رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

~M~O~J~ مهمان

دالان مسجد به صورت پيچ دار شده و مستقيم وارد گنبد خانه نميشه...باور معمار براي همچين كاري چي بوده؟؟

1)زيباي بيشتر به مسجد

2)موازي بودن با مسجد امام

3)جلو گيري از ازدحام در ورودي

4)افراد از پشت و روبروي محراب وارد شوند

لینک به دیدگاه
  • پاسخ 4.8k
  • ایجاد شد
  • آخرین پاسخ

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

بهترین ارسال کنندگان این موضوع

* v e n o o s * مهمان
دالان مسجد به صورت پيچ دار شده و مستقيم وارد گنبد خانه نميشه...باور معمار براي همچين كاري چي بوده؟؟

1)زيباي بيشتر به مسجد

2)موازي بودن با مسجد امام

3)جلو گيري از ازدحام در ورودي

4)افراد از پشت و روبروي محراب وارد شوند

گزینه 4؟

 

اگه درسته سوال بعد رو بذارم :ws37:

لینک به دیدگاه
~M~O~J~ مهمان
دوستان معمار درمورد اوبلیسک، تاریخچش وکاربردهاش درمعماری یخورده توضیح میدین برا من؟

 

ابليسك از ستون هاي هرمي شكل در معماري مصر هس كه به صورت تك استفاده ميشد و به نوعي نماد فراماسون ها مي باشد:icon_gol:

لینک به دیدگاه
ابليسك از ستون هاي هرمي شكل در معماري مصر هس كه به صورت تك استفاده ميشد و به نوعي نماد فراماسون ها مي باشد:icon_gol:

 

دراین حدشو ویخورده بیشتر رو خودم میدونم

یه توضیح طرف خراب کن میخوام

بازم مرسی:icon_gol:

 

نور مخفي؟:ws52:

 

نه

یه اشاره ای به جوابی که باید داده بشه دادم

لینک به دیدگاه
~M~O~J~ مهمان
دراین حدشو ویخورده بیشتر رو خودم میدونم

یه توضیح طرف خراب کن میخوام

بازم مرسی:icon_gol:

 

 

 

نه

یه اشاره ای به جوابی که باید داده بشه دادم

در مورد ابليسك توضيحات معماريش همونه ك گفتم چيزي بيشتر نخونديم...

.

ولي توضيحات كلي فراماسون ها ريشه و اصل خودشون در تاريخ به ابليسك ها ميدون...و هرم نوك تيز...

و يكي از ابليسك ها كه براي ما مسلمانان خيلي اشناس...خونه شيطان در كنار كعبه هستش...

چيزه ديگه نميدونم...

.

.

من هنوز درس تاسيسات الكتريكي پاس نكردم...كتابي هم در باره اين پيدا نكردم...شرمنده...:icon_gol:

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان
ویه سوال ازمعمارا

برای اینکه درنورپردازی یک محیط سایه ایجاد نشه از چه مدل نورپردازی وچینش چشمه های نور باید استفاده کنیم؟

سه نوع نورپردازی داریم: عمومی؛ موضعی, متمرکز:w16:

برای اینکه گوشه های تاریک یا ورود نور خیره کننده نداشته باشیم ؛ از روشنایی عمومی استفاده میشه؛

موضعی برای مطالعه و صرف غذا و....

متمرکز برای نورپردازی تابلو و مجسمه و....:ws37:

لینک به دیدگاه
سه نوع نورپردازی داریم: عمومی؛ موضعی, متمرکز:w16:

 

برای اینکه گوشه های تاریک یا ورود نور خیره کننده نداشته باشیم ؛ از روشنایی عمومی استفاده میشه؛

 

موضعی برای مطالعه و صرف غذا و....

 

متمرکز برای نورپردازی تابلو و مجسمه و....:ws37:

 

ممنون عزیز

خوب بود:icon_gol:

حالا مدل نورپردازی رو میتونی بگی چطوری چیده میشه تو یک فضا تا سایه نداشته باشیم

گفتم که منظورم تعداد ونحوه چینش چشمه های نور هست

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان
ممنون عزیز

خوب بود:icon_gol:

حالا مدل نورپردازی رو میتونی بگی چطوری چیده میشه تو یک فضا تا سایه نداشته باشیم

گفتم که منظورم تعداد ونحوه چینش چشمه های نور هست

خب تعداد و فاصلشون به نوع منبع نور( لامپ ) بستگی داره،

 

الان دقیقا یادم نیست؛

 

اما تو کتاب تنظیم شرایط محیطی 2 ؛ یادمه؛ از یه فرمولی اینو بدست میاوردیم؛

اول نوع لامپ رو انتخاب میکردیم( no1 ,....(

 

مقدار نوری که نیاز داشتیم رو حساب میکردیم و...

 

شار نوری رو تقسیم بر توان (نمیدونم توان نور بود..:ws52:) , بعد تعداد بدست میومد؛

 

بعدش طول تقسیم بر x رو ضربدر عرض تقسیم بر x میکردیم؛ مساویه تعداد لامپا قرار میدادیم,

x میشد فاصلشون؛ که این فاصله نباید زیاد بشه که نقطه کور ایجاد کنه؛

 

نقطه کور هم محاسبه داره:icon_gol:

لینک به دیدگاه

خب برا استفاده دوستان اگه بزاری که ممنون میشیم

ولی یه حداقلی برای انجام این کار وجود داره که درطراحی مشعلهای کوره های بزرگ هم از این حالت استفاده میکنن

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان
خب برا استفاده دوستان اگه بزاری که ممنون میشیم

ولی یه حداقلی برای انجام این کار وجود داره که درطراحی مشعلهای کوره های بزرگ هم از این حالت استفاده میکنن

من تا حالا نشنیدم؛ طراحی مشعل .... :ws52:

 

خب , برای بدست آوردن تعداد لامپ ها :

 

ما تو اواخر کتابمون؛ یه صفحاتی بود که نوع لامپ رو مشخص میکردیم؛

 

برای مثال : NO1/60%

1- اول باید Kr رو بدست بیاریم؛

فرمول : ( kr = (w*l)/(hr)(w*l

 

2-بعد رنگ دیوار و کف و سقف رو تعیین میکنیم؛و ضرایب انعکاس رو مشخص میکنیم) چون تو بازتاب خیلی تاثیر میزاره؛

اینارو هم از یه جدولی که هست بر میداریم؛ بهش میگن رو؛ شبیه P نوشته میشه،

پس ؛ PW (ضریب انعکاس دیوار) , PC ( ضریب انعکاس کف) ؛ PW ( ضریب انعکاس سقف)

 

3- با استفاده از pw و pc و kr , 2 تا جدول هست که؛با استفاده ار اینا؛ و و اینکه چه لامپی انتخاب شده، 2 تا عدد بدست میاد از 2 تا جدوله,

اگه 2 تا عدد رو X و Y در نظر بگیریم؛ با ضربشون در همدیگه؛ ضریب بهره = CU ، بدست میاد؛

CU = X*Y

4- حالا با جاگذاری چیزایی که داریم , تو فرمول مقابل, شار نوری رو باید بدست بیاریم=

EV=(Q/A)*CU*MF

, MF = ضریب نگهداری؛ کارخانه ای , که تو همون جدول که نوع لامپ رو انتخاب کردیم؛ سمت چپش هست

CU = ضریب بهره

EV = لوکس , شدت روشنایی عمومی

Q =شار نوری که لازمه و مجهوله

A = طول * عرض

 

5- بعد که از فرمولای بالا شار رو بدست آوردیم؛

یه جدول هست که مقدار شاری رو که 1 لامپ داره میگه؛ بسته به همون نوع لامپ که انتخاب کردیم؛ اون شار جزء رو انتخاب میکنیم؛

شار کلی رو که تو قسمت 5 بدست آوردیم؛ تقسیم بر شار جزء میکنیم؛

تعداد لامپا بدست میاد

N = Q/q

6 - حالا وقتشه که فاصله بین لامپارو مشخص کنیم، برا این کار=

w/x * l/x = N

( W = عرض , L =طول ؛ X = فاصله ؛ N = تعداد لامپ که از قسمت 5 بدست آوردیم)

این فاصله نباید نقطه کور داشته باشه)

 

برا نقطه کور؛

 

همون جدول که نوع لامپ توشه، سمته چپش پایین یه چیزی بود F داشت( کتابم رو پیدا کردم؛ میام اینو اصلاح میکنم, شرمنده) اونو در ارتفاع ضرب میکنیم......

 

 

این عدد نباید از اون فاصله که بدست آوردیم ....... باشه ( جای خالی رو بعد پر میکنم؛ یا بیشتر یا کمتر)

 

(1459).gif

لینک به دیدگاه

شورای شهر فاستر لندن

هرم صلح قزاقستان

گنبد رایشتاک مجلس آلمان

پل میلائو فرانسه

برج هیرست نیویورک

 

هرم صلح فاستر

 

لرد نورمن فوستر (Norman Foster) معمار 70 ساله، تا به حال خالق آثاری جسورانه در مقیاس جهانی، از برج پر سرو صدای خیار شوری (Gherkin) در لندن گرفته تا فرودگاه جدید پکن (بزرگترین محوطه ساختمانی حال حاظر جهان)، بوده است؛ وی همچنین طراح بلند ترین برج جهان _ که هرگز ساخته نشد _ نیز هست.... اما هیچکدام از آثار گذشته فوستر قابل مقایسه با اثر اخیر وی در پایتخت جدید قزاقستان نیستند یعنی همان هرم صلح فاستر.

آنچه ریاست جمهوری قزاقستان از نورمن فوستر خواسته بود، مرکزی عظیم برای گفتگوی ادیان در کنار سالن اپرایی قابل رقابت با بزرگترین سالن های جهان، یک موزه ملی فرهنگ، دانشگاهی برای مقوله تمدن و مرکزی برای تعاملات گروه های نژادی و جغرافیایی قزاقستان بود. تمام این موارد قرار بود در هرم عظیمی که فوستر آن را ساخت جاسازی شود، هرمی با قاعده تقریبی یک هکتار و ارتفاعی بالغ بر 60 متر از سطح زمین....

 

 

ظاهرا قضیه بسیار جدی است؛ با ترکیب جمعیتی 50 درصد روس با مذهب ارتدوکس، 50 درصد مسلمان قزاق و نیز با افزایش اختلافات افراط گرایانه قومی، میتوان به نظربایف برای آنچه در ذهن می پرورد حق داد؛ از نظر بین المللی نیز وی در سپتامبر 2003 میزبان کنگره رهبران مذهبی جهان بود و طبیعی است که بخواهد این موضوع را به جریانی دائمی تبدیل کند.

 

attachment.php?attachmentid=20888&stc=1&d=1157558204

هرمی عظیم، ساخته شده از الگویی الماس گونه، ملبس به صفحات مجوف فولاد ضدزنگ و پلاک های سنگی خاکستری کم رنگ که در راس به تارکی انتزاعی از شیشه رنگی ختم می شود؛ رنگ هایی ملهم از پرچم قزاقستان و عظمتی در خور خودنمایی یک ملت.

PyramidNigelYoungpic.jpg

قرار است 200 نماینده از مذاهب مطرح جهان هر 3 سال در قالب نشستی عظیم با همکاری شورای امنیت سازمان ملل در این محل گرد هم آیند، یک گردهمایی، درست در نقطه زیرین راس هرم لرد فوستر. فوستر خود در این مورد می گوید: «آنچه برای من اهمیت داشت نمادینه کردن صلح بود....». یک مرکز تحقیقاتی برای مذاهب جهان با کتابخانه ای عظیم، طبقه تحتانی مرکز همایش ها را در بر می گیرد.

برای مردم عادی نیز جنبه های نمایشی قضیه اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ هرم که بر روی تپه ای دست ساز بنا شده،بسیار عظیم تر از آنچه هست، به چشم می آید. سالن اپرای 1500 نفره، مردم را به سوی خود فرا می خواند و فاصله پایین ترین بخش این تالار با راس هرم بالغ بر 80 متر است!

داستان زندگی این یادمان ملی وقتی بسیار جالب توجه تر می شود که وارد باغ معلق مرکزی شویم؛ نورپردازی تاثیرگزار و ترکیب فضاسازی سبز در داخل حجمی عظیم از دیوار های شفاف و مسیری زیگ زاگ با حرکتی رو به اوج، بهشتی اثیری را تداعی می کند.

attachment.php?attachmentid=20891&stc=1&d=1157558462

 

شغل سابق نورسلطان نظربایف در زمان کمونیست ها به عنوان کارگر فولادسازی، بسیار به طراحی و ساخت هر چه سریع تر سازه فولادی بنا که حائز شرایطی خاص است، کمک کرد. سازه ای که با توجه به نوسان دما در پایتخت جدید از 40 درجه زیر صفر تا 40 درجه بالای صفر (آب و هوای عادی در استپ های آسیای مرکزی)، بسیار حساس و تعیین کننده است.

فوستر شکل هرمی را برای نداشتن هیچ گونه تاثیر منفی به لحاظ مذهبی انتخاب کرده است. وی که تا کنون تعداد زیادی سالن کنسرت، گالری های هنری و موزه طراحی کرده است، اهمیت این مرکز را بیش از همه تلقی می کند؛ «این مجموعه در اصل یک مرکز فرهنگی است، اما از آنجایی که قرار است میزبان یک کنفرانس صلح متشکل از پیروان 18 مذهب جهانی باشد، دیگر مختصات آن بسیار فراتر از یک مرکز فرهنگی خواهد بود. مختصاتی به عظمت مذهب، صلح و همکاری جهانی...؛ نشانه ای در جهت ترک هر گونه مخاصمه و خشونت برای توسعه عدالت و برابری انسان ها...».

attachment.php?attachmentid=20887&stc=1&d=1157558137

 

 

 

 

انواع اتصالات سازه فضا کار را نام ببرید.

لینک به دیدگاه
~M~O~J~ مهمان
سوال : 5 تا از آثار نورمن فاستر را نام ببرید؛

1 از آثار را کمی درموردش توضیح دهید (لطفا با عکس)؟

 

پارلمان المان

برج هزره توكيو

بانك شانگهاي

برج اداره مركزي بيمه لندن

مجموعه اپارتماني چسافوتورا

.

.

پارلمتن المان:

اين بنا گنبدي بر روي ساختمان قديم پارلمان كشيده شده و از سبك هاي تك مي باشد

و داراي مكاني در بالا براي مردم ك در پارلمان هستن ايجاد شده. كه ان نماد نماد قدرت مردم و برتري ان ها مي باشد

 

 

ehko7lch3v0jpjezqrh.jpg

 

 

همين قدر ميدونستم

بگه چيزي ديگه شما ميدونيد اضافه كنيد تا مطلب كامل بشه...:icon_gol:

.

.

سايه بان داخلي در پنجره ها چقدر جلوي تابش افتاب را ميگير؟

1)10 تا 15%

2)20 تا 25

3)30 تا 40%

4)بالا40%

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

سوال :

 

 

 

انواع اتصالات سازه فضا کار را نام ببرید.

 

 

 

 

سايه بان داخلي در پنجره ها چقدر جلوي تابش افتاب را ميگير؟

1)10 تا 15%

2)20 تا 25

3)30 تا 40%

4)بالا40%

لینک به دیدگاه

سوال اول رو می دونم جوابش رو.......سوال مطرح نمی کنم تا بعدی جواب داده بشه....

 

انواع اتصالات سازه های فضا کار

space deck

mero deck

diamond deck

single bolt

octatube nodes

unibat&unitrust

 

متداول در ایران

mero deck

شکل زیر

lkfiipadcsntznfvjp.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...