رفتن به مطلب

جاذبه‌های گردشگری مازندران


ارسال های توصیه شده

صنعت گردشگری یکی از مهمترین صنایع در حال رشد جهان است که به لحاظ سودآوری در جایگاه پس از نفت و خودروسازی قرار دارد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

100946241251.jpg

به گزارش واحد مرکزی خبر، مازندران با توجه به دارا بودن حدود 3 هزار جاذبه گردشگری طبیعی و فرهنگی ، از استانهای برتر در جذب گردشگر است به طوری که سالانه 15 میلیون گردشگر داخلی و 250 هزار خارجی به دیدن این استان می آیند .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

موقعیت طبیعی و جغرافیایی استان ، به گونه ای است که جاذبه های گردشگری در سراسر آن یعنی از غرب در رامسر تا شرق در گلوگاه وجود دارد و گردشگران می توانند در تمامی شهرها و حتی روستاها ، مکانی را برای استفاده از مواهب طبیعی پیدا و از آن استفاده کنند.

338 کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر ، دامنه های جنگلی و کوهستانی ، رودخانه های پرآب ، چشمه های آب معدنی متعدد ، آبشارها ، غارها و بیش از 800 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت شده ، از جمله ظرفیتهای مهم در زمینه گردشگری است .

مناطق دو هزار و سه هزار با بهره مندی از مواهب طبیعی کوه ، جنگل و رودخانه ، فضایی دلنشین برای گذران ایام فراغت مردم است که به مهمانی طبیعت می آیند و مزارع شالیکاری با نمای پلکانی نیز در غرب استان ، بر جذابیت این منطقه افزوده است .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منطقه عسل محله و قله سیالان با ارتفاعی بیش از 4 هزار متر ، منطقه چالدره با وسعت 110 هکتار ، امامزاده سید قاسم ، قبرستان زردشتیان ، آبگرم فلک ده ، قلعه قدیمی و باستانی سیاه کوه ، غار قلعه بندر و کوه شیرچال ، هتل قدیم رامسر ، بوستان جنگلی صفا رود ، دریاچه ولشت ، دهستان جواهرده ، قله مارکوه ، تله کابین رامسر و نمک آبرود ، جنگل دالخانی ، پارک جنگلی سی سنگان و نور در کنار سواحل زیبایی دریای مازندران ، از مناطقی است که سالانه پذیرای میلیونها گردشگر است .

همچنین موزه تماشاگه خزر رامسر ، مجموعه فرهنگی کندلوس نوشهر ، موزه تاریخ طبیعی خشکه داران در مسیر اصلی جاده تنکابن به چالوس و کاخ رامسر از مهمترین آثار فرهنگی غرب استان مازندران است که مشتاقان بسیاری دارد .

جاذبه هایی همچون شبه جزیره و پناهگاه حیات وحش میانکاله ، سمسکنده و دشت ناز ، غار هوتو ، آبشارهای زنگت ، سنگ نو ، اسبه او ، چشمه های آب معدنی قرمرض نکا ، کوسان ، پاسند ، ساحل خزر آباد ، پارک جنگلی شهید زارع و سد سلیمان تنگه نیز از مظاهر طبیعی شرق استان است .

همچنین امامزاده عباس ، خانه کلبادی ، گورستان سفید چاه ، کاخ صفی آباد ، عمارت و باغ صفوی بهشهر از مهمترین آثار فرهنگی این خطه از استان به شمار می رود . در مناطق مرکزی استان نیز قلعه شاهاندشت ، حمام اشرف آمل ، پل دوازده پله ، چشمه های آب گرم استراباکو و آب اسک ، آبشار آب پری ، پل محمد حسن خان ، بقعه سلطان محمد طاهر و دهها اثر تاریخی و طبیعی دیگر از مهمترین جاذبه های فرهنگی گردشگری در مازندران به شمار می رود .

از دیگر قابلیتهای مازندران می توان علاوه بر این اتصال این استان به پایتخت کشور از سه محور کندوان ، هراز و فیروز کوه به وجود سه فرودگاه و چهار بندر فعال نام برد .

کارشناسان معتقدند ، با ورود هر گردشگر به منطقه ، حدود 6 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول می شوند و حدود 50 تا 80 هزار تومان سقف هزینه هر گردشگر در منطقه است بنابراین با احتساب 15 میلیون گردشگری که سالانه وارد مازندران می شوند ، مبلغی حدود 1000 میلیارد تومان نصیب استان می شود که این مبلغ سهم عمده ای در توسعه آن دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با این وجود نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی می گوید: هنوز برنامه مشخصی برای حضور سرمایه گذاران در استانهای گردشگرپذیر تدوین نشده است و آنها با مشکلات متعددی روبرو هستند .

سید رمضان شجاعی می افزاید : از مواهب طبیعی و جاذبه های صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران نیز به نحو جدی بهره برداری نمی شود .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

با توجه به اینکه توسعه و تقویت صنعت گردشگری یکی از راههای پیشرفت مازندران است لذا ایجاد زیر ساختهایی همچون ساخت بزرگراهها و کمربندیها ، ساماندهی زباله های شهری و روستایی با کارخانه های کمپوست ، ساماندهی سواحل و به خصوص حریم 60 متری تازه آزاده شده ، اصلاح مدیریت شهری برای جذب گردشگر ، اصلاح و ساماندهی مراکز اقامتی و تفریحی بین راهی و در یک کلام تلاش همه مسولان و مردم استان برای ساماندهی صنعت گردشگری در مازندران ، ضرورت دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...