رفتن به مطلب

باهوش‌ترين فلاسفه جهان


viviyan

ارسال های توصیه شده

شرق: «آلبرت انيشتين» را به عنوان باهوش‌ترين فرد جهان مي‌شناسند اما ضريب‌هوشي كه همان IQ است با اين هوش فرق مي‌كند.

 

ضريب نوابغ بالاي 120 است و طبيعتا هر چه اين عدد بيشتر باشد، فرد باهوش‌تر مي‌شود. اندازه‌گيري ضريب‌هوشي تست‌هاي ويژه‌اي دارد اما براي آنهايي كه دست‌شان از دنيا كوتاه است اين روزها روش‌هاي خاصي مثل فرنولوژي اختراع شده است.

 

در فرنولوژي براساس اندازه جمجمه فرد، هوش او تخمين زده مي‌شود. در يكي از آخرين رده‌بندي‌هاي مجله «آبزرور» باهوش‌ترين فلاسفه جهان معرفي شده‌اند. ضريب‌هوشي «انيشتين» 183 بوده كه بهتر است آن را با ضريب‌هوشي گروهي از مشهورترين فيلسوف‌هاي جهان مقايسه كنيد...

 

امانوئل سودنبرگ: ضريب‌هوشي اين فيلسوف و دانشمند الاهيات سوئدي 205 تخمين زده شده است. اين مبتكر مسيحي براي اولين بار تمثيل قرباني كردن اسماعيل و ابراهيم را مطرح كرد و به دليل عقايدش به شهرتي چشمگير رسيد. بعد از مرگ «سودنبرگ» گروهي از پيروانش فلسفه «سودنبرگ» را بنيان گذاشتند.

 

گوتفريد فون لايبنيتس: ضريب‌هوشي اين چهارمين نابغه جهان هم 205 بوده است. شايد كمي عجيب باشد اما اين فيلسوف آلماني كه در رشته فلسفه و حقوق فارغ‌التحصيل شد، يكي از تاثيرگذارترين افراد در رياضيات است. او همان كسي است كه علامت انتگرال را ابداع كرد و البته بعدها «نيوتن» مدعي شد كه «لايبنيتس» تحقيقات او را دزديده و انتگرال بايد به نام او ثبت بشود.

 

جان استوارت ميل: او با ضريب‌هوشي 200 يكي از موفق‌ترين فلاسفه، اقتصاددانان و مبلغان مكتب سودمندگرايي و اصالت فايده انگليس بود. مثل بيشتر فيلسوف‌هاي بريتانيايي، «استوارت ميل» در روزنامه‌نگاري هم دستي داشت و يكي از برجسته‌ترين ژورناليست‌هاي دوره اصلاحات قرن نوزدهم بود و حتي در پارلمان كرسي داشت.

 

بليز پاسكال: قانون هيدروديناميك و فشار مشهور «پاسكال» در فيزيك براي همه آشناست. ضريب‌هوشي اين رياضيدان، فيزيكدان، فيلسوف و استاد ادبيات فرانسوي 195 تخمين زده شده است. «پاسكال» كه بيشتر عمرش را به تحقيق در علوم مشغول بود، آخرين سال‌هاي زندگي‌اش را به تعليمات مذهبي اختصاص داد و كتابي در باب معجزه نوشت كه با هيچ دليل علمي‌اي قابل توضيح نيست.

 

لودويگ ويتگنشتاين: اين انگليسي‌الاصل اتريشي محبوب‌ترين فيلسوف هنرمندان است. ضريب‌هوشي «ويتگنشتاين» كه بزرگ‌ترين و تاثيرگذارترين فيلسوف قرن بيستم محسوب مي‌شود، 190 بوده است. او در طول زندگي كوتاهش دو كتاب نوشت كه اولي (رنگ‌ها) را خودش چاپ كرد و دومي (تاملات) را بعد از مرگ در دست‌نوشته‌هايش پيدا كردند. جالب اينكه اين نابغه قرن در تاملات، تمام گفته‌هايش در كتاب «رنگ‌ها» را نقض كرده بود.

 

گاليلئو گاليله: ضريب‌هوشي دانشمندي را كه 150 سال جلوتر از زمان خودش حركت مي‌كرد، 185 تخمين زده‌اند. اين فيلسوف علوم طبيعي و منجم و رياضيدان ايتاليايي مقابل كليسا ايستاد تا ثابت كند زمين گرد است اما در نهايت و به دلايل خاص خودش در مقابل دادگاه نجوم ارسطويي را پذيرفت با اينكه تا آخرين روز زندگي مي‌دانست زمين هنوز مي‌چرخد. بيش از يك قرن بعد، ثابت شد نظريه «گاليله» مبني بر كروي بودن زمين كاملا درست بوده است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...