رفتن به مطلب

فیبوناچی اکسپنشن: (پروجکشن)


*Mahla*

ارسال های توصیه شده

فیبوناچی اکسپنشن: (پروجکشن)

کاری که این ابزار انجام می‌دهد اندازه حرکت AB را محاسبه کرده و به انتهای Cاضافه می‌کند. این میزان می‌تواند برابر با حرکت AB یا ضریبی از نسبت‌های فیبوناچی باشد. بدیهی است این ابزار نیاز به تعیین سه نقطه از قیمت را دارد. از این ابزار می‌توان هم برای شناسایی انتهای اصلاحات بازار استفاده کرد هم برای تعیین اهداف قیمتی. همچنین یکی از ابزارهای اصلی برای تحلیل الگوهای هارمونیک و تعیین اهداف امواج الیوت می‌باشد.

 

 

14-03.jpg

 

 

برای رسم این ابزار کافی است بعد از انتخاب از قسمت ابزارها در نرم‌افزار آرادتریدر روی نقاط مورد نظر سه کلیک متوالی کنید. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید قیمت در نمودار سهام درخشان تهران با نماد پدرخش به 100اApp یا همان اکسپنشن واکنش نشان داده و تغییر مسیر داده است.

 

 

14-04.jpg

 

 

ترکیب ریتریسمنت و اکسپنشن:

از آنجایی که معمولا اصلاحات بازار سه موجی هستند برای تعیین محدوده اصلاح قیمتی می‌توان ابزار فیبوناچی اکسپنشن را با فیبوناچی ریتریسمنت ترکیب کرد و از اشتراک این دو به منطقه مناسب‌تری دست یافت.

در شکل زیر قیمت سهام شرکت سایپا آذین با نماد خاذین نشان داده شده است همانطور که در شکل مشخص شده حرکت BCخود از یک حرکت سه موجی تشکیل شده است. تلاقی 100 فیبوناچی اکسپنشن و 6/78 فیوناچی ریتریسمنت سطح محکم مقاومتی ایجاد کرده و قیمت را وادار به واکنش کرده است.

برای مشخص کردن محدوده Cیک بار برای حرکت ABیک فیبوناچی ریتریسمنت ترسیم کرده‌ایم و یک بار بین نقاط abc فیبوناچی اکسپنشن را ترسیم کرده‌ایم.

 

 

14-05.jpg

 

 

ترکیب اکسپنشن و اکستنشن

همچنین برای تعیین هدف به‌جای یک نقطه می‌توان یک محدوده را در نظر گرفت برای این کار کافی است از اشتراک میان اکسپنشن و اکستنشن استفاده کرد.

یک بار اکستنشن موج ABرا و یک بار اکسپنشن ABC را رسم می‌کنیم محدوده اشتراک نسبت‌های متناظر را می‌توان هدف قیمتی در نظر گرفت.

در شکل زیر تغییرات قیمت سهام شرکت سایپا با نماد خساپا نشان داده شده است همانطور که مشاهده می‌کنید BC78/6 حرکت ABرا اصلاح کرده است و قیمت از 1784ریال تا 1211 ریال افت کرده پس انتظار داریم چنانچه قیمت آهنگ صعودی به خود بگیرد تا نسبت متناظر خود؛ یعنی 0/127 اکستنشن یا0/127 اکسپنشن حرکت کند با ترسیم هر دو ابزار محدوده 2000 تا 2070 ریال مشخص می‌گردد می‌توان از این محدوده به عنوان هدف قیمتی استفاده کرد که قیمت هم این محدوده را لمس کرده است (نسبت‌های اضافی برای وضوح بیشتر حذف شده است).

 

 

14-06.jpg

دنیای اقتصاد

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...