رفتن به مطلب

توضیحی مختصر و مفید درباره فوم بتن{بتن کفی}


ارسال های توصیه شده

مهندسین سازنده ساختمان در دنیا با استفاده از بتن سبک در قسمت های مختلف بنا با سبک کردن وزن ساحتمان به طور مستقیم {به لحاظ سبکی ویژه این نوع بتن} و صرفه جویی در مصرف انرژی بطور غیر مستقیم{به لحاظ عایق بودن این نوع بتن در برابر سرما و گرما} از لحاظ اقتصادی امروزه گام های بلند و مهمی برداشته اند.

فوم بتن مصالحی است جدید که برای مصارف مختلف در ساحتمان به کار میرود.این محصول از ترکیب سیمان،ماسه بادی{ماسه نرم}،آب و فوم{ماده شیمیایی تولید کننده کف}تشکیل میشود.ماده کف زا در ضمن اختلاط با آب در دستگاه مخصوص، با سرعت زیادی،حباب های هوا را تولید وتثبیت نموده و کف حاصل که کاملا پایدار میباشد در ضمن اختلاط با ملات سیمان و ماسه بادی در دستگاه مخلوط کن ویژه، خمیری روان تشکیل میدهد که بصورت درجا با در قالب های فلزی یا پلاستیکی قابل استفاده میباشد.لازم بذکر است که این خمیر پس از خشک شدن، با توجه به درصد سیمان و ماسه بادی دارای وزن فضایی از 300 الی 1600 کیلوگرم در متر مربع خواهد بود. و از عمده ویژگی های فوم بتن میتوان به عامل اقتصادی،سهولت در حمل و نقل و نصب قطعات پیش ساخته،خواص فوق العاده عایق بودن در مقابل گرما،سرما وصدا،خصوصیات عالی در مقابل یخ زدگی و فرسایش ناشی از آن و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و آب،مقاومت فوق العاده در برابر آتش و قابل برش بودن اشاره کرد.

و قابل توجه مهندسین محترم که در حالت کلی فوم بتن در شیب بندی پشت بام،کف بندی طبقات،بلوک های غیر بار بر سبک، و پانل های جدا کننده یکپارچه و نرده های حصاری جهت محوطه و کاربردی در موارد خاص کاربرد دارد...

 

 

یادتون نره که: مغزهای بزرگ در خصوص ایده ها صحبت میکنند، مغزهای متوسط در مورد حوادث بحث میکنند، و مغزهای کوچک درباره مردم...:icon_pf (44):

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...