رفتن به مطلب

تاریخچه جنرال موتور


Amin

ارسال های توصیه شده

تاریخچه جنرال موتور

 

 

 

شرکت خودرو سازی جنرال موتورز که به اختصار جی ام(GM) خوانده می شود، شرکتی چند ملیتی است که در سال 2006 بزرگترین خودرو ساز جهان از لحاظ حجم تولید و دومین خودرو ساز از لحاظ فروش شناخته شد. این شرکت که در سال 1908 در فلینت میشیگان تاسیس شد و در حال حاضر در حدود 248 هزار پرسنل در جهان دارد. دفتر مرکزی این شرکت در مرکز رنسانس واقع در دیترویت میشیگان آمریکا واقع است اما محصولات این خودرو ساز که شامل خودرو های سواری و کامیون می شوند در33 کشور جهان تولید می شوند.

 

دفتر اروپایی این خودرو ساز در زوریخ سوئیس و دفتر برند هولدن آن در ملبورن استرالیا قرار دارد. در سال 2006 حدود 9 میلیون دستگاه انواع محصولات این خودرو ساز شامل برند های بیوک ، کادیلاک ، شورلت ، هامر ، اپل ، پونتیاک ، ساب ، ساترن ، و واکسهال در جهان تولید شده اند. همچنین این خودرو ساز سهام دار عمده شرکت " دوو اتو و تکنولوژی" کره جنوبی است و با بسیاری از خودرو سازان جهان در زمینه تکنولوژی و تولید همکاری مشترک دارد.

 

قطعات و لوازم جانبی این خودرو ساز با نام های جی ام پرفورمنس پارتس ، جی ام گودرنچ و ای سی دلکو از طریق توزیع کنندگان بازار های این خودرو ساز آمریکا ، چین ، کانادا ، بریتانیای کبیر و آلمان هستند. شرکت جی ام آن استار که یکی از زیر مجموعه های این خودرو ساز است تامین کننده ی خدمات اطلاعاتی ، ایمنی و امنیتی می باشد.

 

16baqnp.jpg

 

فعالیت های شرکت از آغاز تا کنون

 

 

 

در آغاز تاسیس این شرکت در سال 1908 جنرال موتورز تنها شرکت مادر بیوک شناخته می شود و زیر نظر ویلیام سی.دورانت اداره می شد. بعد ها این شرکت خودروسازهایی همچون: اولدزمبیل ، کادیلاک ، المور و اوکلند ( که اکنون به پونتیاک معروف است) و چند شرکت دیگر را به مجموعه خود اضافه کرد . در سال 1909 جنرال موتورز شرکت ریلاینس موتور تراک و شرکت رپید موتور ویکل که پیشینیان شرکت جی ام سی تراک کنونی هستند را بدست آورد.

 

در سال 1910 دورانت مالکیت شرکت جی ام را به دلیل وثیقه ای یک میلیون دلاری که در بانک داشت از دست داد. هر یک از برند های جنرال موتورز بخشی از بازار این خودرو ساز را هدف قرار داده اند و با سبک طراحی و تکنولوژی این بخش را در تصرف خود درآورده است.

 

قطعات مشترک این براند ها و مدیریت واحد آنها صرفه جویی خوبی در هزینه های تولید ایجاد کرده است و در ضمن این تمایز براند ها دامنه منتوع و منظمی از محصول را خلق کرده است.

 

به طوری که هر یک از خریداران جنرال موتورز از خودروهای اقتصادی شورلت شروع کرده و با در نظر گرفتن براند های دیگر این خودروساز به برند کادیلاک که گرانترین برند این خودرو ساز است می رسند. ویژگی های محصولات هر یک از این براند ها به گونه ای در نظر گرفته شده اند که با هم تداخل نداشته باشند و دو محصول رقیب یکدیگر نباشند ، در نتیجه مشتری این شرکت بتواند یکی از محصولات این خودرو ساز را بخرد.

 

صنعت خودرو بعد از جنگ جهانی با مفهومی به نام "از رده خارج شدن برنامه ریزی شده" همراه بوده است که در این برنامه یک محصول در عرض 3 سال از رده خارج می شود .

 

در این سیکل یک بدنه جدید خودرو در یک سال معرفی می شود ، در دو سال آتی این محصول با تعدیلاتی در طراحی همراه شده و سپس از رده خارج می شود. جنرال موتورز ، فورد و کرایسلر سه رقیب سر سخت در این سال ها بودند.

 

در سال 1958 میلادی تمایز محصولات جنرال موتورز با عرضه موتور های قدرتمند بر روی مدل های شورلت و پونتیاک بسیار ملموس شد.

 

البته ارائه موتور هایی مانند شورلت ایمپالا و پونتیاک بونویل با تودوزی عالی در کنار مدل هایی از اولدزمبیل و بیوک انتخاب را کمی برای مشتریان کم می کرد.

 

منبع :http://www.automechanic1.blogfa.com/post-11.aspx

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...