رفتن به مطلب

مغز انسان هم قابلیت هک شدن دارد


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

این روزها هکرها بیش از گذشته خودنمایی می کنند. از کنسول های بازی گرفته تا حساب های بانکی و تجهیزات پزشکی و حتی مغز انسان هم دیگر از حمله هکر ها در امان نیستند. آسیب پذیری برخی از سیستم هایی که از آنها نام برده خواهد شد در برابر حمله هکرها باعث شگفتی است. تجهیزات پزشکی دارای تکنولوژی های پیشرفته مانند ضربان ساز و یا حتی پمپ های تزریق انسولین مصارف درمانی شناخته شده ای دارند. اما بدلیل برخورداری از سیستم های ارتباط بی سیم، می توانند در معرض هجوم هکرها قرار گرفته و عملکرد آن ها به طور کامل تغییر کند! عمل تبادل اطلاعات در این قبیل تجهیزات از ایمنی بسیار پایینی برخوردار بوده و دسترسی به این اطلاعات و ایجاد تغییر در آنها برای هکرهای حرفه ای کار مشکلی نیست. مشکل به قدری گسترده است که اخیرا در کنفرانسی که تحت عنوان هکرهای کلاه سیاه در لاس وگاس برگزار گردیده، عملا نشان داده شد که پمپ های تزریق انسولین از فاصله ی حدودا 1 کیلومتری هم قابل هک شدن هستند. با تغییر میران دز تزریق در افرادی که از این پمپ ها استفاده می کنند می توان موجب مرگ آنها شد به طوری که هیچ اثری هم از قاتل یا قاتلین احتمالی به جا نماند! حتی می توان این عمل را به گونه ای انجام داد که علت مرگ بیمار هم مشخص نشود! (ترورهای خاموش).

مورد دیگری که ممکن است باعث ایجاد نگرانی شود، اخباری است که گاها از سیر تکاملی حرکت دانشمندان به سمت دسترسی به اطلاعات مغز انسان و یا حتی ویرایش آن به گوش می رسد. چیزی که نگرانی ما را بیشتر می کند این حقیقت است که آنها در حال نزدیک شدن به این مهم هستند. یک موسسه تحقیقاتی آمریکایی در حال مطالعه بر روش های مهندسی معکوس به منظور شناخت و استخراج توانایی های محاسباتی مغز انسان است. به گفته محققین انتظار می رود در آینده میکرو ربات هایی طراحی شود که پس از تزریق به بدن انسان، مستقیما به سمت مغز او حرکت نموده و فعالیت مغز را پایش کند.

براي مشاهده منبع و دريافت اطلاعات بیشتر در مورد این مطلب

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را كليك كنيد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

ترجمه : مسعود وطن دوست (دانشجوی کارشناسی مهندسی پزشکی)

 

وب سایت مهندسی پزشکی مشهد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...