رفتن به مطلب

اسپین ذرات بنیادی


ارسال های توصیه شده

اسپین ذرات بنیادی

________________________________________

 

اسپین چهارمین عدد کوانتومی الکترون است که توسط اولنبک و اولنبک و گوداشميت مطرح شد. در سال 1925 ايشان اظهار داشتند که يک اندازه ی حرکت زاويه ای ذاتی، کاملاً مستقل از حرکت زاویه ای مداری، به هر الکترون وابسته است. اين اندازه حرکت ذاتی، اسپين الکترون ناميده می شود. زيرا می توان آن را با اندازه حرکت ذاتی که هر جسم گسترده بر اساس دوران يا اسپين حول مرکز جرم خود دارد يکسان دانست.

 

البته اکنون در مکانیک کوانتوم تلقی يک الکترون به عنوان يک کره ساده با بار الکتریکی صحيح نيست، بلکه به خاطر مشخص کردن اندازه حرکت زاویه ای اسپينی الکترون به کمک يک مدل قابل تجسم، بهتر است که آن را به عنوان جسمی که در فضا دارای گسترش است و به طور پيوسته حول يک محور به دور خود می چرخد در نظر گرفت. به علاوه، چون بار الکتريکی منفی در حال دوران در نظر گرفته می شود، يک ميدان مغناطيسی توسط الکترون چرخان توليد می شود و يک گشتاور مغناطيسی که بر خلاف اندازه حرکت زاويه ای (اسپين) است ، می توان به اسپين الکترون نسبت داد.

 

 

ph49-7.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...