رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

از ديگر برتري هاي نرم افزار ERDAS نسبت به ساير نرم افزار هاي پرداش تصوير، چند کاربردي بوددن آن مي باشد، بدين معني که اين نرم افزار گرايشي خاص نسبت به علومي نظير حفاظت خاک، زمين شناسي و ... نداشته و با رعايت کامل اصول پردازش تصوير، محيط هاي پردازشي ويژه اي را فراهم مي کند که امکان بکارگيري آن را در همه علوم ( جغرافياي شهري و روستايي، ژئومرفولوژي، آبياري، سازه هاي عمراني، علوم زمين، منابع طبيعي، کشاورزي، هيدرولوژي و غيره) ميسر ساخته و همچنين امکان پشتيباني از اغلب فرمتها و تصاوير سنجنده هاي مختلف (سنجنده هاي TM,ETM,RADAR,SPOT,MODIS,ASTER AVHRR,IRS و غيره) در نرم افزار گنجانده شده است.

A.0196.01.jpg

بعلاوه ERDAS با توانايي بکار گيري فرمت هاي اصلي نرم افزارهاي GIS ، قابليت انجام تحليل هاي GIS را در سطح وسيعي فراهم نموده، به گونه اي که هم فرمت رستر و هم فرمت برداري اين نرم افزار کاملا با نرم افزار هاي GIS همخواني داشته و نياز به هيچ نوع تغير فرمتي نيست.

توابع تحليلي موجود در اين نرم افزار امکان به کار گيري انواع منطق هاي رياضي از جمله بولين، تئوري فازي، شبکه عصبي و سيستمهاي هوشمند را فراهم کرده، در عين حال محيطي ايجاد مي کند که کاربران مبتدي امکان برآوردن نيازهاي خود را داشته باشند.

از برتري هاي ديگر اين نرم افزار ، قابليت طراحي مدل هاي سنجش از دور و GIS بصورت توابع گرافيکي و با زبان برنامه نويسي ساده مي باشد. اين امر سبب شده است که کاربران حرفه اي، امکان ارتقاء اختصاصي نرم افزار را پيدا کرده و با ايکن سازي و افزودن توابع تحليلي ، بر قابليتهاي نرم افزار بيفزايند.

بخش پردازش تصوير و GIS اين نرم افزار شامل توابعي از قبيل ورود داده، نمايش، تغير و ويرايش، و همچنين تحليل مجموعه داده هاي رستري و برداري مي باشد.

توابع تحليلي اين نرم افزار توانايي انجام يک سري از کاربرد ها را دارا هستند که در زير تعدادي از مهمترين آنها ذکر شده است:

+ مديريت و تبديل فايلهاي رستري

+ زمين مرجع نمودن تصاوير

+ بارزسازي و بهبود تصاوير

+ تحليل و تفسير رقومي تصاوير

+ طبقه بندي به شيوه هاي مختلف

+ استخراج عوارض و پديده هاي موجود در تصوير

+ امکان سنجش تغيرات پديده ها در بازه هاي زماني مختلف

+ مدلسازي دو بعدي و سه بعدي عوارض

+ شبيه سازي

A.0196.02.jpg

موارد ذکر شده در بالا از اهم کاربردهاي موجود در نرم افزار ERDAS مي باشد که هرکدام از انها داراي زير گزينه هاي متعددي هستند.

A.0196.03.jpg

بطور کلي موارد ذکر شده در بالا را مي توان در سه مرحله تئوريک، پيش پردازش، و پردازش تکميلي جاي داد. بخشهايي نظير مديريت فايلها، زمين مرجع نمودن و بارزسازي تصوير مربوط به پيش پردازش بوده و ساير موارد در مراحل پردازي و پردازش تکميلي جاي مي گيرند.

 

 

Stereo Analyst Now Available

ATLANTA, GEORGIA, USA - ERDAS, Inc., announced today that Stereo Analyst, a new Windows-based solution for collecting, interpreting and visualizing 3D geographic information derived from stereo imagery, is now available. The software is designed to run as a stand-alone product, yet it easily integrates into ERDAS IMAGINE and ArcView GIS workflows.

A.0196.04.jpg

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...