رفتن به مطلب

15 درصد داروهاى کشور گياهى مى شوند


Ssara

ارسال های توصیه شده

مرضيه وحيد دستجردي گفت: چيزي حدود 4 درصد داروها در کشور داروهاي گياهي هستند که بر اساس برنامه ريزي ها قرار است اين 4 درصد به 15 در صد برسد.

 

مرضيه وحيد دستجردي گفت: چيزي حدود 4 درصد داروها در کشور داروهاي گياهي هستند که بر اساس برنامه ريزي ها قرار است اين 4 درصد به 15 در صد برسد.

به گزارش سلامتيران از پايگاه اطلاع رساني دولت وزير بهداشت، با اشاره به برنامه هاي اين وزارتخانه براي توليد داروي گياهي در کشور اظهار داشت: در حال حاضر372 قلم داروي گياهي داريم که هنوز وارد سيستم بيمه اي کشور نشده اند، که به رئيس جمهور گزارش آن ارائه شده و از ايشان درخواست کرديم تا مجوز ورود اين داروهاي گياهي به سيستم دفترچه هاي بيمه صادر شود و مردم بتوانند از خدمات بيمه در اين زمينه و داروي ارزان قيمت بهره مند شوند.

وي به انواع داروهاي گياهي توليدي در کشور اشاره کرد و افزود: از انواع اين داروها "آنژي پارس"، "آيمود" و "اسپينال زد" هستند که اينها داروهاي گياهي درجه يک است و بعضي از آنها براي اولين بار در ايران ساخته شده اند. همچنين حدوداً 595 قلم داروي گياهي داريم که اگر اين 372 قلم نيز وارد سيستم بيمه اي کشور شود، تقريبا چيزي حدود 4 درصد داروهاي کشور، داروهاي گياهي خواهند بود.

مرضيه وحيد دستجردي افزايش توليد داروي هاي گياهي را يکي از برنامه هاي وزارت بهداشت براي آينده عنوان و تصريح کرد: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، اين 4 درصد به 15در صد خواهد رسيد که البته اين قدم اوليه است و مجوزهاي زيادي براي توليد داروهاي گياهي صادر شده است.

وزير بهداشت تاکيد کرد: خوشبختانه فعاليت هاي خوبي در زمينه توليد داروهاي گياهي انجام شده و کارهاي توليدي و کارآزمايي هاي باليني آن در حال انجام است و با سرعت تعداد بيشتري از اين داروها در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...