رفتن به مطلب

استفاده از «اس‌ام‌اس» برای سرقت خودرو


Fahim

ارسال های توصیه شده

ایتنا - دو دانشمند آمریکایی که نتایج یافته های خود را در کنفرانس کلاه سیاه ارائه کرده‌اند نشان دادند که چگونه با ارسال یک «اس‌ام‌اس» می‌توان قفل خودرو را باز کرد و آن را به سرقت برد.

 

 

 

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، محققان موسسه iSec Partners متخصص در عرصه کشف تخلفات انفورماتیکی، با فعال کردن یک مینی شبکه GSM تلفن همراه در یک خودروی «سوبارو» سیستمی را آزمایش کردند که اجازه می‌دهد رمز عبور سیستم‌های امنیتی خودرو از طریق کلید الکترونیکی دزدگیر ردیابی و به صورت فرمت «اس‌ام‌اس» به روی تلفن همراه منتقل شود.

 

این سیگنال از طریق یک دستگاه تلفن همراه هوشمند بر پایه سیستم عامل «آندروید» ردیابی شد. این تلفن همراه با استفاده از این سیگنال توانست در مدت چند ساعت اطلاعات کافی برای بازکردن در خودرو و روشن کردن موتور را بدون نیاز به سوئیچ به دست آورد.

 

این پژوهشگران که نتایج یافته های خود را در کنفرانس کلاه سیاه ۲۰۱۱ در لاس وگاس ارائه کردند به دلیل اینکه روش کار خود را در اختیار سارقان خودرو نگذارند وارد جزئیات بیشتر نشدند و تنها اظهار داشتند که این، یک مشکل امنیتی جدی در مورد کلیدهای الکترونیکی دزدگیر خودروها است.

 

بر اساس گزارش تام هاردور گاید، این کارشناسان توضیح دادند که این سیستم سرقت رمزهای عبور می‌تواند در بسیاری از عرصه‌ها و نه تنها خودروها کاربرد داشته باشد، چراکه نرم افزارهای بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی از دوربین‌های مداربسته تا سیستم‌های کنترل ترافیک و کنترل امنیت بزرگراه‌ها از طریق سیستم‌های پیام کوتاه شبکه «جی‌اس‌ام» موبایل به روز می‌شوند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...