رفتن به مطلب

بدهی دولت به مسافران مترو؛ 145 میلیارد تومان


ارسال های توصیه شده

نحوه پرداخت بودجه و یارانه بلیت مترو از سوی دولت از مشکلاتی بوده که در سال‌های اخیر همیشه موجب بروز دردسر برای خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی شده است.

 

این در حالی است که مسئولان دولتی مدام بر پرداخت بموقع بودجه‌های عمرانی و یارانه بلیت مترو اصرار می‌ورزند اما آمار و اسناد موجود نشان می‌دهد که از ابتدای سال 86 تا امروز، دولت 145.2 میلیارد تومان سهم خود از یارانه بلیت مترو را پرداخت نکرده است (طبق جدول زیر). همچنین بودجه عمرانی پرداخت نشده به مترو نیز از سال 86 تا‌کنون بیش از 219 میلیارد تومان است.اما در جدیدترین اظهارات مسئولان دولتی پیرامون پرداخت بودجه‌های مترو، رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت کشور روز گذشته به اظهارنظر پرداخت و اعلام کرد: 5 سال است اختلاف دولت و مترو مطبوعاتی می‌شود؛ چنان‌که آنها می‌گویند دولت پول نمی‌دهد اما یک‌ماه بعد می‌گویند پول داده شده است.

 

محمد رویانیان صبح روز گذشته در نشست خبری خود اظهار داشت: در کشور، مجلس، قوه مقننه، قوه مجریه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مراجع بزرگ دیگری برای رسیدگی وجود دارند؛ با وجود این، آیا می‌‌توان گفت هنوز این مسئله مبهم است؟ این گفته‌های رویانیان در حالی است که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بارها بر اجرای قانون مصوب مجلس برای پرداخت 2میلیارد دلار بودجه متروی تهران و کلانشهرهای دیگر تاکید کرده‌اند اما مسئولان دولتی در 2سال گذشته زیر بار اجرای قانون مصوب مجلس نرفته‌اند.

 

رویانیان با اشاره به 360 واگنی که خریداری شده و به موقع وارد کشور می‌شود، گفت: مستمراً ایستگاه‌های مترو افتتاح می‌شود، واگن‌ها می‌آیند و مردم نیز پول سفر خود را می‌دهند؛ پس پولی که دولت به‌عنوان یارانه می‌دهد کمک به این فرایند است و به موقع پرداخت می‌شود اما ممکن است در پرداخت آن تأخیری به‌وجود آید.رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت تأکید کرد: کدام دولتی قصد دارد مترو با وجود نیاز مبرم کشور به آن، کار نکند؟ وی افزود:

 

 

 

در یکماهه اخیر رئیس مترو 2 بار با رئیس‌جمهور ملاقات کرده و آقای رئیس‌جمهور به آنها دلگرمی داده، مشکلات آنها را شنیده و کمک کرده است. اما پس از صحبت‌های رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت بود که مدیر روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اظهارنظرهای محمد رویانیان، گفت: با توجه به اینکه رئیس ستاد مدیریت سوخت کشور وقت اعظم خود را تحت عنوان برنامه‌های مشارکتی در شبکه‌های مختلف سیما صرف ارائه گزارش عملکرد می‌کند، از ایشان می‌توان به‌عنوان چهره‌ای رسانه‌ای نام برد.شهرام جباری‌زادگان با اشاره به بخشی از اظهارات رویانیان در جمع خبرنگاران گفت: دوستان یک بار برای همیشه اعلام کنند براساس قانون و به موجب مصوبات مجلس در این چند سال چقدر باید به مترو پرداخت می‌کردند و چقدر پرداخت کرده‌اند.

jadval-617-gh.jpg

جباری‌زادگان با اشاره به اینکه حدود 6 ماه از سال می‌گذرد اما یک ریال از یارانه بلیت مترو و اتوبوسرانی پرداخت نشده است، گفت: خبرنگاران باید از مسئولانی که با گذشت 171 روز از سال، ریالی از مطالبات قانونی مردم به‌عنوان مخاطبان رسانه‌ها را پرداخت نکرده‌اند، روی برگردانند. وی تصریح کرد: کاش مسئولان به‌جای فرافکنی حقوق فراموش‌شده مردم تهران و مطالبات قانونی حمل‌ونقل عمومی را در آستانه بازگشایی مدارس پرداخت کنند تا مسافران مترو بیش از این دچار مشکل نشوند. به گزارش همشهری، طبق اطلاعات به دست آمده که در جدول منعکس شده، می‌توان به راحتی میزان کمک دولت به متروی تهران را در 5 سال گذشته دید و بررسی کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...