌ها در برابر رنگ مقاوم هستند. اگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد لازم است که قبل از رنگ کردن آنها را نرم کرد و مدت زمان رنگ کردن را افزایش داد. آنچه در رنگ کردن موها مهم است خواندن شیوه رنگ کردن مو از روی برچسب رنگ است. قبل از رنگ آمیزی مو از اینکه نسبت به رنگ انتخابی حساسیت نداشته باشید مطمئن شوید. لباس خود را بوسیله روپوش پوشانده و مورد حفاظت قرار دهید. پس از اتمام کار موها را بوسیله یک نرم کننده شستشو دهید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

kdmshepwa6zsnix5e0k.jpg

روش های جدید برای آرایش دور چشم

با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن میتوان ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان پوشاند در اینجا نیز برای ترمیم حلقه های سیاه و پف دور چشم

با آرایش ترمیمی و استفاده از رنگهای تیره و روشن فوندیشن و یا پودر میتوانیم ایرادهای اعضای صورت را تا حد امکان بپوشانیم. میتوانیم با رنگهای تیره این اعضا را کوچکتر و با رنگهای روشن آنها را بزرگتر نشان دهیم. اگر در این کار دقت نکنیم، این لکه های تیره وروشن نه تنها زیبا نخواهند بود، بلکه چهره را زشت نیز خواهند کرد. در آرایش ترمیمی بیشتر از پودر استفاده میشود تا از کرم و مایع، زیرا پودر به راحتی روی فوندیشن پخش میشود.

آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.

حلقه سیاه دور چشم را نیز میتوان با استفاده از کرم پودر ترمیمی پوشاند. البته دلایل زیادی برای افتادن حلقه سیاه دور چشم و گود رفتن و پف کردن پلکها وجود دارد، مثل کم خوابی، غذای نامناسب، مصرف مشروبات الکلی، ناراحتی های کلیوی و… که در اینصورت باید ابتدا در رفع مشکل اصلی بکوشیم و سپس از آرایش کمک بگیریم.

به هر حال، یادتان باشد در آرایش ترمیمی و تکمیلی حلقه های دور چشم پلکها و اطراف چشم را زمانی که تیره و گود رفته هستند روشنتر میکنیم و در حالتی که پف کرده اند برای پوشاندن این پف ، ابتدا روی آن را با پودر تیره تر و اطراف آن را با پودر روشن میپوشانیم و به دقت پودر را پخش می کنیم تا مرزی ایجاد نشود.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

شاید کاربرد مدادسفید در یک آرایش همیشگی و معمولی زیاد اساسی به نظر نیاید اما زمانی که بخواهیم میکاپ و آرایشی تمیز، کامل و حرفه ای داشته باشیم خواهیم دید که کارایی قابل توجهی خواهد داشت.

 

 

چه کسانی و چه زمانی از مدادسفید استفاده کنند؟

1-خانمهایی که چشمهایی معمولی و بدون حالت خاصی دارند می توانند با کشیدن خط چشم سفید تنها داخل چشم و البته با خط چشمی مشکی در زیر آن به چشمها حالت دهند.

 

96255282.jpg

 

2- چشمهای رنگی که با مداد قهوه ای در زیر چشم میکاپ می شوند همراه با کمی ریمل:

 

95852624.jpg

 

3-برطرف کردن پف پشت چشم با کشیدن خطی هم پشت پلک و هم زیر چشم :

 

zombieeyes-sm.jpg

 

4- بین خط چشمهای باز بالا و پایین در آرایش و میکاپهای حرفه ای :

 

45403.jpg

 

5- پوستهای گندمی با چشمهای روشن که با آرایشی بژ و خط چشمی سفید داخل چشم بسیار جذابتر خواهند شد:

 

90790020.jpg

 

 

qwesa.jpg

 

6- تمیز کردن داخل چشمها زمانی که بعد از میکاپ خورده های ریمل یا رنگهایی از سایه داخل چشم را نامنظم جلوه می دهند.

 

wer5ty.jpg

 

چند نکته :

 

 

الف) خانمهایی که چشمهایی بسیار درشت و گرد دارند هرگز از مداد چشم بخصوص داخل چشم استفاده نکنند زیرا هر چند آرایش چشم زیبایی هم داشته باشند آنها را بزرگتر و بدفرم خواهد کرد.

 

84290658.jpg

 

که اگر داخل این چشم مدادسیاه کشیده می شد بسیار زیباتر و جذابتر بود.

ب)مداد سفید بدون ریمل چشمها را بی روح خواهد کرد بنابراین بدون ریمل استفاده نشود.

ج) مداد سفید با سایه های دودی خاکستری بسیار زیبا خواهد بود.

 

 

« سفیدی ابر در زلال آبی آسمان زیباست پس دلها را آسمانی کنیم»

لینک به دیدگاه

اطراف ناحیه چشم معمولاً در سنین 25 تا 35سالگی حالت فرورفتگی به خود گرفته و افتادگی زیر چشم در سنین 30تا40 سالگی شایع است.

 

خستگی، استعمال دخانیات، ژنتیك، مشكلات آب و هوایی عوامل ایجاد پف یا سیاهی دور چشم هستند. گاهی مشكلات كم خوابی یا پرخوابی و خستگی روزمره باعث ایجاد این مشكلات هستند، با كمك چند روش طبیعی كه در زیر به آنها اشاره می شود تخفیف علائم امكان پذیر است.

 

 

چند روش برای برطرف كردن گودی و پف زیر چشم چای كیسه ای روش قدیمی استفاده از چای برای از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم است. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای هستند چرا كه باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می شود. برای مصرف پیشنهاد می شود دو بسته چای مصرف شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده سپس به حالت خوابیده بر روی چشم های بسته قرار دهید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است كه از كم خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می كند.

 

 

پوست خیار : خیار حاوی ویتامین «كا» و مناسب فعال سازی جریان خون است. بنابرا ین راهی مناسب برای برطرف كردن سیاهی زیر چشم است. دو برش دایره ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشمهای بسته قرار دهید.

 

 

ورزش دادن چشم : چند حركت ورزشی ساده خستگی چشم ها را برطرف می كند. جریان خون اطراف چشم با ماساژ فعال می شود در زمان خستگی و یا هنگام صبح با دو انگشت سبابه بینی و سپس ابروها را طی كرده، ماساژ دهید. سپس با سه انگشت به اطراف چشم ضربه بزنید و چند بار این عمل را تكرار كنید.

 

 

یخ : سرما نیز جریان خون اطراف چشم و به طبع جریان مویرگ های زیر چشم را نیز فعال می كند. البته اثربخشی یخ و سرما سریع است اما پایدار نیست و حدوداً بیست دقیقه بیشتر طول نمی كشد. كمی یخ را در دستكش، لیف و یا كیسه قرار داده به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم ها قرار دهید.

محصولات ضدپف چشم: برخی محصولات آرایشی درمانی در درمان پف زیر چشم مؤثر هستند. پس از توجه به استانداردها و مارك های شناخته شده بهتر است از محصولاتی كه از بلوط هندی برای فعال كردن جریان مویرگ ها و محصولاتی از گیاه آرنیكا برای هیدراته كردن و روشن كردن رنگدانه های زیر چشم استفاده شود.

 

 

استفاده از ژلها بخصوص : ژل های خنك كننده بهتر از كرم ها است. روز قبل محصول درمانی را در یخچال قرار داده سپس به مدت ده دقیقه اطراف چشم ها را ماساژ دهید. بهتر است نوع ماساژ به صورت ضربه های بسیار ریز از گوشه چشم به سمت بالا و خارج و از گوشه خارجی تر چشم به سمت بینی صورت گیرد.

لینک به دیدگاه

آنا هاتاوی بازیگر هالیوودی مژه های بسیار زیبا و جذابی دارد. جولی هریس آرایشگر او وبسیاری از سلبریتی ها در نیویورک پیشنهاد میدهد که قبل از آرایش کردن اول یک لوسیون به تمام صورت خود بزنید ریزا اطراف چشم و مژه ها در اثر خشکی آرایش را خوب جذب نمیکند .بعد از یک کرم پودر با رنگ نه چندان تیره برای دور چشم خود استفاده کنید.

 

 

BA4EF64FF2DE5B4749788746EA65A5.jpg

 

 

در گام دوم از دستگاه فر مژه استفاده کنید .توجه کنید بدون کشیدن مژه ها دستگاه را چند ثانیه در قسمت انتهایی رویش مژه قرار دهید و فشار دهید ودو یا 3 بار این کار را تکرار کنید

 

 

76C2EBD0636EA1799A7552DBC6B27D.jpg

 

 

در گام بعدی از ریمل استفاده کنید و حرکت آنرا این قسمت رویش مژه با سمت نوک مژه ها چند بار تکرار کنید البته سعی کنید اجازه دهید که بعد از حرکت برس برا چند ثانیه جوهر ریمل بر روی مژه ها خشک شود و بعد لایه بعدی را روی مژه بمالید.

 

 

BC69BA427F7B16A63447494A48DC24.jpg

 

 

بعد از زدن ریمل برای باز کردن مژه های بهم چسبیده با شانه مژه آنها را از هم جدا کنید تا مژه های شما پر تر به نظر برسند.

 

 

51311bd250.jpg

 

 

اگر میخواهید مژه های شما پرتر به نظر برسد و مژه اضافه کنید توجه کنید که مژه ها را در کوشه پلک بالایی قرار دهید تا به فرم چشم شما نیر زیبایی ببخشد

 

 

1EFA8146CD2EC67C7BBDF9FCBB36.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

توصیه می‌شود لاک را در یخچال یا جای بسیار خنک قرار دهید تا دیرتر فاسد شود. ابتدا سطح ناخن‌ها را با استون تمیز کنید تا آلودگی برطرف شود و لاک بهتر روی سطح ناخن قرار گیرد.

وقتی روی ناخن لاک زدید، بگذارید خشک شود. اگر وقت ندارید و می‌خواهید سریع‌تر به دنبال کارتان بروید، یک سشوار آماده در کنار دست خود بگذارید و بعد از لاک زدن روی آن را سشوار بکشید سپس لایه بعدی لاک را بزنید. بعد از هر بار لاک زدن باید بگذارید لاک خشک شود. اگر لاک شما رنگ دلخواه را پیدا کرد، اکنون باید از برق ناخن استفاده کنید تا یک محافظ و پوشش برای لاک و ناخن‌های شما باشد. به نوع لاک نیز دقت کنید. لاک باید غلظت کافی داشته باشد، به طور یکنواخت با فرچه روی ناخن بنشیند، آبکی نباشد، به راحتی روی صفحه ناخن بچسبد و در برابر آب مقاوم باشد. در ادامه درباره شکنندگی و خشکی ناخن‌ها نکاتی را متذکر می‌شویم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...