رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

شارژر لامپ دارای 4 سیم می باشد . دو سیم مربوط به فلیمان می باشد . که باید به فلیمان وصل شود . این دو سیم دارای یک ولتاژ ac 6v و یا 12v می باشد که توسط یک کلید دو حالته قابل تغییر می باشد . از ولتاژ 12v برای لامپهای 14 اینچ و 6v برای لامپهای بزرگتر استفاده میشود . و دو سیم دیگر یک ولتاژ dc حدود 300v میباشد . برای شارژ یک لامپ ابتدا شارژ را در حالت خاموش قرار دهید . سپس کلید فلیمان را در حالت درست قرار دهید . 12v برای لامپ 14 و 6v برای لامپهای 21 به بالا . سپس سیم های فلیمان را وصل کنید . در لامپهای قدیمی رنگی برای هر رنگ دو پین وجود داشت . یک کاتد و یک شبکه اما در لامپهای جدید یک شبکه به نام g وجود دارد و سه کاتد به نام های kr و kg و kb . سیم مثب را به شبکه وصل کنید و سیم منفی را به یکی از شبکه ها . بعد کلید فلیمان را روشن کنید . تا فلیمان روشن شود . چند لحظه صبر کنید تا فلیمان کاملا روشن شود . سپس دکمه ولتاژ بالا را روشن کنید . اگر کاتد رسوب داشته باشد . لامپ شارژر با نور زیاد روشن میشود . در اینجا کلید فلیمان را خاموش کنید . و بطور متناوب کلید ولتاژ بالا را قطع وصل کنید . تا با ایجاد جرقه رسوب بین شبکه و کاتد پاک شو د . این کار را دوبار انجام دهید یعنی فلیمان را روشن کنید بعد که کاملا چراغ شارژر پر نور شد فلیمان را خاموش کنید و کلید ولتاژ بالا را متناوب قطع و وصل کنید . سپس بدون خاموش کردن کلید ولتاژ بالا فلیمان را روشن کنید . باید لامپ شارژر به آهستگی روشن شده و پر نور شود . اگر این حالت وجود داشت لامپ شارژ شده . اگر لامپ روشن نشد و یا کم نور روشن شد . خرابی لامپ زیاد می باشد و شارژ فایده نداشته . این کار را برای دیگر کاتد ها نیز انجام دهید .

اما در باره شارژ چند نکته وجود دارد . اول اینکه شارژ لامپ هرگز باعث نمیشود که لامپ برای مدت زیاد کار کند . و خیلی زود دوبار لامپ به حالت اول برخواهد گشت . و دیگر شارژ نخواهد شد . در واقع شارژ لامپ فقط برای کار کرد موفق لامپ می باشد .دوم اینکه ممکن است بعداز شارژ با روشن کرد تلویزیون در کان لامپ جرقه ایجاد شود و تصویر سفید و یا به رنگی تغییر کند . که باید تلویزیون را خاموش کنید و روشن کنید . و شاید گاهی لازم است که این کار را بارها و بارها انجام دهید تا جرقه از بین برود . نکته بعدی بعداز شارژ لامپ را برای مدت طولانی روشن کنید تا هم اگر جرغه زد متوجه شوید . و هم از موثر بودن شارژ مطمئن شوید .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...