رفتن به مطلب

تاریخچه پیکان


Amin

ارسال های توصیه شده

تاريخچه پيكان

 

پس از چند تجربه ناموفق در خصوص اتومبيل هاي فيات در ايران، جدي ترين قدم براي اتومبيل سازي با شروع به كار كارخانه ايران ناسيونال در 27 مرداد 1341 با عرضه اتومبيل پيكان برداشته شد. كارخانه ايران ناسيونال براي آخرين مدل اتومبيل با عنوان پيكان و پيكان جوانان راه اندازي شد. شركت ايران خودرو در سال 1345 اجازه تاسيس كارخانه ساخت انواع اتومبيل سواري از نوع چهار سيلندر را دريافت كرد و پس از استقرار تاسيسات اتومبيل سازي پيكان با ظرفيت اوليه 6 هزار دستگاه در سال، اولين اتومبيل ها با امتياز ساخت گروه سواري كرايسلر به توليد رسيد. اولين اتومبيلي كه در سال 1346 ساخته شد پيكان بود كه در دو مدل دولوكس و كارلوكس به بازار عرضه مي شد.

 

در اين سال وانت پيكان و تاكسي پيكان هم به آن اضافه شد و پيكان اتوماتيك نيز در سال 1349 به توليدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پيكان توليد مي شد كه عبارت است از : دولوكس، وانت، كار، جوانان، تاكسي و اتوماتيك. پس از تعطيلي خط توليد شركت تالبوت و لغو قرارداد بين آنها براي تامين قطعات قواي محركه در سال 1364 استمرار توليد پيكان در داخل كشور در دستور كار قرار گرفت. پس از تحقيقات و مطالعات گسترده استفاده از نيروي محركه جديد به جاي نيروي محركه اصلي پيكان مورد تاييد واقع شد. بر اساس قراردادي با شركت فرانسوي اين شركت توافق نمود نياز ايران خودرو به 60 هزار دستگاه موتور و سيستم تعليق پژو 504 را براي نصب بر روي بدنه پيكان فعلي به مدت شش سال تامين نمايد. داخلي كردن ساخت قطعات پيكان در سال 1370 با ايجاد واحد خودكفايي ايران خودرو آغاز و در سال 1372 در شركت ساپكو متمركز گرديد. با تحقق برنامه هاي پيش بيني شده در مورد قطعات ايران خودرو و افزايش توان توليد سازندگان قطعه تا حد 120 هزار دستگاه در سال هم اكنون حدود 98 درصد از قطعات پيكان 1600 در داخل كشور ساخته مي شود. پس از راه اندازي و بهره گيري از ماشين آلات خريداري شده از شركت تالبوت انگلستان و ساخت قطعات لازم در ايران، پيكان 1600 پس از مدتي توقف در شهريور ماه 1371 دوباره توليد شد.

 

منبع:amindriver.blogfa.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...