رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 24634049055251007500201025231003.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] سردر دانشگاه تربیت مدرس یک میلیارد تومان هزینه در برداشته است. طرح این سردر در قالب یک رقابت معماری به سارا مجدی و رضا عبادی واگذار شد و ظاهرا طرح کلی آن ملهم از معماری عصر ساسانی و مشخصا ورودی کاخ مداین تیسفون است که با بهره گیری از آجر ساخته شده و شباهت زیادی به سردر ورودی موزه ایران باستان اثر یک معمار فرانسوی دارد. سارا مجدی (دانش آموخته ی دورره کارشناسی ارشد رشته معماری از دانشگاه تهران) حدود پنج سال است به عنوان یکی از اساتید انستیتو هنر و معماری دانشکده فنی دخترانه شریعتی مشغول تدریس است. وی طی گفتگویی با واحد خبری این دانشکده پیرامون طرح سردر می گوید: "این کار که با همیاری و مساعدت های سازمان زیباسازی شهرداری تهران از پاییز سال 87 شروع شد، پس از طی مراحل مختلف اکنون به اتمام رسیده و در ایام الله سی و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا چند روز آینده بهره برداری خواهد شد. در طراحی این اثر سعی شد که از معماری اصیل اسلامی-ایرانی بهره گیری نموده و همچنین المان و بدنه ی اصلی این سردر را به صورت کتاب که نماد علم، فرهنگ و دانایی است کار کنیم. همین عامل باعث شده تا با فضای علمی قرارگیری و نصب این اثر معماری همخوانی مضاعفی داشته باشد." [/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

2463404905544038250020104423383.jpg سر در موزه ايران باستان

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 86
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1571634553965690142250201149281410.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] طرح آپارتمان مسکونی در آبادان، کار فرشاد مهدی‌زاده و رها اشرفی امینه رتبه‌ی اول گروه مسکونی و موسسه‌ی فرهنگی آموزشی نور مبین کار آرش نصیری و انسیه خمسه رتبه‌ی اول عمومی را به خود اختصاص دادند. مجموعه مسکونی کاشانک کار آرش مظفری در گروه مسکونی دوم و خانه‌ی آجربافت کار علیرضا مشهدی‌میرزا در همین گروه سوم شد. اقامتگاه اسکی بارین طرح عباس ریاحی‌فرد، فریناز رضوی‌نیکو، اشکان باقری‌اقدام و نوید نصرالله‌زاده به عنوان رتبه‌ی دوم و مهمانسرای پدری طرح ارسالی پارسا اردم، محمد‌رضا قدوسی، فاطمه رضایی،‌ شهرزاد فدایی، پونه صدری‌منش نیز رتبه‌ی سوم گروه عمومی معرفی شدند. گروه بازسازی نیز ۳ طرح برنده داشت،‌ رتبه‌ی اول، بازسازی ویلای امیر کار علیرضا تغابنی، رتبه‌ی دوم بازسازی خانه‌ی گلابدره کار بیژن صفوی و وفا وفائی و رتبه‌ی سوم اسنک‌ بار دایره کار فرشاد مهدی‌زاده. در این دوره‌ی مسابقه ۱۰۳ طرح از ۱۲۴ طرح ارسالی که مدارک لازم را داشتند به مرحله‌ی ارزیابی رسیدند، از این میان ۳۴ پروژه در گروه بازسازی، ۲۴ پروژه در گروه عمومی و ۴۵ پروژه در گروه مسکونی در جلسات داوری ارزیابی شدند که ۷ طرح از هر یک از گروه‌ها به مرحله نهایی راه یافتند و برندگاه سه گروه از میان آن‌ها انتخاب شد. سوپرپایپ اینترناشنال کل مبلغ جوایز را پرداخت کرده است.[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15716345539671886596202011182886510.jpg موسسه‌ی فرهنگی آموزشی نور مبین کار آرش نصیری و انسیه خمسه رتبه‌ی اول عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553967699378885201192893710.jpg موسسه‌ی فرهنگی آموزشی نور مبین کار آرش نصیری و انسیه خمسه رتبه‌ی اول عمومی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553968268395200201162883910.jpg اقامتگاه اسکی بارین طرح عباس ریاحی‌فرد، فریناز رضوی‌نیکو، اشکان باقری‌اقدام و نوید نصرالله‌زاده به عنوان رتبه‌ی دوم

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553971360970700201116289710.jpg طرح آپارتمان مسکونی در آبادان، کار فرشاد مهدی‌زاده و رها اشرفی امینه رتبه‌ی اول گروه مسکونی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553971897498860201192874910.jpg مجموعه مسکونی کاشانک کار آرش مظفری در گروه مسکونی دوم شد

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15716345539741679492452011562879410.jpg خانه‌ی آجربافت کار علیرضا مشهدی‌میرزا در گروه مسکونی سوم شد.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

15716345539750918744852011292818710.jpg رتبه‌ی اول بخش بازسازی به ویلای امیر کار علیرضا تغابنی تعلق گرفت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553975620297695201122282910.jpg رتبه‌ی دوم بازسازی خانه‌ی گلابدره کار بیژن صفوی و وفا وفائی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1571634553976048698010201142886910.jpg رتبه‌ی سوم بخش بازسازی اسنک‌ بار دایره کار فرشاد مهدی‌زاده

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1588634558493967220260201156272211.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] در یک رقابت آزاد ، علیرضا مهدی زاده حکاک ، علی علیلی و فاطمه فرمانفرمایی برای طراحی یک مرکز تجاری 10,000m2 برای صنعت ساختمان دراستان گیلان با دیگر شرکت کنندگان به رقابت پرداختند که بارش کافی و مناظری از چشم اندازهای منحصر به فرد از ویژگی های اصلی سایت است . با نگاهی از بیرون ، ساختمان به نظر میرسد که توسط نیروهای نامرئی طبیعت شکل گرفته و درواقع پوشش ساختار را تغیر شکل داده . از یک طرف ما به دنبال کدهای ساختمانی ، مقررات ساخت و ساز و نهایت استفاده از ظرفیت زمین برای رسیدن به حد متناسب متر مربع هستیم ، و از سوی دیگر نیروهای مخرب و ناهنجار در کار هستند که هنر رقص این اثر را در هم میشکند و پوسته را شکل می دهد . اتاق کنفرانس ، رستوران و دیگر امکانات در طبقه بالا در نظر گرفته شده اند تا با قسمت های تجاری تداخل نداشته باشند و همچنین از بهترین مناظر بهره ببرند . به دنبال مقررات خروج اضطراری ، سه دسترسی عمودی جداگانه ( راه پله و آسانسور ) درنظر گرفته شده که شروع آن از طبقه بالا به مناطق امن است . در داخل پله برقی به دسترسی عمودی به ویژه در بخش های تجاری کمک می کند . این ساختار از انتخاب های آگاهانه LEED و زیست محیطی از انرژی های سازگار با محیط زیست بهره مند شده ( با استفاده از طبیعی ترین تهویه و نور توسط پالایش نور و هوای تازه از طریق سقف و ارتفاع ) و همچنین انرژی تجدید پذیر ( با استفاده از پانل های خورشیدی ) ، طراحی یک سیستم برای جمع آوری فاضلاب و بازیافت آن برای استفاده مجدد ، کیفیت هوا با توجه به وجود دو آتریوم برای نفوذ نور طبیعی .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

158863455849409462421520119246211.jpg مجتمع تجاری برای صنعت ساختمان رشت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558494254145255201125241411.jpg مجتمع تجاری برای صنعت ساختمان رشت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558494413842065201141238411.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558494566254185201156262511.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558494773926440201117239211.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558494983971590201138239711.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558495155728175201155257211.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558495331097810201113210911.jpg interior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558495494788505201129247811.jpg design-process-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558495644056295201144240511.jpg different-layout-of-inner-spaces-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

158863455849580548151020110254811.jpg function-diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558495965149025201116251411.jpg structural-modules

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558496152480785201135224811.jpg vertical-and-horizontal-accesse

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558496267698020201146276911.jpg water-recycling-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

158863455849642439697520112243911.jpg section-a-a-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558496632166880201123221611.jpg -1-floor

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1588634558496791258260201139212511.jpg 2-floor

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

158863455849705612412020115261211.jpg 3-4floor

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16216345691067414189552011541414111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] برج یادمان در اردبیل ، یک ساختمان مسکونی است که توسط معماران ایرانی آتلیه ( نظام الدین انبری روزبهانی ، علی اندجی گرمارودی ) به عنوان یک شرکت کننده برای مسابقه معماری افق طرح و اندیشه طراحی شده و در حال حاضر یک نامزد برای ساخت و ساز است . آنها نقش حیاط مرکزی ساختمان های ایرانی را با ساختار رسمی آسمان خراش های نامنظم ترکیب کرده اند تا به یک مفهوم نوآورانه برسند . هدف از این رقابت ، ساخت یک برج در کلاس جهانی برای رقابت طراحی کانسپچوال بود که در آن خلاقیت ، پایداری و محیط زیست ، پاسخگو روند ساخت و ساز باشد . شرکت به این پروژه می تواند به قسمت های مجزای زیر تقسیم شود : 1. فضای معماری به عنوان یک ماهیت شهری ؛ به عنوان نقطه عطفی برجسته در بافت شهری اردبیل . 2 . ایده فضا از نظر معماری پاسخگو محیط زیست . 3. توده معماری به عنوان یک فرم به یادماندنی برای رسیدن به یک ساختار جدید رسمی . 4 . ایده معماری فضا از نظر فضاهای انعطاف پذیر .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691070182567052011211482511.jpg ground-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691072496090852011441496011.jpg 3rd-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691078638275852011461438211.jpg environmental-structural-analyzing-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691081579884452011151479811.jpg north-east-viewfirst-page-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1621634569108400316685201140143111.jpg second-basement-plan-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1621634569108662184690201161421811.jpg process-of-design-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691089019642652011301419611.jpg modelling-process

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691091758334552011571458311.jpg historical-pocedure-of-tall-buildings-transformation-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16216345691094166774152011211466711.jpg walking-around-the-tower

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16396345742532321103602011232021111.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کانسپت پنجره های پروژه از پنجره های سنتی ایرانی ( اورسی ) گرفته شده . همانطور که عرض ساختمان به نسبت ارتفاع باریک است ، کل مجکوعه به بخش های متعددی در عرض و ارتفاع تقسیم شده تا یک نسبت متعادل بدست آورد . بنابراین مدل مستطیلیِ در ابتدا بدست آمده ، فرم کامل را بر روی نمای اصلی بوجود می آورد . این مدل ها در حال انتقال عملکردهایی مانند ورودی ، واحد های اداری و تجاری هستند . کار بعدی ما ، طراحی یک بافت بر روی این نمای شفاف بود . نور متغییر قابل توجهی در طراحی نمای این ساختمان است . با استفاده از بافت های شفاف و نیمه شفاف در نمای شیشه ای ، قادر به ایجاد نور با کیفیت های مختلف ، با انعکاس ها و زوایای متفاوت در شب و روز هستیم . نور شب نیز از طریق استفادۀ سیستم نور مصنوعی که در هماهنگی با فرم ساختمان و مناظر پویای شهری است ، تبدیل می شود . تلاش ما بر این بود تا با استفاده از سیستم مدولاسیون و طراحی نما ، یک تم ایرانی در فضای داخلی با اثر سایه و انعکاس فیروزی از ماژول های نصب شده بر روی نما بوجود آوریم .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1639634574253910924335201131209211.jpg ساختمان اداری شاهکارام از هومن بلازاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742556331676202011232031611.jpg internal glass concept

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742561910127752011192010111.jpg ساختمان اداری شاهکارام از هومن بلازاده

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742564811895152011482011811.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742569168647552011312068611.jpg elevation

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742571635091252011562035011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742573759369352011172059311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742581430558052011342030511.jpg glass type

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742588124172602011412024111.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1639634574259667245360201162072411.jpg diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742598945843252011292045811.jpg diagram

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16396345742603843381352011182043311.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16416345748257851827852011382151811.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کانسپت فضا ، ارائه یک حجم سه بعدی قابل توجه بود که ورودی سالن را به کانتر سِرو متصل می کند و همچنین دیوارها و سقف را مانند یک عنصر مداوم نشان می دهد . این حجم سخت ، نور ضروری محیط را به طور غیرمستقیم فراهم می کند و هر نوع نور شدید و آزار دهنده ای را حذف می کند . فرم کافی شاپ M Coffee(مرکز خرید ولنجک – تهران) از طریق شکلگیری دو منحنی بر روی یکدیگر خلق شده که تنوعی از پرسپکتیو های مختلف و تجارب گوناگون در هر نقطه را ایجاد می کند . برای جلوگیری از تعدد متریال ها ، دو ماده اولیه برای برانگیختن کیفیت فضایی و جریان نور آرامش بخش در فضا انتخاب شده است . نور اصلی ، به طور مداوم دیوارها و سقف را پوشش می دهد و چوب تیره رنگ ، کف ، بخش هایی از دیوارها ، مبلمان ، ورودی و کانتر و آشپزخانه را پوشانده .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748259653372702011562153311.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748261348869652011132148811.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748264052895802011402152811.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1641634574826648594320201142185911.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748268370295252011232170211.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748270668292702011462168211.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1641634574827266318455201162163111.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16416345748274544802402011252144811.jpg ام کافی از هومن بلازاده

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16446345759580780239052011472280211.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] مشتریان این پروژه ، دو برادر -یکی زمین شناس و دیگری مهندسی عمران- بودند که درخواست دو دفتر کار مستقل داشتند . نیروی محرکه در طراحی داخلی ، سیاست "مطلقأ بدون تقسیم بندی" بود و هر دو برادر طرح هایی با پلان باز را برای فضای کاری خود مدنظر داشتند که ما به آنها پارتیشن های متحرک را پیشنهاد دادیم . زمین شناس با توجه به ماهیت کاری خود ، خواستار فضای استودیوی خطی و متحد بود ، جایی که بتواند نقشه هایی از سایت های معدنی و ویژگیهای توپوگرافی آنها با اندازه های بسیار را بروی میزهای کار بلند پهن کند . مهندس عمران میز فضای کاری خود را مانند یک اتاق کنترل واحد و بدون تقسیم بندی برای فعالیت های کاریش پیش بینی کرده بود . محل شرکت در یک منطقه مسکونی با خانه هایی به سبک قدیمی درشمال تهران بود و چالش پروژه ، رسیدن به طرحی صاف و ساده با فضاهای داخلی غیر بومی و فضای بیرونی متناسب با آن محله از طریق بتن و شیشه بود .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16446345759583888145602011182288111.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16446345759586180577002011412280511.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16446345759593334220702011532234211.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1644634575959940668360201154226611.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16446345759604169562352011412269511.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16446345759609090829402011302290811.jpg دو آفیس ، دو برادر از گروه طراحی آرش

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1647634576650661976945201162319711.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ویلا کیانی در منطقه محمد شهر ( در نزدیکی کرج ) توسط ماکان رحمانیان و کامران حیرتی طراحی و ساخته شده . طراحی فضای داخلی ویلا به گونه ایست که به بخشی از لندسکیپ تبدیل شده است . سایت پروژه ، باغی با 4000 متر مربع مساحت ، محصور شده توسط باغ های محله ، می باشد . مساحت ساختمان حدود 500 متر مربع است که 150 متر مربع آن به وُید های بیرونی و فضاهای نیمه پوشیده ، اختصاص داده شده . در این پروژه ، فضاهای خارجی باز ، به مهمی فضاهای داخلی هستند و معماران با از بین بردن هرگونه فاصله مطرح میان فضای داخلی و خارجی به این هدف رسیدند . نتیجه به مجموعه ای از وُیدها و پروژه های حجمی تبدیل شد که چشم انداز را تعریف و تسخیر می کند . منظره های مستمر نسبت به محور های X و Y و Z ایجاد شده اند و فضاهای اصلی بین لایه های شفاف قرار گرفته اند که توسط وُید ها یا بالکن های نیمه پوشیده بسط داده شده اند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766508437035952011242337011.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766510265043952011422365011.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1647634576651224167525201122341611.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766514620819852011262320811.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1647634576651846373795201142363711.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766522492581652011442392511.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1647634576652486166830201182361611.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766527165329452011312365311.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1647634576652890955375201149239511.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766531061271502011102361211.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766533670870102011362370811.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766537088034202011102388011.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766540131296452011412331211.jpg ویلا کیانی از ماکان رحمانیان و کامران حیرتی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766543664175802011162364111.jpg diagrams

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766545423145252011342323111.jpg plans

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16476345766547942417602011592342411.jpg sections

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16556345791593130340952011112630311.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] این پروژه یک اتاق جراحی کالیبراسیون با مساحت 450 مترمربع در زمینی 500 مترمربعی است که در پارک فناوری پردیس – 20 کیلومتری شمال شرق تهران – واقع شده . سیاست طراحی این پارک ، شهری کوچک با ارزش های معماری بود . بنابراین ، لیستی از معماران شناخته شده برای مشتریانی که قصد ساختن یک پروژه در زمین خود داشتند ، حاضر شد .

یک سری از مسائل در هر پروژه معماری دخیل است ، که من اینجا به برخی از آنان – طبیعت ، عملکرد ، فضا ، منطقه ، پلان ها و تکنیک - اشاره می کنم :

طبیعت :

به عقیده من هر ساختمان نیاز دارد که طبیعی جلوه کند . بعضی از ساختمان ها یک کپی از یک شئ طبیعی مانند سنگ و درخت است و از سوی دیگر بسیاری از ساختمان ها در شهر های ما هیچگونه ارتباطی با طبیعت ندارند . در این پروژه من به دنبال راه حلی میانه بودم . درنتیجه طرح من در هماهنگی مناسب با کوه های بافت سایت و با تغییر شکل دادن اشکال مکعبی معمول شکل گرفت .

عملکرد :

ساختمان یک اتاق جراحی کالیبراسیون به همراه دفتر آن است و سایت آن در مرکز بخش پزشکی شهر واقع شده . طبقه همکف برای آزمایشگاه ، انبار و پارکینگ و طبقه اول برای تمام فضاهای اداری در نظرگرفته شده است . دسترسی به طبقه همکف و اول از طریق یک سراشیبی طولانی از هم جدا شده و آزمایشگاه به دلیل امنیت و کاربری آن دارای یک ورودی اختصاصی است .

حرکت و فضا :

به نظر من درک بهتر فضا زمانی صورت می گیرد که یا کاربر در حال حرکت باشد یا طرح دارای یک فضای پویا باشد . ساختمان توسط یک سطح به اصطلاح شیبدار تحت تأثیر قرار گرفته که شکلی زیگ زاگ دارد و احساسی از سفر پایدار را در فرم خود تکرار می کند . نتیجه کار یک فرم پویا با فضاهای داخلی در هماهنگی با عملکرد ساختمان شد .

منطقه :

مشخصه اصلی ساختمان های محلی ، بام شیبدار آنهاست و همان سبک برای این پروژه استفاده شده . با این حال ، برای جلوگیری تفاوت بین شکل سقف و ساختمان زیر آن ، پوشش کامل سقف تا روی دیوارها بسط داده شده تا به یک فرم واحد و یکپارچه که بسیار فعال و پویاست ، دست یابد .

پلان ها :

در پلان ها سعی کردم فضاها را به گونه ای توزیع کنم که روانی و سیالیت از داخل و خارج طرح قابل مشاهده باشد . در این رابطه اگر یک فرد از همان ابتدای سطح شیبدار شروع به حرکت کند ، مدتی پس از وارد شدن از یک ورودی غیر منتظره و بدون جلب نظر ، ممکن است قادر به کشف مکانی که در آن است نباشد . که این موضوع یادآور نوار موبیوس و یا بطری کلاین است که هیچگونه مرزی بین داخل و خارج آنها وجود ندارد .

تکنیک :

از آنجا که تکنیک های ساختمان پیشرفته در این منطقه به کار گرفته نشده ، تصمیم من ، استفاده از روش های پیش ساختۀ ساخت و ساز در بسیاری از بخش های ساختمان به خصوص ساختار بود . نتیجه کار ، کنار هم قرار دادن برخی جنبه های اصلی طراحی و رسیدن به یک پروژه پویا و پرانرژی و هارمونیک با بافت خود بود که یک رابطه مناسب نیز با کاربری خود دارد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791594717153452011272617111.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791597190335002011512690311.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791599348107052011132648111.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1655634579160130247415201133262411.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791603443743352011542643711.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791605840660252011182640611.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1655634579160770919300201137269111.jpg پروژه آماج درمان از کوروش رفیعی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1655634579161087246710201182672411.jpg ground-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791612935713952011292635711.jpg first-floor-plan

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791661167197252011312667111.jpg second-floor-plan-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791663828940952011582628911.jpg section-a-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791665533031102011152633011.jpg section-b-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16556345791667753787402011372653711.jpg site-plan

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16636345808448299521702011222899511.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

این پروژه به یکی از دانشجویان من که نمی دانست چگونه یک گنبد را ایجاد کند ، اختصاص داده شده . سوال او ، ایجاد یک مدل از گنبد سلطانیه بود . او نوارهای 3mm از فوم را برش داده و هر نوار را به شکل یک نیم دایره خم کرد ، سپس چرخانده و توسط رأس آنها به یکدیگر متصل کرد . بعد از ساخت یک سوم از نیم دایره ها ، او متوجه شد که نوارها برای ساخت یک گنبد بیش از حد ضخیم هستند . بنابراین خواست که به طور کامل ، روش ساخت و ساز خود را تغییر دهد ، اما برای من ، او یک روش فوق العاده ای برای یک پناهگاه به مراتب جالب تر از یک گنبد معمولی ، بسیار ساده و زیبا ایجاد کرده بود . من از او خواستم که این مدل را با همان روش قبلی کامل کند و همانطور که پیش بینی می کردم ، نتیجه بسیار شگفت انگیز بود . دو سال بعد ، هنگامی که آقای میرداماد(کارفرما) به دنبال یک مدل جدیدی از ساخت و ساز برای توسعه یک شهر پررفت و آمد در نزدیکی جنگل های katalom در شمال ایران – رامسر – بود ، این کار به من سپرده شد . تصمیم من استفاده از چوب بامبو بود که مقدار زیادی از آن در منطقه وجود داشت که کار را ارزان ، سبز و جمع آوری آن را آسان می کرد . از 70 بامبو برای ساخت و دو بامبو که منحنی را از یک طرف به طرف دیگر پروژه کامل می کرد ، استفاده شد .

همکاران طرح : کاوه آکف و میلاد حق نژاد

ساخت : جواد عباسی

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808450373412402011432873411.jpg پروژه ساختار بامبو از پویا خزائلی پارسا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808451965888602011592865811.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1663634580845550247865201135282411.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1663634580845846215250201142862111.jpg extra-panel-01

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808460255104152011222855111.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808462265522352011422865511.jpg shelter-drawing

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808465733659752011172833611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808467216377352011322816311.jpg extra-panel-02

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808469846580102011582846511.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808472241055752011222841011.jpg -extra-panel-03-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808473812927802011382812911.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808505349190602011532849111.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16636345808508216585202011222816511.jpg shelter-drawing-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1663634580851201448665201102814411.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16686345826096220080152011423020011.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] موضوع طراحی این پروژه ( با همکاری کامران کوپایی ، گلرخ کوپایی و فرشاد شاگشتاسبی برای دفتر مهندسین فرا تحقیق سپاهان اصفهان ) تغییر یک ساختمان مسکونی قدیمی در شهر اصفهان ، به یک ساختمان اداری بود . با توجه به عناصر سنتی معماری محلی ایرانی، تیم طراحی سعی بر استفاده از مترادف هایی معاصر از اشکال و متریال های قدیمی مانند آجرهای دست ساز ، شیشه های رنگی ، دکوراسیون چوبی ، ویترای و آب داشته ، همچنین فرم ایرانی چلیپا که به طور سنتی برای مدیریت بخش های فضا ، استفاده می شده است . کانسپت طراحی برای void مرکزی ساختمان ، از فرم و عملکرد بادگیرهای مناطق بیابانی ایران گرفته شده که می تواند باد را به طبقات مختلف بنا وارد کند . همچنین به علت استفاده از عنصر آب در پایین ساختمان ، هوای تازه و خنک در کل ساختار پخش می شود . علاوه بر این ، void امکان ورود نور طبیعی از طریق آینه هایی که در بدنه استفاده شده اند را می دهد . این آینه ها نور را به یکدیگر منعکس می کنند به طوری که این انعکاس ها حرکت می کنند و حتی به طبقه همکف هم می رسند . درنمای جنوبی ، فریم بزرگی از فولاد سیاه برای کنترل نور شدید و مستقیم در غرب هنگام غروب آفتاب استفاده شده . سطح خود نما تخت است ، اما فریم ،کمی انحنا دارد . بنابراین دو اختلاف فاصله ای در دو انتهای فریم و سطح نما وجود دارد که باعث این پوشش نوری می شود . متریال اصلی به کار رفته در این نما ، آجرهای دست ساز در دو سایز با تنوع رنگی گرم است که آن را بومی و شناخته شده می کند . به طور خلاصه ، این ساختمان ترکیبی از فضاهای مدرن می باشد که همه آنها را می توان به عنوان تداوم معماری سنتی ایرانی درک کرد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1668634582609841085790201143010811.jpg کامران کوپایی ، شرکت طراحی امرداد

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826100590015302011253090011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826103050892952011503050811.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826105347035052011133047011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826106685523602011263085511.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826108592823402011453092811.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826111027140252011103027111.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826113233834952011323033811.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1668634582611500520595201150305211.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826117351051902011133051011.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826123676233002011163076211.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826125496526652011343096511.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826129060654002011103060611.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1668634582613690731975201129307311.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16686345826138885025202011483085011.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1675634586343463876450201146438712.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] یک ویلای معمولی ، امن و دور از آسیب های مختلف که قوانین شهرداری و شیب بالای سایت ، منجر به طرح تراس دار شد . سایت در حالت جنوبی – شرقی به علت وجود نور آفتاب خالص ، بسط داده شد ؛ دو جعبه ، یکی بر روی دیگری مانند دو فریم : برای داشتن دیدهای متفاوت از چشم انداز و دریافت هرچه بیشتر نور خورشید . کارفرما خواستار یک فضای نامحسوس برای جشن ها و مراسم ها بود ، بنابراین ما اتاق خواب ها را در جعبه اول ، آشپزخانه و اتاق نشیمن را در جعبه فوقانی و اتاق عمومی برای برگزاری مراسم را در حیاط تعبیه کردیم . پوشش سقف نهایی توسط شیب ، یک راه حل تکنیکی برای زمستان سخت و برف است . پوشش چوبی خشن که به لبه بالکن ها متصل شده ، از خانه در برابر باد ، برف و موارد امنیتی حفاظت کرده و همچنین یک منظره مصنوعی به طبیعت می بخشد . ویلایی برای یک دوست از دفتر معماری رازان ( علیرضا تغابنی و پریسا علیمحمدی ) رتبه اول جایزه معمار 87 در بخش ساختمان های مسکونی را دریافت کرده است .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586344314671605201111446712.jpg ویلایی برای یک دوست از دفتر معماری رازان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586344505987485201130459812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167563458634471031034520115143112.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167563458634488929303020118492912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586345041080190201124410812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167563458634567040514520112744012.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586346261812605201126418112.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586346713658685201111436512.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586347657387345201145473812.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586348209402795201140494012.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586348924991760201152449912.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167563458634910067387520111046712.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

167563458634960846364020110484612.jpg -

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1675634586349803783170201120437812.jpg -

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 168063458864830068779020111076812.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] کارخانه پایکار بنیان پانل در شهرک صنعتی پرند در 35 کیلومتری تهران ، یک کارخانه تولید سیستم ساختمان های پیش ساخته ، توسط گروه معماری آراد – بهرام کلانتری و کوروش دباغ – طراحی شده است . هدف کارفرما تغییر سیستم ساخت و ساز سنتی به سیستم ساختمان های صنعتی بود که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز های امروز جامعه ایران باشد و نیز خواستار آن بود که این هدف از لحاظ کیفیت معماری در سیستم ساختمان های صنعتی ، بدون هیچ شباهتی با کارخانه های سنتی ، قابل رؤیت باشد . زیربنای کل پروژه 10500 مترمربع شامل : خطوط تولید ، دفاتر طراحی فنی ، بخش های مدیریتی و نمایشگاه ها است و 1000 مترمربع از کل زیربنا به فضای سبز اختصاص داده شده . این نوع ساختمان ها همیشه دارای ویژگی هایی مانند دهانه های بزرگ ، ساختار مدولار و فضای همگن هستند . رویکرد و کانسپت معماری در این طرح این بود که : همه چیز در یک لحظه اتفاق می افتد . در این پروژه تأکید به اعمال یک هندسه فضایی ساده و بدون زوائد بود تا بتواند پاسخگوی تمام نیازهای پیش بینی شده برای هر بخش به طور مجزا باشد و همچنین به فرم همگن و ایده آل و درخور طرح دست یابد .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588648781203910201158712012.jpg soutwest

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588649211293570201141712912.jpg site

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588649736357620201133763512.jpg exterior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588649979564710201157795612.jpg plantinterior-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588650207304040201120773012.jpg office

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588650533972585201153739712.jpg bridge

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588650736176440201113761712.jpg exterior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588651064856575201146748512.jpg roof

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1680634588651421396255201122713912.jpg office

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]16836345914817757300852011371057312.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] ساختمان کنونی یک مجتمع اداری-تجاری در زمینی مستطیل شکل است که تقریبأ در 15 متری لبه غربی خیابان ولی عصر ، بین خیابان فاطمی و زرتشت قرار دارد . در طول این خیابان تعداد زیادی فروشگاه ، دفتر کار ، رستوران و مجتمع فرهنگی واقع شده اند . بر اساس کد های شهرداری در این مکان تنها اجازه ساخت تا 2 طبقه وجود داشت . با توجه به نما به عنوان پوسته شهر معماران تصمیم گرفتند که حرکت و پویایی محیط را وارد پوسته ساختمان کنند . علاوه بر این نما به عنوان یک پوسته مداوم و خرد کردن آن با استفاده از مصالحی مناسب و متفاوت ، هدف اصلی طراحان بود که فقط با برش دادن ، گشودگی ها و نمای داخلی و خارجی را بوجود آوردند . دیاگرام نما نشان می دهد که با استفاده از سطوح ، فضاهای مختلف تغییر شکل یافتند و به یکدیگر متصل شدند تا یک یکپارچگی کلی را ایجاد کنند . این وحدت می تواند با راه رفتن از طریق معابر اصلی بین فضاها ، تجربه شود . این ساختمان بیشتر توسط یک کنتراست از سنگهای مرمر برزیلی سیاه و سفید با برش طولی به پایان رسید و توانست رتبه اول جایزه معمار 88 در رده عمومی را دریافت کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914819816348752011581016312.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914822198618152011211098612.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914830381004602011431081012.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914831856300802011581056312.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1683634591486700668775201150106612.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1683634591486877190680201171071912.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914871398984752011331098912.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914873554803802011551054812.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914875423922452011141023912.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914876888574802011281088512.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16836345914878718633452011471018612.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1683634591488034470125201131044712.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1683634591488180652175201118106512.jpg ساختمان اداری تجاری از عباس ریاحی فرد و فریناز رضوی نیکو

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 16866345923888792685452011271192612.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] رقابت بین المللی طراحی در تهران به دنبال مدرنیزه کردن این شهر ایرانی توسط ترکیب منطقه فرهنگی موجود با محیطی امروزی تر است . چنین محیطی شامل تأثیری از دنیای مد از طریق معرفی محیط های جدید خرده فروشی می باشد . این رقابت شامل طراحی دو برج ، برج A و برج B ، است که فضای خرده فروشی را برای فروشگاه های لباس معروف و محبوب The United Colors of Benetton ارائه می دهد . طرح پیشنهادی توسط تیمی متشکل از Grzegorz Witold Woronowicz, Jakub Piotr Kalinowski, Piotr Kus and Krzysztof به عنوان برنده برای برج A انتخاب شد که تلاش دارد تا نوع جدیدی از تجربه خرید برای کاربران داخل مجتمع را ایجاد کند . این برج دوازده طبقه به علاوه چهار طبقه در زیر زمین ، در میدان تجریش واقع شده . مسابقه خواستار برنامه خاص برای هر طبقه بود به طوری که طبقات زیرزمین برای پارکینگ و انبار ، طبقه همکف و اول(هریک 1200 متر مربع) باید به سه واحد تجاری تقسیم می شدند ، طبقه دوم تا چهارم (هرکدام 900 مترمربع) برای فضاهای اداری و طبقه پنجم و ششم (هرکدام 675 مترمربع) برای تجهیزات اداری طراحی شده و طبقه هفتم (675 مترمربع) آپارتمان خواهد بود . فرم ساختمان ، شکل مدرن شدۀ زیگورات ، یک آیکون تاریخی برای منطقه است که در پانل های آلومینیومیِ حکاکی شده ، پوشیده شده و از آداب سنتی ایرانی الهام گرفته . نمای ساختمان ، از فضای داخلی در مقابل حرارت بیش از حد محافظت کرده و سایه های تزئینی و پیچیده ای برای فضای داخلی ایجاد می کند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923891858407202011581158412.jpg sketch_interior_retail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923893892066102011181192012.jpg sketch_exterior2

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1686634592391057029550201151170212.jpg sketch_exterior-

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923919473729552011341173712.jpg exterior3_night

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923925332924852011331132912.jpg exterior2_upclose

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923935868578652011181168512.jpg facade-detail

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1686634592394069190275201161191912.jpg office-interior

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923942944590602011291144512.jpg sketch_exterior3

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923955695532302011361195512.jpg plan_0-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1686634592397540159525201154111512.jpg plan_-1-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923978565552902011251165512.jpg plan_2_3_4-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1686634592398208720250201101187212.jpg plan_5_6-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345923993551312502011551151312.jpg plan_7-copy

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

16866345924005714694152011571114612.jpg section_a-a

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 17216346028536486159702011442486112.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

نام اثر : مجموعه نیاوران (ساختمان دفتر مخصوص فرهنگسرا و باغ ) مشاور طراح : مهندسین مشاور داخلی تاریخ شکل گیری اثر : 1349 – 57 ه. ش کارفرما : دفتر مخصوص فرح دیبا مجری : شرکت ساختمانی رس موقعیت : تهران مساحت بستر طرح : 44000 متر مربع مساحت زیر بنا : دفتر مخصوص 6100 متر مربع فرهنگسرا : 8400 متر مربع

مجموعه نیاوران در باغی قدیمی که قنات هم دارد شکل گرفته , وشامل دو ساختمان مستقل یعنی ساختمان مخصوص فرح پهلوی در شمال بستر طرح و فرهنگسرای نیاوران در جنوب آن است. محور مشجر شمالی – جنوبی با درختان تناور و جوی ها و آبنماهایی در حد فاصل این دو ساختمان , بازمانده باغ قدیمی است .

در انتخاب محل ساختمان ها نیز کوشش شده تا آن جا که ممکن است از فضاهای بی درخت باغ استفاده شود. ساختمان دفتر مخصوص به شکل بنایی سه طبقه با نمایی از بتن نمایان ساخته شده است که درآن فضاهای اداری با طراحی باز بر گزد سرسرایمیانی حلقه زده اند.فرهنگسرا شکل مجموعه ای از ساختمان های کوچک و کم ارتفاع دراطراف یک حیاط ساخته شده که نمای آن ها اغلب از بتن نمایان زرد رنگ است .

و در نقاط محدودی با سنگ مرمر زرد رنگ پوشیده شده است . بخش های مختلف فرهنگسرا عبارتند از نگارخانه , نمایشخانه , کتابخانه , رستوران و بخش های اداری . نیت اولیه کارفرما ساخت بنایی برای دفتر کار فرح پهلوی بوده است , اما به پیشنهاد طراح و تایید کارفرما باایجاد تغییراتی در برنامه , ساختمان فرهنگسرا به عنوان مکانی فرهنگی برای استفاده عموم نیز به آن اضافه می شود . به این ترتیب دو عرصه متفاوت دربستر طرح شکل می گیرد .که دیواری عرضی در انتهای محور باغ حدفاصل آنها را معلوم می کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1721634602853801321040201102413212.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028539611936202011162411912.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1721634602854130167180201133241612.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028542994727502011492494712.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1721634602854446475060201142464712.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028546053809052011202453812.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028551027514152011102427512.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028552394809452011232494812.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028553851259202011382451212.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

17216346028555285542402011522485512.jpg فرهنگسرای نیاوران - کامران دیبا

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

[TABLE=class: BorderBox]

[TR]

[TD=align: center][TABLE]

[TR]

[TD=align: center][TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3]181763464385255972471520121599722.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center] مجتمع سینمائی پارک ملت ، ناحیه ی 3 شهری (وابسته به شهرداری) تهران در یک قطعه زمین طویل و گسترده با فضای 6000متر مربع در جنوب شرق پارک ملت طراحی و ساخته شده است . با مجموع زیر بنای 15400متر مربع ، این پروژه 4 سالن فیلم می باشد که هر سالن 300 نفر را در بر می گیرد و یک سالن اجرای کوچک با گنجایش 30 نفر ، همراه با فضا های نمایشگاهی ، رستوران ، کافی شاپ ، کتابفروشی ، دفاتر و سرویس های بهداشتی. راجع به فرم مجهول و کشیده مکان و امکان جای دادن 2 سالن فیلم روی طبقه همکف و 2 سالن فیلم دیگر در زیر زمین ، سازمان فضائی پروژه برای ارائه دادن یک ایده ( وسعت ، فضا ) در تطابق با برنامه فیزیکی و ساختار پروژه و همچنین دادن فعل و انفعال با ماهیت زیست محیطی عالی معین کرده است . از این رو ، از طریق ارتباط شیب های چرخشی 2 سالن فیلم همراه با یکدیگر ، یک میدان وسیع سرپوشیده (ایوان) بوجود آورده اند . مکانی که دست آورد اصلی این پروژه برای شهر می باشد و یک مکان برای گفتگو ، برای تبادل ایده ها و فکر ها ، برای بر گزاری مراسم ها و دیگر رویدادهای خاص خواهد بود . ویژگی های اصلی پروژه می توانند در 5 موضوع اصلی خلاصه شوند . 1. پیدا کردن مکان های گمشده در شهر برای ترمیم کردن آن ها برای مکان های شهری فعال 2. توافق با محیط زیست پارک و چشم انداز کوه ها در شمال تهران 3. یکپارچگی معماری ، ساختار و برنامه 4. خلق یک گفتگو با شهر در میان تولید مکان های باز شهری (ایوان) 5. مطرح سازی موضوع حرکت (جنبش)و زمان در میان ایجاد یک ساختار انعطاف پذیر و متغییر در طول پروژه از طریق بکار گرفتن شیب های کلی؛ قدرت تحرک و پویائی و تغییر هر دو به طور ادراکی و واقعی ارائه داده شده اند .[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385270992994520123099922.jpgپردیس سینمایی پارک ملت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385287620836520124796202.jpg پردیس سینمایی پارک ملت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1817634643853090960245201299962.jpg پردیس سینمایی پارک ملت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385415515971020125595152.jpg پردیس سینمایی پارک ملت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385452665937020123296652.jpg پردیس سینمایی پارک ملت

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385502864872520122298642.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - بام

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385551313920020121193132.jpgپردیس سینمایی پارک ملت - داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1817634643855930026580201253922.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385637312322020123793122.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385684848342020122498482.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - داخلی

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385867381581020122793812.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18176346438590288809752012298882.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385944734052020124497342.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464385982138884520122291382.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464386030264710520121092642.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - پلان

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464386077931581520125799312.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464386123456988020124394562.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - برش

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

181763464386191756327520125197562.jpg پردیس سینمایی پارک ملت - سایت پلان

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[TABLE]

[TR=class: Break]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 184863466157123801122520122318013.JPG

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[TD=align: center]

نام اثر : کانون توحید طراح : میر حسین موسوی تاریخ شکل گیری اثر : 1350-1357 ه .ش کارفرما : کانون امیر المومنین موقعیت : تهران مساحت بستر طرح : 1200 متر مربع مساحت زیربنا : 2500 متر مربع کانون توحید بنای چهار طبقه با نمای آجری است .بیشترسطح بسترطرح توسط فضاهای بسته اشغال شده است وتنها دوحیاط کوچک درمنتهی الیه جنوبی بستر طرح , نورو تهویه هوای فضای انتهایی ساختمان را تامین می کنند . در طبقه زیرین _هم تراز با فضاهای یاد شده _ نمازخانه آقایان , کلاس درس , و فضاهای اداری و خدماتی مجموعه قرار گرفته است . طبقه همکف که هم تراز کوچه شمالی است واجد نمازخانه و کلاس های درس بانوان است . و در دو طبقه فوقانی سالن اجتماعات و ملحقات آن جای گرفته اند. یک مسیر ارتباطی در طول ساختمان ارتباط بخش ورودی و فضاهای بسته شمال ساختمان با بخش جنوبی آن ارتباط برقرار می کند .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd]

[/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

18486346615714801832252012481183.JPG کانون توحید _ میر حسین موسوی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

184863466157174788093520121417883.jpg کانون توحید _ میر حسین موسوی

 

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

184863466157190291007520123012913.jpg کانون توحید _ میر حسین موسوی

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[TABLE]

[TR]

[TD=align: center] [TABLE=width: 0%]

[TR]

[TD=colspan: 3] 1899634678030446025910201224206023.jpg [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[TD=align: center]

ساختمان مرکزی گروه صتعتی بهشهر (ستاد مرکزی وزارت آموزش و پرورش امروز ) در یستری تقریبا مربع شکل به ابعاد 66 * 68 متر در مرکز شهر تهران بنا شده است . فضاهای اداری این مرکز در پنج طبقه بر گرد حیاط میانی نشسته اند , و پارکینگ ها و فضاهای تاسیساتی در دو طبقه زیر زمین جای گرفته اند . فضاهای اداری در دو لایه رو به حیاط میانی و خیابان طراحی شده اند . تنها در لایه رو به خیابان تراز همکف ساختمان تعدادی واحدهای تجاری در نظر گرفته شده است . ورودی اصلی در سمت شرق , وورودی پارکینگ ها در گوشه جنوب غربی ساختمان واقع شده است .

نمای ساختمان تماما با قطعات پیش ساخته بتنی اجرا شده است . این قطعات برای اولین بار توسط کارخانه ایرانی ( آکام بتن ) - که در جریان اجرای همین ساختمان شکل گرفت - تولید شد.کارخانه دیگری که در جریان ساخت ساختمان مرکزی گروه صنعتی بهشهر توسط صاحبان شرکت تاسیس شد ( آکام فلز ) بود که تولید تجهیزات اداری را این مرکز انجام داد .

[/TD]

[TD=bgcolor: #cdcdcd][/TD]

[/TR]

[TR=class: Break]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [TABLE]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189963467803084196736520124201963.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1899634678030963775975201216203773.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1899634678031147699750201234207693.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1899634678031274664280201247204663.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189963467803144303241020124203033.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

1899634678031671035395201227201033.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189963467803182022506520124220223.jpg ساختمان مرکزی بهشهر

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: DataListItem]

189963467803204566962020124205663.jpg ا ساختمان مرکزی بهشهر

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...