رفتن به مطلب

شبکه gprs چیست؟ (مخابرات بي سيم )


ارسال های توصیه شده

شبکه GPRS که مخفف عبارت General Packet Radio Service میباشد یک شبکه خصوصی "همیشه روشن" برای دیتاست. این سیستم از شبکه تلفن سلولی GSM موجود برای ارسال و دریافت دیتا برمبنای TCP/IP به دستگاههای موبایل GPRS استفاده میکند.

 

آدرسهای IP خصوصی بصورت دینامیکی در شبکه به دستگاههای موبایل اختصاص می یابد. اما این APN یا Access Points Names است که یک مسیر "گیت وی" به سایر شبکه ها مانند اینترنت، سرویسهای WAP و یا شبکه های خصوصی ایجاد میکند. در عمل فایروالها با قرار گرقتن در APN، شبکه های خصوصی و عمومی را از هم مجزا نگه میدارند. بدین ترتیب آدرسهای IP اختصاص یافته به دستگاههای GPRS از بیرون شبکه GPRS قابل آدرس دهی نیستند. بعبارت دیگر این دستگاهها را نمیتوان از داخل اینترنت رویت کرد.

 

اینترنت و GPRS بیشتر برای قسمت کلاینت طراحی شده اند که مستقیما توسط مودم یا راتر (Router) عمل میکند. معنای این گفته ها آنست که میتوانید براحتی به اینترنت و شبکه خصوصی شرکت خود وصل شوید اما به این راحتی ها نخواهید توانست دستگاه بیسیم خود را به سرور تبدیل کنید.

 

انواع دستگاههای GPRS وجود دارد که میتوانند سرویسهایی بروی تلفن موبایل، کارت رادیویی برای یک کامپیوتر، کامپیوتر دستی handheld مجهز به موبایل GPRS را ارئه کنند.

 

سه کلاس یا طبقه کاری برای دستگاههای GPRS وجود دارد که در عمل فقط کلاس B موجود است.

 

کلاس A - همزمان در حالتهای GSM و GPRS کار میکند بنحویکه صوت و دیتا را در یک لحظه برقرار میسازد.

 

کلاس B - همزمان در حالتهای GSM و GPRS کار میکند اما نمیتواند دو ارتباط را در یک لحظه حفظ کند.

 

کلاس C - در هر دو حالت GSM و GPRS کار میکند اما نه در یک زمان.

 

 

بعضی از کامپیوترهای لپ تاپ مجهز به کارت تلفن GPRS هستند و برای راه اندازی آنها باید فقط یک "سیمکارت" موبایل در آنها قرار داد تا اینترنت وصل شود.

 

اگر لپ تاپ شما مجهز به این قابلیت نیست آنگاه باید نسبت به خرید و نصب کارت GSM/GPRS اقدام کنید. واضح است که برای اتصال به اینترنت نیاز به سرویس دهنده ای دارید که باید در محل اقامت شما وجود داشته باشد.

 

شرکت راجرز کانادا که متولی ارائه خدمات اینترنتی و کابلی است سرویس اینترنت بیسیم هم ارائه مینماید و میگوید که این سرویس مخصوص شرکتهاست. راجرز بیان میدارد که برای استفاده از این سرویس نیاز به یک Data Service Plan و دستگاه وب مجهز به GPRS دارید. بدین ترتیب میتوانید ضمن ارسال و دریافت ایمیل، پیوست ایمیلها را در قالب Word یا Excel مشاهده کرده، به فایلهای محل کار خود دسترسی پیدا کنید و به اینترنت وصل شوید.

 

 

 

 

 

 

 

سرویس های راجرز در پنج نمونه با قیمتهای ماهیانه 15 دلار، 25 دلار، 40 دلار، 60 دلار و 100 دلار عرضه میشود که در حجم دیتای انتقالی بنا شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به وب سایت راجرز rogers.ca مراجعه کنید، سپس به قسمت For Business و Wirelees Business بروید. در قسمت Plans & Services انتخاب Data Service Plans را انجام دهید. یا اینجا را کلیک کنید. توضیح سرویسهای ماهیانه و قیمتها قابل رویت خواهد بود.

 

راجرز، کارت مخصوص این ارتباط را که باید به لپ تاپ وصل کنید با قیمت 299.99 دلار ارائه میکند. کارت اتصال بیسیم اینترنت راجرز 3 بار سریعتر از اتصال تلفنی Dial-up است و در منطقه امریکای شمتلی و غرب اروپا کار میکند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...