رفتن به مطلب

the aid نسل جدیدی از عصاهای کمکی


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برنده جایزه بهترین طرح Fujitsu در سال 2011، وسیله ای که با نام "the aid" شناخته می شود، نسل جدیدی از عصاهای کمکی است. علاوه بر امکانات و ویژگی های مکانیکی سایر عصاهای امروزی این وسیله قابلیت بررسی ضربان، فشار خون و دمای بدن فرد را نیز داراست. این پارامترها از طریق مچ کاربر ثبت شده و برروی یک LCD که در قسمت بالای عصا قرار دارد نمایش داده می شود.

 

 

این طرح که توسط یک مبتکر اهل لیتوانی ابداع شده دارای یک مشخصه جهت یابی نیز می باشد که به کاربر این امکان را می دهد که محل مورد نظر خود را پیدا کند و یا موقعیت فعلی خود را به مکانی مانند یک مرکز سلامتی ارسال نماید. به گفته سازنده این طرح هدف اصلی این ابداع کمک به افراد مسن و همچنین افرادی است که پس از سپری کردن دوران نقاحت قادر نیستند به راحتی راه بروند. این عصا از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. یکی از این ویژگی ها امکان جهت یابی و راهنمایی کردن کاربر در صورت نیاز می باشد که این امر موجب جلوگیری از گم شدن افراد می شود. برخی از دیگر ویژگی های این عصا عبارتند از: ایجاد حس امنیت، امکان دریافت کمک فوری در صورت نیاز و البته حمایت فیزیکی از فرد که به عنوان وظیفه اصلی یک عصا به شمار می رود. همانطور که گفته شد این دستگاه قادر به ثبت برخی از علائم حیاتی نیز می باشد. بر روی عصا یک دکمه قرار دارد که کاربر در صورت نیاز به کمک فوری با فشار دادن آن می تواند اطلاعات ثبت شده را به همراه موقعیت فعلی خود به یک مرکز سلامتی ارسال نماید. یکی دیگر از ویژگی های این عصا سادگی تمام در عین هوشمندی است.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ترجمه : مسعود وطن دوست (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

 

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...