رفتن به مطلب

زیبا، عمیق،مرگ آور(کوه و غار پرآو)


ارسال های توصیه شده

کوه پراو (شیخ علی خان) (پَرآو =زبان کردی)(به معنای =پر آب) بلندترین قله شهر کرمانشاه با ۳۳۵۷ متر از سطح دریا در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده است.[۱] غار پراو یکی از غارهای عمودی برتر جهان است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد غار پراو وجود دهانه آن در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا است که این بالاترین سطح در بین تمام غارهای دنیا می‌باشد . در سال ۱۳۸۸ غار پراو توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران به عنوان اثر طبیعی - ملی به ثبت رسید .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

perav.jpg

 

غار پَراو (= پر آب) نام غاری در کوه پراو در جنوب شهر کرمانشاه و در میان کوه طاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه‌ای به نام میدان پراو که در ۳۰۰ متری پایین قله شیخ علیخان یا قله پراو قرار دارد، غار پرآو که بزرگترین غار عمودی دنیا و دومین اثر طبیعی ملی کرمانشاه است در سال ۱۳۸۸ توسط سازمان حفاظت محیط زیست ایران به ثبت رسید.

 

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد غار پراو وجود دهانه آن در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا است که این بالاترین سطح در بین تمام غارهای دنیا می‌باشد.

 

این غار، بزرگ‌ترین غار آهکی دنیا و یکی از سخت‌ترین و خطرناک‌ترین غارهای جهان است. این غار 36 چاه با عمق‌های مختلف دارد و رفتن داخل یا به اصطلاح پیمایش ‌اش کار حضرت فیل است.

اول از همه تجهیزات و وسایل پیشرفته می‌خواهد و بعد از آن هم دل شیر... دهانه این غار یک سوراخ نسبتا کوچک است که با شیب تندی به پایین می‌رود. اوایل آذرماه جدار داخلی غار را قندیل‌های یخی بسیار زیبا و دیدنی می‌پوشاند. تا حالا فقط در حدود هفتاد نفر توانسته‌اند در این غار مرگ‌آور بچرخند و متأسفانه سه نفر هم بر سر پیمایش این غار جانشان را از دست داده‌اند

 

 

 

chahe_Eroica.jpg

 

 

این تصویری از یک چاه 34 متری به اسم اروئیکاست که در غار پراو قرار دارد. این چاه متأسفانه تا به حال جان یکی از کوهنوردان حرفه‌ای را گرفته است. این تنها یکی از 26 حلقه چاه مرگبار پراو است.

فکرش را بکنید در دل تاریکی توی غار می‌روید و یک‌دفعه زیر پایتان یک چاه که به اندازه ارتفاع یک ساختمان 14 طبقه عمق دارد، سبز می‌شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

•عکس هاي غار پراو ، متعلق به آرشيو عکس گروه انگليسي سال 1972 مي باشند

 

 

Parau-entrance.jpg

 

 

دهانه ورودي غار پراو ، کرمانشاه

 

 

 

Greasy-slab.jpg

 

 

عبور از تخته سنگ ليز

 

 

 

ParauCavemap.jpg

 

نقشه غار پراو

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...