رفتن به مطلب

ارائه روشی برای تصویربرداری چهار بعدی


ارسال های توصیه شده

پژوهشگرانی که پیش از این روش تصویربرداری سه بعدی را ابداع کرده بودند، روشی ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تصویر چهار بعدی گرفت. از این روش میکروسکوپی می‌توان در بخش‌های پزشکی، تحقیقات زیستی و توسعه ادوات الکترونیکی استفاده کرد. آنها این روش را میکروسکوپ الکترونی روبشی بسیار سریع چهار بعدی نام‌گذاری کردند و نتایج کار خود را در قالب دو مقاله در نشریه Journal of the American Chemical Society به چاپ رساندند.

به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از نانو، احمد زوایل، شیمی‌دان برنده جایزه نوبل، و همکارانش پس از این که دریافتند می‌توان بعد زمان را در تصویربرداری سه بعدی افزود، روشی برای تصویربرداری چهار بعدی ارائه کردند. با این روشی مبتنی بر لیزر، محققان توانستند از جابه جا شدن نانولوله‌های کربنی حلقه‌ای شکل بر اثر گرما در محدوده زمانی فمتوثانیه تصویربرداری کنند. یک فمتوثانیه برابر یک میلیونیوم از یک میلیاردیوم ثانیه است. اطلاعات روش‌ سه بعدی تصویربرداری دارای محدودیت است به‌طوری که از یک جسم در حالت سکون می‌توان تصویر گرفت و حرکت طبیعی جسم در تصویر لحاظ نمی‌گردد.

6670.JPG

پژوهشگران در این دو مقاله توضیح دادند که چگونه این روش تصویربرداری میکروسکوپی الکترونی روبشی بسیار سریع چهار بعدی و روش میکروسکوپی الکترونی عبوری بسیار سریع بر این محدودیت غلبه می‌کند و می‌توان نگاه‌ عمیق‌تری به ساختار داخلی مواد انداخت. همچنین آنها توضیح دادند که چگونه این روش می‌تواند برای تحقیقات پویا در سطح فلز مفید به‌کار رود و با آن بتوان لرزش یک نانوسیم نقره و نانوذره طلا را مشاهده کرد. این روش جدید کاربردهای وسیعی در علم مواد و تصویربرداری زیستی تک ذره‌ای خواهد داشت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...